/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-01, 22:57
Któredy olej?
Autor Wiadomość
worton
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-01, 20:06   

Po godzinie prob silowych, skakania, kopania, lkania, przeklinania, w koncu po dwoch browarkach i fajce udalo sie srubke odkrecic :D.

Na filtr oleju pary mi zabraklo wiec posiluje sie z nim jutro jak wujas klucz lancuchowy przywiezie :).



Chcialem tez poodkrecac stare sruby glownie mocujące obudowy ukladu wydechowego (nie wiem jak to sie nazywa :)) zeby je troche przeczyscic ale niektore sa bardzo zzyte z motorkiem :/. Jakis sposob? Popsikalem je WD40 poki co i dalem czas do namyslu ;).
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-05-05, 10:37   

Ten filtr to możesz dużym kluczem zaciskowym próbować... "żabą" tzw..

Jak nie to łańcuchem, albo długi gwóźdź i młotek - przebić i zakręcić..

I tak jest do wyrzucenia....

Co do tych dziu w power chamberze to pewnie po to żeby "głośniej chodził" ale ja bym to zaspawał albo wybebeszył środek jak Mateusz...

Co do odkręcania to młotka też bym nie używał :)

Dobre klucze na odpowiednim ramieniu i nie ma szans - musz pójść

Wszystko odkręcasz normalnie - tylko śruba pod lewym deklem jest z "odwrotnym" gwintem...

Powodznia



Ps: a dokładnie który olej motula lejesz?
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
worton
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-05, 12:20   

Hej,



jak dobrze pamietam 15W50 :). Sprawdze jak wroce z roboty.



Mam jeszcze pytanie dotyczace oleju, w ktorym siedzi wał kardana.



Taki może być:



http://moto.allegro.pl/it...0w90_150ml.html



Jest napisane, ze do skrzyni i do skuterkow ale ma oznaczenie 80W90 - czyli takie jak w manualu. Co myslicie?



I czy olej w skrzyni biegow tez sie jakos osobno wymienia?



Pozdrawiam.
 
 
cotec 


Motocykl: NV 400 C 86 Juz 10 lat razem :)
Wiek: 53
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 321
Skąd: warszawa
Wysłany: 2008-05-05, 12:41   

Ja swoj filtr zawsze odkrecam linka stalowa i kawalkiem srubokreta :mrgreen: Skrecam linke srubokretem a potem jak sie zacisnie odkrecam :mrgreen:
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-05-05, 12:54   

worton napisał/a:
Hej,



jak dobrze pamietam 15W50 :). Sprawdze jak wroce z roboty.



Mam jeszcze pytanie dotyczace oleju, w ktorym siedzi wał kardana.



Taki może być:



http://moto.allegro.pl/it...0w90_150ml.html



Jest napisane, ze do skrzyni i do skuterkow ale ma oznaczenie 80W90 - czyli takie jak w manualu. Co myslicie?



I czy olej w skrzyni biegow tez sie jakos osobno wymienia?



Pozdrawiam.


jezusicku, a dlaczego lejesz mu minerala zamiast półsyntetyka? Co on Ci zrobił? 10w40 lej i nie męcz maszyny :-)

Skrzynia jest w bloku silnika i zalewając silnik zalewasz tez skrzynię .... A musisz wymieniać w kardanie? Odkręć koreczek - tylko ostrożnie - jak zacznie wyciekać to sprawdź, czy czysty i jeśli czysty to nie wymieniaj.
 
 
worton
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-05, 13:28   

Hej,



mineralny mi polecili jako niby lepszy do starych silnikow. A, ze sie nie znam to lykam jak pelikan kluski :). Dlaczego sadzisz, ze polsyntetyk bedzie lepszy? :)



A olej w kardanie chcialem wymienic bo na bardzo niskich obrotach cos zaczyna cykac w dolnej czesci silnika. Wyszponcilem wiec, ze to moze byc wina oleju :].
 
 
McGregor 
vel. Gregorman


Motocykl: VT 1100C2 SABRE 06
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 806
Skąd: Kock /LLB/
Wysłany: 2008-05-05, 13:46   

A jaki masz przebieg ja mam 51000 i moto z 86 r.a zalewałem 10W/40 półsyntetyk .

Mówią że taki przebieg to pikuś.
_________________
VT 500 84 - VT 1100 96 - VTX 1300 06 - VT 1100C2 Sabre 06
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-05-05, 13:50   

worton napisał/a:
Hej,



mineralny mi polecili jako niby lepszy do starych silnikow. A, ze sie nie znam to lykam jak pelikan kluski :). Dlaczego sadzisz, ze polsyntetyk bedzie lepszy? :)



A olej w kardanie chcialem wymienic bo na bardzo niskich obrotach cos zaczyna cykac w dolnej czesci silnika. Wyszponcilem wiec, ze to moze byc wina oleju :].


Ponieważ: 10w40 zaleca serwisówka. Jestem świeżo po remoncie polegającym na wymianie łańcuchów i - na wszelki wypadek - pierścieni. Zużycie silnika jest pomijalne mimo, że rocznik 83 i jeździ od początku na 10 w 40. To jest silnik wysokoobrotowy - 10w40 zapewni mu lepsze smarowanie.

Kardan? W dolnej części silnika? Kardan kończy się - a właściwie miejsce smarowania kardana olejem przekładniowym - przed samym silnikiem (patrząc od tyłu motocykla) pod tą plastikową osłoną. I jeśli coś Ci "cyka"w silniku, to raczej nie kardan :-) Zwłaszcza, jeśli masz te obroty bez biegu. A jeśli na biegu to po prostu bezwładność mas wirujących - ten motor raczej kiepsko się czuje na wolnych obrotach. :-) Masz moją opinię - ale oczywiście moge się mylić :-)
 
 
McGregor 
vel. Gregorman


Motocykl: VT 1100C2 SABRE 06
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 806
Skąd: Kock /LLB/
Wysłany: 2008-05-05, 13:58   

Mateusz napisał/a:
worton napisał/a:
Hej,



mineralny mi polecili jako niby lepszy do starych silnikow. A, ze sie nie znam to lykam jak pelikan kluski :). Dlaczego sadzisz, ze polsyntetyk bedzie lepszy? :)



A olej w kardanie chcialem wymienic bo na bardzo niskich obrotach cos zaczyna cykac w dolnej czesci silnika. Wyszponcilem wiec, ze to moze byc wina oleju :].


Ponieważ: 10w40 zaleca serwisówka. Jestem świeżo po remoncie polegającym na wymianie łańcuchów i - na wszelki wypadek - pierścieni. Zużycie silnika jest pomijalne mimo, że rocznik 83 i jeździ od początku na 10 w 40. To jest silnik wysokoobrotowy - 10w40 zapewni mu lepsze smarowanie.

Kardan? W dolnej części silnika? Kardan kończy się - a właściwie miejsce smarowania kardana olejem przekładniowym - przed samym silnikiem (patrząc od tyłu motocykla) pod tą plastikową osłoną. I jeśli coś Ci "cyka"w silniku, to raczej nie kardan :-) Zwłaszcza, jeśli masz te obroty bez biegu. A jeśli na biegu to po prostu bezwładność mas wirujących - ten motor raczej kiepsko się czuje na wolnych obrotach. :-) Masz moją opinię - ale oczywiście moge się mylić :-)




Dobrze mówi lepiej posłuchaj ,żebyś większych sobie szkód nie narobił ;-) .
_________________
VT 500 84 - VT 1100 96 - VTX 1300 06 - VT 1100C2 Sabre 06
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-05-05, 15:17   

To co Ci cyka to na pewno nie kardan.. Bo i gdzie i dlaczego?

a może masz luzy na korbowodach? albo sworzeń tłoka?

Lej 10W40 półsyntetyk jak chłopaki mówią.. Co do olejów w kardanie można wymienić 1 w roku... 120ccl więc nie ma tragedii. tylko kup mu jakiś normalny olej a nie coś po taniości z allegro do skuterów. Ten motocykl to nie skuter :evil:

Lejesz 120'tke raz na rok to można "zainwestować" - na pewno nie zaszkodzi...

Oleju oczywiście przy wymianie filtra wejdzie Ci ok 2,5L. Spuszczasz na ciepłym silniku..





Ps:aaaa... oczywiście silnik zgaszony :twisted:
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
cotec 


Motocykl: NV 400 C 86 Juz 10 lat razem :)
Wiek: 53
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 321
Skąd: warszawa
Wysłany: 2008-05-05, 15:59   

Moja ma 66000 i polsyntetyk dobrze jej sluzy :mrgreen:
 
 
worton
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-05, 18:11   

Hej,



okej olej jest dokladnie taki: Motul 5100 ester 15W50 technosynthese :).

No skoro mowicie, ze ciapa to jutro skocze kupic 10W40. Moze byc Motula?



Motocykl ma teoretycznie 18579 mil przebiegu (cos okolo 33442 kilometrow).

Olej w kardanie chce zmienic tak na wszelki wypadek. No i wedlug serwisowki powinien byc wymieniony pierwszy raz po 36000 kilometrow - chyba nie zaszkodzi zrobic to troszeczke wczesniej? :)



Nie chodzi o taniosc czy inne tego typu pierdoly. Po prostu w ogole sie na tym nie znam :). Nie kupuje na allegro - tam jedynie szukam :P.



Moglibyscie polecic zatem jakis "normalny" olej zebym znowu nie musial za chwile zmieniac? :)



Co do serwisowki to przy zakupie oleju kierowalem sie tabelka ze strony 78, w ktorej rzeczywiscie 10W40 ma szerszy zasieg no i doradztwem sprzedawcy, ktory stwierdzil, ze taki stary silnik moze zaczac sie rozszczelniac jak zaleje go nie mineralka. Do tego jeszcze stwierdzil, ze ten 15W50 w klasie olejow motocyklowych jest tak jakby polsyntetykiem :]. W serwisowce dla odmiany jedynym czynnikiem warunkujacym dobor oleju jest temperatura otoczenia, po ktorym smigamy :) wiec nie dyskutowalem za bardzo :/. Na ktorej stronie rekomenduja ten 10W40?

Nie chcialbym zeby to wygladalo, ze przyszedlem wiem swoje i nie chce sluchac - chce po prostu zeby motorek sie nie meczyl i zeby wszystko bylo ok ;) dlatego tak mecze bule ;p.



Co do oleju, w ktorym siedzi wal kardana napisane mam w serwisowce jedynie, ze ma byc GL-5 i SAE 90 :] co znow absolutnie nic mi nie mowi :( (strona 80)



Pomocy :shock: :thx:
 
 
worton
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-05, 18:17   

Hej,



a co do cykania to sprobuje zaraz podkrecic minimalne obroty na te 1.1 jak mowi serwisowka bo zaczyna cykac dopiero jak wylaczy sie ssanie i wskazowka obrotomierza jest juz prawie na 0 :). Motocykl jest na luzie :). Czym moze to byc spowodowane?



Edit:

Motocykl przestaje cykac absolutnie w momencie, w ktorym dodam chodz minimalnie gazu.
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-05, 19:34   

worton napisał/a:
okej olej jest dokladnie taki: Motul 5100 ester 15W50 technosynthese :).

No skoro mowicie, ze ciapa to jutro skocze kupic 10W40. Moze byc Motula?

Poprzedni właściciel mojej Hondzi lał Motul 5100 ester 15W50 technosynthese.



Wymieniłem go na Motul 5100 ester 10W40 technosynthese, ale wydawało mi się, że moto znacznie głośniej pracuje. Szybko wróciłem do 15W50 i do tej pory na nim jeżdżę.



Czy jeden, czy drugi - to nie są minerały - to taka sama klasa oleju, czyli półsyntetyki. Różnią się tymi "temperaturami", czyli gęstością.
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-05, 19:41   

worton napisał/a:
Olej w kardanie chce zmienic tak na wszelki wypadek. No i wedlug serwisowki powinien byc wymieniony pierwszy raz po 36000 kilometrow - chyba nie zaszkodzi zrobic to troszeczke wczesniej? :)
Nie zaszkodzi.

Nie wiadomo pewnie co tam jest.

Jak wlejesz sam, będziesz wiedział co tam masz



worton napisał/a:
Co do oleju, w ktorym siedzi wal kardana napisane mam w serwisowce jedynie, ze ma byc GL-5 i SAE 90 :] co znow absolutnie nic mi nie mowi :( (strona 80)

To takie parametry oleju przekładniowego. W Polsce najczęściej są to oznaczenia SAE 80W-90, klasa lepkości API GL-5.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM