/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-03, 14:30
Olej do VT1100
Autor Wiadomość
Pavello61 


Motocykl: Honda shadow 1100 (1989)
Wiek: 63
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 215
Skąd: Józefów / Otwocka
Wysłany: 2010-05-22, 12:30   odp

dokładnie taki olej wleję teraz do mojego moto . Chyba silnik nie wybuchnie !!!! :mrgreen:

Albo się polepszy albo po...... pszy :-D
 
 
mariioo 
Marcin

Motocykl: V-STROM 650XT
Wiek: 43
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 349
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2010-05-22, 22:11   

na amerykańskim forum Sabry wyczytałem że zasadniczo większość leje tam olej o nazwie

Synthetic Rotella T 5W-40 (shell to chyba robi) i bardzoooo sobie go chwalą jeśli chodzi o zmianę biegów, podobno czuć różnicę chodzą "gładko" i bardzo wycisza ewentualne "klikanie"........
 
 
Janeczek
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-23, 20:51   

odgrzewam temat

Tak czytam sobie ten cały temat i jakoś nie zauważyłem jednej wzmianki na temat oleju

dlaczego 10w40 ? albo dlaczego 15w50 ?

Z tego co mi wiadomo to 10w40 jest przeznaczony do silników z przebiegiem do 30k-40k kilometrów, a 15w50 powinno się wlewać jeżeli silnik przekroczył już tę wartość przebiegu.

jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.

Dodam że chodzi o wyłącznie oleje do silników motocyklowych.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9503
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-06-23, 21:11   

Poszukaj dobrze na Forum. :lol: Było już pisane o tym, kilka razy, dlaczego np. 15W50, a nie 10W40. :lol: :mrgreen:

Nie mam ochoty, pisać o tym po raz kolejny. :lol: :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Troll
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-23, 21:38   

Todek napisał/a:
Poszukaj dobrze na Forum. :lol: Było już pisane o tym, kilka razy, dlaczego np. 15W50, a nie 10W40. :lol: :mrgreen:

Nie mam ochoty, pisać o tym po raz kolejny. :lol: :mrgreen:




To nie pisz :-P
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-24, 00:30   

Janeczek napisał/a:
odgrzewam temat

Tak czytam sobie ten cały temat i jakoś nie zauważyłem jednej wzmianki na temat oleju

dlaczego 10w40 ? albo dlaczego 15w50 ?

Z tego co mi wiadomo to 10w40 jest przeznaczony do silników z przebiegiem do 30k-40k kilometrów, a 15w50 powinno się wlewać jeżeli silnik przekroczył już tę wartość przebiegu.

jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.

Dodam że chodzi o wyłącznie oleje do silników motocyklowych.




Masz rację - mylisz się :mrgreen:



Zasadniczo chodzi o temperatury pracy, a nie przebieg silnika...
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
mariioo 
Marcin

Motocykl: V-STROM 650XT
Wiek: 43
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 349
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2010-07-20, 23:11   

odświeżę trochę, znalazłem taki artykuł

http://www.autoflesz.pl/a...xxon_Mobil.html

trochę mnie nosi z zalaniem syntetyku, mam nabite jakieś 15 tyś a od 1200km mam półsyntetyk, i nie zauważyłem zeby na bagnecie coś ubywało, chyba śmiało można by zlać jeszcze syntetyk, tylko że nie wiedząc co było wcześniej wlałem semisynth....... :-?
 
 
montek 


Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 481
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2010-08-07, 10:50   

odświeżę temat: leję motula 10w40 5100, jednak strasznie mi bierze, pewien motocyklista poradził mi abym wlał coś gęstszego , 10w40 jest półsyntetykiem, jak wyglądałaby po pierwsze sprawa zmiany półsyntetyka na syntetyk, i czy ktoś testował jakiś olej 15w50 (który syntetykiem właśnie jest i ten chciałem przetestować)?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9503
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-08-07, 10:54   

A może przetestuj na początek Motul 5100 15W50 półsyntetyk. Ja na takim jeżdżę, i nic nie bierze. :lol:

No powiedzmy, że bierze w normie, bo nie ma takiego silnika który nie bierze oleju. :lol: :mrgreen: Jak na początku sezonu wymieniam olej, to nalewam na 2/3 na skali pomiarowej bagnetu, a przez sezon, około 8 000 mil, schodzi do 1/3. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2010-08-07, 10:59   

mont napisał/a:
odświeżę temat: leję motula 10w40 5100, jednak strasznie mi bierze, pewien motocyklista poradził mi abym wlał coś gęstszego , 10w40 jest półsyntetykiem, jak wyglądałaby po pierwsze sprawa zmiany półsyntetyka na syntetyk, i czy ktoś testował jakiś olej 15w50 (który syntetykiem właśnie jest i ten chciałem przetestować)?




Mam u siebie ten sam olej. Jeśli Ci bierze na 10w40 półsyntetycznym, to wlanie syntetyka spowodowałoby jeszcze większe "spożycie". 10w i 15w to niemal zawsze półsyntetyki. Spróbuj najpierw zalać 15w50 półsyntetyczny. Sprawdź czy Ci kopci jak np. przegazujesz na postoju. Może również zmiana marki oleju by pomogła? Ja w vt600 używałem Agip TEC 15w50 półsyntetyczny i byłem z niego bardzo zadowolony.
 
 
qbels 
love choppers


Motocykl: Honda VT1100 Spirit '00
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 16
Skąd: Dobra (małopolskie)
Wysłany: 2010-08-07, 19:04   Mobil Extra 4T 10W40

Witam. Szukałem już po forum i nikt chyba się nie 'chwalił' olejem, którym ja zalałem silnik. Mechanik polecił mi Mobil Extra 4T (10W40) , jest krwią dla mojego silnika od początku sezonu :-> Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale nie zauważyłem, żeby był 'zły' :mrgreen: co Koledzy powiedzą na ten olej? A może ktoś go używa?

pozdrawiam ;]
_________________
Na szczęście pracujesz całe życie,

a na nieszczęście sekundę...
 
 
 
qbels 
love choppers


Motocykl: Honda VT1100 Spirit '00
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 16
Skąd: Dobra (małopolskie)
Wysłany: 2010-09-23, 20:48   

Widzę, że zmalało zainteresowanie tematem ;)

Kolejne pytanie - co myślicie o promocji w sklepie: http://www.akcesoriamotoc...roducts_id=4803 ? Czy warto ?

Pozdro
_________________
Na szczęście pracujesz całe życie,

a na nieszczęście sekundę...
 
 
 
sagattic 
Marcin


Motocykl: XRV 650 Africa Twin '88
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-23, 21:02   

qbels napisał/a:
Widzę, że zmalało zainteresowanie tematem ;)

Kolejne pytanie - co myślicie o promocji w sklepie: http://www.akcesoriamotoc...roducts_id=4803 ? Czy warto ?

Pozdro




Każda promocja jest dobra, chociaż ta specjalnie "nie powala" ;-)

A zainteresowanie tematem jest na pewno, tylko jak ktoś nie używa danego oleju, to siedzi cicho. Chyba że oczekujesz 150 postów w stylu "Ja zalewam innym olejem" :-P



EDIT: Ja ostatnio skorzystałem z promocji na Allegro - Motul 5100 15W50 + filtr oleju za 136zł.
 
 
 
Rigez 
Rysiek


Motocykl: Honda Shadow VT 750 RC29 1987
Wiek: 57
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 682
Skąd: Budczyce
Wysłany: 2010-09-24, 06:16   Re: Mobil Extra 4T 10W40

qbels napisał/a:
Witam. Szukałem już po forum i nikt chyba się nie 'chwalił' olejem, którym ja zalałem silnik. Mechanik polecił mi Mobil Extra 4T (10W40) , jest krwią dla mojego silnika od początku sezonu :-> Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale nie zauważyłem, żeby był 'zły' :mrgreen: co Koledzy powiedzą na ten olej? A może ktoś go używa?

pozdrawiam ;]


Właśnie w marcu tego roku zalałem MOTUL 5100 4T 10W40 półsyntetyk ,sezon się pomału zbliża do końca a ja myślę że na przyszły też użyje tego 4T 10W40 półsyntetyka.
 
 
 
fotografiks 


Motocykl: Honda VT600 2005r.
Wiek: 39
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 162
Skąd: KR / SBE / SB
Wysłany: 2010-12-18, 08:13   

senda napisał/a:
Janeczek napisał/a:
odgrzewam temat

Tak czytam sobie ten cały temat i jakoś nie zauważyłem jednej wzmianki na temat oleju

dlaczego 10w40 ? albo dlaczego 15w50 ?

Z tego co mi wiadomo to 10w40 jest przeznaczony do silników z przebiegiem do 30k-40k kilometrów, a 15w50 powinno się wlewać jeżeli silnik przekroczył już tę wartość przebiegu.

jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.

Dodam że chodzi o wyłącznie oleje do silników motocyklowych.




Masz rację - mylisz się :mrgreen:



Zasadniczo chodzi o temperatury pracy, a nie przebieg silnika...




W kwesti wyjasnienia... Klasyfikacja SAE :





I tutaj nie ma rozróżnienia motocyklowe czy samochodowe...czyli nie jako poruszajac temat powinno byc to jedno, czy lejemy z naklejka samochodowa czy motocyklowa... W manualu tez nie ma strikte okreslenie motocycle oli 10W40...



Motor w tym przypadku nie znaczy polskiego Motor, a equivalent mowi jasno SF lub SG wg klasyfikacji API i bedzie działac luxus:)



Musze zapytac znajomego dokladniej, ktory tez siedzi w automotive, tylko w olejach, jak to jest w olejach... Ostatnio sie dowiedziałem ze wiekszosc olejów nawet roznych "producentow" to praktycznie to samo...( na świecie jest czterech producentów, a tak to poszczegolne grupy kupują od nich "baze" i dodaja do niej rożne uszlachetniacze) tylko rózni sie numerem zmiany na ktorej nalewaja;), butelka i cena oczywiscie.



Teraz musze podpytac jak jest z rozroznianiem motocyklowych i samochodowych. Bo cena praktycznie jest 2 krotnie wyzsza...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM