Przesunięty przez: Globi 2009-04-03, 14:30 |
Olej do VT1100 |
Autor |
Wiadomość |
Pavello61
Motocykl: Honda shadow 1100 (1989)
Wiek: 63 Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 215 Skąd: Józefów / Otwocka
|
Wysłany: 2010-05-22, 12:30 odp
|
|
|
dokładnie taki olej wleję teraz do mojego moto . Chyba silnik nie wybuchnie !!!!
Albo się polepszy albo po...... pszy |
|
|
|
|
mariioo
Marcin
Motocykl: V-STROM 650XT
Wiek: 43 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 349 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: 2010-05-22, 22:11
|
|
|
na amerykańskim forum Sabry wyczytałem że zasadniczo większość leje tam olej o nazwie
Synthetic Rotella T 5W-40 (shell to chyba robi) i bardzoooo sobie go chwalą jeśli chodzi o zmianę biegów, podobno czuć różnicę chodzą "gładko" i bardzo wycisza ewentualne "klikanie"........ |
|
|
|
|
Janeczek [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-06-23, 20:51
|
|
|
odgrzewam temat
Tak czytam sobie ten cały temat i jakoś nie zauważyłem jednej wzmianki na temat oleju
dlaczego 10w40 ? albo dlaczego 15w50 ?
Z tego co mi wiadomo to 10w40 jest przeznaczony do silników z przebiegiem do 30k-40k kilometrów, a 15w50 powinno się wlewać jeżeli silnik przekroczył już tę wartość przebiegu.
jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.
Dodam że chodzi o wyłącznie oleje do silników motocyklowych. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-06-23, 21:11
|
|
|
Poszukaj dobrze na Forum. Było już pisane o tym, kilka razy, dlaczego np. 15W50, a nie 10W40.
Nie mam ochoty, pisać o tym po raz kolejny. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Troll [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-06-23, 21:38
|
|
|
Todek napisał/a: | Poszukaj dobrze na Forum. Było już pisane o tym, kilka razy, dlaczego np. 15W50, a nie 10W40.
Nie mam ochoty, pisać o tym po raz kolejny. |
To nie pisz |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-06-24, 00:30
|
|
|
Janeczek napisał/a: | odgrzewam temat
Tak czytam sobie ten cały temat i jakoś nie zauważyłem jednej wzmianki na temat oleju
dlaczego 10w40 ? albo dlaczego 15w50 ?
Z tego co mi wiadomo to 10w40 jest przeznaczony do silników z przebiegiem do 30k-40k kilometrów, a 15w50 powinno się wlewać jeżeli silnik przekroczył już tę wartość przebiegu.
jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.
Dodam że chodzi o wyłącznie oleje do silników motocyklowych. |
Masz rację - mylisz się
Zasadniczo chodzi o temperatury pracy, a nie przebieg silnika... |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
mariioo
Marcin
Motocykl: V-STROM 650XT
Wiek: 43 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 349 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: 2010-07-20, 23:11
|
|
|
odświeżę trochę, znalazłem taki artykuł
http://www.autoflesz.pl/a...xxon_Mobil.html
trochę mnie nosi z zalaniem syntetyku, mam nabite jakieś 15 tyś a od 1200km mam półsyntetyk, i nie zauważyłem zeby na bagnecie coś ubywało, chyba śmiało można by zlać jeszcze syntetyk, tylko że nie wiedząc co było wcześniej wlałem semisynth....... |
|
|
|
|
montek
Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 481 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2010-08-07, 10:50
|
|
|
odświeżę temat: leję motula 10w40 5100, jednak strasznie mi bierze, pewien motocyklista poradził mi abym wlał coś gęstszego , 10w40 jest półsyntetykiem, jak wyglądałaby po pierwsze sprawa zmiany półsyntetyka na syntetyk, i czy ktoś testował jakiś olej 15w50 (który syntetykiem właśnie jest i ten chciałem przetestować)? |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-08-07, 10:54
|
|
|
A może przetestuj na początek Motul 5100 15W50 półsyntetyk. Ja na takim jeżdżę, i nic nie bierze.
No powiedzmy, że bierze w normie, bo nie ma takiego silnika który nie bierze oleju. Jak na początku sezonu wymieniam olej, to nalewam na 2/3 na skali pomiarowej bagnetu, a przez sezon, około 8 000 mil, schodzi do 1/3. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2010-08-07, 10:59
|
|
|
mont napisał/a: | odświeżę temat: leję motula 10w40 5100, jednak strasznie mi bierze, pewien motocyklista poradził mi abym wlał coś gęstszego , 10w40 jest półsyntetykiem, jak wyglądałaby po pierwsze sprawa zmiany półsyntetyka na syntetyk, i czy ktoś testował jakiś olej 15w50 (który syntetykiem właśnie jest i ten chciałem przetestować)? |
Mam u siebie ten sam olej. Jeśli Ci bierze na 10w40 półsyntetycznym, to wlanie syntetyka spowodowałoby jeszcze większe "spożycie". 10w i 15w to niemal zawsze półsyntetyki. Spróbuj najpierw zalać 15w50 półsyntetyczny. Sprawdź czy Ci kopci jak np. przegazujesz na postoju. Może również zmiana marki oleju by pomogła? Ja w vt600 używałem Agip TEC 15w50 półsyntetyczny i byłem z niego bardzo zadowolony. |
|
|
|
|
qbels
love choppers
Motocykl: Honda VT1100 Spirit '00
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 16 Skąd: Dobra (małopolskie)
|
Wysłany: 2010-08-07, 19:04 Mobil Extra 4T 10W40
|
|
|
Witam. Szukałem już po forum i nikt chyba się nie 'chwalił' olejem, którym ja zalałem silnik. Mechanik polecił mi Mobil Extra 4T (10W40) , jest krwią dla mojego silnika od początku sezonu Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale nie zauważyłem, żeby był 'zły' co Koledzy powiedzą na ten olej? A może ktoś go używa?
pozdrawiam ;] |
_________________ Na szczęście pracujesz całe życie,
a na nieszczęście sekundę... |
|
|
|
|
qbels
love choppers
Motocykl: Honda VT1100 Spirit '00
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 16 Skąd: Dobra (małopolskie)
|
Wysłany: 2010-09-23, 20:48
|
|
|
Widzę, że zmalało zainteresowanie tematem ;)
Kolejne pytanie - co myślicie o promocji w sklepie: http://www.akcesoriamotoc...roducts_id=4803 ? Czy warto ?
Pozdro |
_________________ Na szczęście pracujesz całe życie,
a na nieszczęście sekundę... |
|
|
|
|
sagattic
Marcin
Motocykl: XRV 650 Africa Twin '88
Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 301 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-23, 21:02
|
|
|
Każda promocja jest dobra, chociaż ta specjalnie "nie powala"
A zainteresowanie tematem jest na pewno, tylko jak ktoś nie używa danego oleju, to siedzi cicho. Chyba że oczekujesz 150 postów w stylu "Ja zalewam innym olejem"
EDIT: Ja ostatnio skorzystałem z promocji na Allegro - Motul 5100 15W50 + filtr oleju za 136zł. |
|
|
|
|
Rigez
Rysiek
Motocykl: Honda Shadow VT 750 RC29 1987
Wiek: 57 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 682 Skąd: Budczyce
|
Wysłany: 2010-09-24, 06:16 Re: Mobil Extra 4T 10W40
|
|
|
qbels napisał/a: | Witam. Szukałem już po forum i nikt chyba się nie 'chwalił' olejem, którym ja zalałem silnik. Mechanik polecił mi Mobil Extra 4T (10W40) , jest krwią dla mojego silnika od początku sezonu Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale nie zauważyłem, żeby był 'zły' co Koledzy powiedzą na ten olej? A może ktoś go używa?
pozdrawiam ;] |
Właśnie w marcu tego roku zalałem MOTUL 5100 4T 10W40 półsyntetyk ,sezon się pomału zbliża do końca a ja myślę że na przyszły też użyje tego 4T 10W40 półsyntetyka. |
|
|
|
|
fotografiks
Motocykl: Honda VT600 2005r.
Wiek: 39 Dołączył: 16 Lis 2010 Posty: 162 Skąd: KR / SBE / SB
|
Wysłany: 2010-12-18, 08:13
|
|
|
senda napisał/a: | Janeczek napisał/a: | odgrzewam temat
Tak czytam sobie ten cały temat i jakoś nie zauważyłem jednej wzmianki na temat oleju
dlaczego 10w40 ? albo dlaczego 15w50 ?
Z tego co mi wiadomo to 10w40 jest przeznaczony do silników z przebiegiem do 30k-40k kilometrów, a 15w50 powinno się wlewać jeżeli silnik przekroczył już tę wartość przebiegu.
jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.
Dodam że chodzi o wyłącznie oleje do silników motocyklowych. |
Masz rację - mylisz się
Zasadniczo chodzi o temperatury pracy, a nie przebieg silnika... |
W kwesti wyjasnienia... Klasyfikacja SAE :
I tutaj nie ma rozróżnienia motocyklowe czy samochodowe...czyli nie jako poruszajac temat powinno byc to jedno, czy lejemy z naklejka samochodowa czy motocyklowa... W manualu tez nie ma strikte okreslenie motocycle oli 10W40...
Motor w tym przypadku nie znaczy polskiego Motor, a equivalent mowi jasno SF lub SG wg klasyfikacji API i bedzie działac luxus:)
Musze zapytac znajomego dokladniej, ktory tez siedzi w automotive, tylko w olejach, jak to jest w olejach... Ostatnio sie dowiedziałem ze wiekszosc olejów nawet roznych "producentow" to praktycznie to samo...( na świecie jest czterech producentów, a tak to poszczegolne grupy kupują od nich "baze" i dodaja do niej rożne uszlachetniacze) tylko rózni sie numerem zmiany na ktorej nalewaja;), butelka i cena oczywiscie.
Teraz musze podpytac jak jest z rozroznianiem motocyklowych i samochodowych. Bo cena praktycznie jest 2 krotnie wyzsza... |
|
|
|
|
|