Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Większe i szersze felgi - mniejszy i szerszy profil opony
Autor Wiadomość
Typ 
Marcin


Motocykl: Cień Ducha VT750 C2 - 2010
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 8
Skąd: Siedlce / Bukareszt
Wysłany: 2011-06-15, 14:53   Większe i szersze felgi - mniejszy i szerszy profil opony

Chciałbym się dowiedzieć, czy mogę podrasować sobie koło tylne w Hondzie Shadow VT 750 C2 Spirit 2010 tak dla poprawienia efektu wizualnego Cienia (bober, bulevard) szersza opona na niższym profilu aby dodać trochę grubego tyłu.

Oryginalnie: z tyłu felgi 15" i opony 160/80-15M/C (74S)

Czy istnieje możliwość zamiany prze konfigurowania koła
- większa felga np. 19"
- opona o niższym profilu
w taki sposób aby zachować ten sam obwód koła, nie zmieniając właściwości tocznych Cienia. (przy większym obwodzie całkowitym koła Cień będzie toczył się szybciej a niekoniecznie mi na tym zależy)

No i pewnie zmiana ohydnego oryginalnego błotnika tylnego,
Myślałem o dorobieniu, przerobieniu i założeniu błotnika np. od innego modelu Hondy np. od VT 750 C2 RC44 (http://www.moto-bikers.pl/czesci,opis,125.html)


Czy ktoś z was ma jakiekolwiek doświadczenie w tych sprawach aby doradzić mi jaki maksymalny rozmiar felg i opon będą pasowały do mojego Cienia bez konieczności przeróbki ramy? Acha jeszcze Waldek Kardan czy nie będzie miał nic przeciwko jak się mu większą Felicję zapoda.

Czekam na opinie, pomoc, podpowiedzi.

PZDR

TYP
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 48
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2011-06-15, 15:28   

Obawiam się że szerokiej opony tylnej R19 to nie dostaniesz a jak już to będzie ciężko znaleźć.

Proponuję poszukać koło od Hondy VTX1800F, z tyłu masz fabrycznie oponę 180/55R18 a spokojnie naciągniesz 200/50R18.
Być może że felgę udałoby się dopasować do obecnego napędu a błotnik zawsze można przerobić, popatrz tylko czy taka szerokość wciśnie się w wahacz.

ps. jakbyś potrzebował to mam oponę w rozmiarze 180/55/18 w dobrym stanie bo właśnie zmieniałem na szerszą ;-)
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
Typ 
Marcin


Motocykl: Cień Ducha VT750 C2 - 2010
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 8
Skąd: Siedlce / Bukareszt
Wysłany: 2011-06-15, 15:30   

A oto przedstawiam matematyczne na podparcie wiedzy matematyką stosowaną (w szkole podstawowej)

1" = 2,5399cm / π = 3,14159

Felga D= 15" = 38,0993cm
Opona H = 80mm = 8,00cm = 3,15"

Koło łącznie: Dn = 38,1 + 16,00cm = 54,10cm = 21,30"

Promień całk Rc = 27,05cm

Obwód całk Oc = 2* π * Rc

Oc = 2 * 3,14159 * 27,05 = 169,96cm

Zamiana felgi na 19" i ponowne obliczenia

Felga D = 19" = 48,259cm
Opona H = X
Dn = 54,10cm = 21,30"

X = 54,10 - 48,259 = 5,841 cm = 2,30"

Wychodzi na to że muszę szukać profilu opony: 60mm i wiem że taką znajdę...

Z obliczeń wszystko się zgadza, nie muszę wam chyba robić sprawdzenia... :)

Cień będzie się szybciej toczył ale o ile szybciej to wam nie podam sami obliczcie.... :) Uwaga: zmiana prędkości odczuwana będzie w 4 cyfrze po przecinku [km/h]...

Co do szerokości, to chyba muszę fizycznie pomierzyć.... czy Waldek przyjmie szerszą Felicję.


Czekam na wasze opinie i doświadczenia z taką customizerką, na co zwrócić szczególną uwagę etc...

PZDR

TYP

[ Dodano: 2011-06-15, 15:47 ]
Siwy_dym

Masz rację, znaleźć grubą oponę na R19 graniczy z cudem.
Skupię się zatem na 1 cal mniejszej feldze jak mi doradzałeś....18" większy wybór co do profili opon...
Hmm.... znoof matematyka.. :)

Jeszcze raz dzięki za poradę.

PZDR

TYP
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 48
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2011-06-15, 15:51   

Typ napisał/a:
A oto przedstawiam matematyczne na podparcie wiedzy matematyką stosowaną (w szkole podstawowej)

1" = 2,5399cm / π = 3,14159

Felga D= 15" = 38,0993cm
Opona H = 80mm = 8,00cm = 3,15"

Koło łącznie: Dn = 38,1 + 16,00cm = 54,10cm = 21,30"

Promień całk Rc = 27,05cm

Obwód całk Oc = 2* π * Rc

Oc = 2 * 3,14159 * 27,05 = 169,96cm

Zamiana felgi na 19" i ponowne obliczenia

Felga D = 19" = 48,259cm
Opona H = X
Dn = 54,10cm = 21,30"

X = 54,10 - 48,259 = 5,841 cm = 2,30"

Wychodzi na to że muszę szukać profilu opony: 60mm i wiem że taką znajdę...

Z obliczeń wszystko się zgadza, nie muszę wam chyba robić sprawdzenia... :)

Cień będzie się szybciej toczył ale o ile szybciej to wam nie podam sami obliczcie.... :) Uwaga: zmiana prędkości odczuwana będzie w 4 cyfrze po przecinku [km/h]...

Co do szerokości, to chyba muszę fizycznie pomierzyć.... czy Waldek przyjmie szerszą Felicję.


Czekam na wasze opinie i doświadczenia z taką customizerką, na co zwrócić szczególną uwagę etc...

PZDR

TYP

[ Dodano: 2011-06-15, 15:47 ]
Siwy_dym

Masz rację, znaleźć grubą oponę na R19 graniczy z cudem.
Skupię się zatem na 1 cal mniejszej feldze jak mi doradzałeś....18" większy wybór co do profili opon...
Hmm.... znoof matematyka.. :)

Jeszcze raz dzięki za poradę.

PZDR

TYP


Wszystko fajnie pięknie... tylko Twój przykład pokazuje że: "podparcie wiedzy matematyką stosowaną (w szkole podstawowej)" to za mało.
Wymiar który podajesz H=80 to nie jest wartość w milimetrach tylko 80% szerokości opony
czyli w Twoim wypadku 160 mm * 0,8 = 128 mm

policz zatem jeszcze raz .. i szukaj ;-)
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
Typ 
Marcin


Motocykl: Cień Ducha VT750 C2 - 2010
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 8
Skąd: Siedlce / Bukareszt
Wysłany: 2011-06-15, 15:59   

No to mnie zastrzeliłeś... :shock:

Człowiek rodzi się...uczy się przez całe życie... i nadal umiera głupi... :->

Tyle opon zjeździłem a nigdy nie wziąłem linijki co by wysokość profilu pomierzyć.... świadomy że 180/50/R15 ze 50 to wartość w milimetrach... słabo?

He he he he he...

Dzieki, czuję się teraz mądrzejszy...

Liczę zatem dalej.... 8-)

[ Dodano: 2011-06-15, 16:07 ]
W ramach przypomnienia tym którzy żyją w nieświadomości....

http://www.oponeo.pl/narzedzia/oznaczenia-opon
 
 
pietrachVI 
PIETRACH


Motocykl: exVT600, BMW R65 '87, Jawa 175 '60
Wiek: 32
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 469
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2011-06-16, 00:52   

W VT 750 RC50 i RC53 (to chyba będzie Twoja ;) ) bez przerabiania wahacza i (błotnika zresztą też) powinno być dobrze jeśli założy się felgę 6,00x 15 przy oponie 200/70

EDIT: literówki
_________________
"Wicher silne drzewa głaszcze..."
 
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Wiek: 54
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2035
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-06-16, 06:48   

Typ napisał/a:


Tyle opon zjeździłem a nigdy nie wziąłem linijki co by wysokość profilu pomierzyć.... świadomy że 180/50/R15 ze 50 to wartość w milimetrach... słabo?


Z tego co się orientuję to profil opony wyrażany jest w % jej szerokości. Więc nie 50 mm a 50% ze 180 mm.
Chyba że żyję w błędzie...
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 42
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2011-06-16, 08:14   

Wydaje mi się że jeśli chodzi o twoje wyliczenia to papier przyjmie wszystko ale życie to później zweryfikuje.
Najprościej to weź metrówkę i zmierz średnicę zewnętrzną koła i ktoś kto ma 180/x/18 niech też sprawdzi u siebie i będzie wszystko jasne.
Jak masz 160 to pewnie 180 jeszcze wciśniesz ale 200 już raczej się nie zmieści. Łańcuch zostawia większe pole manewru a kardan jednak trochę miejsca zajmuje, dodatkowo jak zaczniesz kombinować z kołami od innego moto może się okazać że konstrukcja felgi będzie delikatnie zmieniona i po założeniu moto będzie się źle prowadziło albo co gorsze zostawiało 2 ślady.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
Zbyszek 


Motocykl: VT 1100 C 89
Wiek: 64
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 147
Skąd: Bielsko-Biała/SB
Wysłany: 2011-06-16, 20:19   

http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htm
_________________
...jestem... a jak mnie niema... to też jestem...tylko gdzie indziej...
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 48
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2011-06-16, 21:51   

Zbyszek napisał/a:
http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htm


To jest kalkulatorek do opon samochodowych tylko ;-)
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
przemo365 
WhyDuck!


Motocykl: VT 750 Spirit C2 '07
Wiek: 42
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 204
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: 2011-07-04, 22:12   

renegade napisał/a:
Jak masz 160 to pewnie 180 jeszcze wciśniesz ale 200 już raczej się nie zmieści. Łańcuch zostawia większe pole manewru a kardan jednak trochę miejsca zajmuje, dodatkowo jak zaczniesz kombinować z kołami od innego moto może się okazać że konstrukcja felgi będzie delikatnie zmieniona i po założeniu moto będzie się źle prowadziło albo co gorsze zostawiało 2 ślady.


A co sądzisz o 170/ ? Czy można bez konsekwencji śmigać na tym? Dopiero zaczynam przygodę z moto i powiem,że wygląd sprzętu jest owszem ważny dla mnie, ale bezpieczeństwo bardziej :)
Więc jak ?

[ Dodano: 2011-07-04, 22:14 ]
oczywiście w Vt 750 Spirit C2 '07 :-)8
_________________
"... a ja, gdybym był bogaty, to uszył bym sobie kołnierz ze schabu..." J. Biedrona
 
 
Fatum 
Marcin


Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-05, 14:50   

Założyłem Marathona 170 i nie widzę różnicy w prowadzeniu (jeśli chodzi o rozmiar opony), jeszcze sporo miejsca zostaje przy wahaczu, w końcu to 1 cm tylko, więc raczej nic tu nie namiesza a wygląda lepiej, teraz pokusił bym się nawet o 180 :twisted:
 
 
darekb 
Darekb


Motocykl: była VT 1100C jest Koga E-Inspire
Wiek: 60
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 306
Skąd: ok Otwocka
Wysłany: 2011-07-05, 15:20   

Fatum napisał/a:
Założyłem Marathona 170 i nie widzę różnicy w prowadzeniu (jeśli chodzi o rozmiar opony), jeszcze sporo miejsca zostaje przy wahaczu, w końcu to 1 cm tylko, więc raczej nic tu nie namiesza a wygląda lepiej, teraz pokusił bym się nawet o 180 :twisted:


Tylko spokojnie -jesli przedobrzysz z wielkoscią i szerokością bardzo żle będzie Ci wjeżdzać w zakrety. Przerabiałem już to w VT600 miałem 200 i ładnie wyglądało ,ale gorzej się spisywało- bardziej wynosi na zewnątrz podczas wchodzenia w zakręt
Pozdr Darekb
 
 
 
Fatum 
Marcin


Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-05, 16:17   

Możliwe, a jakie miałeś opony?? Metzeler z tego co porównywałem do Bridgestone i Dunlop mają inny (węższy) profil, nawet optycznie wyglądają na mniejsze, bardziej zaokrąglone, może to jest przyczyną, że nie czułem różnicy?
Ale pewnym jest że nie ma co przesadzać,
pozdrawiam
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 53
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9288
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2018-05-24, 15:11   

Kalkulator opon motocyklowych. :?:
Potrzebny mi jest przelicznik opon motocyklowych żeby można było przeliczyć np. jaką oponę można założyć zamiast 130/90-17.
Szukam i szuka i nic nie znajduję. :-(
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM