light bary |
Autor |
Wiadomość |
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2013-01-09, 23:00
|
|
|
Jest potrzebny... i raczej nie próbuj bez. |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
pagaj
Paweł
Motocykl: VT750 '86, H-D Fat boy' 05
Wiek: 71 Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 205 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-01-09, 23:17
|
|
|
Mam lightbary od roku. Zasilanie zgodnie z sugestiami Todka. Do lamp proponuję H-3 o mocy 35W, zupełnie wystarczają do doświetlenia drogi, a moto jest doskonale widoczne wieczorem. Koniecznie bezpiecznik 10A na zasilaniu, i żęby przewody się nie przemieszczały!(wtedy b. łatwo o przetarcie i zwarcie gotowe}. |
_________________ Dopiero kiedy komar usiądzie ci na jajkach zdasz sobie sprawę, że nie wszystko da się rozwiązać przemocą... |
|
|
|
|
Dodo
Dominik
Motocykl: Honda Shadow VT 600 C '88 Custom
Wiek: 34 Dołączył: 25 Paź 2012 Posty: 519 Skąd: W-Wa / Sanok
|
Wysłany: 2013-01-09, 23:49
|
|
|
pagaj napisał/a: | Koniecznie bezpiecznik 10A na zasilaniu, i żęby przewody się nie przemieszczały!(wtedy b. łatwo o przetarcie i zwarcie gotowe}. |
to jasne jak słońce, dla pewności 15A wsadzam. Zastanawiała mnie kwestia tego przełącznika, który fabrycznie jest w stanie wytrzymać 10A więc podkreślam teorytycznie nadałby się. Ale co ja tam wiem ;d dlatego się radze. Dzięki :) |
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2013-01-10, 00:06
|
|
|
Dodo napisał/a: |
to jasne jak słońce, dla pewności 15A wsadzam. |
Racja.... daj bezpiecznik 30A, będziesz miał pewność że się bezpiecznik nie przepali |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
pietrachVI
PIETRACH
Motocykl: exVT600, BMW R65 '87, Jawa 175 '60
Wiek: 34 Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 469 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2013-01-10, 12:41
|
|
|
Wykonałem u siebie dokładnie tą instalację, pod bakiem jest wystarczająco miejsca by puścić kilka dodatkowych kabli.
Kiedy kupiłem motocykl, lajtbary były podłączone pod... światło postojowe. Zastałem poprzypalane, przywęglone kabelki prze żaróweczce światła postojowego |
_________________ "Wicher silne drzewa głaszcze..." |
|
|
|
|
Sasin
Tomek
Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56 Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 650 Skąd: Działdowo NDZ
|
Wysłany: 2013-01-10, 17:31
|
|
|
Dodo napisał/a: | mam taki; przełącznik, skoro tak to może lepiej to 5zł więcej dać jeśli jest rzeczywiście potrzebny ten przekaźnik ^^ dzięki za info |
Ten przełącznik na pewno spali się już po krótkim użytkowaniu, więc co ci szkodzi założyć przekaźnik, jak doradza większość (a maja rację) i mieć święty spokój.
A cha tam jest napisane przy przełączniku 10 A / 250 VAC (dla prądu przemiennego), a to do końca nie to samo w instalacji prądu stałego (z jakim masz do czynienia w motocyklu). |
_________________ Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/ |
|
|
|
|
Dodo
Dominik
Motocykl: Honda Shadow VT 600 C '88 Custom
Wiek: 34 Dołączył: 25 Paź 2012 Posty: 519 Skąd: W-Wa / Sanok
|
Wysłany: 2013-01-10, 17:40
|
|
|
[quote="Tomasz Weitz"] Dodo napisał/a: |
Ten przełącznik na pewno spali się już po krótkim użytkowaniu, więc co ci szkodzi założyć przekaźnik, jak doradza większość (a maja rację) i mieć święty spokój.
|
właśnie nic :) dlategóż tak zrobię. Po to przecież pytam żeby nie spartolić na starcie ;] dzięki. |
|
|
|
|
soltys
Motocykl: shadow 700
Wiek: 39 Dołączył: 23 Gru 2012 Posty: 119 Skąd: Stryszów wadowice
|
Wysłany: 2013-01-21, 10:27
|
|
|
TEŻ MYŚLĘ O ZAŁOŻENIU ''LIGHTBARÓW''. TYLKO PO CO PRZEKAŹNIK JAK MOŻNA KUPIĆ PRZEŁĄCZNIK 20A 12V DC ??? WIADOMO 12A CZY 6A STYKI PO JAKIMŚ CZASIE BY SIĘ WYPALIŁY PO TO STOSUJĘ SIĘ PRZEKAŹNIK ALE JAK ZAŁOŻĘ 20A TO ON JEST PRZYSTOSOWANY DO TAKIEGO PRĄDU I GO NA PEWNO NIE PRZEPALI. WIĘC CZEMU ZAKŁADALIŚCIE PRZEKAŹNIK I WYŁĄCZNIK/WŁĄCZNIK NA MAŁY PRĄD? A NIE 20A? MNIEJ KABLI DO CIĄGNIĘCIA JAK W PRZYPADKU Z PRZEKAŹNIKIEM. |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2013-01-21, 10:37
|
|
|
Czemu krzyczysz dużymi literami? klawiatura Ci się zacięła?
Przekaźnik służy do odciążenia instalacji
Nie chcesz przekaźnika, to go nie instaluj i po problemie, a nie staraj się wszystkim udowodnić, że racja jest jedna. |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
soltys
Motocykl: shadow 700
Wiek: 39 Dołączył: 23 Gru 2012 Posty: 119 Skąd: Stryszów wadowice
|
Wysłany: 2013-01-21, 12:36
|
|
|
Zibbi 665 Pisałem dużymi literami abyś lepiej widział a nie że krzyczę! Tak się składa że jestem elektrykiem i nie widzę sensu wkładać przekaźnika na tak małą moc 110W. Co innego słabe przełączniki 6-12A, ale chcesz przekaźnik zakładaj przekaźnik, zawsze to więcej roboty. I nie mówię że ja mam rację, tylko chciałem napisać że drogi są dwie. Instalowanie przełącznika słabej mocy wiąże się z przepalaniem , zastosowanie przekaźnika odciąża instalację można założyć 12A,ale założenie 20A eliminuję przepalanie ponieważ on jest stworzony do pracy przy prądzie rzędu max 20A i nie trzeba wówczas przekaźnika, a na light-barach masz raptem 9A. Więc albo albo a wiadomo w moto nie ma za wiele miejsca przekaźnik też mikroskopijny nie jest, trzeba go sensownie umocować aby nie dygotał.
"Racja jest jak dupa, każdy ma swoją"
Zibbi 665-Ty nie przeżywaj tak wszystkiego bo Ci serducho stanie |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2013-01-21, 15:10
|
|
|
Ja w przeciwieństwie do Ciebie ,,sołtys'', nie mam problemów emocjonalnych (duże litery), a już na pewno nie wymagam od Ciebie troski ani o mój wzrok, ani o serducho, sam odpowiednio o to dbam - tak, że nie pochlebiaj sobie.
Pisanie dużymi literami na forum, ogólnie przyjęte jest jako podnoszenie głosu, poszperaj na różnych forach - łącznie z SHOC, a sam się przekonasz co do Ciebie napisałem.
Odpowiedź na pytanie - czy instalować przekaźnik ? - ogólnie brzmi >tak<.
Ty zakwestionowałeś to z marszu -
Cytat: | TYLKO PO CO PRZEKAŹNIK JAK MOŻNA KUPIĆ PRZEŁĄCZNIK 20A 12V DC ??? | - no jasne, po co? przecież wyłącznik jest lepszy mniejszy i w ogóle... zainstaluj sobie zatem do podpięcia light barów ten mocarny wyłącznik - skoro jesteś elektrykiem, to na pewno wiesz, że tak będzie najlepiej . |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
soltys
Motocykl: shadow 700
Wiek: 39 Dołączył: 23 Gru 2012 Posty: 119 Skąd: Stryszów wadowice
|
Wysłany: 2013-01-21, 15:53
|
|
|
Przepraszam Cię za ''wzrok i serducho '' Ja tylko spytałem, zaproponowałem, rozważyłem napisałem czemu dlaczego. Po za tym odbiegamy od tematu. Myślę że wszystko zostało w temacie powiedziane. |
|
|
|
|
Asgalt
Motocykl: VTX 1300 '03
Wiek: 56 Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 1363 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-02-10, 20:09 Reflektory na lightbarach - jakie klosze?
|
|
|
Przymierzam się do kupna i założenia dodatkowych reflektorów na ligtbarze. Po pierwszych już "oględzinach" zauważyłem, że oferowane są dwa rodzaje reflektorów - z kloszami zupełnie przezroczystymi (jak tutaj http://allegro.pl/lightba...3001644911.html i ze szkłem profilowanym, podobnie jak w lampach głównych. I teraz pytanie - jak to wygląda w świetle przepisów? Jakie klosze są dopuszczalne? Nie chciałbym dokonać zakupu, a potem strzelić karpika na przeglądzie, albo na trasie, w konflikcie z "miśkami". Kto wie "cóś" w temacie? |
_________________ Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.
Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300 |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2013-02-10, 20:59
|
|
|
Tak prawdę mówiąc, lightbary w motocyklu wogóle nie są dopuszczalne. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
opel3366
Robert
Motocykl: VTX 1800 N
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1102 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 2013-02-10, 22:11
|
|
|
Asgalt,
No i po co pytałeś
Teraz będziesz się zastanawiał. |
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż cięzko ich czasem wyprzedzić... |
|
|
|
|
|