/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
light bary
Autor Wiadomość
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2013-01-09, 23:00   

Jest potrzebny... i raczej nie próbuj bez.
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
pagaj 
Paweł


Motocykl: VT750 '86, H-D Fat boy' 05
Wiek: 71
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 205
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-09, 23:17   

Mam lightbary od roku. Zasilanie zgodnie z sugestiami Todka. Do lamp proponuję H-3 o mocy 35W, zupełnie wystarczają do doświetlenia drogi, a moto jest doskonale widoczne wieczorem. Koniecznie bezpiecznik 10A na zasilaniu, i żęby przewody się nie przemieszczały!(wtedy b. łatwo o przetarcie i zwarcie gotowe}.
_________________
Dopiero kiedy komar usiądzie ci na jajkach zdasz sobie sprawę, że nie wszystko da się rozwiązać przemocą...
 
 
Dodo 
Dominik


Motocykl: Honda Shadow VT 600 C '88 Custom
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 519
Skąd: W-Wa / Sanok
Wysłany: 2013-01-09, 23:49   

pagaj napisał/a:
Koniecznie bezpiecznik 10A na zasilaniu, i żęby przewody się nie przemieszczały!(wtedy b. łatwo o przetarcie i zwarcie gotowe}.


to jasne jak słońce, dla pewności 15A wsadzam. Zastanawiała mnie kwestia tego przełącznika, który fabrycznie jest w stanie wytrzymać 10A więc podkreślam teorytycznie nadałby się. Ale co ja tam wiem ;d dlatego się radze. Dzięki :)
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2013-01-10, 00:06   

Dodo napisał/a:

to jasne jak słońce, dla pewności 15A wsadzam.

Racja.... daj bezpiecznik 30A, będziesz miał pewność że się bezpiecznik nie przepali :mrgreen: :thx:
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
pietrachVI 
PIETRACH


Motocykl: exVT600, BMW R65 '87, Jawa 175 '60
Wiek: 34
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 469
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2013-01-10, 12:41   

ital4x4 napisał/a:
Moze sie komus przyda. Zapozyczone z forum suzuki.
http://www.bractwo-suzuki...tbar-gradus.pdf


Wykonałem u siebie dokładnie tą instalację, pod bakiem jest wystarczająco miejsca by puścić kilka dodatkowych kabli.
Kiedy kupiłem motocykl, lajtbary były podłączone pod... światło postojowe. Zastałem poprzypalane, przywęglone kabelki prze żaróweczce światła postojowego :-/
_________________
"Wicher silne drzewa głaszcze..."
 
 
 
Sasin 
Tomek


Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 650
Skąd: Działdowo NDZ
Wysłany: 2013-01-10, 17:31   

Dodo napisał/a:
mam taki; przełącznik, skoro tak to może lepiej to 5zł więcej dać jeśli jest rzeczywiście potrzebny ten przekaźnik ^^ dzięki za info


Ten przełącznik na pewno spali się już po krótkim użytkowaniu, więc co ci szkodzi założyć przekaźnik, jak doradza większość (a maja rację) i mieć święty spokój. :-)

A cha tam jest napisane przy przełączniku 10 A / 250 VAC (dla prądu przemiennego), a to do końca nie to samo w instalacji prądu stałego (z jakim masz do czynienia w motocyklu).
_________________
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
 
 
 
Dodo 
Dominik


Motocykl: Honda Shadow VT 600 C '88 Custom
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 519
Skąd: W-Wa / Sanok
Wysłany: 2013-01-10, 17:40   

[quote="Tomasz Weitz"]
Dodo napisał/a:

Ten przełącznik na pewno spali się już po krótkim użytkowaniu, więc co ci szkodzi założyć przekaźnik, jak doradza większość (a maja rację) i mieć święty spokój. :-)


właśnie nic :) dlategóż tak zrobię. Po to przecież pytam żeby nie spartolić na starcie ;] dzięki.
 
 
soltys 

Motocykl: shadow 700
Wiek: 39
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 119
Skąd: Stryszów wadowice
Wysłany: 2013-01-21, 10:27   

TEŻ MYŚLĘ O ZAŁOŻENIU ''LIGHTBARÓW''. TYLKO PO CO PRZEKAŹNIK JAK MOŻNA KUPIĆ PRZEŁĄCZNIK 20A 12V DC ??? WIADOMO 12A CZY 6A STYKI PO JAKIMŚ CZASIE BY SIĘ WYPALIŁY PO TO STOSUJĘ SIĘ PRZEKAŹNIK ALE JAK ZAŁOŻĘ 20A TO ON JEST PRZYSTOSOWANY DO TAKIEGO PRĄDU I GO NA PEWNO NIE PRZEPALI. WIĘC CZEMU ZAKŁADALIŚCIE PRZEKAŹNIK I WYŁĄCZNIK/WŁĄCZNIK NA MAŁY PRĄD? A NIE 20A? MNIEJ KABLI DO CIĄGNIĘCIA JAK W PRZYPADKU Z PRZEKAŹNIKIEM.
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2013-01-21, 10:37   

Czemu krzyczysz dużymi literami? :evil: klawiatura Ci się zacięła?
Przekaźnik służy do odciążenia instalacji :omg:
Nie chcesz przekaźnika, to go nie instaluj i po problemie, a nie staraj się wszystkim udowodnić, że racja jest jedna.
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
soltys 

Motocykl: shadow 700
Wiek: 39
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 119
Skąd: Stryszów wadowice
Wysłany: 2013-01-21, 12:36   

Zibbi 665 Pisałem dużymi literami abyś lepiej widział :-P a nie że krzyczę! Tak się składa że jestem elektrykiem i nie widzę sensu wkładać przekaźnika na tak małą moc 110W. Co innego słabe przełączniki 6-12A, ale chcesz przekaźnik zakładaj przekaźnik, zawsze to więcej roboty. I nie mówię że ja mam rację, tylko chciałem napisać że drogi są dwie. Instalowanie przełącznika słabej mocy wiąże się z przepalaniem , zastosowanie przekaźnika odciąża instalację można założyć 12A,ale założenie 20A eliminuję przepalanie ponieważ on jest stworzony do pracy przy prądzie rzędu max 20A i nie trzeba wówczas przekaźnika, a na light-barach masz raptem 9A. Więc albo albo a wiadomo w moto nie ma za wiele miejsca przekaźnik też mikroskopijny nie jest, trzeba go sensownie umocować aby nie dygotał.
"Racja jest jak dupa, każdy ma swoją" :-)8
Zibbi 665-Ty nie przeżywaj tak wszystkiego bo Ci serducho stanie :-)
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2013-01-21, 15:10   

Ja w przeciwieństwie do Ciebie ,,sołtys'', nie mam problemów emocjonalnych (duże litery), a już na pewno nie wymagam od Ciebie troski ani o mój wzrok, ani o serducho, sam odpowiednio o to dbam - tak, że nie pochlebiaj sobie.

Pisanie dużymi literami na forum, ogólnie przyjęte jest jako podnoszenie głosu, poszperaj na różnych forach - łącznie z SHOC, a sam się przekonasz co do Ciebie napisałem.


Odpowiedź na pytanie - czy instalować przekaźnik ? - ogólnie brzmi >tak<.
Ty zakwestionowałeś to z marszu -
Cytat:
TYLKO PO CO PRZEKAŹNIK JAK MOŻNA KUPIĆ PRZEŁĄCZNIK 20A 12V DC ???
- no jasne, po co? przecież wyłącznik jest lepszy mniejszy i w ogóle... zainstaluj sobie zatem do podpięcia light barów ten mocarny wyłącznik - skoro jesteś elektrykiem, to na pewno wiesz, że tak będzie najlepiej .
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
soltys 

Motocykl: shadow 700
Wiek: 39
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 119
Skąd: Stryszów wadowice
Wysłany: 2013-01-21, 15:53   

Przepraszam Cię za ''wzrok i serducho '' :-) Ja tylko spytałem, zaproponowałem, rozważyłem napisałem czemu dlaczego. Po za tym odbiegamy od tematu. Myślę że wszystko zostało w temacie powiedziane.
 
 
Asgalt 


Motocykl: VTX 1300 '03
Wiek: 56
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 1363
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-10, 20:09   Reflektory na lightbarach - jakie klosze?

Przymierzam się do kupna i założenia dodatkowych reflektorów na ligtbarze. Po pierwszych już "oględzinach" zauważyłem, że oferowane są dwa rodzaje reflektorów - z kloszami zupełnie przezroczystymi (jak tutaj http://allegro.pl/lightba...3001644911.html i ze szkłem profilowanym, podobnie jak w lampach głównych. I teraz pytanie - jak to wygląda w świetle przepisów? Jakie klosze są dopuszczalne? Nie chciałbym dokonać zakupu, a potem strzelić karpika na przeglądzie, albo na trasie, w konflikcie z "miśkami". Kto wie "cóś" w temacie?
_________________
Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.

Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2013-02-10, 20:59   

Tak prawdę mówiąc, lightbary w motocyklu wogóle nie są dopuszczalne. :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
opel3366 
Robert

Motocykl: VTX 1800 N
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1102
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2013-02-10, 22:11   

Asgalt,
No i po co pytałeś :-P
Teraz będziesz się zastanawiał.
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż cięzko ich czasem wyprzedzić...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM