Czujnik Temp. wody
Odpowiedz do tematu

: Czujnik Temp. wody
Witam. i proszę o poradę..

Byłem w Częstochowie i po wjechaniu (w korku) pod Jasną Górę okazało się że moto na postoju wyrzuca mi płyn przez rurkę ze zbiorniczka wyrównawczego.. Wyrzucił około 300ml. Myślę że to max. Chłodnica była gorąca czyli termostat puszcza. Generalnie stwierdziłem że może być problem z wentylatorem na chłodnicy, bo nie słyszałem by się włączył. I ważne w czasie jazdy nie włączyła mi się się czerwona lampka temp. wody.

Po powrocie sprawdziłem:

1) Bezpieczniki OK.
2) Odkręciłem korek chłodnicy ( rodzaj 0.9) płynu w chłodnicy było na Maxa.
3) Wentylator na krótko chodzi.
4) Spuściłem płyn chłodzący, wyleciało około 2L.
5) Wykręciłem czujnik temp. z chłodnicy wsadziłem do wrzątku i nie puszcza prądu..

rodzaj tego czujnika to: "BL 3 100 ON"

Moje pytanie to: gdzie najlepiej kupić czujnik? Najszybciej? I żeby włączał wentylator przy 85*C lub przy 90*C i czy taki czujnik będzie dobry??

Czy coś jeszcze powinienem sprawdzić??..

Moje moto to : VT1100C z 93r.


Dzięki z góry i pozdro..

:
ja w 500 miałem cos podobnego , polecono mi odpowietrzyc i jak narazie jest ok , a pozniej sie okaze

Tylko ja wiem ze jutro bedzie lepszy dzien.
:
Poszukaj dobrze na Forum. Były podawane zamienniki oryginalnego czujnika z Hondy. Pasuje chyba od jakiegoś Nissana czy Matiza. Nie ma sensu płacić ponad 100 zł za oryginał. jak można kupić zamiennik za 30 zeta. Działał będzie na pewno tak samo. :-D

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
cd..

Poszedłem za radą Todka.. :)

Byłem w sklepie motoryzacyjnym i dobrałem najbardziej podobny czujnik z tych co mieli.. Różnica taka że dłuższy może 0,5cm.

Dzisiaj się pobawiłem i dokładnie sprawdzałem i porównywałem te czujniki. Podgrzewałem na gazie olej i mierzyłem temp na bieżąco. Nowy czujnik który kupiłem włącza się przy 85*C ale długo się rozłącza po wyjęciu z gorącego oleju. Czujnik z mojego moto włącza się przy 112*C ale po wyjęciu z gorącego oleju rozłącza się po chwili.. ( a na czujniku pisze 100-ON, czyli może mieć 12*C tolerancji :?: )

I bądź tu mądry człowieku... :-/

A "Motorista" woła 291zł za ten czujnik.. Jak się mylę to poprawcie..

http://www.sklep.motorist...,VT1100CP,5328,

:
też jestem na etapie wymiany czujnika;
w sklepie po dogłębnym poszukiwaniu znaleziono mi podobny do oryginału (do VT500C '86), który ma być chyba do nissana a koszt to 30 PLN;
różnica jest taka, że oryginalny jest jednopinowy a zamiennik (ten od nissana) ma mieć 2 piny;
trzeba będzie go zmasować kabelkiem do ramy, reszta ma pasować;
jutro odbiorę to dam znać jak jest...i co z tego wyszło...

My own piece of shadow...
:
Longi napisał/a:
też jestem na etapie wymiany czujnika;
w sklepie po dogłębnym poszukiwaniu znaleziono mi podobny do oryginału (do VT500C '86), który ma być chyba do nissana a koszt to 30 PLN;
różnica jest taka, że oryginalny jest jednopinowy a zamiennik (ten od nissana) ma mieć 2 piny;
trzeba będzie go zmasować kabelkiem do ramy, reszta ma pasować;
jutro odbiorę to dam znać jak jest...i co z tego wyszło...


To, że ma dwa piny światczy o tym, że autko w którym go zastosowano ma dwa "biegi" pracy wentylatora(szybki i wolny) - zmasowanie jednego może spowodować ciągłą pracę wentlatora z określoną prędkością...

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
Cytat:

To, że ma dwa piny światczy o tym, że autko w którym go zastosowano ma dwa "biegi" pracy wentylatora(szybki i wolny) - zmasowanie jednego może spowodować ciągłą pracę wentlatora z określoną prędkością...


Dostałem dzisiaj inny w sklepie, na przymiarkę. Ma włączać wiatrak przy 85*C a wyłączać przy 80*C. ( Od jakiegoś Hyundaia) Jutro to sprawdzę co napisałeś Dragon.

Wcześniej pisałem że coś długo nie rozłącza mi czujnik który kupiłem. Okazało się dzisiaj że był to czujnik temp. na zegar, a wyłącznik wiatraka powinien wyłączyć natychmiast po zejściu do pewnej temperatury.. w moim przypadku do 80*C.

Wniosek taki że jest róznica pomiędzy "włącznikiem" a "czujnikiem" temp.

:
Todek napisał/a:
Poszukaj dobrze na Forum. Były podawane zamienniki oryginalnego czujnika z Hondy. Pasuje chyba od jakiegoś Nissana czy Matiza. Nie ma sensu płacić ponad 100 zł za oryginał. jak można kupić zamiennik za 30 zeta. Działał będzie na pewno tak samo. :-D


Do Africy podchodzą z Tico, zresztą tak jak całe termostaty.
W tym przypadku też powinien spasować (20zł)
Edit: czujnik do wskaźnika :-(
Wentylator: Mazda 323f

:
Longi napisz mi jaki masz czujnik oryginalny u siebie w VT500..

U mnie jest na klucz 22. Gwint 16mm (śruba 16). Długość wkrętna czujnika 11mm.

Może mamy to samo.. :?: :?:

:
Mój czujnik jest na klucz 21 (najprawdopodobniej; gwint jest 16 a długosć wkrętna 8 mm;
poniżej jak on wygląda:
https://picasaweb.google.com/LongiPL/DropBox?authkey=Gv1sRgCOnoqpb3z_jP_wE#5597754862415213234
https://picasaweb.google.com/LongiPL/DropBox?authkey=Gv1sRgCOnoqpb3z_jP_wE#5597754846319311202
https://picasaweb.google.com/LongiPL/DropBox?authkey=Gv1sRgCOnoqpb3z_jP_wE#5597754681203106370

martwi mnie teraz tylko to co napisał Ghoust... nie wiem jak to ugryźć... jutro jak go będę miał to się posprawdza miernikiem - poza tym pomagał mi bedzi w tym mechanik motocyklowy; zobaczymy...

My own piece of shadow...
Duch
[Usunięty]
:
Niekoniecznie jest tak jak napisał GhoustDragon, z tego co pamiętam w moim sprzęcie ten czujnik jest właśnie 2 pinowy, wymieniałem na zamiennik właśnie z nissana dokładnie na taki więc jeśli dostaniesz coś podobnego to dlatego będziesz musiał jedną nóżkę połączyć z masą bo te czujniki zwierają między pinami a nie między pinem a obudową.

:
GhoustDragon napisał/a:
Longi napisał/a:
też jestem na etapie wymiany czujnika;
w sklepie po dogłębnym poszukiwaniu znaleziono mi podobny do oryginału (do VT500C '86), który ma być chyba do nissana a koszt to 30 PLN;
różnica jest taka, że oryginalny jest jednopinowy a zamiennik (ten od nissana) ma mieć 2 piny;
trzeba będzie go zmasować kabelkiem do ramy, reszta ma pasować;
jutro odbiorę to dam znać jak jest...i co z tego wyszło...


To, że ma dwa piny światczy o tym, że autko w którym go zastosowano ma dwa "biegi" pracy wentylatora(szybki i wolny) - zmasowanie jednego może spowodować ciągłą pracę wentlatora z określoną prędkością...


Nie zgodze się, w autach są chłodnice z tworzywa (boki) i stąd 2 piny, czujnik nie bierze masy z chłodnicy tylko z instalacji.
Czujniki na 2 biegi wiatraka mają 3 piny. Longi daj na jeden pin mase z ramy i będzie ok.

:
no to spokojniejszy jestem... dzieki za informacje koledzy...

My own piece of shadow...
:
adam3911 napisał/a:
GhoustDragon napisał/a:
Longi napisał/a:
też jestem na etapie wymiany czujnika;
w sklepie po dogłębnym poszukiwaniu znaleziono mi podobny do oryginału (do VT500C '86), który ma być chyba do nissana a koszt to 30 PLN;
różnica jest taka, że oryginalny jest jednopinowy a zamiennik (ten od nissana) ma mieć 2 piny;
trzeba będzie go zmasować kabelkiem do ramy, reszta ma pasować;
jutro odbiorę to dam znać jak jest...i co z tego wyszło...


To, że ma dwa piny światczy o tym, że autko w którym go zastosowano ma dwa "biegi" pracy wentylatora(szybki i wolny) - zmasowanie jednego może spowodować ciągłą pracę wentlatora z określoną prędkością...


Nie zgodze się, w autach są chłodnice z tworzywa (boki) i stąd 2 piny, czujnik nie bierze masy z chłodnicy tylko z instalacji.
Czujniki na 2 biegi wiatraka mają 3 piny. Longi daj na jeden pin mase z ramy i będzie ok.
A dawne chłodnice miedziane i mosiężne :koso:

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
Jamcio napisał/a:
Dragon nie kłóć się ze starszym :mrgreen:

Ależ ja się nie kłócę tylko zwracam uwagę na taką ewentualność :lol:

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group