kilka podstawowych pytan
Odpowiedz do tematu

chopers
[Usunięty]
: kilka podstawowych pytan
witam

kilka dni temu kupilem cienia vt700c z 85r. slinik pracuje elegancko, tylko chyba cos mocno sie grzeje, przy wolnej jezdzie wskaznik wchodzi na czerwone pole i wlacza sie wentylator. nie wiem czy to dobrze czy troche za szybko sie przegrzewa. jednak moje pytanie dotyczy nie znanego dla mnie zbiorniczka ktory sie znajduje przed silnikiem, jego wlew jest za prawa oslona przy zaworze kranika. zbiornik ten jest pusty choc jest na nim wyrazna przedzialka full-low. pytanie: co powinno sie w nim znajdowac? niepokoi mnie to szybkie grzanie sie silnika, chyba ze to normalne w przypadku tych jednostek.

bodek
[Usunięty]
:
Witam

musiałbyś sprawdzić drożność ukladu chłodzenia, może coś siedzi w przewodach lub chłodnicy. Ostatnio było to wałkowane, poszukaj w dziale VT500, a co do tego zbiorniczka, to przeczytaj tutaj: http://www.shadow.org.pl/...ight=zbiorni%2A

:
ten tajemniczy zbiorniczej to zbiorniczek wyrownawczy ukladu chlodzenia. to przy jego uzyciu powinienes uzupelniac plyn - i w ogole korzystanie i funkcja tego "cudenka" nie odbiega niczym od funkcji w samochodzie....

:
andryszek napisał/a:
ten tajemniczy zbiorniczej to zbiorniczek wyrownawczy ukladu chlodzenia. to przy jego uzyciu powinienes uzupelniac plyn - i w ogole korzystanie i funkcja tego "cudenka" nie odbiega niczym od funkcji w samochodzie....


I to może być odpowiedz na grzanie się silnika jak jest pusto to w układzie tak samo pewnie jest za mało płynu

:
Koniecznie jak najszybciej sprawdź poziom płynu chłodniczego. :lol: Jeżeli zbiorniczek wyrównawczy jest pusty, to i w całym układzie może być za mało płynu. :lol:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
chopers
[Usunięty]
:
dzieki za wyjasnienie funkcji tego zbiorniczka, tylko ze wlew płynu chłodniczego jest jeszcze nad chłodnicą, aten zbiorniczek wyrównawczy jest przecież znacznie niżej. i jeszcze jedno pytanie silnik kiedy się nagrzeje trzyma na jałowym 2 tys. obr/min - to chyba dość dużo?????? jak to wyregulować???

bodek
[Usunięty]
:
Zdecydowanie za dużo, powinno być 1000 do 1100. nie wiem jak u Ciebie, ale w mojej VT500 jest śruba regulacyjna na gaźniku w pobliżu wejścia linek od gazu, takie czarne pokrętło.



Edit: widzę na rysunku, że w modelu z 1987 roku gaźnik jest, to pewnie i taka regulacja obrotów.

White
[Usunięty]
:
nom masz racje obroty reguluje sie czarnym plastikowym pokredłem przy gazniku z lewej strony... ja mam ustawione na 800...

:
chopers napisał/a:
dzieki za wyjasnienie funkcji tego zbiorniczka, tylko ze wlew płynu chłodniczego jest jeszcze nad chłodnicą, aten zbiorniczek wyrównawczy jest przecież znacznie niżej. i jeszcze jedno pytanie silnik kiedy się nagrzeje trzyma na jałowym 2 tys. obr/min - to chyba dość dużo?????? jak to wyregulować???




Wlew nad chłodnica służy do zalewania układu chłodzenia po wymianie płynu.

Ten wyrównawczy jest do uzupełniania płynu. Działa tak, że jeżeli układ potrzebuje to zasysa sobie płyn, a jeśli się mocno zagrzał lub zagotował to wyrzuci tam trochę płynu, tak aby zawsze w układzie była odpowiednia ilość. stąd nazwa - zbiorniczek wyrównawczy.

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
sierżant
[Usunięty]
:
a prawidłowo powinno być 900+-100

:
sierżant napisał/a:
a prawidłowo powinno być 900+-100


Zgodnie z serwisówką takie obroty to w roczniku 1983.

1984-1985 1000+/- 100

1986-on

49 state 1000 +/- 100

California 1100 +/- 100

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
chopers
[Usunięty]
:
wracając do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego, próbowałem zalać go płynem lecz wlałem jakieś pół litra to nawet do skali nie doszło a plyn wyciekł przez jeden z wężyków skierowanych ku ziemi. chyba cały nie bo wogóle płynu nie widać ale szczerze nie kumam tego. i jeszcze jedno pytanie: bagnet od poziomu oleju silnikowego to ten z tyłu silnika??? a skala to ta kratkowana część bagnetu czy ta gładka poniżej tego kratkowanego????????

:
prawdopodobnie masz wężyk wypięty z obiegu, dlatego Ci wywaliło nim od razu na ziemię płyn. Co do miejsca sprawdzania to nie mam pojęcia gdzie to jest w 700, ale z tego co piszesz, wynika, że trafiłeś w dobre miejsce, a sprawdza się NA tym 'kratowanym'. Pozdrawiam

:
To" kratkowane" to jest zaznaczenie min. - max. :lol: :lol: Poziom oleju powinien się zawierać na tym "kratkowanym". :lol: :lol:

Co do płynu to coś tam jest nie tak, nie powinien wyciekać, powinno dać się nalać cały zbiorniczek. :lol: Sprawdź dobrze podłączenia tych wężyków. Przez ten wężyk powinien wydostawać się nadmiar płynu. :lol: :lol:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
chopers
[Usunięty]
:
a olej silnikowy smaruje oprócz silnika sprzęgło i skrzynie biegów, tak?????????

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group