basowe wydechy |
Autor |
Wiadomość |
kuba1100 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-06-03, 22:16 Re: basowe wydechy
|
|
|
Piotrek_WAT napisał/a: | witam!
ostatnio myslalem o wywierceniu kilku otworow w tlumiku w mojej Shadowce 1100 C3 celem uzyskania basowego pomruku Nie jestem do konca przekonany czy to bedzie zdrowe dla silnika oraz czy uzyskam zamierzony efekt. Prosze o porade.... Z gory dzieki. |
Myślę, że wiercenie w tylnej ściance niewiele daje. Najmniej ingerencji to wybicie zaślepek z rur. Tak zrobiłem w swoim i jestem zadowolony. Z zewnątrz zero zmiany w wyglądzie, a silnik oddycha bezpośrednio przez swoje oryginalne rury, tłumiąc nadmierny hałas w kanałach bocznych. Ja osobiście wyciąłem jeszcze tą paskudną rurkę zewnętrzną (ślepa kicha) zaślepiłem zgrabnie powstałe otwory, wyszlifowałem i pomalowałem-jak oryginał. Odgłos na wolnych obrotach ciut głośniejszy-a przy pełnej manecie to już miły grzmot |
|
|
|
|
wald
Wald
Motocykl: VTX 1800
Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2009-06-03, 23:58 Re: Wydechy Vance & Hines
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez wald 2009-10-07, 13:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Carlos [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-06-04, 01:08 Re: Wydechy Vance & Hines
|
|
|
wald napisał/a: |
Ostatnio sciagnolem ze Stanow Cobry i wyszly mnie 620 zł !!! |
Jak dokonałeś tego ekonomicznego cudu |
|
|
|
|
kuba1100 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-06-04, 18:06
|
|
|
hugenot napisał/a: | A mógłbyś cyknąć foty i wytłumaczyć tę przeróbkę dokładniej? |
Pisałem odpowiedż chyba z godzinę punkt po punkcie jak to robiłem, a po wciśnięciu wyślij wylogowało mnie i całe wypociny diabli wzięli |
|
|
|
|
kuba1100 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-06-04, 19:33
|
|
|
hugenot napisał/a: | A mógłbyś cyknąć foty i wytłumaczyć tę przeróbkę dokładniej? |
Spaliłem fajkę i zacznę opis od nowa . Zciągamy oryginalny tłumik, odkręcamy tylną płetwę i zaczynamy oblukiwać temat. Patrząc od strony wlotu nie widać świata z drugiej strony, gdyż są zamontowane zaślepki, które kierują strumień gazów wylotowych w kanały boczne gdzie wytracają prędkość i temperaturę jak i również upragniony przez nas dźwięk . Musimy mieć dobrą małą latareczkę i zajrzeć od strony wlotu-jest tam w głębi jako pierwsza siatka żeliwna-rozwiercić lub wyłamać ją trzeba. Później zabieramy się za zaślepki i tu UWAGA: jedna rura jest prosta, ale druga (bodajże górna) jest kolankowato wygięta więc należy ostrożnie dopasować pręt (lub wałek) aby jej nie rozerwać! W tej esowatej rurze zaślepka znajduje się dość płytko (1/4-1/3 długości) od strony WLOTU. Trzeba się trochę namęczyć z wybiciem tej zaślepki gdyż jest ona przygrzana do rury w dwóch miejscach. Najlepiej oprzeć ją o drewniany klocek i jeden koleś trzyma tłumik, a drugi wa.... znaczy przeprowadza operację . Druga rura jest prosta i w niej zaślepka jest głębiej znaczy, znajduje się bliżej WYLOTU. I też jest skubana dobrze miejscowo przygrzana. Najlepiej użyć do niej długiego przecinaka i zacząć od strony WYLOTU, uważając, aby opierając tłumik o klocek nie zniszczyć uszczelek ze stalowej siateczki. A jak już przez obie rury widać świat po drugiej stronie to możemy się wsłuchać w miły dla ucha bulgot V2 45' . Ja dodatkowo odciąłem tą rurkę która ładnie służyła za uchwyt podczas prac. To taka ślepa kicha wytracająca prędkość spalin. Po jej wycięciu zaślepiłem powstałe otwory, wyszlifowałem spawy i pomalowałem całość srebrzanką odporną na temp. Dźwięk jest O.K.-nie za głośny przy wolnych obrotach, ale chrapliwy i oddający power ryk przy przegazówce. Nie jest to ogłuszające, gdyż część spalin wpada w boczne kanały dodając basu i wytłumiając nieco wolny wydech, ale naprawdę to słychać |
|
|
|
|
KrisZbro
Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45 Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 231 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2009-06-04, 23:10
|
|
|
Jak kto chce zrozumieć jak działa wydechw vt1100C3 aero w wersji USA i EU (bo są różnice) to mam rozrysowane to mniejwięcej i mogę podesłać na priwa. Nie do końca taka jest funkcja "kiszki", czyli tej zewnętrznej rury jak pisze kuba. C3 ma podobnie jak inne shadowy dwa niezależne wydechy tylko że w jednej rurze. Inne shadowy mają rurkę pomiędzy wydechami wyrównującą ciśnienie w niby niezależnych wydechach. Troche ciszej motor pracuje bo tak naprawdę podczas cyklu wydechu w danym cylindrze spaliny trafiają do obydwu wydechów. C3 nie jest gorsza - też ma taką rurkę:) |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1163 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-06-05, 00:43
|
|
|
KrisZbro: Ja bardzo chętnie zapoznał bym się z Twoimi rysunkami :)
Kuba1100: Będziesz może w Polanicy by posłuchać brzmienia Twych wydechów ? |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1163 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-06-05, 09:31
|
|
|
Ja nie wiem czy się odważę.
Ale jak by ładnie brzmiał to bym się chyba poważnie zastanowił :) |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
omo
Motocykl: VTX 1300 R 05
Wiek: 62 Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 1766 Skąd: Witkowo /k Gniezna
|
Wysłany: 2009-06-05, 09:36
|
|
|
hugenot napisał/a: | Ja też bym poprosił rysunki i też bym posłuchał tych wydechów po przeróbce:-)
@Tomi - bierzemy narzędzia do Polanicy??? |
BIERZ |
_________________ .Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami.
|
|
|
|
|
KrisZbro
Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45 Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 231 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2009-06-05, 09:55
|
|
|
Ja już trochę kombinowałem z tymi wydechami. Kupiłem niedawno na allegro tłumik do c3 za grosze (niestety też z wersji EU) więc teraz zabieram się do poważniejszych modyfikacji. Nie polecam przeróbek typu:joesmod
Próbowałem i przestrzegam. Taka zmiana powoduje rozsymetryzowanie wydechów i motor nierówno pracuje. Jeden gar ma "łatwiejszy" wydech. Dorabiałem już wydechy do mojej starej vt1100c`94 i efekt był zupełnie przyzwoity a przy tym nie były za głośne. NA tej podstawie przypuszczam że najlepszym rozwiązaniem będzie chyba modyfikacja w stylu:TU
tylko z troche mniejszą średnicą tej rury perforowanej.
Oczywiście taka zmiana nie obejdzie się bez wzbogacenia mieszanki, szczególnie jeżeli chcemy pozbyć się wystrzałów z rury. |
|
|
|
|
kompas
Michał
Motocykl: VT 750 C5 05
Wiek: 38 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 806 Skąd: warszawa/łuków
|
Wysłany: 2009-06-05, 11:46
|
|
|
to ja się też pochwale. to są Silver Taile ale na 750. jeden jest krótszy tak że oba mają jednakową długość. moto chodzi równo. jedyna przeróbka to wyjęcie fabrycznego tłumienia - całego. ocencie sami:
wlone wydechy
ps. jak decydujecie sie na trwałe zmiany to zadbajcie o zaprzyjaźnionego diagnostę bo mi nie chciał koleś podbić przeglądu |
_________________ W życiu piekne są tylko chwile...dla tego czasu warto żyć! |
|
|
|
|
Carlos [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-06-05, 13:12
|
|
|
hugenot napisał/a: |
@Tomi - bierzemy narzędzia do Polanicy??? |
Bierzcie, bierzcie 600ka Agi też wymaga pilnej ingerencji w układ wydechowy |
|
|
|
|
Licho
Krzyś :)
Motocykl: VT 1100 C spirit 00
Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 647 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-06-05, 13:57
|
|
|
Carlos napisał/a: | hugenot napisał/a: |
@Tomi - bierzemy narzędzia do Polanicy??? |
Bierzcie, bierzcie 600ka Agi też wymaga pilnej ingerencji w układ wydechowy |
Aaaarrrr |
_________________ Kupiłem LOKOMOTYWĘ :) |
|
|
|
|
kuba1100 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-06-06, 08:38
|
|
|
maly_tomi napisał/a: | KrisZbro: Ja bardzo chętnie zapoznał bym się z Twoimi rysunkami :)
Kuba1100: Będziesz może w Polanicy by posłuchać brzmienia Twych wydechów ? |
Hejka. Napiszcie mi coś więcej o tej Polanicy bo ostatnio jestem zamotany jak wata w kroku i mało wiem co się na świecie dzieje. A powód tego taki, że od 23 marca czekałem na nowe opony z USA (miały być w 3 tygodnie!). Dopiero wczoraj dojechały do Poznania, a do tego czasu chodziłem jak w transie. Oczywiście wczoraj po pracy zaczęliśmy skręcać sprzęta. Dłubałem do 1 w nocy, teraz jedę docucić mechaniora, dokończyć sprzęta (sakwy, szyba), wale na przegląd i PIERWSZA prawdziwa rajka na DZIUNI od czasu odnowy (w zimie kładłem nowy lakier, chromy i w zasadzie składałem JĄ od nowa). Dopijam herbatę i zasuwam. NaRka!!! |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1163 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-06-06, 09:48
|
|
|
Jest to zlot ludzi z forum.
Impreza odbędzie się 11-14 czerwca 2009 w Polanicy (Kotlina Kłodzka)
Więcej szczegółów TU |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
|