/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
basowe wydechy
Autor Wiadomość
kuba1100
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-03, 22:16   Re: basowe wydechy

Piotrek_WAT napisał/a:
witam!

ostatnio myslalem o wywierceniu kilku otworow w tlumiku w mojej Shadowce 1100 C3 celem uzyskania basowego pomruku :lol: Nie jestem do konca przekonany czy to bedzie zdrowe dla silnika oraz czy uzyskam zamierzony efekt. Prosze o porade.... Z gory dzieki.


Myślę, że wiercenie w tylnej ściance niewiele daje. Najmniej ingerencji to wybicie zaślepek z rur. Tak zrobiłem w swoim i jestem zadowolony. Z zewnątrz zero zmiany w wyglądzie, a silnik oddycha bezpośrednio przez swoje oryginalne rury, tłumiąc nadmierny hałas w kanałach bocznych. Ja osobiście wyciąłem jeszcze tą paskudną rurkę zewnętrzną (ślepa kicha) zaślepiłem zgrabnie powstałe otwory, wyszlifowałem i pomalowałem-jak oryginał. Odgłos na wolnych obrotach ciut głośniejszy-a przy pełnej manecie to już miły grzmot
 
 
wald 
Wald

Motocykl: VTX 1800
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 46
Skąd: Leszno
Wysłany: 2009-06-03, 23:58   Re: Wydechy Vance & Hines

:-D
Ostatnio zmieniony przez wald 2009-10-07, 13:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Carlos
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-04, 01:08   Re: Wydechy Vance & Hines

wald napisał/a:


Ostatnio sciagnolem ze Stanow Cobry i wyszly mnie 620 zł !!!




Jak dokonałeś tego ekonomicznego cudu :?: :shock:
 
 
kuba1100
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-04, 18:06   

hugenot napisał/a:
A mógłbyś cyknąć foty i wytłumaczyć tę przeróbkę dokładniej?




Pisałem odpowiedż chyba z godzinę punkt po punkcie jak to robiłem, a po wciśnięciu wyślij wylogowało mnie i całe wypociny diabli wzięli :evil:
 
 
kuba1100
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-04, 19:33   

hugenot napisał/a:
A mógłbyś cyknąć foty i wytłumaczyć tę przeróbkę dokładniej?




Spaliłem fajkę i zacznę opis od nowa :-) . Zciągamy oryginalny tłumik, odkręcamy tylną płetwę i zaczynamy oblukiwać temat. Patrząc od strony wlotu nie widać świata z drugiej strony, gdyż są zamontowane zaślepki, które kierują strumień gazów wylotowych w kanały boczne gdzie wytracają prędkość i temperaturę jak i również upragniony przez nas dźwięk :-( . Musimy mieć dobrą małą latareczkę i zajrzeć od strony wlotu-jest tam w głębi jako pierwsza siatka żeliwna-rozwiercić lub wyłamać ją trzeba. Później zabieramy się za zaślepki i tu UWAGA: jedna rura jest prosta, ale druga (bodajże górna) jest kolankowato wygięta więc należy ostrożnie dopasować pręt (lub wałek) aby jej nie rozerwać! W tej esowatej rurze zaślepka znajduje się dość płytko (1/4-1/3 długości) od strony WLOTU. Trzeba się trochę namęczyć z wybiciem tej zaślepki gdyż jest ona przygrzana do rury w dwóch miejscach. Najlepiej oprzeć ją o drewniany klocek i jeden koleś trzyma tłumik, a drugi wa.... znaczy przeprowadza operację :mrgreen: . Druga rura jest prosta i w niej zaślepka jest głębiej znaczy, znajduje się bliżej WYLOTU. I też jest skubana dobrze miejscowo przygrzana. Najlepiej użyć do niej długiego przecinaka i zacząć od strony WYLOTU, uważając, aby opierając tłumik o klocek nie zniszczyć uszczelek ze stalowej siateczki. A jak już przez obie rury widać świat po drugiej stronie to możemy się wsłuchać w miły dla ucha bulgot V2 45' :mrgreen: . Ja dodatkowo odciąłem tą rurkę która ładnie służyła za uchwyt podczas prac. To taka ślepa kicha wytracająca prędkość spalin. Po jej wycięciu zaślepiłem powstałe otwory, wyszlifowałem spawy i pomalowałem całość srebrzanką odporną na temp. Dźwięk jest O.K.-nie za głośny przy wolnych obrotach, ale chrapliwy i oddający power ryk przy przegazówce. Nie jest to ogłuszające, gdyż część spalin wpada w boczne kanały dodając basu i wytłumiając nieco wolny wydech, ale naprawdę to słychać :twisted:
 
 
KrisZbro 


Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 231
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2009-06-04, 23:10   

Jak kto chce zrozumieć jak działa wydechw vt1100C3 aero w wersji USA i EU (bo są różnice) to mam rozrysowane to mniejwięcej i mogę podesłać na priwa. Nie do końca taka jest funkcja "kiszki", czyli tej zewnętrznej rury jak pisze kuba. C3 ma podobnie jak inne shadowy dwa niezależne wydechy tylko że w jednej rurze. Inne shadowy mają rurkę pomiędzy wydechami wyrównującą ciśnienie w niby niezależnych wydechach. Troche ciszej motor pracuje bo tak naprawdę podczas cyklu wydechu w danym cylindrze spaliny trafiają do obydwu wydechów. C3 nie jest gorsza - też ma taką rurkę:)
 
 
maly_tomi 
dr inż. Klapek


Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 1163
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-06-05, 00:43   

KrisZbro: Ja bardzo chętnie zapoznał bym się z Twoimi rysunkami :)



Kuba1100: Będziesz może w Polanicy by posłuchać brzmienia Twych wydechów ?
_________________
Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
 
 
 
maly_tomi 
dr inż. Klapek


Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 1163
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-06-05, 09:31   

Ja nie wiem czy się odważę.



Ale jak by ładnie brzmiał to bym się chyba poważnie zastanowił :)
_________________
Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
 
 
 
omo 


Motocykl: VTX 1300 R 05
Wiek: 62
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 1766
Skąd: Witkowo /k Gniezna
Wysłany: 2009-06-05, 09:36   

hugenot napisał/a:
Ja też bym poprosił rysunki i też bym posłuchał tych wydechów po przeróbce:-)



@Tomi - bierzemy narzędzia do Polanicy???




BIERZ
_________________
.Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami.
 
 
KrisZbro 


Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 231
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2009-06-05, 09:55   

Ja już trochę kombinowałem z tymi wydechami. Kupiłem niedawno na allegro tłumik do c3 za grosze (niestety też z wersji EU) więc teraz zabieram się do poważniejszych modyfikacji. Nie polecam przeróbek typu:joesmod

Próbowałem i przestrzegam. Taka zmiana powoduje rozsymetryzowanie wydechów i motor nierówno pracuje. Jeden gar ma "łatwiejszy" wydech. Dorabiałem już wydechy do mojej starej vt1100c`94 i efekt był zupełnie przyzwoity a przy tym nie były za głośne. NA tej podstawie przypuszczam że najlepszym rozwiązaniem będzie chyba modyfikacja w stylu:TU

tylko z troche mniejszą średnicą tej rury perforowanej.

Oczywiście taka zmiana nie obejdzie się bez wzbogacenia mieszanki, szczególnie jeżeli chcemy pozbyć się wystrzałów z rury.
 
 
kompas 
Michał


Motocykl: VT 750 C5 05
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 806
Skąd: warszawa/łuków
Wysłany: 2009-06-05, 11:46   

to ja się też pochwale. to są Silver Taile ale na 750. jeden jest krótszy tak że oba mają jednakową długość. moto chodzi równo. jedyna przeróbka to wyjęcie fabrycznego tłumienia - całego. ocencie sami:

wlone wydechy



ps. jak decydujecie sie na trwałe zmiany to zadbajcie o zaprzyjaźnionego diagnostę bo mi nie chciał koleś podbić przeglądu :mrgreen:
_________________
W życiu piekne są tylko chwile...dla tego czasu warto żyć!
 
 
 
Carlos
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-05, 13:12   

hugenot napisał/a:


@Tomi - bierzemy narzędzia do Polanicy???


Bierzcie, bierzcie :chytrusek: 600ka Agi też wymaga pilnej ingerencji w układ wydechowy ;-)
 
 
Licho 
Krzyś :)


Motocykl: VT 1100 C spirit 00
Wiek: 44
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 647
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-05, 13:57   

Carlos napisał/a:
hugenot napisał/a:


@Tomi - bierzemy narzędzia do Polanicy???


Bierzcie, bierzcie :chytrusek: 600ka Agi też wymaga pilnej ingerencji w układ wydechowy ;-)




Aaaarrrr :mrgreen:
_________________
Kupiłem LOKOMOTYWĘ :)
 
 
 
kuba1100
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-06, 08:38   

maly_tomi napisał/a:
KrisZbro: Ja bardzo chętnie zapoznał bym się z Twoimi rysunkami :)



Kuba1100: Będziesz może w Polanicy by posłuchać brzmienia Twych wydechów ?




Hejka. Napiszcie mi coś więcej o tej Polanicy bo ostatnio jestem zamotany jak wata w kroku i mało wiem co się na świecie dzieje. A powód tego taki, że od 23 marca czekałem na nowe opony z USA (miały być w 3 tygodnie!). Dopiero wczoraj dojechały do Poznania, a do tego czasu chodziłem jak w transie. Oczywiście wczoraj po pracy zaczęliśmy skręcać sprzęta. Dłubałem do 1 w nocy, teraz jedę docucić mechaniora, dokończyć sprzęta (sakwy, szyba), wale na przegląd i PIERWSZA prawdziwa rajka na DZIUNI od czasu odnowy (w zimie kładłem nowy lakier, chromy i w zasadzie składałem JĄ od nowa). Dopijam herbatę i zasuwam. NaRka!!!
 
 
maly_tomi 
dr inż. Klapek


Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 1163
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-06-06, 09:48   

Jest to zlot ludzi z forum.

Impreza odbędzie się 11-14 czerwca 2009 w Polanicy (Kotlina Kłodzka)

Więcej szczegółów TU
_________________
Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM