/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-03, 14:39
Termostat
Autor Wiadomość
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9499
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2008-03-19, 17:55   Termostat

Witam, mam mały problem. Stwierdziłem, że w moim moto wymaga wymiany termostat. Po odpaleniu, równocześnie z silnikiem nagrzewa się chłodnica i moto wolniej się rozgrzewa, a tak nie powinno być.

Na tej holenderskiej stronce z częściami do VT700 znalazłem termostat i jego nr 19300-MB0-003, sprawdziłem to w sklepie http://www.sklepmotocyklowy.pl/ jest termostat o nr 19300-611-005, napisałem do nich i mi odpisali, że niestety ale nie mają termostatu do mojego moto. Na zdjęciach obydwa termostaty wyglądają dla mnie identycznie.

Proszę o pomoc, może ktoś, wymieniał termostat w VT 700 i wie gdzie taki można dostać?

Będę wdzięczny za info. :thx:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
yanucha 


Motocykl: VF 750 C 97
Wiek: 59
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2780
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-03-19, 20:47   

Zdaje mi się, że Kicia wstawiał jakiś zamiennik od innego pojazdu. Zapytaj go ;-)



Sorry zapomniałem dodać, że Kicia to Lbdz czy jakoś tam... :lol:
_________________
Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami.
 
 
Dorka73 


Motocykl: brak
Wiek: 50
Dołączyła: 05 Lip 2007
Posty: 2658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-03-19, 20:49   

yanucha napisał/a:
... Kicia ...




czyli Lbzdz :mrgreen:
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9499
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2008-03-19, 22:35   

Dzięki, spróbujemy.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Lbzdz 
zasadniczo - Kicia


Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 813
Skąd: Bukowiec (Łódź)
Wysłany: 2008-03-19, 22:47   

Owszem, wymieniałem - ale nie termostat a termostatyczny włącznik wentylatora. Wtedy o części było trudniej ale założono włącznik od Poloneza (małą przejściówkę dorobił tokaż)



Zanim kupisz termostat proponuję jednak zdemontować go i obejrzeć czy na zimno na pewno jest otwarty. U mnie chłodnica bardzo szybko się nagrzewa i to jest chyba normalne - generalnie układ chłodzenia w moto są o bardzo małej pojemności.
_________________
Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
 
 
 
Kaczors18
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-19, 22:56   

Jak go już wyjmiesz to proponuje zanieść do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego i pokazać a może dobiorą coś z samochodowych, często w końcu kształt jest taki sam, tylko temperaturka się różni o kilka stopni. Może się uda.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9499
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2008-03-19, 23:06   

Tak zgadza się, pojemność układu jest mała, ale wydaje mi się, że za szybko się rozgrzewa, cylindry i głowica są ledwie ciepłe, i chłodnica nagrzewa się praktycznie równocześnie. Ale racja trzeba najpierw zdemontować, obejrzeć i ewentualnie sprawdzić podgrzewając go w garnuszku. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
opel3366 
Robert

Motocykl: VTX 1800 N
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1102
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2008-03-19, 23:17   

Temat przerabiany przezemnie jakiś czas temu.

Nabiegałem się i żadnego zamiennika nie znalazłem.

Kupiłem termostat w Larsonie w Gdyni

Koszt ok. 70 PLN
 
 
 
KrisZbro 


Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 231
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2008-03-20, 09:25   

w mojej hondzie termostat ma wywierconą małą dziurkę (fi2-3mm chyba) przez którą cały czas następuje przepływ. Po nagrzaniu to ok 100stC otwiera się termostat i zwiększa się ten przepływ. To tłumaczy dlaczego chłodnica nagrzewa się wraz z silnikiem prawie odrazu, i chyba tak ma być.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9499
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2008-03-20, 17:34   

I już po strachu, wszystko jasne. Zdemontowałem termostat, zagotowałem go w garnuszku i okazał się wręcz idealny. Zaczął się otwierać przy 82 C, tak jak na nim napisane, całkowite otwarcie przy około 95 C, czyli wszystko tak jak ma być. W moim termostacie też jest ten otworek 2-3 mm, i jest to otworek fabryczny, jak sobie przypominam to termostaty samochodowe też mają takie otworki, i to przez niego przedostaje sie minimalna ilość płynu która nagrzewa chłodnicę.

Dziękuję wszystkim tym którzy starali sie mi pomóc :thx:

Pozdrawiam.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
maciejka 

Motocykl: Autobus
Wiek: 65
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1279
Skąd: warszawa
Wysłany: 2008-03-20, 18:42   

mają jest to normalne w niektórych modelach zamiast otworu można spotkac tzn. łezke lub perszingi 5 lat szefowałem na wydziale termostatów w firmie produkującej te rzeczy
 
 
brombal
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-23, 06:23   

maciejka napisał/a:
mają jest to normalne w niektórych modelach zamiast otworu można spotkac tzn. łezke lub perszingi 5 lat szefowałem na wydziale termostatów w firmie produkującej te rzeczy




A mają po to aby nie zatrzymywało się tam powietrze przy np.wymianie płynu inaczej mogły by być problemy z otwarciem termostatu no i oczywiście z odpowietrzeniem układu .

Motorki grzeja sie szybko a płynu tyle co nic więc nie dziwne ze szybko sie otwiera termostat .

poza tym w najczęściej tuleja jest mokra więc aby zagrzać żebra na zewnątrz to ciecz ma już wyższa temperaturę i to ona oddaje swoje ciepło właśnie do zewnętrznej strony cyl .więc czy stoisz czy jedziesz zawsze ciecz jest cieplejsza niż żebra cyl .



Pozdrawiam

Jurek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM