Przesunięty przez: Globi 2009-04-03, 14:39 |
Termostat |
Autor |
Wiadomość |
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2008-03-19, 17:55 Termostat
|
|
|
Witam, mam mały problem. Stwierdziłem, że w moim moto wymaga wymiany termostat. Po odpaleniu, równocześnie z silnikiem nagrzewa się chłodnica i moto wolniej się rozgrzewa, a tak nie powinno być.
Na tej holenderskiej stronce z częściami do VT700 znalazłem termostat i jego nr 19300-MB0-003, sprawdziłem to w sklepie http://www.sklepmotocyklowy.pl/ jest termostat o nr 19300-611-005, napisałem do nich i mi odpisali, że niestety ale nie mają termostatu do mojego moto. Na zdjęciach obydwa termostaty wyglądają dla mnie identycznie.
Proszę o pomoc, może ktoś, wymieniał termostat w VT 700 i wie gdzie taki można dostać?
Będę wdzięczny za info. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
yanucha
Motocykl: VF 750 C 97
Wiek: 59 Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2780 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-03-19, 20:47
|
|
|
Zdaje mi się, że Kicia wstawiał jakiś zamiennik od innego pojazdu. Zapytaj go
Sorry zapomniałem dodać, że Kicia to Lbdz czy jakoś tam... |
_________________ Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami. |
|
|
|
|
Dorka73
Motocykl: brak
Wiek: 50 Dołączyła: 05 Lip 2007 Posty: 2658 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-03-19, 20:49
|
|
|
yanucha napisał/a: | ... Kicia ... |
czyli Lbzdz |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2008-03-19, 22:35
|
|
|
Dzięki, spróbujemy. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Lbzdz
zasadniczo - Kicia
Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44 Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 813 Skąd: Bukowiec (Łódź)
|
Wysłany: 2008-03-19, 22:47
|
|
|
Owszem, wymieniałem - ale nie termostat a termostatyczny włącznik wentylatora. Wtedy o części było trudniej ale założono włącznik od Poloneza (małą przejściówkę dorobił tokaż)
Zanim kupisz termostat proponuję jednak zdemontować go i obejrzeć czy na zimno na pewno jest otwarty. U mnie chłodnica bardzo szybko się nagrzewa i to jest chyba normalne - generalnie układ chłodzenia w moto są o bardzo małej pojemności. |
_________________ Live FREE or DIE !!!
www.horseteam.info |
|
|
|
|
Kaczors18 [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-03-19, 22:56
|
|
|
Jak go już wyjmiesz to proponuje zanieść do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego i pokazać a może dobiorą coś z samochodowych, często w końcu kształt jest taki sam, tylko temperaturka się różni o kilka stopni. Może się uda. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2008-03-19, 23:06
|
|
|
Tak zgadza się, pojemność układu jest mała, ale wydaje mi się, że za szybko się rozgrzewa, cylindry i głowica są ledwie ciepłe, i chłodnica nagrzewa się praktycznie równocześnie. Ale racja trzeba najpierw zdemontować, obejrzeć i ewentualnie sprawdzić podgrzewając go w garnuszku. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
opel3366
Robert
Motocykl: VTX 1800 N
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1102 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 2008-03-19, 23:17
|
|
|
Temat przerabiany przezemnie jakiś czas temu.
Nabiegałem się i żadnego zamiennika nie znalazłem.
Kupiłem termostat w Larsonie w Gdyni
Koszt ok. 70 PLN |
|
|
|
|
KrisZbro
Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45 Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 231 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2008-03-20, 09:25
|
|
|
w mojej hondzie termostat ma wywierconą małą dziurkę (fi2-3mm chyba) przez którą cały czas następuje przepływ. Po nagrzaniu to ok 100stC otwiera się termostat i zwiększa się ten przepływ. To tłumaczy dlaczego chłodnica nagrzewa się wraz z silnikiem prawie odrazu, i chyba tak ma być. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2008-03-20, 17:34
|
|
|
I już po strachu, wszystko jasne. Zdemontowałem termostat, zagotowałem go w garnuszku i okazał się wręcz idealny. Zaczął się otwierać przy 82 C, tak jak na nim napisane, całkowite otwarcie przy około 95 C, czyli wszystko tak jak ma być. W moim termostacie też jest ten otworek 2-3 mm, i jest to otworek fabryczny, jak sobie przypominam to termostaty samochodowe też mają takie otworki, i to przez niego przedostaje sie minimalna ilość płynu która nagrzewa chłodnicę.
Dziękuję wszystkim tym którzy starali sie mi pomóc
Pozdrawiam. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
maciejka
Motocykl: Autobus
Wiek: 65 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1279 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2008-03-20, 18:42
|
|
|
mają jest to normalne w niektórych modelach zamiast otworu można spotkac tzn. łezke lub perszingi 5 lat szefowałem na wydziale termostatów w firmie produkującej te rzeczy |
|
|
|
|
brombal [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-05-23, 06:23
|
|
|
maciejka napisał/a: | mają jest to normalne w niektórych modelach zamiast otworu można spotkac tzn. łezke lub perszingi 5 lat szefowałem na wydziale termostatów w firmie produkującej te rzeczy |
A mają po to aby nie zatrzymywało się tam powietrze przy np.wymianie płynu inaczej mogły by być problemy z otwarciem termostatu no i oczywiście z odpowietrzeniem układu .
Motorki grzeja sie szybko a płynu tyle co nic więc nie dziwne ze szybko sie otwiera termostat .
poza tym w najczęściej tuleja jest mokra więc aby zagrzać żebra na zewnątrz to ciecz ma już wyższa temperaturę i to ona oddaje swoje ciepło właśnie do zewnętrznej strony cyl .więc czy stoisz czy jedziesz zawsze ciecz jest cieplejsza niż żebra cyl .
Pozdrawiam
Jurek |
|
|
|
|
|