/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
uciekł prąd VT 750C '97
Autor Wiadomość
KaKa 


Motocykl: XVS 1300A
Wiek: 57
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-05-24, 19:22   uciekł prąd VT 750C '97

No i padło na mój motocykl. Pomocy, wszystkie pomysły mile widziane:

1.rozładował się akumulator podczas jazdy - już u Kompasa na ślubie gorący silnik zgasł i był problem z zapaleniem, a w niedzielę w garażu odpalił i po 2 km zgasł-odpaliłem, wróciłem do domu i dziś d...a przekręcił raz i cisza, klasyczny akumulator - ale dlaczego?

2.kupiłem świece i chciałem wymienić, ale okazało się że jeden przewód wyszedł z fajki (był wciśnięty bardzo luźno) czy mogło to spowodować problem j/w?

3. wyciągając akumulator zauważyłem trzy przewody-żółty na minus i do masy, brązowy na plus i......został niebieski tak jakby urwany, ale nie widzę dalszej części, a po zimowym ładowaniu nie pamiętam żebym coś takiego zostawił.

Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie zaistniałego problemu sposobami domowymi (niestety z mechaniki jestem baaaaardzo kiepski). Akumulator się ładuje więc podłączę go i sprawdzę czy problem się powtórzy. Czekam na wszelkie przejawy pomocy :cry: :cry: :thx: :cry: :cry:
_________________
www.gryfmc.pl
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9481
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-05-24, 19:37   

Jak już naładujesz aku, i odpalisz maszynę, to koniecznie sprawdź ładowanie. :lol:

Po drugie proponuję ustalić co to za przewody o których piszesz, do czego one maja iść i służyć. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2126
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2010-05-24, 20:08   

Według rysunków w serwisówkach, od akumulatora powinny odchodzić dwa czarne przewody:

jeden od plusa i jeden od minusa. Widać - było coś kombinowane.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
KaKa 


Motocykl: XVS 1300A
Wiek: 57
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-05-24, 20:21   

Todek napisał/a:
Jak już naładujesz aku, i odpalisz maszynę, to koniecznie sprawdź ładowanie. :lol:

Po drugie proponuję ustalić co to za przewody o których piszesz, do czego one maja iść i służyć. :lol:




Coś bliżej w tym temacie (jestem zielony w mechanice) więc jak nie można sprawdzić jakąś żarówką to może podjadę do jakiegoś magika-elektryka :shock:
_________________
www.gryfmc.pl
 
 
KaKa 


Motocykl: XVS 1300A
Wiek: 57
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-05-24, 20:23   

R0bi napisał/a:
Według rysunków w serwisówkach, od akumulatora powinny odchodzić dwa czarne przewody:

jeden od plusa i jeden od minusa. Widać - było coś kombinowane.




jak otworzyłem lampę przednią to dopiero się zdziwiłem (jak w labiryncie albo w matrixie) jutro poszukam jeszcze co może się tam da podpiąć :shock:
_________________
www.gryfmc.pl
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2126
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2010-05-24, 20:52   

KaKa napisał/a:
Todek napisał/a:
Jak już naładujesz aku, i odpalisz maszynę, to koniecznie sprawdź ładowanie. :lol:

Po drugie proponuję ustalić co to za przewody o których piszesz, do czego one maja iść i służyć. :lol:




Coś bliżej w tym temacie (jestem zielony w mechanice) więc jak nie można sprawdzić jakąś żarówką to może podjadę do jakiegoś magika-elektryka :shock:


Jeżeli w ogóle nie masz pojęcia o drucikach i i nie wiesz jak mierzyć i co - to podjedź do elektryka. Wyjdzie szybciej i w kosztach końcowych być może taniej.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
metal
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-24, 22:37   

Todek napisał/a:
Jak już naładujesz aku, i odpalisz maszynę, to koniecznie sprawdź ładowanie. :lol:

Po drugie proponuję ustalić co to za przewody o których piszesz, do czego one maja iść i służyć. :lol:






Todek ma rację-naładuj i sprawdź ładowanie.Wepniesz voltomierz do aku i odpalisz moto.Zobaczysz jakie wartości pokaże na wolnych obrotach a potem na wyższych.Następnie napiszesz Nam a my to ładowanie ocenimy.Możliwe też,że aku już zdechł na amen :cry: tak się czasem zdarza-nawet w czasie jazdy przy prawidłowym ładowaniu.Po prostu już nie przyjmuje prądu i koniec.Potrafi nawet robić zwarcie i zabiera prąd ładowania .Nic nie zrobisz .Pozostaje włożyć nowy
 
 
KaKa 


Motocykl: XVS 1300A
Wiek: 57
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-05-25, 22:38   

Trochę mało czasu dziś miałem, ale udało mi się wstawić akumulator po naładowaniu, odpalił bez problemu, chodził dłuższy czas na światłach, potem znów zapalił i znów. Jutro jadę do magika-elektryka (.....panie ja motorów nie naprawiam, mogę tylko zmierzyć czy jest ładowanie ........ :shock: ) to będę wiedział może coś. Dodatkowy kabel niebieski dochodzi do lampy głównej i .............jest zaślepiony-czyli zapasowy, to co optycznie mogłem sprawdzić to sprawdziłem, poizolowałem, wyczyściłem :oops: :cry: Środa może da odpowiedź ,bo nie chciałbym do Władka jechać Banditem-trochę głupio :oops:
_________________
www.gryfmc.pl
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2126
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2010-05-25, 22:45   

Widocznie tym niebieskim lightbary były zasilane.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
KaKa 


Motocykl: XVS 1300A
Wiek: 57
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-05-25, 22:49   

lightbary są podpięte pod dwa żółte( :shock: ) i do lampy głównej - pisałem że to matrix :koso: kurde z Włoch.
_________________
www.gryfmc.pl
 
 
KaKa 


Motocykl: XVS 1300A
Wiek: 57
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-05-26, 22:54   

Już po wizycie u elektryka i mechanika motocyklowego.

Elektryk - jest ładowanie , na światłach mijania minimalne bliskie zeru, na lightbarahbrak ładowania wszystko ciągną lampy

Mechanik - jest ładowanie, jast ładowanie z alternatora do regulatora napięcia, brak prądu za regulatorem po włączeniu świateł.

Wniosek - mechanik stwierdził, że na 99% jest to problem regulatora, koszt nowego około 270 zł (za robociznę jeszcze nie wiem) ma być jakiś metalowy z żebrowaniem bo jest plastikowy ponoć fabryczny. Może do przyszłej środy zrobię, bo jak nie to widzimy się dopiero na Shadowisku Bis :cry:
_________________
www.gryfmc.pl
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2109
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-05-26, 23:19   

KaKa napisał/a:
Może do przyszłej środy zrobię, bo jak nie to widzimy się dopiero na Shadowisku Bis :cry:




A nie możesz jak Bandita przykulać?
 
 
KaKa 


Motocykl: XVS 1300A
Wiek: 57
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-05-28, 14:21   

:-)8 wszystko jest możliwe :-)8
_________________
www.gryfmc.pl
 
 
KaKa 


Motocykl: XVS 1300A
Wiek: 57
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-05-31, 22:34   

naprawiony :-)8
_________________
www.gryfmc.pl
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2126
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2010-05-31, 22:38   

KaKa napisał/a:
naprawiony :-)8


No to w drogę na północ.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM