Zimowe swiece latem |
Autor |
Wiadomość |
johny_morfina
Michal
Motocykl: VT 600 '99
Wiek: 41 Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 80 Skąd: Warszawa - TGK
|
Wysłany: 2010-05-10, 19:29 Zimowe swiece latem
|
|
|
Czesc,
w czasie mojej 'wyprawy' bylem zmuszony do zakupu w przygodnym sklepie i zainstalowania u siebie swiec DPR9EA-9 (jak sie okazuje nie potrzebnie). Z serwisowki wynika ze sa to swiece do jazdy zimowej. Jak wiadomo autosugestia dziala bardzo mocno, wiec od razu zaczalem zauwazac wyzsza temperature silnika (nie potwierdzona zadnymi pomiarami przed ani po wymianie swiec:-)
Swiece ktore mialem wczesniej przejezdzily caly poprzedni sezon,
sa cale czarne (ale to wynika z za bogatej mieszanki, ktora z koleii wynikala z zatkanego filtra powietrza)
poza tym wygladaja elegancko.
pytanie jest teraz takie -
czy lepiej jezdzic latem na zimowych i narazac sie na przegrzanie silnika (a moze nie ma takiego ryzyka - tylko moja wyobraznia dziala?)
czy moze lepiej oczyscic i wkrecic z poswrotem dotychczasowe lekko przechodzone swiece (DPR8EA-9) |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-05-10, 19:35
|
|
|
Silnika nie przegrzejesz przez to. Możesz przegrzać świecę które wolniej oddają ciepło przez porcelanę.
Wymieniać na stare nie ma sensu. Jeżeli nie chcesz tych cieplejszych wymieniać to weź sobie oczyść ze dwie stare i wrzuć do torby w opakowanku. W razie problemu do domu dojedziesz. |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
Zbyszek
Motocykl: VT 1100 C 89
Wiek: 66 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 154 Skąd: Bielsko-Biała/SB
|
Wysłany: 2010-05-10, 20:01
|
|
|
senda napisał/a: | Silnika nie przegrzejesz przez to. Możesz przegrzać świecę które wolniej oddają ciepło przez porcelanę.
Wymieniać na stare nie ma sensu. Jeżeli nie chcesz tych cieplejszych wymieniać to weź sobie oczyść ze dwie stare i wrzuć do torby w opakowanku. W razie problemu do domu dojedziesz. |
W tym wypadku to raczej odwrotnie,świeca będzie niedogrzana. |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-05-10, 21:20
|
|
|
Zbyszek napisał/a: | senda napisał/a: | Silnika nie przegrzejesz przez to. Możesz przegrzać świecę które wolniej oddają ciepło przez porcelanę.
Wymieniać na stare nie ma sensu. Jeżeli nie chcesz tych cieplejszych wymieniać to weź sobie oczyść ze dwie stare i wrzuć do torby w opakowanku. W razie problemu do domu dojedziesz. |
W tym wypadku to raczej odwrotnie,świeca będzie niedogrzana. |
Zapewne masz rację jak włożysz świecę przystosowaną do jazdy w niskich temperaturach na letnie wypady to napewno nie uda się jej dogrzać ... Hm... A może jednak nie ? |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-05-10, 22:04
|
|
|
Zakładając ze w zimie mamy 0 a latem 20 - to jak świeca ma się dogrzać przy niższej temperaturze a przy wyższej nie ? Według mnie ta świeca latem będzie przegrzana. Ta świeca chyba szybciej osiąga temperaturę niż "letnia" |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
Zbyszek
Motocykl: VT 1100 C 89
Wiek: 66 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 154 Skąd: Bielsko-Biała/SB
|
Wysłany: 2010-05-10, 22:13
|
|
|
senda napisał/a: | Zbyszek napisał/a: | senda napisał/a: | Silnika nie przegrzejesz przez to. Możesz przegrzać świecę które wolniej oddają ciepło przez porcelanę.
Wymieniać na stare nie ma sensu. Jeżeli nie chcesz tych cieplejszych wymieniać to weź sobie oczyść ze dwie stare i wrzuć do torby w opakowanku. W razie problemu do domu dojedziesz. |
W tym wypadku to raczej odwrotnie,świeca będzie niedogrzana. |
Zapewne masz rację jak włożysz świecę przystosowaną do jazdy w niskich temperaturach na letnie wypady to napewno nie uda się jej dogrzać ... Hm... A może jednak nie ? |
Ja tam stosuje to co podaje producent, ale wyższa wartość cieplna od zalecanej bardziej nadaje się na gorące letnie wypady. |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-05-10, 22:34
|
|
|
Zbyszek napisał/a: | senda napisał/a: | Zbyszek napisał/a: | senda napisał/a: | Silnika nie przegrzejesz przez to. Możesz przegrzać świecę które wolniej oddają ciepło przez porcelanę.
Wymieniać na stare nie ma sensu. Jeżeli nie chcesz tych cieplejszych wymieniać to weź sobie oczyść ze dwie stare i wrzuć do torby w opakowanku. W razie problemu do domu dojedziesz. |
W tym wypadku to raczej odwrotnie,świeca będzie niedogrzana. |
Zapewne masz rację jak włożysz świecę przystosowaną do jazdy w niskich temperaturach na letnie wypady to napewno nie uda się jej dogrzać ... Hm... A może jednak nie ? |
Ja tam stosuje to co podaje producent, ale wyższa wartość cieplna od zalecanej bardziej nadaje się na gorące letnie wypady. |
Im wyższa wartość cieplna tym świeca "zimniejsza" i odwrotnie. To znaczy że świeca "zimna" ma większą zdolność do odprowadzania ciepła. |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-05-10, 22:58 Re: Zimowe swiece latem
|
|
|
johny_morfina napisał/a: | Czesc,
w czasie mojej 'wyprawy' bylem zmuszony do zakupu w przygodnym sklepie i zainstalowania u siebie swiec DPR9EA-9 (jak sie okazuje nie potrzebnie). Z serwisowki wynika ze sa to swiece do jazdy zimowej. Jak wiadomo autosugestia dziala bardzo mocno, wiec od razu zaczalem zauwazac wyzsza temperature silnika (nie potwierdzona zadnymi pomiarami przed ani po wymianie swiec:-)
Swiece ktore mialem wczesniej przejezdzily caly poprzedni sezon,
sa cale czarne (ale to wynika z za bogatej mieszanki, ktora z koleii wynikala z zatkanego filtra powietrza)
poza tym wygladaja elegancko.
pytanie jest teraz takie -
czy lepiej jezdzic latem na zimowych i narazac sie na przegrzanie silnika (a moze nie ma takiego ryzyka - tylko moja wyobraznia dziala?)
czy moze lepiej oczyscic i wkrecic z poswrotem dotychczasowe lekko przechodzone swiece (DPR8EA-9) |
Czy napewno serwisówka podaje Ci, że to są świece do jazdy zimowej?
Nie zwróciłem uwagi na symbol wcześniej, ale w/g tego co wiem to sa raczej świece do "ostrej jazdy". Do zimowej zaś to raczej DPR7EA-9 |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
johny_morfina
Michal
Motocykl: VT 600 '99
Wiek: 41 Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 80 Skąd: Warszawa - TGK
|
Wysłany: 2010-05-11, 08:47
|
|
|
no tak...
w serwisowce sa trzy rodzaje 7,8,9 nie pamietam ktore do czego.
ale rozumiem ze nie spowoduje jakichs strsznych zniszczen? |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-05-11, 10:44
|
|
|
Jedyne co się może wydażyć to jak będziesz zbyt delikatnie jeździł to Ci świeczki nagarem zaczną zachodzić (efekt ten sam co przy zbyt bogatej mieszance) ponieważ świece mogą nie dochodzić do temperatury samoczyszczenia . Rozwiązaniem jest oczywiście odpowiednio mocno odkręcać maszynę żeby wiedziała po co ma te świece włożone Wydaje mi się jednak, że przejeździsz sezon i nie zauważysz problemów jeżeli wszystko inne jest OK. |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
pacio [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-07-07, 14:10
|
|
|
Witam
I jak wrażenia z jazdy, coś da się odczuć? Poza temp. silnika jak powiedziałeś?
Bo ja właśnie z premedytacją zakupiłem takie świece jako, że książce serwisowej napisali, że do jazdy z wysokimi prędkościami. Tyle, że ja jeszcze nie zmieniłem na te 'ekstremalne' |
|
|
|
|
|