Witam,
Mam kolejne pytanko
Na niskich biegach strasznie szarpie szczegolnie na niskich obrotach.
Mam wrazenie ze mam luzy na kardanie.
Czy cos takiego w ogole jest mozliwe ?
Jesli tak to jak to sprawdzic?
Pozdrawiam
Odpowiedz do tematu
: Szarpanie kardana
:
nie przejmuj się tym,tak ma być.
tak samo jak w samochodzie za wysoki bieg za niskie obroty i też będzie wałem szarpało.
tak samo jak w samochodzie za wysoki bieg za niskie obroty i też będzie wałem szarpało.
:
Luzy na "kardanie" są możliwe. Najczęściej w miejscu przekazywnia napędu na koło.
Przy gwałtowniejszym dodawaniu i puszczaniu gazu może być słychać stuk z rejonu tylnego koła.
Jeżeli jest to tylko w przedzile niskich obrotów to stawiam raczej na "niedopasowanie" obrotów do prędkości i się poprostu silnik "męczy"
Przy gwałtowniejszym dodawaniu i puszczaniu gazu może być słychać stuk z rejonu tylnego koła.
Jeżeli jest to tylko w przedzile niskich obrotów to stawiam raczej na "niedopasowanie" obrotów do prędkości i się poprostu silnik "męczy"
Nawrót choroby! :)
:
A co to jest kardan ? (oczywiście żart) Kolego spróbuj dopasować wysokość obrotów do zapiętego biegu i problem powinien ustąpić
:
Albo po prostu dopasuj biegi do prędkości motocykla, czyli na dojazdach, skrzyżowaniach, zakrętach itd, zbij do jak najniższego biegu.
:
Dzieki za info.
To sie glownie dzieje jak dojezdzam do skrzyzowania i moto sie jeszcze toczy nie chce wbijac 1 tylko chce dalej jechac na 2 ale widze ze chyba 2 jest za wysoka
Jeszcze raz dzieki za odp i pozdrawiam
To sie glownie dzieje jak dojezdzam do skrzyzowania i moto sie jeszcze toczy nie chce wbijac 1 tylko chce dalej jechac na 2 ale widze ze chyba 2 jest za wysoka
Jeszcze raz dzieki za odp i pozdrawiam
:
2 za wysoka? eeee... jak moto się choćby kula, to w zyciu 2 nie moze być za wysoka? biegi w tych moto maja dość szeroki zakres obrotów...
.... no chyba że kierowca ma 180 kilo a pasażer 240 i jadą razem .... z sakwami obładowanymi cegłami
.... no chyba że kierowca ma 180 kilo a pasażer 240 i jadą razem .... z sakwami obładowanymi cegłami
:
kolego ja mam vt800 i ma tak zestopniowana skrzynię, że muszę redukować do jedynki poniżej 15km/h - a czwórkę to się wrzuca jak przekroczysz 100 km/h
no chyba, że po totalnym remoncie kardana - która własnie sie odbywa - cos sie zmieni, ale nie sądzę.
keras napisał/a: |
2 za wysoka? eeee... jak moto się choćby kula, to w zyciu 2 nie moze być za wysoka? biegi w tych moto maja dość szeroki zakres obrotów...
.... no chyba że kierowca ma 180 kilo a pasażer 240 i jadą razem .... z sakwami obładowanymi cegłami |
kolego ja mam vt800 i ma tak zestopniowana skrzynię, że muszę redukować do jedynki poniżej 15km/h - a czwórkę to się wrzuca jak przekroczysz 100 km/h
no chyba, że po totalnym remoncie kardana - która własnie sie odbywa - cos sie zmieni, ale nie sądzę.
:
Moja tak samo, przy niskich prędkościach za 2 zaczyna szarpać więc albo przeciągam ją na sprzęgle albo redukcja do 1, chyba że gwałtowne dodanie gazu.
:
hmmm... u mnie takich objawów nie ma... 2jka prowadzi bezproblemowo moto nawet przy prędkości marszu, a 3jka juz powyżej 10/h, tyle że ostrożnie trzeba gazem operować bo jak otworzę przepustnicę za ostro to potrafi dygnąć ... ale i tak moto wyciąga do przodu...
:
Zapominasz, że jeździsz VT^2(czytaj do kwadratu) i ma nieco inną charakterystykę
keras napisał/a: |
hmmm... u mnie takich objawów nie ma... 2jka prowadzi bezproblemowo moto nawet przy prędkości marszu, a 3jka juz powyżej 10/h, tyle że ostrożnie trzeba gazem operować bo jak otworzę przepustnicę za ostro to potrafi dygnąć ... ale i tak moto wyciąga do przodu... |
Zapominasz, że jeździsz VT^2(czytaj do kwadratu) i ma nieco inną charakterystykę
Nawrót choroby! :)
:
racja... chociaż nie spodziawałbym się nawet że to aż taka różnica... wydawało mi się że tak wyraźnie wystopniowane biegi są tylko w autobusach i ciężarówkach.... no ale człowiek całe życie się czegoś dowiaduje ... znów moje synapsy zostały połechtane...
senda napisał/a: | ||
Zapominasz, że jeździsz VT^2(czytaj do kwadratu) i ma nieco inną charakterystykę |
racja... chociaż nie spodziawałbym się nawet że to aż taka różnica... wydawało mi się że tak wyraźnie wystopniowane biegi są tylko w autobusach i ciężarówkach.... no ale człowiek całe życie się czegoś dowiaduje ... znów moje synapsy zostały połechtane...
:
Odpowiedz do tematu
heh keras faktycznie nie zwróciłem uwagi jaki masz silnik, bo bym o tym napisał od razu, w VT jest inaczej, znajomy ma kawe w takim silniku jak Twój i u niego to się prowadzi całkowicie inaczej :) czyli w VT to normalny objaw, nie ma się czym przejmować tylko dobrze wyczuć skrzynie i silnik