wymiana oleju w lagach ile? |
Autor |
Wiadomość |
szynszyll [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-05-09, 20:09
|
|
|
juz mam dorobiony klucz - 70cm preta chromonikolowego z dospawana nakretka 24mm - poszlo jak pojsc powinno. |
|
|
|
|
Czesterski [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-12, 14:43 Re: wymiana oleju w lagach ile
|
|
|
Cześć,
Mam pytanie dotyczące rozkręcania przednich amortyzatorów VT600 C 2003 rok.
Wymontowałem je z moto. Zostało mi wyciągnięcie lagów z amortyzatora.
Czy śruba ta od dołu odkręca się w standardową czy też w przeciwną stronę?
To taka na imbus chyba ósemka.
Wczoraj próbowaliśmy ją odkręcić. "poszła" ok. 1/6 obrotu i tyle.
Nie "czułem" jakbym odkręcał śrubę a wręcz przeciwnie. Stąd to pytanie.
Czy po odkręceniu tej śruby lagi mi wyjdą z amortyzatora czy trzeba jeszcze coś poluzować?
Pozdrowaśki |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2010-08-12, 16:00
|
|
|
Jest śruba wewnątrz którą musisz "przytrzymac" aby tą odkręci - odkręca się standardowo.
Jak coś to dzwoń 888616893 przechodziłem przez to
Mam ten długi klucz.
P.S. zajżyj TU |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
Ostatnio zmieniony przez GhoustDragon 2010-08-12, 16:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Grzechoo
Motocykl: Honda
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 276 Skąd: RRS
|
Wysłany: 2010-08-12, 16:03
|
|
|
Witaj.
Dokładnie tak jak pisze GhoustDragon. Od drugiej strony musisz włożyć specjalny klucz żeby się dało odkręcić dolną śrubę czyli wspomniany przez Ciebie imbus bo inaczej będzie się obracał. A odkręca się po prostu w lewo. Jeżeli nie masz takiego klucza to najprościej skonstruować coś takiego o czym mówili poprzednicy (posłużę się zapożyczonym zdjęciem ):
http://img293.imageshack.us/i/m16ca5.jpg/
Na klucz 24 mm o ile dobrze pamiętam
Dolny imbus jest na loctite więc może dlatego ciężko się odkręca. Jak już się z tym wszystkim uporasz to na końcu trzeba wyszarpnąć goleń i wyjdzie razem z uszczelniaczem. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9492 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-08-12, 17:14
|
|
|
Mam pytanie. Chcesz wymienić tylko olej, czy także uszczelniacze? Jeżeli tylko olej to nie rozbieraj całych lag, bo dołożysz do tego interesu z 60 zeta na uszczelniacze. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
mamamuszi
Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 333 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2010-08-13, 08:40
|
|
|
Grzechoo napisał/a: | Witaj.
Dokładnie tak jak pisze GhoustDragon. Od drugiej strony musisz włożyć specjalny klucz żeby się dało odkręcić dolną śrubę czyli wspomniany przez Ciebie imbus bo inaczej będzie się obracał. A odkręca się po prostu w lewo. Jeżeli nie masz takiego klucza to najprościej skonstruować coś takiego o czym mówili poprzednicy (posłużę się zapożyczonym zdjęciem ):
http://img293.imageshack.us/i/m16ca5.jpg/
Na klucz 24 mm o ile dobrze pamiętam
Dolny imbus jest na loctite więc może dlatego ciężko się odkręca. Jak już się z tym wszystkim uporasz to na końcu trzeba wyszarpnąć goleń i wyjdzie razem z uszczelniaczem. | Warto przed szarpaniem zdiąć segery |
|
|
|
|
Grzechoo
Motocykl: Honda
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 276 Skąd: RRS
|
Wysłany: 2010-08-13, 09:39
|
|
|
Zgadza się Jeszcze mała uwaga dla tych którzy boją się o brak odpowiednich narzędzi, przy VT 600 nie będą potrzebne szczypce do wyciągania pierścieni osadczych.
|
|
|
|
|
Czesterski [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-27, 15:52
|
|
|
Todek napisał/a: | Mam pytanie. Chcesz wymienić tylko olej, czy także uszczelniacze? Jeżeli tylko olej to nie rozbieraj całych lag, bo dołożysz do tego interesu z 60 zeta na uszczelniacze. |
Niestety musiałem wysłać lagi do prostowania. I stąd moje pytanie.
Kolega mi to złożył z powrotem.
Niestety nie dokupowałem uszczelniaczy
Dzięki wszystkim za pomoc. |
|
|
|
|
pacmann
Motocykl: Honda VT600 C Shadow (1992)
Wiek: 48 Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-05-15, 15:24
|
|
|
Podłączę się do tematu z pytaniem.
Mam pewien problem ale nie wiem czy dobrze go zdiagnozowałem.
Objawy przy przejeżdżaniu przez:
- łagodne dziury na drodze gruntowej
- leżących policjantów
- torowiska
- wszelkich dziury w drogach
- podjeżdżaniu nawet przez niskie krawężniki
- a nawet czasami przy hamowaniu
( przy czym prędkość pokonywania nie miała tu specjalnego znaczenia)
Słychać było taki metaliczny dźwięk, jak by coś było luźne z przodu np. reflektor podbity na wyboju podskakiwał i opadając uderzał w mocowanie. Nie było to takie typowe łupnięcie jak w aucie kiedy wjedziemy w dużą dziurę.
Po wymianie oleju + uszczelniacze i łożysk główki ramy objawy ustąpiły częściowo.
Podobny dźwięk słyszę dużo rzadziej, praktycznie tylko:
- podjeżdżając pod krawężnik (nawet bardzo niskie 3-4cm)
- na większych dziurach w asfalcie
Olej w lagach wymieniony na 15W.
Pytanie czy normalne jest w VT600 dobijanie zawieszania przy podjeżdżaniu nawet pod niewielkie uskoki. Czy wyżej wymieniony objaw może być spowodowany czymś innym?
Czy może mój mechanik coś nie tak naprawił?
(Wiem, wiem mogłem zrobić sam ale a) się na tym nie znam b) nie miałem czasu). |
_________________ pozdrawiam z Poznania
Maciej - Pacmann
zapraszam na forum wielkopolskich akwarystów
www.wtma.pl |
|
|
|
|
pabloo
Motocykl: Yamaha Road Star XV 1700 MidnightStar
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 192 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-21, 14:07
|
|
|
Witam - czy do wymiany oleju na gęstszy trzeba rozbierać całe lagi czy można to zrobić bez tego?? Chciałby zmienić olej na gęstszy - którędy ewentualnie spuścić stary olej i co muszę rozebrać. Z góry dzięki |
_________________ SERWIS MOTOCYKLI https://www.facebook.com/...321190111249440 |
|
|
|
|
ms-kola
Kola
Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 293 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-22, 20:22
|
|
|
w dolnej części lag powinieneś mieć śrubkę do spuszczania oleju... wtedy nie musisz ściągać lag....
a jak nie masz, to wyjmujesz lagi z półki, po uprzednim demontażu koła, błotników, zacisku hamulca, odkręcasz te śruby u góry, które trzymają sprężyny i zlewasz olej z lag... |
_________________ jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko... |
|
|
|
|
PiotrekWawa
Motocykl: Shadow 600 99'
Wiek: 35 Dołączył: 23 Lip 2019 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-26, 15:54
|
|
|
Witam
Panowie potrzebuje pomocy, a mianowicie wszystko pięknie wyszło z motocykla ale niestety dolne śruby ani drgną :( niestety klucz już się obraca w śrubie... Jakieś pomysly co z tym fantem zrobić? |
_________________ Born to be wild... |
|
|
|
|
zagier
Motocykl: vt700
Dołączył: 17 Lip 2019 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-26, 17:32
|
|
|
Możesz wbić w śrubę bit spline. To najprostszy sposób na wyrobione śruby ampulowe. |
|
|
|
|
vin324pl
Motocykl: VT600 + FZ6
Wiek: 35 Dołączył: 20 Sie 2014 Posty: 31 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 2021-07-08, 11:18
|
|
|
Jeśli chodzi o samą wymianę oleju to co trzeba zdziałać w cieniu vt600c z 1993 r ? |
|
|
|
|
rafalw
Motocykl: VT600 '95
Dołączył: 17 Sty 2020 Posty: 46 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2021-07-09, 07:34
|
|
|
Na zalozonych lagach poluzowac korek na gorze, zdjac lagi, odkrecic korek (ostroznie bo jest sprezyna i bedzie chciala wystrzelic), w trakcie wylewania wypadnie sprezyna i tulejka, zapamietac ustawienie sprezyny (progresywna, wiecej zwojow z jednej strony).
Modele '91-'93 poziom oleju 87mm w lewej i 89mm w prawej |
_________________ Honda VT600 bóbr '95
Honda VFR750 '94 |
|
|
|
|
|