Przesunięty przez: Globi 2011-01-28, 23:28 |
ciśnienie w kołach |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2010-04-19, 08:04
|
|
|
intruz napisał/a: | bzdury piszesz! Cisnienie mierzy i koryguje się zawsze na zimnych oponach!! Czyli jak producent zaleca np 2 atm, to tyle powinno się napompować na zimnych oponach. To,że opony się nagrzewają to prawda, ale producent zalecając wartość ciśnienie, bierze to pod uwagę... |
Kolego Intruz - napisałem "POWINNO SIĘ" a nie "BEZWZGLĘDNIE TRZEBA".
To, czy ktoś się zastosuje do rady czy nie to jego prywatna sprawa. A rada została przekazana na doszkalaniu z jazd prowadzonym przez p. Marka Godlewskiego - a on jest chyba ciut większym autorytetem w dziedzinie jazdy i utrzymania motocykla niż większość z nas. Zastosowałem podpowiedź na sobie, i uważam, że motocykl zaczął się znacznie lepiej prowadzić.
Poza tym napisałem wyraźnie, że pompuje się ZIMNĄ oponę - nie pisałem nic o korygowaniu czy pompowaniu na ciepłej.
Napisałem, że można sobie sprawdzić różnicę ciśnienia między zimną a rozgrzaną oponą. A to trochę co innego niż korygować, nie sądzisz? |
|
|
|
|
andryszek
vel andrys
Motocykl: Yamacha XJ 900S
Wiek: 59 Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 661 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2010-04-19, 08:29
|
|
|
Trzymanie się kurczowo wyznaczonych wskaźników w przypadku ciśnienia w oponach jest trochę... nieżyciowe.
Moja serwisówka przewiduje inne ciśnienie przy obciążeniu do 90 kg, a inne powyżej. Nie wyobrażam sobie, bym je korygował za każdym razem gdy wybieram się w drogę sam, lub z "plecaczkiem". Metodą prób i błędów, wychodząc od fabrycznych parametrów, "znalazłem" taką wartość ciśnienia, której nie muszę korygować dwa razy dziennie, a jednocześnie dostatecznie zapewnia mi bezpieczeństwo, komfort jazdy, oraz prawidłowe zużywanie opon.
Może to niezbyt "profesjonalne" - ale tak mam i w dodatku na własną odpowiedzialność |
_________________ Andryszek - www |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-04-19, 20:30
|
|
|
kłócicie się panowie o dziesiętne części atmosfery a nie bierzecie pod uwagę błędu wskazania - te manometry nie są legalizowane przecież:) a co do ciśnienia to ważne jest żeby nie napompować powyżej wartości ciśnienia napisanej na oponie. Nie wiem jak z oponą motocyklową ale samochodową można napompować o 2% więcej niż podaje producent(zalecane ciśnienie). A co do Pana Godlewskiego to nie wydaje mi się żeby był autorytetem w kwestii znajomości właściwości gumy przy np. różnych ciśnieniach. Ludzie tego uczą się latami i pewnie nie jeden co najmniej doktorat zrobił w tej tematyce. Skoro ktoś zadał sobie trud żeby obliczyć jakie ma być ciśnienie to takie ma być a zmienić je można też na podstawie konkretnej znajomości pewnych zasad nie bazując tylko i wyłącznie na doświadczeniu. |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
samorajJacek [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-19, 21:06
|
|
|
Rowniez jako poczatkujacy chcialbym zapytac ile powinno sie pompowac resory przednie bo cos za lekko mi to chodzi:) |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-04-19, 21:23
|
|
|
samorajJacek napisał/a: | Rowniez jako poczatkujacy chcialbym zapytac ile powinno sie pompowac resory przednie bo cos za lekko mi to chodzi:) |
Ale tu jest o kołach
Poszukaj na forum gdzieś na przestrzeni ostatniego tygodnia ktoś o tym pisał...
A przy okazji przeglądnia forum zaszczyć nas... |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
Marcin Racibory
Marcin
Motocykl: Honda Shadow VT500C 1985 vt 1100 z1988
Wiek: 53 Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 553 Skąd: Nowe Racibory
|
Wysłany: 2010-04-19, 21:24
|
|
|
samorajJacek napisał/a: | Rowniez jako poczatkujacy chcialbym zapytac ile powinno sie pompowac resory przednie bo cos za lekko mi to chodzi:) |
Nie resory a amortyzatory ewentualnie lagi.
Wystarczy że nie masz w nich oleju lub jest go za mało albo wcale go nie ma.
Ja u siebie nie pompowałem powietrza i jest OK. |
_________________ Ze mną jak z dzieckiem.
Za rączkę i na piwo. |
|
|
|
|
gizmo
Motocykl: HONDA VT 750 C '85
Wiek: 36 Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 57 Skąd: KGR
|
Wysłany: 2014-06-05, 18:30 pomóżcie
|
|
|
załadowany z "plecaczkiem" sie wybieram,myślałem nad tym żeby dobić troszke pary w koła żeby się lżej toczył... podpowie ktoś na własnym doświadczeniu czy warto i czy w ogule można? i jakby ktoś podał konkretnie wartości ciśnień w oponach do mojej Hani ,bo chyba niechcący odkleiłem tą naklejke przy zmianie opony :) ...byłbym wdzięczny:) |
_________________ "Każdy nowy dzień, rodzi nowe paranoje.." |
|
|
|
|
igorcze
Arek
Motocykl: VT 750 RC50 '05
Wiek: 54 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 1310 Skąd: Nowa Ruda DKL
|
|
|
|
|
gizmo
Motocykl: HONDA VT 750 C '85
Wiek: 36 Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 57 Skąd: KGR
|
Wysłany: 2014-06-06, 07:14
|
|
|
dziekuje bardzo za pomoc,pozdrawiam |
_________________ "Każdy nowy dzień, rodzi nowe paranoje.." |
|
|
|
|
NIL
Motocykl: Honda VT 750 spirit 2006
Wiek: 69 Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 28 Skąd: PL - Północ
|
Wysłany: 2014-10-13, 23:34
|
|
|
A co powiecie o nabijaniu azotem jak w samochodach - ma to sens ? |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-10-14, 06:38
|
|
|
Odpowiedz sobie na pytanie czy przed napełnianiem azotem opróżniają Ci koło z powietrza, a może tylko odkręcają wentyl?
Dla mnie napełnianie azotem ma sens tylko wtedy jeśli opróżnią koło z powietrza, a tego nikt nie robi i zawsze koło nie jest napełnione w 100% azotem. |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2014-10-14, 06:49
|
|
|
NIL napisał/a: | A co powiecie o nabijaniu azotem jak w samochodach - ma to sens ? |
Jak chcesz to są jeszcze warsztaty które pompują specjalną mieszanką: 78% Azotu, 20,9% Tlenu i ułamkowe ilości gazów szlachetnych w tym Argonu i Ktyptonu. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Śp.VTopa
Motocykl: VTX 1300S
Wiek: 57 Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 206 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-10-14, 08:08
|
|
|
Już i tak zbyt późno na eksperymenty. Najwyższy czas wymienić powietrze na zimowe. |
|
|
|
|
Wojtek
elbląskie korzenie
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45 Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 2136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-10-14, 16:32
|
|
|
GhoustDragon napisał/a: | NIL napisał/a: | A co powiecie o nabijaniu azotem jak w samochodach - ma to sens ? |
Jak chcesz to są jeszcze warsztaty które pompują specjalną mieszanką: 78% Azotu, 20,9% Tlenu i ułamkowe ilości gazów szlachetnych w tym Argonu i Ktyptonu. |
Ej weź, bo się jeszcze ktoś wkręci |
_________________ I will survive...
Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2014-10-14, 18:26
|
|
|
Wojtek napisał/a: | GhoustDragon napisał/a: | NIL napisał/a: | A co powiecie o nabijaniu azotem jak w samochodach - ma to sens ? |
Jak chcesz to są jeszcze warsztaty które pompują specjalną mieszanką: 78% Azotu, 20,9% Tlenu i ułamkowe ilości gazów szlachetnych w tym Argonu i Ktyptonu. |
Ej weź, bo się jeszcze ktoś wkręci |
Ale, że co... nieprawdę piszę? |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
|