benzyna w oleju
Odpowiedz do tematu

CzaRny94
[Usunięty]
: benzyna w oleju
Witam wszystkich! Słuchajcie potrzebuje porady spuściłem olej z mojej Shadow'ki 125 i zaniepokoiło mnie to że było ponad 1,5l oleju który "cuchnął" benzyną. Możecie mi powiedzieć jak to się stało że benzyna tam trafiła?



Wybaczcie mi ale jestem nowy to mój 2 post i nie wiem co robić. Z góry dziękuje i pozdrawiam!

:
1. Ile oleju wchodzi do VT125? :?:

2. Jaki jest przebieg od poprzedniej wymiany oleju? :?:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
CzaRny94
[Usunięty]
:
oleju powinno wchodzić 1,2l góra 1,3l

od ostatniej wymiany zrobiłem około 5tyś

:
Nie to żebym Cię straszył, ale to mogą być popękane, albo zapieczone pierścienie uszczelniające. :-( I jeszcze jedno, jeździłeś na krótkich, czy długich trasach? :?:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
CzaRny94
[Usunięty]
:
najdłuższa moja trasa to niecałe 300km tak to to po 150 do 200km.

kiedyś miałem kranik na wolnym przelewie zostawiony i znajomy mi mówił ze w ten sposób też moze sie paliwo dostać do oleju ale czy to prawda to nie wiem tak to to moc ma i ładnie chodzi ale mnie to właśnie zastanawia

:
ja nigdy nie zakręcam kranika i nic takiego się nie dzieje i nie powinno :-/

VT 600 -> VT 750 DC -> VZR M1800R -> Triumph Tiger SE 1050
CzaRny94
[Usunięty]
:
ja słyszałem ze pomiędzy rezerwą a zamkniętym jest wolny przelew i wtedy paliwo leci bez podciśnienia.

:
CzaRny94 napisał/a:
ja słyszałem ze pomiędzy rezerwą a zamkniętym jest wolny przelew i wtedy paliwo leci bez podciśnienia.


No tak... leci, ale od tego masz zaworki w gaźnikach, żeby nie puszczało...

Nawet w KOMAR'ku było takie "ustrojstwo"...

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
CzaRny94
[Usunięty]
:
To co radzicie?

Czy zalać go olejem i sprawdzić czy to się powtórzy, a jak się powtórzy to do serwisu?

Czy może od razu do serwisu?

:
Na początek zmierz ciśnienie w cylindrach. :lol: Jeżeli będzie OK, to z pierścieniami jest wszystko w porządku. Gdyby było coś nie tak, zrób próbę olejową. Do cylindra przed pomiarem ciśnienia wstrzyknij trochę oleju. Jeżeli ciśnienie zauważalnie wzrośnie, to siadły pierścienie.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
CzaRny94
[Usunięty]
:
wielkie dzięki! jutro posprawdzam to i napisze co i jak.

:
najprawdopodobniej przelało Ci wache przez gaźnik.

Nigdy nie pozostawiaj kranika na PRI.

:
Dziubek napisał/a:
najprawdopodobniej przelało Ci wache przez gaźnik.

Nigdy nie pozostawiaj kranika na PRI.




Przez gaźnik nie ma prawa nic się przelać. :lol: Jeżeli tak się dzieje to zaworki iglicowe są do wymiany, chociaż i wtedy paliwo powinno wylać się z gaźników przez rurkę przelewową, a nie iść do cylindrów i do oleju. :-(

Ja nigdy nie zamykam kranika, i nic się nie dzieje. :lol:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Kraniki podciśnieniowe maja pozycje Pri(wolny przelot).

Nie jest to pozycja normalnej pracy.Tylko do napełnienia gaźników jak są puste.

Często gdy taki kranik nie trzyma to gaźnik przelewa.Teoretycznie nie powinno sie tak dziać ale w praktyce ....

:
Dziubek napisał/a:
Kraniki podciśnieniowe maja pozycje Pri(wolny przelot).

Nie jest to pozycja normalnej pracy.Tylko do napełnienia gaźników jak są puste.

Często gdy taki kranik nie trzyma to gaźnik przelewa.Teoretycznie nie powinno sie tak dziać ale w praktyce ....




Hm.... PRI - Wolny przelot to chyba od wariacji jakiegoś rosyjskiego słowa np PRILAC choć po ichniemu to pjerjlic akurat .... :mrgreen:

Moim jednak zdaniem to PRI jest raczej od ang PRIME i jest to położenie główne.

To, że na forum motocyklistów się komuś takie głupoty wyrwały to jedynie dlatego, że w Virago o której tam mowa na kraniku obok siebie wypisali ON i PRI no i tak powstała koncepcja żeby wykorzystać i ON i PRI ... :mrgreen:



Trzymam się jednak wersji, że:

1) Kranik w instalacji zasilania motocykla posiada 3 położenia: ON lub PRI (jak kto woli i jak mu napisali), OFF i RES.

2) Nie istnieją kraniki podciśnieniowe, a instalacja zasilania jest najczęściej instalacją opadową co w konsekwencji różnicy poziomów na króćcu gaźnika i tak wywołuje nadciśnienie. Napisałem najczęściej bo zdarzają się instalacje z pompą paliwa (np Virago XV1000, XV1100 - elektryczna pompa)

3) Niektóre gaźniki posiadały możliwośc przelewania, ale nie jest to zależnie od ustawienia kranika tylko był w nich taki mały "przycisk" który powodował dociśnięcie pływaka* w dół i otworzenie zaworka.



W związku z powyższym tak jak już to Todek napisał problem kolegi CzaRny94 może brać się z uszkodzenia pierścieni i/lub zaworków odcinających w gaźniku ewentualnie błednej regulacji poziomu paliwa i przez to niedomykania zaworka.

:-)



* wcześniej napisałem komory pływakowej ... Ot mi się "wymskło"

Dzięki GhoustDragon za czujność :-)

Ostatnio zmieniony przez senda 2010-02-27, 02:33, w całości zmieniany 2 razy
Nawrót choroby! :)
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group