czym się różni shadow vt 600 od vlx 600?
Odpowiedz do tematu

ladykaren
[Usunięty]
: czym się różni shadow vt 600 od vlx 600?
Witam wszystkich bardzo serdecznie, w zasadzie jestem tu gościnnie, gdyż poszukuję odpowiedzi na pytanie jak w temacie. Mam w planach kupić shadowkę 600 i od jakiegoś czasu, podczas wertowania ogłoszeń zauważyłam pewne różnice w budowie teoretycznie tych samych modeli shadowki. I raz jest napisane, że to vt ,raz że vlx a wygląda identycznie a jeszcze innym razem widzę różnice między tym samym modelem. Męczyłam znajomych, ale nikt nie potrafił mi odpowiedzieć na to pytanie. Zatem zwracam się do Was. Kto mi wyjaśni czym różni się honda shadow vt 600 od vlx 600?? Czy to chodzi o to, że wersja vlx ma chromowane wszystkie części obudowy silnika a vt aluminiowe lub metalowe?

: Re: czym się różni shadow vt 600 od vlx 600?
ladykaren napisał/a:
Czy to chodzi o to, że wersja vlx ma chromowane wszystkie części obudowy silnika a vt aluminiowe lub metalowe?




Właśnie tym się różnią. VLX wersja USA.

Marcin
: Re: czym się różni shadow vt 600 od vlx 600?
ladykaren napisał/a:
Witam wszystkich bardzo serdecznie, w zasadzie jestem tu gościnnie, gdyż poszukuję odpowiedzi na pytanie jak w temacie. Mam w planach kupić shadowkę 600 i od jakiegoś czasu, podczas wertowania ogłoszeń zauważyłam pewne różnice w budowie teoretycznie tych samych modeli shadowki. I raz jest napisane, że to vt ,raz że vlx a wygląda identycznie a jeszcze innym razem widzę różnice między tym samym modelem. Męczyłam znajomych, ale nikt nie potrafił mi odpowiedzieć na to pytanie. Zatem zwracam się do Was. Kto mi wyjaśni czym różni się honda shadow vt 600 od vlx 600?? Czy to chodzi o to, że wersja vlx ma chromowane wszystkie części obudowy silnika a vt aluminiowe lub metalowe?


VLX zaczęli dodawać od 2002 roku, po "przestoju" od 1995. Różni się głównie wizualnie (chromy, o których pisałaś) i zmniejszeniem mocy silnika z 43 na 38 KM. VLX jest także troszkę cięższy. VLX ma 5 biegową skrzynie, VT mają 4 biegi. Zapewne są też jakieś różnice w innych rozwiązaniach technicznych - np. inny filtr powietrza, inaczej poprowadzone kanały/przewody (ale to tylko moje podejrzenia).

Poniżej masz dane techniczne VLX z 2002 i VT z 1995

VLX

General information

Model: Honda VT 600 C Shadow VLX

Year: 2002

Category: Custom / cruiser

Rating: 66.7 out of 100. Show full rating and compare with other bikes

Safety: See our safety campaign with the high safety rated bikes in this category.

Engine and transmission

Displacement: 583.00 ccm (35.57 cubic inches)

Engine type: V2

Stroke: 4

Power: 38.40 HP (28.0 kW)) @ 6500 RPM

Torque: 48.00 Nm (4.9 kgf-m or 35.4 ft.lbs) @ 3500 RPM

Compression: 9.2:1

Bore x stroke: 75.0 x 66.0 mm (3.0 x 2.6 inches)

Fuel system: Carburettor

Valves per cylinder: 3

Gearbox: 5-speed

Transmission type

final drive: Chain

Physical measures

Dry weight: 199.0 kg (438.7 pounds)

Seat height: 690 mm (27.2 inches) If adjustable, lowest setting.

Overall height: 1,120 mm (44.1 inches)

Overall length: 2,355 mm (92.7 inches)

Overall width: 840 mm (33.1 inches)

Ground clearance: 140 mm (5.5 inches)

Wheelbase: 1,600 mm (63.0 inches)

Chassis and dimensions

Front suspension travel: 120 mm (4.7 inches)

Rear suspension travel: 90 mm (3.5 inches)

Front tyre dimensions: 100/90-19

Rear tyre dimensions: 170/80-15

Front brakes: Single disc

Front brakes diameter: 296 mm (11.7 inches)

Rear brakes: Expanding brake

Rear brakes diameter: 160 mm (6.3 inches)

Speed and acceleration

Power/weight ratio: 0.1930 HP/kg

Other specifications

Fuel capacity: 11.00 litres (2.91 gallons)

Reserve fuel capacity: 3.40 litres (0.90 gallons)

Further information

Parts and accessories Check out parts and accessories from our partners. Honda VT 600 C Shadow VLX accessories

Ask questions Join the 02 Honda VT 600 C Shadow VLX discussion group.

Insurance, loans, tests Check out insurance here. Search the web for dealers, loan costs, tests, customizing, etc.

Related bikes List related bikes for comparison of specs



VT

General information

Model: Honda VT 600 C Shadow

Year: 1995

Category: Custom / cruiser

Rating: 67.4 out of 100. Show full rating and compare with other bikes

Safety: See our safety campaign with the high safety rated bikes in this category.

Engine and transmission

Displacement: 583.00 ccm (35.57 cubic inches)

Engine type: V2

Stroke: 4

Power: 43.00 HP (31.4 kW)) @ 6500 RPM

Torque: 51.00 Nm (5.2 kgf-m or 37.6 ft.lbs) @ 3500 RPM

Valves per cylinder: 3

Starter: Electric

Gearbox: 4-speed

Transmission type

final drive: Chain

Physical measures

Dry weight: 185.0 kg (407.9 pounds)

Seat height: 670 mm (26.4 inches) If adjustable, lowest setting.

Chassis and dimensions

Front brakes: Single disc

Rear brakes: Expanding brake

Speed and acceleration

Power/weight ratio: 0.2324 HP/kg

Other specifications

Further information

Parts and accessories Check out parts and accessories from our partners. Honda VT 600 C Shadow accessories

Ask questions Join the 95 Honda VT 600 C Shadow discussion group.

Insurance, loans, tests Check out insurance here. Search the web for dealers, loan costs, tests, customizing, etc.

Related bikes List related bikes for comparison of specs



Ale i tak najwięcej o różnicach powiedzą Ci użytkownicy 600tek :-)

Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2010-03-02, 17:51, w całości zmieniany 1 raz
devil
[Usunięty]
:
Witam Mateusz piłes jaki wał cardana

:
Cytat:
VT

final drive: Shaft drive (cardan)




Tak jest napisane ale praktykę najlepiej znają użytkownicy;)

: Re: czym się różni shadow vt 600 od vlx 600?
Mateusz napisał/a:
VT są napędzane wałem Cardana a VLX łańcuchem. VLX ma 5 biegową skrzynie, VT mają 4 biegi.




Obie są napędzane łańcuchem. Moc zmieniała się z wiekiem, młodsze trochę mocniejsze. Tak samo skrzynia 5 biegowa występowała w 600 od roku 1996.

Marcin
:
devil napisał/a:
Witam Mateusz piłes jaki wał cardana


Też mi coś ten kardan nie leżał, w końcu kilka "starszych" widziałem ... ale napisali to napisali, co ja się będę wychylał :-)

Wiem, że 500 i 1100 (stare) maja kardan :-) Bo jedna miałem, druga mam :-)



Już poprawiłem opis, bo może dla potomności się przyda.

Carlos
[Usunięty]
:
Mati ja Cie proszę ! W garażu mam vlx'a z 1999 roku czy jakoś tak ... 4 biegi, łańcuch ... na mój gust chromy to jedyna różnica :lol:

devil
[Usunięty]
:
A siodełko pikowane jak stary tapczan :lol:

:
Z tego co kiedyś wyczytałem, to VT 600 wersja na Europę, VLX 600 wersja na USA itp, Steed 600 wersja na Japonię, Azję.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Z tego co wiem, to VLX jest po prostu nazwą handlową (stosowaną na pewno w USA, nie wiem, czy na innych rynkach też), natomiast VT 600 C, to po prostu kod modelu - oba oznaczają ten sam motocykl.



VLX oznacza V-Twin, Lowered, eXtended rake (chyba nie muszę tłumaczyć).



Natomiast sam motocykl był sprzedawany w dwóch wariantach - standardowej i Deluxe.

W standardowej mogłeś wybrać dowolny kolor, pod warunkiem że był to kolor czarny ;-) oraz było mniej chromu.

W wersji Deluxe były dostępne różne kolory lakieru oraz pochromowane były pokrywy cylindrów, lewa i prawa pokrywa silnika oraz lewa tylnia pokrywa silnika (cylinder head

covers, right and left engine covers, and left rear engine cover). Wersja Deluxe była oznaczona kodem VT 600 CD.



Co do różnic w parametrach (moc silnika, wymiary, waga), to były one zależne od zmian wprowadzanych w kolejnych rocznikach modelowych, a nie od oznaczeń VT, VLX.

Wersja 5-biegowa była produkowana na rynek europejski, w USA chyba nigdy nie sprzedawano wersji 5-biegowej.



Historia zmian w modelach amerykańskich:

http://vlxriders.20m.com/catalog.html



PS

Co ciekawe, nazwą VLX Honda określała nie tylko motocykle 600 cm3, ale też 400 cm3:

http://world.honda.com/news/1998/2980209.html

:
A ja jeszcze dodam, że modele VLX od 2001 miały inne boczki pod siodłem :mrgreen:

VT dopiero po 2005r.



A najlepiej zrobisz podając link do interesujących Cię maszyn to się coś więcej powie...

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
ladykaren
[Usunięty]
:
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Czyli podsumowując różnica jest taka, jak przypuszczałam, czyli chodzi o chromy, reszta to kwestia oznaczenia i nazwy. A tak przy okazji zapytam... czy shadow vt 600 (lub vlx) :) to dobry kandydat na pierwszy motor? I na jakie rzeczy mam zwracać uwagę podczas kupna?

ladykaren
[Usunięty]
:
Powiem jeszcze, że może to kwestia szczegółów i wg. mnie tak bo diabeł tkwi w szczegółach, ale najbardziej podobają mi się właśnie te starsze roczniki 88-89. Zatem chętnie wysłucham opinii szczęśliwych posiadaczy tych roczników.

:
ladykaren napisał/a:
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Czyli podsumowując różnica jest taka, jak przypuszczałam, czyli chodzi o chromy, reszta to kwestia oznaczenia i nazwy. A tak przy okazji zapytam... czy shadow vt 600 (lub vlx) :) to dobry kandydat na pierwszy motor? I na jakie rzeczy mam zwracać uwagę podczas kupna?


Wizualnie też się różnią(patrz post wyżej).





Co do wyboru to chyba najlepszy... moto jest lekkie, kanapa i środek ciężkości nisko, więc prowadzi się przyjemnie i bez wysiłku, zadbana nie sprawia kłopotów, wiele "wybacza" początkującemu, mocy ma... hym... dużo i mało :mrgreen:

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group