Odpowiedz do tematu
: czym się różni shadow vt 600 od vlx 600?
Witam wszystkich bardzo serdecznie, w zasadzie jestem tu gościnnie, gdyż poszukuję odpowiedzi na pytanie jak w temacie. Mam w planach kupić shadowkę 600 i od jakiegoś czasu, podczas wertowania ogłoszeń zauważyłam pewne różnice w budowie teoretycznie tych samych modeli shadowki. I raz jest napisane, że to vt ,raz że vlx a wygląda identycznie a jeszcze innym razem widzę różnice między tym samym modelem. Męczyłam znajomych, ale nikt nie potrafił mi odpowiedzieć na to pytanie. Zatem zwracam się do Was. Kto mi wyjaśni czym różni się honda shadow vt 600 od vlx 600?? Czy to chodzi o to, że wersja vlx ma chromowane wszystkie części obudowy silnika a vt aluminiowe lub metalowe?
: Re: czym się różni shadow vt 600 od vlx 600?
Właśnie tym się różnią. VLX wersja USA.
ladykaren napisał/a: |
Czy to chodzi o to, że wersja vlx ma chromowane wszystkie części obudowy silnika a vt aluminiowe lub metalowe? |
Właśnie tym się różnią. VLX wersja USA.
Marcin
: Re: czym się różni shadow vt 600 od vlx 600?
VLX zaczęli dodawać od 2002 roku, po "przestoju" od 1995. Różni się głównie wizualnie (chromy, o których pisałaś) i zmniejszeniem mocy silnika z 43 na 38 KM. VLX jest także troszkę cięższy. VLX ma 5 biegową skrzynie, VT mają 4 biegi. Zapewne są też jakieś różnice w innych rozwiązaniach technicznych - np. inny filtr powietrza, inaczej poprowadzone kanały/przewody (ale to tylko moje podejrzenia).
Poniżej masz dane techniczne VLX z 2002 i VT z 1995
VLX
General information
Model: Honda VT 600 C Shadow VLX
Year: 2002
Category: Custom / cruiser
Rating: 66.7 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Safety: See our safety campaign with the high safety rated bikes in this category.
Engine and transmission
Displacement: 583.00 ccm (35.57 cubic inches)
Engine type: V2
Stroke: 4
Power: 38.40 HP (28.0 kW)) @ 6500 RPM
Torque: 48.00 Nm (4.9 kgf-m or 35.4 ft.lbs) @ 3500 RPM
Compression: 9.2:1
Bore x stroke: 75.0 x 66.0 mm (3.0 x 2.6 inches)
Fuel system: Carburettor
Valves per cylinder: 3
Gearbox: 5-speed
Transmission type
final drive: Chain
Physical measures
Dry weight: 199.0 kg (438.7 pounds)
Seat height: 690 mm (27.2 inches) If adjustable, lowest setting.
Overall height: 1,120 mm (44.1 inches)
Overall length: 2,355 mm (92.7 inches)
Overall width: 840 mm (33.1 inches)
Ground clearance: 140 mm (5.5 inches)
Wheelbase: 1,600 mm (63.0 inches)
Chassis and dimensions
Front suspension travel: 120 mm (4.7 inches)
Rear suspension travel: 90 mm (3.5 inches)
Front tyre dimensions: 100/90-19
Rear tyre dimensions: 170/80-15
Front brakes: Single disc
Front brakes diameter: 296 mm (11.7 inches)
Rear brakes: Expanding brake
Rear brakes diameter: 160 mm (6.3 inches)
Speed and acceleration
Power/weight ratio: 0.1930 HP/kg
Other specifications
Fuel capacity: 11.00 litres (2.91 gallons)
Reserve fuel capacity: 3.40 litres (0.90 gallons)
Further information
Parts and accessories Check out parts and accessories from our partners. Honda VT 600 C Shadow VLX accessories
Ask questions Join the 02 Honda VT 600 C Shadow VLX discussion group.
Insurance, loans, tests Check out insurance here. Search the web for dealers, loan costs, tests, customizing, etc.
Related bikes List related bikes for comparison of specs
VT
General information
Model: Honda VT 600 C Shadow
Year: 1995
Category: Custom / cruiser
Rating: 67.4 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Safety: See our safety campaign with the high safety rated bikes in this category.
Engine and transmission
Displacement: 583.00 ccm (35.57 cubic inches)
Engine type: V2
Stroke: 4
Power: 43.00 HP (31.4 kW)) @ 6500 RPM
Torque: 51.00 Nm (5.2 kgf-m or 37.6 ft.lbs) @ 3500 RPM
Valves per cylinder: 3
Starter: Electric
Gearbox: 4-speed
Transmission type
final drive: Chain
Physical measures
Dry weight: 185.0 kg (407.9 pounds)
Seat height: 670 mm (26.4 inches) If adjustable, lowest setting.
Chassis and dimensions
Front brakes: Single disc
Rear brakes: Expanding brake
Speed and acceleration
Power/weight ratio: 0.2324 HP/kg
Other specifications
Further information
Parts and accessories Check out parts and accessories from our partners. Honda VT 600 C Shadow accessories
Ask questions Join the 95 Honda VT 600 C Shadow discussion group.
Insurance, loans, tests Check out insurance here. Search the web for dealers, loan costs, tests, customizing, etc.
Related bikes List related bikes for comparison of specs
Ale i tak najwięcej o różnicach powiedzą Ci użytkownicy 600tek
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2010-03-02, 17:51, w całości zmieniany 1 raz
ladykaren napisał/a: |
Witam wszystkich bardzo serdecznie, w zasadzie jestem tu gościnnie, gdyż poszukuję odpowiedzi na pytanie jak w temacie. Mam w planach kupić shadowkę 600 i od jakiegoś czasu, podczas wertowania ogłoszeń zauważyłam pewne różnice w budowie teoretycznie tych samych modeli shadowki. I raz jest napisane, że to vt ,raz że vlx a wygląda identycznie a jeszcze innym razem widzę różnice między tym samym modelem. Męczyłam znajomych, ale nikt nie potrafił mi odpowiedzieć na to pytanie. Zatem zwracam się do Was. Kto mi wyjaśni czym różni się honda shadow vt 600 od vlx 600?? Czy to chodzi o to, że wersja vlx ma chromowane wszystkie części obudowy silnika a vt aluminiowe lub metalowe? |
VLX zaczęli dodawać od 2002 roku, po "przestoju" od 1995. Różni się głównie wizualnie (chromy, o których pisałaś) i zmniejszeniem mocy silnika z 43 na 38 KM. VLX jest także troszkę cięższy. VLX ma 5 biegową skrzynie, VT mają 4 biegi. Zapewne są też jakieś różnice w innych rozwiązaniach technicznych - np. inny filtr powietrza, inaczej poprowadzone kanały/przewody (ale to tylko moje podejrzenia).
Poniżej masz dane techniczne VLX z 2002 i VT z 1995
VLX
General information
Model: Honda VT 600 C Shadow VLX
Year: 2002
Category: Custom / cruiser
Rating: 66.7 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Safety: See our safety campaign with the high safety rated bikes in this category.
Engine and transmission
Displacement: 583.00 ccm (35.57 cubic inches)
Engine type: V2
Stroke: 4
Power: 38.40 HP (28.0 kW)) @ 6500 RPM
Torque: 48.00 Nm (4.9 kgf-m or 35.4 ft.lbs) @ 3500 RPM
Compression: 9.2:1
Bore x stroke: 75.0 x 66.0 mm (3.0 x 2.6 inches)
Fuel system: Carburettor
Valves per cylinder: 3
Gearbox: 5-speed
Transmission type
final drive: Chain
Physical measures
Dry weight: 199.0 kg (438.7 pounds)
Seat height: 690 mm (27.2 inches) If adjustable, lowest setting.
Overall height: 1,120 mm (44.1 inches)
Overall length: 2,355 mm (92.7 inches)
Overall width: 840 mm (33.1 inches)
Ground clearance: 140 mm (5.5 inches)
Wheelbase: 1,600 mm (63.0 inches)
Chassis and dimensions
Front suspension travel: 120 mm (4.7 inches)
Rear suspension travel: 90 mm (3.5 inches)
Front tyre dimensions: 100/90-19
Rear tyre dimensions: 170/80-15
Front brakes: Single disc
Front brakes diameter: 296 mm (11.7 inches)
Rear brakes: Expanding brake
Rear brakes diameter: 160 mm (6.3 inches)
Speed and acceleration
Power/weight ratio: 0.1930 HP/kg
Other specifications
Fuel capacity: 11.00 litres (2.91 gallons)
Reserve fuel capacity: 3.40 litres (0.90 gallons)
Further information
Parts and accessories Check out parts and accessories from our partners. Honda VT 600 C Shadow VLX accessories
Ask questions Join the 02 Honda VT 600 C Shadow VLX discussion group.
Insurance, loans, tests Check out insurance here. Search the web for dealers, loan costs, tests, customizing, etc.
Related bikes List related bikes for comparison of specs
VT
General information
Model: Honda VT 600 C Shadow
Year: 1995
Category: Custom / cruiser
Rating: 67.4 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Safety: See our safety campaign with the high safety rated bikes in this category.
Engine and transmission
Displacement: 583.00 ccm (35.57 cubic inches)
Engine type: V2
Stroke: 4
Power: 43.00 HP (31.4 kW)) @ 6500 RPM
Torque: 51.00 Nm (5.2 kgf-m or 37.6 ft.lbs) @ 3500 RPM
Valves per cylinder: 3
Starter: Electric
Gearbox: 4-speed
Transmission type
final drive: Chain
Physical measures
Dry weight: 185.0 kg (407.9 pounds)
Seat height: 670 mm (26.4 inches) If adjustable, lowest setting.
Chassis and dimensions
Front brakes: Single disc
Rear brakes: Expanding brake
Speed and acceleration
Power/weight ratio: 0.2324 HP/kg
Other specifications
Further information
Parts and accessories Check out parts and accessories from our partners. Honda VT 600 C Shadow accessories
Ask questions Join the 95 Honda VT 600 C Shadow discussion group.
Insurance, loans, tests Check out insurance here. Search the web for dealers, loan costs, tests, customizing, etc.
Related bikes List related bikes for comparison of specs
Ale i tak najwięcej o różnicach powiedzą Ci użytkownicy 600tek
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2010-03-02, 17:51, w całości zmieniany 1 raz
:
Witam Mateusz piłes jaki wał cardana
:
Tak jest napisane ale praktykę najlepiej znają użytkownicy;)
Cytat: |
VT
final drive: Shaft drive (cardan) |
Tak jest napisane ale praktykę najlepiej znają użytkownicy;)
: Re: czym się różni shadow vt 600 od vlx 600?
Obie są napędzane łańcuchem. Moc zmieniała się z wiekiem, młodsze trochę mocniejsze. Tak samo skrzynia 5 biegowa występowała w 600 od roku 1996.
Mateusz napisał/a: |
VT są napędzane wałem Cardana a VLX łańcuchem. VLX ma 5 biegową skrzynie, VT mają 4 biegi. |
Obie są napędzane łańcuchem. Moc zmieniała się z wiekiem, młodsze trochę mocniejsze. Tak samo skrzynia 5 biegowa występowała w 600 od roku 1996.
Marcin
:
Też mi coś ten kardan nie leżał, w końcu kilka "starszych" widziałem ... ale napisali to napisali, co ja się będę wychylał
Wiem, że 500 i 1100 (stare) maja kardan Bo jedna miałem, druga mam
Już poprawiłem opis, bo może dla potomności się przyda.
devil napisał/a: |
Witam Mateusz piłes jaki wał cardana |
Też mi coś ten kardan nie leżał, w końcu kilka "starszych" widziałem ... ale napisali to napisali, co ja się będę wychylał
Wiem, że 500 i 1100 (stare) maja kardan Bo jedna miałem, druga mam
Już poprawiłem opis, bo może dla potomności się przyda.
:
Mati ja Cie proszę ! W garażu mam vlx'a z 1999 roku czy jakoś tak ... 4 biegi, łańcuch ... na mój gust chromy to jedyna różnica
:
A siodełko pikowane jak stary tapczan
:
Z tego co kiedyś wyczytałem, to VT 600 wersja na Europę, VLX 600 wersja na USA itp, Steed 600 wersja na Japonię, Azję.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Z tego co wiem, to VLX jest po prostu nazwą handlową (stosowaną na pewno w USA, nie wiem, czy na innych rynkach też), natomiast VT 600 C, to po prostu kod modelu - oba oznaczają ten sam motocykl.
VLX oznacza V-Twin, Lowered, eXtended rake (chyba nie muszę tłumaczyć).
Natomiast sam motocykl był sprzedawany w dwóch wariantach - standardowej i Deluxe.
W standardowej mogłeś wybrać dowolny kolor, pod warunkiem że był to kolor czarny oraz było mniej chromu.
W wersji Deluxe były dostępne różne kolory lakieru oraz pochromowane były pokrywy cylindrów, lewa i prawa pokrywa silnika oraz lewa tylnia pokrywa silnika (cylinder head
covers, right and left engine covers, and left rear engine cover). Wersja Deluxe była oznaczona kodem VT 600 CD.
Co do różnic w parametrach (moc silnika, wymiary, waga), to były one zależne od zmian wprowadzanych w kolejnych rocznikach modelowych, a nie od oznaczeń VT, VLX.
Wersja 5-biegowa była produkowana na rynek europejski, w USA chyba nigdy nie sprzedawano wersji 5-biegowej.
Historia zmian w modelach amerykańskich:
http://vlxriders.20m.com/catalog.html
PS
Co ciekawe, nazwą VLX Honda określała nie tylko motocykle 600 cm3, ale też 400 cm3:
http://world.honda.com/news/1998/2980209.html
VLX oznacza V-Twin, Lowered, eXtended rake (chyba nie muszę tłumaczyć).
Natomiast sam motocykl był sprzedawany w dwóch wariantach - standardowej i Deluxe.
W standardowej mogłeś wybrać dowolny kolor, pod warunkiem że był to kolor czarny oraz było mniej chromu.
W wersji Deluxe były dostępne różne kolory lakieru oraz pochromowane były pokrywy cylindrów, lewa i prawa pokrywa silnika oraz lewa tylnia pokrywa silnika (cylinder head
covers, right and left engine covers, and left rear engine cover). Wersja Deluxe była oznaczona kodem VT 600 CD.
Co do różnic w parametrach (moc silnika, wymiary, waga), to były one zależne od zmian wprowadzanych w kolejnych rocznikach modelowych, a nie od oznaczeń VT, VLX.
Wersja 5-biegowa była produkowana na rynek europejski, w USA chyba nigdy nie sprzedawano wersji 5-biegowej.
Historia zmian w modelach amerykańskich:
http://vlxriders.20m.com/catalog.html
PS
Co ciekawe, nazwą VLX Honda określała nie tylko motocykle 600 cm3, ale też 400 cm3:
http://world.honda.com/news/1998/2980209.html
:
A ja jeszcze dodam, że modele VLX od 2001 miały inne boczki pod siodłem
VT dopiero po 2005r.
A najlepiej zrobisz podając link do interesujących Cię maszyn to się coś więcej powie...
VT dopiero po 2005r.
A najlepiej zrobisz podając link do interesujących Cię maszyn to się coś więcej powie...
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Czyli podsumowując różnica jest taka, jak przypuszczałam, czyli chodzi o chromy, reszta to kwestia oznaczenia i nazwy. A tak przy okazji zapytam... czy shadow vt 600 (lub vlx) :) to dobry kandydat na pierwszy motor? I na jakie rzeczy mam zwracać uwagę podczas kupna?
:
Powiem jeszcze, że może to kwestia szczegółów i wg. mnie tak bo diabeł tkwi w szczegółach, ale najbardziej podobają mi się właśnie te starsze roczniki 88-89. Zatem chętnie wysłucham opinii szczęśliwych posiadaczy tych roczników.
:
Wizualnie też się różnią(patrz post wyżej).
Co do wyboru to chyba najlepszy... moto jest lekkie, kanapa i środek ciężkości nisko, więc prowadzi się przyjemnie i bez wysiłku, zadbana nie sprawia kłopotów, wiele "wybacza" początkującemu, mocy ma... hym... dużo i mało
Odpowiedz do tematu
ladykaren napisał/a: |
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Czyli podsumowując różnica jest taka, jak przypuszczałam, czyli chodzi o chromy, reszta to kwestia oznaczenia i nazwy. A tak przy okazji zapytam... czy shadow vt 600 (lub vlx) :) to dobry kandydat na pierwszy motor? I na jakie rzeczy mam zwracać uwagę podczas kupna? |
Wizualnie też się różnią(patrz post wyżej).
Co do wyboru to chyba najlepszy... moto jest lekkie, kanapa i środek ciężkości nisko, więc prowadzi się przyjemnie i bez wysiłku, zadbana nie sprawia kłopotów, wiele "wybacza" początkującemu, mocy ma... hym... dużo i mało
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.