Termostat
Odpowiedz do tematu

: Termostat
Witam, mam mały problem. Stwierdziłem, że w moim moto wymaga wymiany termostat. Po odpaleniu, równocześnie z silnikiem nagrzewa się chłodnica i moto wolniej się rozgrzewa, a tak nie powinno być.

Na tej holenderskiej stronce z częściami do VT700 znalazłem termostat i jego nr 19300-MB0-003, sprawdziłem to w sklepie http://www.sklepmotocyklowy.pl/ jest termostat o nr 19300-611-005, napisałem do nich i mi odpisali, że niestety ale nie mają termostatu do mojego moto. Na zdjęciach obydwa termostaty wyglądają dla mnie identycznie.

Proszę o pomoc, może ktoś, wymieniał termostat w VT 700 i wie gdzie taki można dostać?

Będę wdzięczny za info. :thx:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Zdaje mi się, że Kicia wstawiał jakiś zamiennik od innego pojazdu. Zapytaj go ;-)



Sorry zapomniałem dodać, że Kicia to Lbdz czy jakoś tam... :lol:

Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami.
:
yanucha napisał/a:
... Kicia ...




czyli Lbzdz :mrgreen:

:
Dzięki, spróbujemy.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Owszem, wymieniałem - ale nie termostat a termostatyczny włącznik wentylatora. Wtedy o części było trudniej ale założono włącznik od Poloneza (małą przejściówkę dorobił tokaż)



Zanim kupisz termostat proponuję jednak zdemontować go i obejrzeć czy na zimno na pewno jest otwarty. U mnie chłodnica bardzo szybko się nagrzewa i to jest chyba normalne - generalnie układ chłodzenia w moto są o bardzo małej pojemności.

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
Kaczors18
[Usunięty]
:
Jak go już wyjmiesz to proponuje zanieść do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego i pokazać a może dobiorą coś z samochodowych, często w końcu kształt jest taki sam, tylko temperaturka się różni o kilka stopni. Może się uda.

:
Tak zgadza się, pojemność układu jest mała, ale wydaje mi się, że za szybko się rozgrzewa, cylindry i głowica są ledwie ciepłe, i chłodnica nagrzewa się praktycznie równocześnie. Ale racja trzeba najpierw zdemontować, obejrzeć i ewentualnie sprawdzić podgrzewając go w garnuszku. :lol:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Temat przerabiany przezemnie jakiś czas temu.

Nabiegałem się i żadnego zamiennika nie znalazłem.

Kupiłem termostat w Larsonie w Gdyni

Koszt ok. 70 PLN

:
w mojej hondzie termostat ma wywierconą małą dziurkę (fi2-3mm chyba) przez którą cały czas następuje przepływ. Po nagrzaniu to ok 100stC otwiera się termostat i zwiększa się ten przepływ. To tłumaczy dlaczego chłodnica nagrzewa się wraz z silnikiem prawie odrazu, i chyba tak ma być.

:
I już po strachu, wszystko jasne. Zdemontowałem termostat, zagotowałem go w garnuszku i okazał się wręcz idealny. Zaczął się otwierać przy 82 C, tak jak na nim napisane, całkowite otwarcie przy około 95 C, czyli wszystko tak jak ma być. W moim termostacie też jest ten otworek 2-3 mm, i jest to otworek fabryczny, jak sobie przypominam to termostaty samochodowe też mają takie otworki, i to przez niego przedostaje sie minimalna ilość płynu która nagrzewa chłodnicę.

Dziękuję wszystkim tym którzy starali sie mi pomóc :thx:

Pozdrawiam.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
mają jest to normalne w niektórych modelach zamiast otworu można spotkac tzn. łezke lub perszingi 5 lat szefowałem na wydziale termostatów w firmie produkującej te rzeczy

brombal
[Usunięty]
:
maciejka napisał/a:
mają jest to normalne w niektórych modelach zamiast otworu można spotkac tzn. łezke lub perszingi 5 lat szefowałem na wydziale termostatów w firmie produkującej te rzeczy




A mają po to aby nie zatrzymywało się tam powietrze przy np.wymianie płynu inaczej mogły by być problemy z otwarciem termostatu no i oczywiście z odpowietrzeniem układu .

Motorki grzeja sie szybko a płynu tyle co nic więc nie dziwne ze szybko sie otwiera termostat .

poza tym w najczęściej tuleja jest mokra więc aby zagrzać żebra na zewnątrz to ciecz ma już wyższa temperaturę i to ona oddaje swoje ciepło właśnie do zewnętrznej strony cyl .więc czy stoisz czy jedziesz zawsze ciecz jest cieplejsza niż żebra cyl .



Pozdrawiam

Jurek

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group