Kierownica patrzy na lewo.
Odpowiedz do tematu

: Kierownica patrzy na lewo.
Sprawdzałem domowym sposobem zbieżność,kolejność motoru i zauważyłem że kierownica patrzy na lewo,wydaje mi się że to wina jednej tarczy hamulcowej że jest tylko z lewej i teleskop skręca czy coś innego.Co można poradzić na to,Mieszkam w górach i dużo jeżdzę po zakrętach a wiadomo czasami trzeba ostro przyhamować choć staram się dwoma hamować ale i tak przy tej masie cały ciężar dusi na przód.Czy da się to jakoś wyprostować.

:
Domowymi sposobami to wiesz... nie na 100% możesz to stwierdzic ,ale jesli tak piszesz ,że ,,patrzy na lewo" to albo kiera krzywa albo lagi (wymieniałeś ostatnio olej lub uszczelniacze?) Najszybciej to sprawdzisz kiere (też domowym sposobem) kładąc ją na płaskim, prostym podłożu (tak aby koncówki kiery i miejsce mocowania do półki opierały się o tą powierzchnie) i dokonujesz pomiarów czym tam masz pod ręką byle wskazywało. Porównujesz lewą str do prawej i już masz obraz jakości Twojej kiery. Jeżeli tam okaż się OK to szukaj problemu w lagach (nie polecam prostowania w warunkach domowych) Ewentualnie możesz się doczepic mocowania kiery do półki ,ale tylko wtedy jeśli jest zamocowana na ,,gumie" tzn w miejscach łączenia (kierownicy i mocowań z półką) jest guma aby zredukowac drgania. Może tam jest już jakiś luz...

szkoda czasu na narzekanie!!! czas leci...
: Re: Kierownica patrzy na lewo.
Dinar napisał/a:
Sprawdzałem domowym sposobem zbieżność,kolejność motoru i zauważyłem że kierownica patrzy na lewo,wydaje mi się że to wina jednej tarczy hamulcowej że jest tylko z lewej i teleskop skręca czy coś innego.Co można poradzić na to,Mieszkam w górach i dużo jeżdzę po zakrętach a wiadomo czasami trzeba ostro przyhamować choć staram się dwoma hamować ale i tak przy tej masie cały ciężar dusi na przód.Czy da się to jakoś wyprostować.




Zobacz czy kiera , czy tuleje na mocowaniu kierownicy- nawet przy lekkim śloizgu kwalifikują się do wymiany ,gdyż przenoszą naprężenia podczas uderzenia - Andryszek może potwierdzić to o czym mówię -a może nawet wklei zdjęcie

nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
:
Właśnie półka idzie krzywo popuszczałem na teleskopach i trochę naciągłem ale to musi być skrzywienie,po pierwszym hamowaniu z powrotem wraca.Chyba bez kompletnego rozebrania się nie obejdzie.

:
Dinar napisał/a:
Właśnie półka idzie krzywo popuszczałem na teleskopach i trochę naciągłem ale to musi być skrzywienie,po pierwszym hamowaniu z powrotem wraca.Chyba bez kompletnego rozebrania się nie obejdzie.






Ale patrzyłeś na półkę względem kierownicy :mrgreen: -a tam tkwi problem

nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
:
Sytuacja dość dziwna powiem szczerze.

Jeżeli piszesz że próbowałeś wyprostować ręcznie domowym sposobem(co już jest nie zrozumiałe) i było O.K. a przy pierwszym mocniejszym hamowaniu sytuacja wracała do poprzedniego stanu to być może masz nie dokręcone dokładnie lagi że się tak wyrażę do pułki i dla tego masz wrażenie że kierownica Ci źle patrzy przy, czy po hamowaniu. Nie słyszałem aby komuś podczas nazwijmy to mocnych hamowań krzywił się układ kierowniczy.

Po prostu sprawdź mocowania lag, dokręcenie osi koła, tarczę hamulcową, zacisk i tak jak piszą poprzednicy samą kierę.

No i napisz czy czasami Twoja maszyna nie jest po konkretnym dzwonie. bo wtedy rozwiał byś wątpliwości co do krzywej kiery a tym bardziej ramy Twojego motocykla.

To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
:
Nie znam historii moto bo rok temu sprowadzony był z USA [odkupiłem od znajomego] jeżeli wszystko poodkręcam np.koło zdjęte,poluzowane lagi pod lampą i półka,ruszając lagami w miejscu mocowania koła skręca się w lewo prawo półka miejsce mocowania kiery,dodam że w czasie jazdy sciągało w prawo lekko jak puściłem kierownicę.Jak już pisałem muszę rozmontować teleskopy i wtedy zobaczyć co jest grane.

:
Dinar-używaj znaków interpunkcyjnych! Ciężko w ogóle zrozumieć o co Ci chodzi...

:
Bez urazy ,,Dinar'' ale ciężko wywnioskować z Twojego pisania o co dokładnie chodzi...



Nie załamuj się, gdy zdemontujesz teleskopy o których piszesz, to i tak bez zaglądania do środka i wymiany hydrolu nic w zawieszeniu nie poprawisz, ale faktycznie na oko możesz stwierdzić, powtarzam na oko, czy lagi są proste.



A może daj się karnąć któremuś ze swoich znajomych i będziesz miał bezstronną opinię na temat układu hamulcowego i kierowniczego Twojej maszyny.



Piszę tak dla tego, że jeździec przyzwyczaja się do swojego siodła do tego stopnia że wsiadając dopiero na inny motocykl czuje zasadniczą różnicę, np że kierownica krzywa, że ściąga nie w tą stronę itp, co jakby nie odnosi się do Ciebie, ponieważ Ty widzisz że jest coś nie tak, jednak poeksperymentować warto. A nusz okaże się że masz tylko złe wyobrażenie o swojej maszynie.



Jeżeli to nie pomoże to albo sam demontuj, mierz, licz, smaruj, wymieniaj płyny, albo do najbliższego mechanika,

To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
:
Trochę zagmatwałem bo odpowiedz na dwa tematy,wymontuje teleskopy to wtedy dam znać.

Kamo04
[Usunięty]
:
A widzisz. Mam, a może miałem podobnie. Moja Hondzia też miała krzywą kierownicę względem półek. Półki z resztą też odchodziły. Ale najlepsze w tym wszystkim jest to, że nie uciekała w żadną stronę podczas jazdy - sprawdzane przez dwie osoby z doświadczeniem. Napisałem, że może miałem ten problem gdyż przez zimowe wieczory wymieniłem kiere na nową, oddałem lagi i półki do prostowania (już są ok) i wymienili mi sztycę na nową. teraz wizualnie jest ok, wszystko prosto. Tylko że, tak zastanawiam się nad riserami i tulejami w górnej półce czy będzie ok, bo to nie wymieniane :-/ Zobaczymy jak się będzie prowadziła z wiosny... A do tego jeszcze daleko :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

:
Kamo04 napisał/a:
Napisałem, że może miałem ten problem gdyż przez zimowe wieczory wymieniłem kiere na nową, oddałem lagi i półki do prostowania (już są ok) i wymienili mi sztycę na nową. teraz wizualnie jest ok, wszystko prosto.




Co by się tylko nie okazało że będzie ściągać, teraz.

- żartowałem.

To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
:
ja podejrzewam, że może masz zle skreconą ośkę koła- jest na niej wygrawerowana kreska, która musi się pokrywać z zewnętrzną krawędzią lagi. Poza tym sprawdz, czy obie lagi wystają w tym samym stopniu z górnej półki. U mnie byla różnica około 1 mm i po skorygowaniu od razu poczułem różnicę w prowadzeniu motocykla. Przyszło mi jeszcze do głowy, że mogą być poluzowane sruby mocujące przedni błotnik. Pod blotnikiem jest stalowy element, ktory usztywnia dolne golenie amortyzatorów - jesli jest zle skręcony, to może powodować pływanie przedniego koła...

:
intruz napisał/a:
ja podejrzewam, że może masz zle skreconą ośkę koła- jest na niej wygrawerowana kreska, która musi się pokrywać z zewnętrzną krawędzią lagi. Poza tym sprawdz, czy obie lagi wystają w tym samym stopniu z górnej półki. U mnie byla różnica około 1 mm i po skorygowaniu od razu poczułem różnicę w prowadzeniu motocykla. Przyszło mi jeszcze do głowy, że mogą być poluzowane sruby mocujące przedni błotnik. Pod blotnikiem jest stalowy element, ktory usztywnia dolne golenie amortyzatorów - jesli jest zle skręcony, to może powodować pływanie przedniego koła...
Sprawdzę to wszystko o czym piszesz.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group