Witam
Mam pytanie orginalna opona na przod w VT 750 C2 to 120/90/17 a ja chcialbym zalozyc 140/80/17 tylko niewiem czy mi wejdzie bez problemu, czy jest tam tyle miejsca i czy nie bedzie obcierac o blotnik itp ??? Oraz czy moga byc jakies problemy w prowadzeniu ???
Pytam sie bo tylko taka 140 jest dostepna z bialym pasem na boku, z tylnia w orginalnym rozmiarze nie ma problemu
Pozdrawiam
Odpowiedz do tematu
: Opona na przod - wiekszy rozmiar ???
: Re: Opona na przod - wiekszy rozmiar ???
Mogą, a czy wejdzie to nie wiem
kiciol81 napisał/a: |
Witam
Mam pytanie orginalna opona na przod w VT 750 C2 to 120/90/17 a ja chcialbym zalozyc 140/80/17 tylko niewiem czy mi wejdzie bez problemu, czy jest tam tyle miejsca i czy nie bedzie obcierac o blotnik itp ??? Oraz czy moga byc jakies problemy w prowadzeniu ??? Pytam sie bo tylko taka 140 jest dostepna z bialym pasem na boku, z tylnia w orginalnym rozmiarze nie ma problemu Pozdrawiam |
Mogą, a czy wejdzie to nie wiem
Nawrót choroby! :)
:
Hej,
przyjmuje się, że opona o danym rozmiarze jest odpowiednikiem innej opony jeżeli ich wysokość nie różni się o więcej niż 2%. W Twoim przypadku różnica wynosi ok. 1,2%, więc można założyć, że te rozmiary sobie odpowiadają.
1) jeśli chodzi o zmieszczenie się opony - to będziesz miał na szerokość po 1 cm z każdego boku więcej, sprawdź teraz ile masz luzu i jeśli uważasz, że ten 1cm nie zrobi różnicy to się zmieści.
2) jeśli chodzi o jazdę, to możesz bardziej to odczuć, bo to aż 2 cm na szerokości więcej jest. Możesz mieć trudności szczególnie w jeździe po koleinach, ale..... Przecież są motocykle, co jeżdżą na 140 z przodu i jakoś dają radę. Najlepiej to kup sobie tą oponę, pojeździj i podziel się spostrzeżeniami z kolegami z forum ;)
Pozdrawiam
MJ
przyjmuje się, że opona o danym rozmiarze jest odpowiednikiem innej opony jeżeli ich wysokość nie różni się o więcej niż 2%. W Twoim przypadku różnica wynosi ok. 1,2%, więc można założyć, że te rozmiary sobie odpowiadają.
1) jeśli chodzi o zmieszczenie się opony - to będziesz miał na szerokość po 1 cm z każdego boku więcej, sprawdź teraz ile masz luzu i jeśli uważasz, że ten 1cm nie zrobi różnicy to się zmieści.
2) jeśli chodzi o jazdę, to możesz bardziej to odczuć, bo to aż 2 cm na szerokości więcej jest. Możesz mieć trudności szczególnie w jeździe po koleinach, ale..... Przecież są motocykle, co jeżdżą na 140 z przodu i jakoś dają radę. Najlepiej to kup sobie tą oponę, pojeździj i podziel się spostrzeżeniami z kolegami z forum ;)
Pozdrawiam
MJ
:
Aby nie tworzyć kolejnego tematu, podłączę się do tego.
Oryginalnie mam z przodu założoną oponkę 130/80/18, a planuję założyć 130/70/18. Moim zdaniem, nie stanowi to żadnego problemu, ale chciałbym poznać opinię szerszego grona fachowców . Co o tym sądzicie?
Oryginalnie mam z przodu założoną oponkę 130/80/18, a planuję założyć 130/70/18. Moim zdaniem, nie stanowi to żadnego problemu, ale chciałbym poznać opinię szerszego grona fachowców . Co o tym sądzicie?
:
Poza tym, że będzie przekłamywał prędkościomierz i licznik mil, to moim zdaniem nic sie nie będzie działo.
Ale do czego potrzebna Ci taka kombinacja?
greg napisał/a: |
Aby nie tworzyć kolejnego tematu, podłączę się do tego.
Oryginalnie mam z przodu założoną oponkę 130/80/18, a planuję założyć 130/70/18. Moim zdaniem, nie stanowi to żadnego problemu, ale chciałbym poznać opinię szerszego grona fachowców . Co o tym sądzicie? |
Poza tym, że będzie przekłamywał prędkościomierz i licznik mil, to moim zdaniem nic sie nie będzie działo.
Ale do czego potrzebna Ci taka kombinacja?
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Jakos nie moge znalezc oponki w oryginalnym rozmiarze,w rozsadnej cenie
:
Czasem warto zaryzykować w doborze rozmiaru. Trzeba pamiętać że zmienią się właściwości jezdne. Jeśli zmiany nie będą diametralne mogą to być zmiany na lepsze (minimalnie - niech nikt nie oczekuje jakiegoś hitu)
Niestety łatwiej to wyczuć w plastikach. U nas oponki nie pracują na full i mają nieco inne charakterystyki i pod innym kątem są budowane.
Niestety łatwiej to wyczuć w plastikach. U nas oponki nie pracują na full i mają nieco inne charakterystyki i pod innym kątem są budowane.
: Re: Opona na przod - wiekszy rozmiar ???
[
Jak kupisz i założysz to wrzuć fotkę przodu .
Cytat: |
quote="kiciol81"]Witam
Mam pytanie orginalna opona na przod w VT 750 C2 to 120/90/17 a ja chcialbym zalozyc 140/80/17 tylko niewiem czy mi wejdzie bez problemu, czy jest tam tyle miejsca i czy nie bedzie obcierac o blotnik itp ??? Oraz czy moga byc jakies problemy w prowadzeniu ??? Pytam sie bo tylko taka 140 jest dostepna z bialym pasem na boku, z tylnia w orginalnym rozmiarze nie ma problemu Pozdrawiam[/quote |
Jak kupisz i założysz to wrzuć fotkę przodu .
Możliwe że jestem tu tylko na chwilę
:
Na tym forum użytkownik PlaneCrazy i kilku innych ma opony Dunlopa z białym paskiem właśnie w takim rozmiarze jak piszecie (znaczy 140). Skoro jeżdżą to widać można, ale z tego co wiem każdemu o coś początkowo obcierały (bodajże o mocowanie błotnika). Ja tez napaliłem się na takie oponki z białymi paskami ale po rozmowie ze znajomym mechanikiem dałem sobie spokój i kupuje zwykłe czarne. Poza tym nasze VT 750 ACE mają łańcuch który jak wiadomo ma tendencję do brudzenia wielu rzeczy w swojej bliskości - tak więc biały pasek na tylnej oponie wymagałby ciągłego pucowania.
:
Mnie przede wszystkim chodzi o zachowanie proporcji tej opony do reszty przodu , głównie do błotnika a w kwestii brudzenia to chętnie kupiłbym taką oponę z białym pasem w odpowiednim rozmiarze tylko na przód , bo tylna jest w zasadzie mało widoczna i może być czarna .
[ Dodano: 2011-12-23, 20:36 ]
Odświeżam bo muszę wymienić opony .
Czy jest ktoś kto założył na przód do C2 750 oponę 140/80/17 , jeżeli tak to poproszę uprzejmie o foto .
[ Dodano: 2011-12-23, 20:36 ]
Odświeżam bo muszę wymienić opony .
Czy jest ktoś kto założył na przód do C2 750 oponę 140/80/17 , jeżeli tak to poproszę uprzejmie o foto .
Możliwe że jestem tu tylko na chwilę
:
Ostatnio mój kolega miał przygodę właśnie z większą oponą w przednim kole , mianowicie w swojej CB 400 założył nowego dunlopa większego niż jest w katalogu i po jednym sezonie jazdy kamień poszedł mu pod błotnik i roztargał oponkę . Dał do reklamacji i niestety ale nie uznali
Nadmienię iż nie był świadomy tego że opona jest większa poprostu kupił taki rozmiar jaki był wcześniej założony
I lipa musiał kupić kolejną gumę lecz teraz kupił taki rozmiar jaki jest zalecany fabrycznie , ale kilka stówek poszło jak dym z fajki
Nadmienię iż nie był świadomy tego że opona jest większa poprostu kupił taki rozmiar jaki był wcześniej założony
I lipa musiał kupić kolejną gumę lecz teraz kupił taki rozmiar jaki jest zalecany fabrycznie , ale kilka stówek poszło jak dym z fajki
:
Kilka stówek poszło bo opona była uszkodzona mechanicznie, a nie z winy producenta. Rozmiar nie miał tu znaczenia.
harus napisał/a: |
Ostatnio mój kolega miał przygodę właśnie z większą oponą w przednim kole , mianowicie w swojej CB 400 założył nowego dunlopa większego niż jest w katalogu i po jednym sezonie jazdy kamień poszedł mu pod błotnik i roztargał oponkę . Dał do reklamacji i niestety ale nie uznali
Nadmienię iż nie był świadomy tego że opona jest większa poprostu kupił taki rozmiar jaki był wcześniej założony I lipa musiał kupić kolejną gumę lecz teraz kupił taki rozmiar jaki jest zalecany fabrycznie , ale kilka stówek poszło jak dym z fajki |
Kilka stówek poszło bo opona była uszkodzona mechanicznie, a nie z winy producenta. Rozmiar nie miał tu znaczenia.
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
No tak nie do końca. Może do samej reklamacji nie, ale może jak by opona była we właściwym rozmiarze, to kamień zmieściłby się pomiędzy nią a błotnikiem i nie doszłoby do uszkodzenia.
GhoustDragon napisał/a: |
Rozmiar nie miał tu znaczenia. |
No tak nie do końca. Może do samej reklamacji nie, ale może jak by opona była we właściwym rozmiarze, to kamień zmieściłby się pomiędzy nią a błotnikiem i nie doszłoby do uszkodzenia.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
W uzasadnieniu reklamacji właśnie otrzymał taką informacje , iż reklamacja była by rozpatrzona pozytywnie w ramach rękojmi gdyby rozmiar opony był zgodny z zaleceniami fabrycznymi .
A tak poza tym to samą teorie o kamieniu który rozciął oponę uzyskał od producenta , który rozpatrywał reklamacje , bo sam nie miał pojęcia co ja rozwaliło myślał że sama pękła bo była rozcięta jak nożem.
A tak poza tym to samą teorie o kamieniu który rozciął oponę uzyskał od producenta , który rozpatrywał reklamacje , bo sam nie miał pojęcia co ja rozwaliło myślał że sama pękła bo była rozcięta jak nożem.
:
Każde uszkodzenie mechaniczne powoduje utratę gwarancji i zwalnia tym samym producenta od odpowiedzialności. Twój znajomy otrzymał taką opinię, bo taka była wygodna. Przy zgodnym rozmiarze mogli by napisać o rozcięciu przez najechanie na ostry przedmiot, a to na użytkowniku ciąży obowiązek udowodnienia, że tak nie było.
Ot takie kruczki prawne, które producent skrzętnie wykorzystał.
Odpowiedz do tematu
harus napisał/a: |
W uzasadnieniu reklamacji właśnie otrzymał taką informacje , iż reklamacja była by rozpatrzona pozytywnie w ramach rękojmi gdyby rozmiar opony był zgodny z zaleceniami fabrycznymi .
A tak poza tym to samą teorie o kamieniu który rozciął oponę uzyskał od producenta , który rozpatrywał reklamacje , bo sam nie miał pojęcia co ja rozwaliło myślał że sama pękła bo była rozcięta jak nożem. |
Każde uszkodzenie mechaniczne powoduje utratę gwarancji i zwalnia tym samym producenta od odpowiedzialności. Twój znajomy otrzymał taką opinię, bo taka była wygodna. Przy zgodnym rozmiarze mogli by napisać o rozcięciu przez najechanie na ostry przedmiot, a to na użytkowniku ciąży obowiązek udowodnienia, że tak nie było.
Ot takie kruczki prawne, które producent skrzętnie wykorzystał.
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.