Olej Castrol
Odpowiedz do tematu

: Olej Castrol
Witam !

Mam pytanie do fachowców.

Czym się różni olej samochodwy Castrol Magnatec 5W-40 c3 od Castrola Magnatec 5W-40 a3/b4.

No i oczywiście, który jest "lepszy" ?

Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami.
:
A ty do moto chcesz go lać? Akurat magnatec do motocykla to najgorszy wybór...

Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
: Re: Olej Castrol
yanucha napisał/a:
Witam !

Mam pytanie do fachowców.

Czym się różni olej samochodwy Castrol Magnatec 5W-40 c3 od Castrola Magnatec 5W-40 a3/b4.

No i oczywiście, który jest "lepszy" ?


ACEA



Europejski odpowiednik SAE ale tak naprawdę nazywa się ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles) Asocjacja europejskich konstruktorów samochodowych.



ACEA testuje oleje według "europejskiego systemu zachowania jakości dla olejów silnikowych" albo w oryginale brzmi to EELQMS = "European Engine Lubricant Quality Management System".

Tutaj musimy zwrócić szczególna uwagę na fakt, iż, system ten jest jednak bardziej rygorystyczny niż amerykański system API.



Klasyfikacja ACEA dzieli oleje według zastosowania w następujący sposób:



ACEA A = dla silników benzynowych



ACEA B = dla silników Diesla w samochodach osobowych (Light duty Diesel Engines, wszystkie silniki Diesla o mniejszej pojemności)

ACEA E = dla wszystkich "ciężkich silników" Diesla jak np. w ciężarówkach



Za literą oznaczającą przeznaczenie dla odpowiedniego typu silnika jest umieszczana cyfra, która klasyfikuje jakość oleju w sposób podobny do klasyfikacji API.



Czym cyfra jest wyższa, tym wyższa jakość oleju.



Za tą cyfrą, dzielony przez myślnik podany jest rok wydania danej specyfikacji.





Silniki benzynowe:



* ACEA A1 - jakość standardowa;

* ACEA A2 - wysoka jakość standardowa;

* ACEA A3 - wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji;

* ACEA A4 - Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.

* ACEA A5 - Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych.



Silniki Diesla dla samochodów osobowych:



* ACEA B1 - jakość podstawowa;

* ACEA B2 - wysoka jakość standardowa;

* ACEA B3 - wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem;

* ACEA B4 - dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

* ACEA B5 - najwyższa jakość gwarantująca maksymalną oszczędność paliwa.



Silniki Diesla dla samochodów ciężarowych oraz innych ciężkich maszyn:



* ACEA E1 - jakość standardowa;

* ACEA E2 - wysoka jakość standardowa;

* ACEA E3 - wyższa nośność sadzy, lepsza ochrona przed zatarciem oraz czystość wału i silnika;

* ACEA E4 - oleje silnikowe stosowane w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych spełniające normy Euro 1, Euro 2, Euro 3 pracujących w najcięższych warunkach eksploatacyjnych, pozwalające na wydłużenie okresów wymian oleju.

* ACEA E5 - oleje stosowane w najnowocześniejszych silnikach wysokoprężnych spełniające wymagania Euro 1, Euro 2, Euro 3. Ulepszona ochrona w stosunku do E4



Specyfikacje ACEA zostały zaktualizowane w latach 1998, 1999 i 2002. Dlatego im wyższy rok ujęty w specyfikacji, tym wyższe wymogi spełniane są przez olej danego typu i jakości.



TYLKO BŁAGAM, NIE LEJ TEGO DO MOTOCYKLA. Do samochodu prociem bardzo

:
Nie no panowie. Ja jestem strasznym dyletantem :roll: w sprawach mechaniki, ale nie aż na tyle. Shadowka już dawno zimuje zalana Motulem 15W50 ( tak jak większość mi radziła), a Castrolem zalewam Toyotę. :lol:



Ale dzięki za czujność :thx:

Ostatnio zmieniony przez Globi 2008-01-08, 15:46, w całości zmieniany 1 raz
Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami.
:
yanucha napisał/a:
Nie no panowie. Ja jestem strasznym dyletantem :roll: w sprawach mechaniki, ale nie aż na tyle. Shadowka już dawno zimuje zalana Motulem 15W50 ( tak jak większość mi radziła)




Mogę potwierdzić. Na własne oczy widziałam jak yanucha wlewał Motula do shadowki. :mrgreen:

:
Ja leję Motul półsyntetyk 10W40 i jest OK. oczywiście do motocykla.

Do Toyoty leję Mobil zloty 0w50

Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
:
Przepraszam ale mobil to SYF.

:
Sorry Mati, ale dużo się napisałeś, a ja nadal nie wiem czym się różni Castrol Magnatec 5W-40 c3 od Castrola Magnatec 5W-40 a3/b4 i czy można je mieszać ?

Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami.
:
yanucha napisał/a:
Sorry Mati, ale dużo się napisałeś, a ja nadal nie wiem czym się różni Castrol Magnatec 5W-40 c3 od Castrola Magnatec 5W-40 a3/b4 i czy można je mieszać ?


Jesteś pewien, że to c3? Bo takiego oznaczenia nigdzie nie znalazłem ... znalazłem a, b i e ... jeśli to jest e3 to to jest olej do diesli i maszyn ciężkich - zaprojektowany na zapewnienie smarowania w bardzo trudnych warunkach ... a3/b4 to olej uniwersalny do silników benzynowych i diesli ... po prostu olej spełniający obecne normy i już. Tak więc - jeśli nie masz w tyotcie diesla - to powinieneś zalać a3/b4 ... e3 jest tylko do diesli

:
Mateusz napisał/a:
yanucha napisał/a:
Sorry Mati, ale dużo się napisałeś, a ja nadal nie wiem czym się różni Castrol Magnatec 5W-40 c3 od Castrola Magnatec 5W-40 a3/b4 i czy można je mieszać ?


Jesteś pewien, że to c3? Bo takiego oznaczenia nigdzie nie znalazłem ... znalazłem a, b i e ... jeśli to jest e3 to to jest olej do diesli i maszyn ciężkich - zaprojektowany na zapewnienie smarowania w bardzo trudnych warunkach ... a3/b4 to olej uniwersalny do silników benzynowych i diesli ... po prostu olej spełniający obecne normy i już. Tak więc - jeśli nie masz w tyotcie diesla - to powinieneś zalać a3/b4 ... e3 jest tylko do diesli




c3 też jest :mrgreen:

:
Dorka73 napisał/a:
Mateusz napisał/a:
yanucha napisał/a:
Sorry Mati, ale dużo się napisałeś, a ja nadal nie wiem czym się różni Castrol Magnatec 5W-40 c3 od Castrola Magnatec 5W-40 a3/b4 i czy można je mieszać ?


Jesteś pewien, że to c3? Bo takiego oznaczenia nigdzie nie znalazłem ... znalazłem a, b i e ... jeśli to jest e3 to to jest olej do diesli i maszyn ciężkich - zaprojektowany na zapewnienie smarowania w bardzo trudnych warunkach ... a3/b4 to olej uniwersalny do silników benzynowych i diesli ... po prostu olej spełniający obecne normy i już. Tak więc - jeśli nie masz w tyotcie diesla - to powinieneś zalać a3/b4 ... e3 jest tylko do diesli




c3 też jest :mrgreen:


Też już znalazłem :-) Klasa C3 oznacza, że olej jest przeznaczony do silników z nowoczesnymi układami katalitycznymi. Podczas spalania nie tworzy osadów stałych czyli nie zatyka katalizatora. Jakościowo jest podobny do klasy A3 dla benzynowych a B4 dla diesli. z tym, że te klasyczne mogą zatkać nowoczesny katalizator, jeśli np. przepuszczają pierścienie i silnik wypala olej, a nawet podczas normalnej eksploatacji (np. starsze Fiesty - mimo posiadania katalizatora - maja normę "spalania" oleju na poziomie 1l/1000 km)



i już masz różnicę :-)

:
Znaczy się c3 mogę stosować w Toyocie z 2000 r jako dolewkę do a3 :?:

Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami.
:
Z tego co napisał Mateusz rozumuję, że chyba możesz (wszak dolewasz "lepsiejszego" nie zostawiającego osadów do oleju wcześniejszej generacji).

Gdybyś dolewał starego a3 do Toyoty np. 2007 z nowoczesnym katalizatorem - tobyś sobie mógł katalizator załatwić.



No ale fachowcem nie jestem, tak mi podpowiada moja męska intuicja :mrgreen:

:
Globi napisał/a:
No ale fachowcem nie jestem, tak mi podpowiada moja męska intuicja :mrgreen:




Przecież mężczyźni nie mają intuicji. :mrgreen:



Yanucha najlepiej jest nie mieszać olejów.

Z tego co wiem do starszych modeli nie ma sensu wlewać olejów nowszej generacji, bo można sobie tylko zaszkodzić.

:
Dorka73 napisał/a:
Globi napisał/a:
No ale fachowcem nie jestem, tak mi podpowiada moja męska intuicja :mrgreen:




Przecież mężczyźni nie mają intuicji. :mrgreen:


Are you sure?????? :-)

Dorka73 napisał/a:


Yanucha najlepiej jest nie mieszać olejów.





A to ostatnimi czasy się troszkę zmieniło. Okazuje się, że można mieszać i to nawet różnych producentów. Ważne jest, żeby zachować tą samą klasę lepkości - czyli oba oleje powinny być oznaczone jako np. 10w40 ... w tym wypadku, Yanucha, nie powinieneś mieć najmiejszego kłopotu - zwłaszcza, jeśli zastosujesz jako dolewkę (czyli - jak mniemam - nie więcej niż pół litra) :-)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group