Odpowiedz do tematu
: Różnica SINGLEPIN, a DUALPIN
Witam wszystkich bardzo serdecznie. W czwarteczek wybieram się z Małżonką i znajomymi w Bieszczady . Z Poznania to kupa kilometrów, a i obładować i wyposażyć się trzeba, przez co moja Honda VT 1100 C3 z 1998 roku zaczęła niebezpiecznie przybierać na wadze (a z całym świecącym, chromowanym i błyszczącym osprzętem już przekracza 300kg!!!). Ma zaledwie 52KM co nie daje zbyt wielkiego poczucia "mocy", a z pełnym bagażem na polskich drogach między tirami zaczyna być zbyt powolna. Tyle tytułem wstępu i wracam do tematu głównego-wiem że mam 52KM/4500obr/min i 84Nm/2500obr/min. Modele po roku 2000 mają 65KM/5500obr/min i 93Nm/300obr/min. I teraz pytanie-SKĄD ta różnica (wiem, że z obrotów-ale jak je uzyskano?)w mocy? Jak ją uzyskano? I czy można-nie rozbebeszając całości mojego silnika-podnieść moc w silniku tzw. SINGLEPIN?
:
za bardzo nie wiem. może twój to gaźnik tamte wtrysk? lub konstrukcja silnika .małó jak na 1100. wyprawa ekstra.
:
kuba, napisz do tomiego (maly_tomi) on powinien Ci to dokladnie wytlumaczyc :)
:
ewentualnie ty masz wtrysk jednopunktowy tamte na każdy cylinder osobno
:
Wszystkie są na gaźnikach keihin 36mm. Muszę poczytać Clymera, ale jest po angielsku więc ciężko mi wychwycić te wszystkie niuanse. No i nie wszystkie techniczne określenia tak odrazu kumam. Nie lubię tłumaczyć ale będzie trzeba bo przecież jakieś różnice być muszą. Jeżeli to tylko dysze gaźników i moduł zapłonu to pół biedy. Gorzej jak są różnice w wielkościach zaworów i wałkach rozrządu. Wtedy odpuszczę temat, chyba, że mi się trafi cały silnik z SABRY.
marcin k napisał/a: |
za bardzo nie wiem. może twój to gaźnik tamte wtrysk? lub konstrukcja silnika .małó jak na 1100. wyprawa ekstra. |
Wszystkie są na gaźnikach keihin 36mm. Muszę poczytać Clymera, ale jest po angielsku więc ciężko mi wychwycić te wszystkie niuanse. No i nie wszystkie techniczne określenia tak odrazu kumam. Nie lubię tłumaczyć ale będzie trzeba bo przecież jakieś różnice być muszą. Jeżeli to tylko dysze gaźników i moduł zapłonu to pół biedy. Gorzej jak są różnice w wielkościach zaworów i wałkach rozrządu. Wtedy odpuszczę temat, chyba, że mi się trafi cały silnik z SABRY.
: Re: Różnica SINGLEPIN, a DUALPIN
Ciekawe prawie 100Nm przy 300 obr/min.
Jak chcesz więcej mocy jak w dualpinie to musisz zmienić silnik bo różnica tkwi w wale korbowym (singlepin to jedno wykorbienie), zapłonie a poza tym ten silnik to ma trochę inne przełożenia. Z zamian masz dźwięk z rury jak z rasowego harleya i wibracje, że aż się śrubki odkręcają.
Chyba że masz wersję europejską to można podnieść moc bo jest trochę przyblokowana, ale niewiele bo o parę koników.
kuba1100 napisał/a: |
Witam wszystkich bardzo serdecznie. W czwarteczek wybieram się z Małżonką i znajomymi w Bieszczady . Z Poznania to kupa kilometrów, a i obładować i wyposażyć się trzeba, przez co moja Honda VT 1100 C3 z 1998 roku zaczęła niebezpiecznie przybierać na wadze (a z całym świecącym, chromowanym i błyszczącym osprzętem już przekracza 300kg!!!). Ma zaledwie 52KM co nie daje zbyt wielkiego poczucia "mocy", a z pełnym bagażem na polskich drogach między tirami zaczyna być zbyt powolna. Tyle tytułem wstępu i wracam do tematu głównego-wiem że mam 52KM/4500obr/min i 84Nm/2500obr/min. Modele po roku 2000 mają 65KM/5500obr/min i 93Nm/300obr/min. I teraz pytanie-SKĄD ta różnica (wiem, że z obrotów-ale jak je uzyskano?)w mocy? Jak ją uzyskano? I czy można-nie rozbebeszając całości mojego silnika-podnieść moc w silniku tzw. SINGLEPIN? |
Ciekawe prawie 100Nm przy 300 obr/min.
Jak chcesz więcej mocy jak w dualpinie to musisz zmienić silnik bo różnica tkwi w wale korbowym (singlepin to jedno wykorbienie), zapłonie a poza tym ten silnik to ma trochę inne przełożenia. Z zamian masz dźwięk z rury jak z rasowego harleya i wibracje, że aż się śrubki odkręcają.
Chyba że masz wersję europejską to można podnieść moc bo jest trochę przyblokowana, ale niewiele bo o parę koników.
:
Jaki wtrysk, te moto są na gaźniku.
marcin k napisał/a: |
ewentualnie ty masz wtrysk jednopunktowy tamte na każdy cylinder osobno |
Jaki wtrysk, te moto są na gaźniku.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Jak nie masz bladego pojęcia to głupot nie pisz.
vt1100 na wtrysku a to dobre
Te dualpiny w c3 po 2000r to taka sama konstrukcja silnika jak w vt1100 do początku jego produkcji do gdzieś `94r i taka sama jak w wersji Sabre oraz Spirit przez cały okres jej produkcji. vt1100c2 od 95r prawie każda miała taki silnik jak c3 do 2000r czyli singlepin.
Ostatnio zmieniony przez KrisZbro 2009-08-18, 22:44, w całości zmieniany 1 raz
marcin k napisał/a: |
za bardzo nie wiem. może twój to gaźnik tamte wtrysk? lub konstrukcja silnika .małó jak na 1100. wyprawa ekstra. |
Jak nie masz bladego pojęcia to głupot nie pisz.
vt1100 na wtrysku a to dobre
Te dualpiny w c3 po 2000r to taka sama konstrukcja silnika jak w vt1100 do początku jego produkcji do gdzieś `94r i taka sama jak w wersji Sabre oraz Spirit przez cały okres jej produkcji. vt1100c2 od 95r prawie każda miała taki silnik jak c3 do 2000r czyli singlepin.
Ostatnio zmieniony przez KrisZbro 2009-08-18, 22:44, w całości zmieniany 1 raz
: Re: Różnica SINGLEPIN, a DUALPIN
Oj się czepiasz . Wiadomo, że 93Nm/3000obr! Ale toś mnie zmartwił bo mam typowego Hamerykańca zrobionego w hameryce i na tamtejszy rynek . Znaczy dupa blada i nic się więcej nie wyciśnie z "krówki"???
KrisZbro napisał/a: | ||
Ciekawe prawie 100Nm przy 300 obr/min. Jak chcesz więcej mocy jak w dualpinie to musisz zmienić silnik bo różnica tkwi w wale korbowym (singlepin to jedno wykorbienie), zapłonie a poza tym ten silnik to ma trochę inne przełożenia. Z zamian masz dźwięk z rury jak z rasowego harleya i wibracje, że aż się śrubki odkręcają. Chyba że masz wersję europejską to można podnieść moc bo jest trochę przyblokowana, ale niewiele bo o parę koników. |
Oj się czepiasz . Wiadomo, że 93Nm/3000obr! Ale toś mnie zmartwił bo mam typowego Hamerykańca zrobionego w hameryce i na tamtejszy rynek . Znaczy dupa blada i nic się więcej nie wyciśnie z "krówki"???
:
No jedyne co pozozstaje to bawić się w dynojety, dyna 3000 itp. k&N i customowe wydechy (które sam zrobiłeś ) więc albo pokochasz albo zbieraj na vtx1800 lub innego potwora. c3 jest jednak motorkiem bardzo oryginalnym. Sam po przejściu z c1 na c3 odczułem różnice w mocy ale w trasach pod pełnym obciążeniem daje rade.
:
Może mocy ma mniej, ale za to ma swój styl i smak. No i te "pozytywne wibracje".
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
VTX1800 to moje końcowe marzenie , ale wiem, że Ctrójeczka to najpiękniejszy i niepowtarzalny motorek . Wydechy-fakt-już odblokowałem, ale poza odgłosem nie poczułem przyrostu mocy (może dlatego, że za sprawą gmola, galeryjki, sissibaru, bagażnika, osłony chłodnicy, tylnego kufra, lightbarów, woltomierza i paru innych pierdołek-masa znacznie wzrosła ). A co sądzisz o module zapłonowym? U mnie dość wcześnie odcina zapłon, a silnik gada tak jakby chciał jeszcze trochę się podkręcić...
KrisZbro napisał/a: |
No jedyne co pozozstaje to bawić się w dynojety, dyna 3000 itp. k&N i customowe wydechy (które sam zrobiłeś ) więc albo pokochasz albo zbieraj na vtx1800 lub innego potwora. c3 jest jednak motorkiem bardzo oryginalnym. Sam po przejściu z c1 na c3 odczułem różnice w mocy ale w trasach pod pełnym obciążeniem daje rade. |
VTX1800 to moje końcowe marzenie , ale wiem, że Ctrójeczka to najpiękniejszy i niepowtarzalny motorek . Wydechy-fakt-już odblokowałem, ale poza odgłosem nie poczułem przyrostu mocy (może dlatego, że za sprawą gmola, galeryjki, sissibaru, bagażnika, osłony chłodnicy, tylnego kufra, lightbarów, woltomierza i paru innych pierdołek-masa znacznie wzrosła ). A co sądzisz o module zapłonowym? U mnie dość wcześnie odcina zapłon, a silnik gada tak jakby chciał jeszcze trochę się podkręcić...
:
Wiem, że piękna . Dodatkowo dostała piękny perłowy kolorek kremowo-ecri i czarny metalic (w oryginale był srebrny i czarny zwykły) i faktycznie znajomi mówią, że jest rozpoznawalna na mieście (oprócz dodatków, odnowiłem wszystkie chromy). Ale...
Właśnie to ale...
Przełożenie ma takie, że na dwójce ciągnie do 100km/h, ale rąk nie wyrywa, szczególnie z pasażerem i mi się czasem ciasnawo robi przy wyprzedzaniu. Przy Sabre musiałem uważać bo aż tyłkiem rzucała przy pełnej manecie . Prawda, że moja Dziunia jest ładna i... ładna, tylko tak sobie rozważam i Szanownych Kolegów rozpytuję czy cuś mocniejsza by być nie mogła...
Todek napisał/a: |
Może mocy ma mniej, ale za to ma swój styl i smak. No i te "pozytywne wibracje". |
Wiem, że piękna . Dodatkowo dostała piękny perłowy kolorek kremowo-ecri i czarny metalic (w oryginale był srebrny i czarny zwykły) i faktycznie znajomi mówią, że jest rozpoznawalna na mieście (oprócz dodatków, odnowiłem wszystkie chromy). Ale...
Właśnie to ale...
Przełożenie ma takie, że na dwójce ciągnie do 100km/h, ale rąk nie wyrywa, szczególnie z pasażerem i mi się czasem ciasnawo robi przy wyprzedzaniu. Przy Sabre musiałem uważać bo aż tyłkiem rzucała przy pełnej manecie . Prawda, że moja Dziunia jest ładna i... ładna, tylko tak sobie rozważam i Szanownych Kolegów rozpytuję czy cuś mocniejsza by być nie mogła...
:
Kris Ci napisał, dynojety, KβN. Albo zmiana moto. Ja jak kupiłem Spirita i przesiadłem się z VT700, to też mówiłem, ale idzie, a teraz to tak normalnie.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
No nie wiem... Różne opinie o dynojet słyszałem. Jedno jest pewne-chłapie więcej paliwa . A z przyrostem mocy i momentu to już różnie bywa. To samo K&N. Wg wykresów w czasopismach różnice są naprawdę niewielkie. Do tego dochodzi regulacja i synchronizacja gaźników, a na koniec wpieprza paliwo jak 1800, a jedzie jak 350 . Chyba faktycznie będę kulał moim singlepinem, wypatrując jakiegoś silnika dualpin. Chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Na zimę napewno będę coś realizował, informując wszystkich o wynikach mojej dłubanki
Odpowiedz do tematu
Todek napisał/a: |
Kris Ci napisał, dynojety, KβN. Albo zmiana moto. Ja jak kupiłem Spirita i przesiadłem się z VT700, to też mówiłem, ale idzie, a teraz to tak normalnie. |
No nie wiem... Różne opinie o dynojet słyszałem. Jedno jest pewne-chłapie więcej paliwa . A z przyrostem mocy i momentu to już różnie bywa. To samo K&N. Wg wykresów w czasopismach różnice są naprawdę niewielkie. Do tego dochodzi regulacja i synchronizacja gaźników, a na koniec wpieprza paliwo jak 1800, a jedzie jak 350 . Chyba faktycznie będę kulał moim singlepinem, wypatrując jakiegoś silnika dualpin. Chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Na zimę napewno będę coś realizował, informując wszystkich o wynikach mojej dłubanki