Chłodnica Honda VT 750
Odpowiedz do tematu

:
Dyzio napisał/a:
Todek napisał/a:
Na moje oko, powinien być gdzieś pod zbiornikiem paliwa, nad przednim cylindrem. :lol:




Na 100% tam jest, aby się dostać do niego, to trzeba odkręcić kanapę, zbiornik i wysuwając go do tyłu, zdemontować z ramy, a wtedy naszym oczom ukarze się wlew płyn chłodzącego do układu:)

[url=http://images46.foto...74d.jpg]Obrazek[/URL]




:lol: :chytrusek: :chytrusek: :chytrusek:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Red Shadow
[Usunięty]
:
O ja...to bedzie większa zabawa :cry: No nie wiem czy samemu się zdecyduję...

Na razie jadę po jakiś płyn, zobaczymy co mi na Głównej doradzą :mrgreen:

Carlos
[Usunięty]
:
Dyzio napisał/a:
Na 100% tam jest, aby się dostać do niego, to trzeba odkręcić kanapę, zbiornik i wysuwając go do tyłu, zdemontować z ramy, a wtedy naszym oczom ukarze się wlew płyn chłodzącego do układu


Nie ma innej opcji poza ściąganiem baku aby płyn chłodniczy wlać :?: :shock:

Red Shadow
[Usunięty]
:
No i juz coś więcej wiem)))

Mechanik poradził aby wlać albo Prestone albo Putoline Coolant do chłodnic alu

Nie mniej trochę zabawy będzie z odkręcaniem, spuszczaniem itp. Chyba jednak zdecydują się zabawić w to na wczesną wiosnę :evil:

Zbyt mnie jeszcze nerki łamią :koso:

cortster
[Usunięty]
:
jest troche roboty ale na szczescie jestem juz po :-D mam jeszcze jedno pytanko. Czy ten uklad odpowietrza sie samoczynnie czy trzeba to zrobic recznie po wymianie plynu?

Ostatnio zmieniony przez cortster 2009-11-28, 13:34, w całości zmieniany 1 raz
Carlos
[Usunięty]
:
No to przysłuż się cortster ludzkości i opisz pokrótce co i jak :chytrusek:

cortster
[Usunięty]
:
ok postaram się :) ja zacząłem od demontażu. najpierw trzeba sciągnć siodło (jeśli masz fotel pasażera to ściąga się je razem). potem odkręć licznik ze zbiornika i śrubę mocującą bak(jest pod fotelem), odłącz odpowietrzenie i przewód paliwa z kurka i odpowietrzenie zbiornika. ściągnij zbiornik, ukaże ci termostat i wlew chłodnicy tak jak na zdjęciu dyzia. żeby mieć łatwiejszy dostęp do spuszczania płynu najlepiej usuń osłonę silnika (ten chromowany plastik miedzy kardanem a alternatorem, pod stacyjka). żeby spuścić płyn trzeba odłączyć od pompy wody waz idący od chłodnicy. znajduje się pod spodem silnika tuz przy dźwigni biegów. teraz odkręć śrubkę przytrzymującą zbiorniczek wyrównawczy i okręć go tak żeby wyciekł cały płyn. skręć teraz układ, wlej płyn do chłodnicy i gotowe. a jeśli chodzi o odpowietrzenie to po mojemu nie trzeba odpowietrzać, nalałem płynu i odpaliłem. zagrzał się trochę i jak ostygł dolałem do pełna i jest ok w korku wlewu jest zaworek przez który nadmiar płynu przelatuje do zbiorniczka na dół po czym jak stygnie płyn i powstaje podciśnienie w ukł. chłodzenia to ze zbiorniczka płyn jest zasysany do chłodnicy i to cała filozofia mam to już sprawdzone

he3
[Usunięty]
: Honda 1100 spirit
Witam mam problem . nie wiem jak spuścić płyn z chłodnic :P ... Pomożę ktos . z Góry dzieki . Honda Shadow 1100 Spirit

:
Sprawdź czy pompa wody w najniższym punkcie jak w starych modelach 700 i 750-ek ma jedną ze śrubek o łbie 8mm i gwincie 6mm i podkładką miedzianą (uszczelką) którą jak poluzujesz zacznie lecieć płyn oczywiście jak odkręcisz korek wlewu będzie leciał lepiej . Jeśli nie posiadasz takiej trzeba pod pompę podstawić jakąś kuwetę itp. poluzować obejmę węża wychodzącego w stronę chłodnicy, ściągnąć go i zlać cały płyn.



A na czyszczenie z kamienia mogę wam polecić z pełną odpowiedzialnością płyn odkamieniacz „W5” który można zakupić w Lidlu , jest rewelacyjnym odkamieniaczem ale zarazem ani trochę nie niszczy i nie wyżera innych elementów układy chłodzenia ani skóry rąk co czyni np. Cilit. Kiedyś miałem VT1100 z 89r ściągniętą z Francji z przebiegiem 150 tysi km która miała mocno za kamienioną chłodnice ,po kilku zabiegach tym odkamieniaczem w środku wyglądała jak nówka a z kilku pierwszych płukań w chłodnicy wylewałem bagno konsystencji jogurtu.

EdHaust

Szalony spawacz-ślusarz-506436737
:
Mam 750 C4, parę tygodni temu miałem przygodę z ciałem obcym na drodze, uszkodził się dolny wąż układu chłodzenia - wymiana (oczywiście najpierw spuściłem płyn odpinając ten wąż od chłodnicy). Ale do rzeczy: W VT750 C4 NIE TRZEBA demontować siodła i zbiornika. Wystarczy zdemontować plastikową osłonę główki ramy (konkretnie prawą jej połowę), da się bez zdejmowania zbiornika, należy odkręcić jedną śrubę mocującą osłonę do ramy i zdjąć spinkę łączącą obie połówki osłony ( na górze). Poprzez szczelinę między bakiem a ramą widać korek wlewu płynu. Mając nie za wielkie "łapy" da się go odkręcić i trochę kombinując z jego pozycją wyjąć bez uszkodzenia zbiornika ani ramy. Płyn uzupełniamy strzykawką "200" z apteki z nałożonym wężykiem około 15cm :), oświetlając latarką wlew, żeby nie przelać. Tyle. Potem tylko wgramolić spowrotem korek, założyć osłonę plastikową i po krzyku. Czas około 30min i jedno piwo:) Polecam ten sposób.

:
edzio napisał/a:




A na czyszczenie z kamienia mogę wam polecić z pełną odpowiedzialnością płyn odkamieniacz „W5” który można zakupić w Lidlu , jest rewelacyjnym odkamieniaczem ale zarazem ani trochę nie niszczy i nie wyżera innych elementów układy chłodzenia ani skóry rąk.




Ten środek czyści też bardzo dobrze chromy, wytestowane.

Timon
[Usunięty]
:
Carlos napisał/a:
A nowy płyn wlewamy przez zbiorniczek wyrównawczy :?: Pytam, bo jeszcze na wiosnę tegoż roku zakupiłem koncentrat, jeno zabrać się za to nie mogę :lol:



Zbiorniczek wyrównawczy to jest ten plastikowy na dole za chłodnicą??
Kontroluję co jakiś czas płyny i zauważyłem dzisiaj, że ten za chłodnicą na dole biały plastikowy zbiorniczek jest pusty... wcześniej był tam niebieski płyn... co robić??

:
Dolać.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Timon
[Usunięty]
:
Todek napisał/a:
Dolać.


Ale w ten własnie plastikowy zbiorniczek?? Bo tyle się teraz naczytałem w tym temacie, że już nie wiem co z czym i gdzie... :-/
Każdy pisze coś innego o tych kolorach płynów... i gdzie spuszczać, gdzie nalewać jak odpowietrzać... nigdy tego nie robiłem...
Jeśli wystarczy dolać to ok. I to rzeczywiście musi być w tym samym kolorze...??

:
nie wiem jak w c2 jest ale ja w 83r po prostu odkrecam węża u dołu chłodnicy łączący chłodnicę z pompą wody i zlewam płyn. ze zbiorniczka wyrównawczego odciągam dużą strzykawką i wężykiem. Co do płynów to różne opinie i głosy chodzą. Z raguły leje się ten sam. ja użytkowałem Dynagel2000 ale przerzuciłem się na petrygo i jakoś różnicy nie odczówam. na zbiorniczku powinienes mieć podziałke max/min to pomiędzy standardowo dolewasz. Pozdro :-D

A na starość powiem tak: "Jestem stary, niedołężny, ale motór mam potężny" :D
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group