/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
olej na kardanie
Autor Wiadomość
Świdek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-22, 20:32   

Ok, Todek, Marudzie chodziło o tego simmeringa: http://www.cmsnl.com/hond...list/F++23.html

Tak przy okazji panie Maruda, nieładnie pierwszego dnia w takie tony uderzać. Kawy za dużo wypiłeś czy jak?

EDIT: nie można było od razu wskazać właściwą część w katalogu? Jak "siedzisz" w mechanice, to się zdecyduj czy to jest wałek czy wał na przykład.
Ostatnio zmieniony przez Świdek 2011-03-22, 20:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-03-22, 20:33   

http://www.cmsnl.com/hond...list/F++23.html





uszczelniacz nr 20



[ Dodano: 2011-03-22, 20:35 ]

:mrgreen: i kto miał racje, dobrze opisałem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9491
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2011-03-22, 20:38   

Maruda napisał/a:
http://www.cmsnl.com/hond...list/F++23.html

uszczelniacz nr 20




OK. A tak na marginesie, to co uszczelnia ten uszczelniacz? :?: Bo jeżeli dobrze się sprawują te dwa uszczelnienia które wymieniłem, to ten nie ma co uszczelniać.

A, tak na marginesie, to miałem szczęście rozbierać kilka modeli Shadow, i w żadnym z nich nie było w tym miejscu żadnego uszczelniacza. :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-03-22, 20:41   

kawy to ja pije co dzień dużo,linków wstawiać nie umie ale dokładnie opisałem gdzie ten zimer sie znajduje
 
 
Świdek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-22, 20:41   

I tak na marginesie już całkiem, Paweł wskazał wyraźnie, o które uszczelniacze mu chodzi - tak sformulowane pytanie wskazuje, że raczej wie, o co chodzi, a Maruda wskazał zupelnie inną część, bo "siedzi w mechanice".
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-03-22, 20:46   

uszczelnia ruch wahliwy wałka,ten frez na końcu wałka przy kole jest smarowany olejem z dyfra
 
 
Świdek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-22, 20:51   

Przerażasz mnie Maruda (tym razem bez uszczypliwości). Parę dni temu składałem Hanię po zimowych remontach i nie było w tym miejscu tego simmeringa. Już jeździełm (niedaleczko) i nic mi nie cieknie niby, ale mam zamiar w tym roku odbyć dłuższą wyprawę i nie wiem co teraz robić.
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-03-22, 20:52   

KajteK napisał/a:
z uszczelniaczem jest jeden podstawowy problem. o ile rozmiar pewnie udałoby się dobrać to ból jest taki, że uszczelniacz kręci się z wałkiem i 'uszczelnia' powierzchnię w okół siebie, a standardowy jest wbity na stałe i 'uszczelnia' powierzchnię wirującą wewnątrz niego... czy ktoś z Was próbował zamienić ten uszczelniacz na taki wbijany, który można by umieścić w obudowie kardana :?:




Chodziło mi o to, a Paweł napisał że ma ten sam problem



[ Dodano: 2011-03-22, 20:59 ]

Świdek napisał/a:
Przerażasz mnie Maruda (tym razem bez uszczypliwości). Parę dni temu składałem Hanię po zimowych remontach i nie było w tym miejscu tego simmeringa. Już jeździełm (niedaleczko) i nic mi nie cieknie niby, ale mam zamiar w tym roku odbyć dłuższą wyprawę i nie wiem co teraz robić.


nie wiem co robić , powinien tam być,nie jest znowu taki drogi a może nie zwróciłeś uwagi na to akurat
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9491
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2011-03-22, 21:06   

Maruda napisał/a:
uszczelnia ruch wahliwy wałka,ten frez na końcu wałka przy kole jest smarowany olejem z dyfra




Ale z tego rysunku wychodzi, że ten uszczelniacz ma być na drugim końcu wałka, od strony silnika.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Świdek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-22, 21:13   

Maruda napisał/a:
KajteK napisał/a:
z uszczelniaczem jest jeden podstawowy problem. o ile rozmiar pewnie udałoby się dobrać to ból jest taki, że uszczelniacz kręci się z wałkiem i 'uszczelnia' powierzchnię w okół siebie, a standardowy jest wbity na stałe i 'uszczelnia' powierzchnię wirującą wewnątrz niego... czy ktoś z Was próbował zamienić ten uszczelniacz na taki wbijany, który można by umieścić w obudowie kardana :?:


Chodziło mi o to, a Paweł napisał że ma ten sam problem




Kajtek to napisał w 2009, a Paweł tylko się "podpiął" pod temat.



Maruda napisał/a:
Świdek napisał/a:
Przerażasz mnie Maruda (tym razem bez uszczypliwości). Parę dni temu składałem Hanię po zimowych remontach i nie było w tym miejscu tego simmeringa. Już jeździełm (niedaleczko) i nic mi nie cieknie niby, ale mam zamiar w tym roku odbyć dłuższą wyprawę i nie wiem co teraz robić.


nie wiem co robić , powinien tam być,nie jest znowu taki drogi a może nie zwróciłeś uwagi na to akurat


Może nie zwrociłem, a może jednak rację ma Todek, że ten uszczelniacz tylko na schemacie wygląda, jakby siedział z tyłu a w rzeczywistości (na co wskazuje bliskość przegubu) siedzi od strony silnika. A cena akurat takiego elementu to betka.
 
 
Pawel_RDE 


Motocykl: VT 500 C '85
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 136
Skąd: Dębica
Wysłany: 2011-03-22, 21:21   

O jejku nie przypuszczałem, że może z tego wyniknąć jakaś nawet drobna kłótnia. Chciałem się tylko poradzić moich bardziej doświadczonych w mechanice motocyklowej kolegów z forum (nie za dużo posłodziłem? :-) ) na temat owego defektu. Generalnie chodzi mi o to, że wycieka olej i wymieszany z kurzem osadza się na spodzie cyfra. Szczegółów nie znam i nie wiem z czego to wynika. Zależy mi na usunięciu usterki. Nigdy nie rozbierałem tego elementu i przy okazji zmiany opon chciałbym zająć się tym wyciekiem. Bardzo cieszę, że zabieracie głos w dyskusji, bo może dojedziemy do jakiegoś rozwiązania. Miedzy czasie wysłałem mail do sklepu motornista z zapytaniem o dostępność części oznaczonej:91261MF5000

i dzisiaj odpisali mi tak – cytuję „niestety część nie jest już dostępna w sprzedaży, a jej produkcja została zakończona” Jeśli to prawda, to wole jej nie potrzebować :) i uciesze cię na wieść, że odpowiedzialny z to zamieszanie jest inny/dostępny elemnet uszczelnienia

Pozdrawiam

Paweł
 
 
 
Świdek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-22, 21:38   

Miejmy nadzieję, że producent po prostu stwierdził, że ten uszczelniacz niczemu nie służy :mrgreen:



EDIT: Paweł, zerknij no tutaj: http://www.cheapcyclepart...assemblies/4502 - wynika z tego, że ten uszczelniacz został zastąpiony innym (91266-ME5-003 o wymiarach 20x35x5) - może będzie łatwiej znaleźć - nawet w zwykłym sklepie motoryzacyjnym (z pięć złotych pewnie) o ile się upewnisz, że to on jest przyczyną wycieku.
Ostatnio zmieniony przez Świdek 2011-03-22, 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-03-22, 21:43   

Sory bardzo dwa lata sie spóźniłem, wychodzi na to ż oprócz postów trzeba czytać daty no nie :mrgreen:
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9491
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2011-03-22, 21:49   

Świdek napisał/a:
Miejmy nadzieję, że producent po prostu stwierdził, że ten uszczelniacz niczemu nie służy :mrgreen:




Od strony silnika ten uszczelniacz chyba niczemu by nie służył. Wyjście z silnika na wał jest uszczelnione zupełnie innym uszczelniaczem.

Z kolei od strony przekładni przy tylnym kole, za uszczelnienie przekładni odpowiada ten simering i o-ring.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Pawel_RDE 


Motocykl: VT 500 C '85
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 136
Skąd: Dębica
Wysłany: 2011-03-22, 22:25   

Todek napisał/a:
Świdek napisał/a:
Miejmy nadzieję, że producent po prostu stwierdził, że ten uszczelniacz niczemu nie służy :mrgreen:




Od strony silnika ten uszczelniacz chyba niczemu by nie służył. Wyjście z silnika na wał jest uszczelnione zupełnie innym uszczelniaczem.

Z kolei od strony przekładni przy tylnym kole, za uszczelnienie przekładni odpowiada ten simering i o-ring.




logicznie rzecz biorąc źródło wycieku powinno być gdzieś przy kole. Wysłałem jeszcze mail do sklepu zapytaniem o czas dostawy na simeing i o-ring. Pewnie trzeba czekać a tu pasowałoby już coś pojeździć.



[ Dodano: 2011-03-29, 14:56 ]

Todek napisał/a:
Według mojej wiedzy jest to: Oil Seal 36 x 46 x 6 91262-MF5-000.

Występuje tam też o-ring 53.5 x 3.5 91359-ME4-003 lub 91359-ME4-004


Dowiedziałem się w Motorista, że te części nie są już produkowanie i nie można ich już dostać :cry:



[ Dodano: 2011-03-30, 11:38 ]

Pewnie trzeba dorobić. Macie może rysunki tych dwóch elementów?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM