/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek się z pod głowic vt700
Autor Wiadomość
szortas 
Jacek

Motocykl: VT 700 C 84
Wiek: 39
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 211
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2009-11-23, 16:25   

U mnie jest taka sama sytuacja. Tj. poci się z przodu z przedniego gara i z tyłu z tylnego, dodatkowo właśnie spod tych kapsli. Jedakże nic nie cieknie, plam nie zostawia.



W planach mam na wiosne oddać do mechaniora, ale pewnie bez wyciągania silnika sie nie obędzie, a póki co dolewam raz na jakiś czas i śmigam :)
_________________
"Chaos zawsze pokonuje porządek, gdyż jest lepiej zorganizowany." T.Pratchett
 
 
zizolec
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-23, 16:30   

prawda łańcuch nie jest zaawansowanym technologicznie rozwiązaniem, ma swoje zalety i wady jak kardan :)



wracając do wątku. Póki nie cieknie strumieniem nie ruszać !!!

latem dostanie kurzu i się samo zaklei :mrgreen:



przecież to Honda 8-) pot jej nie zaszkodzi.



Pozdrawiam
 
 
Walek 


Motocykl: Valkyrie Interstate
Wiek: 58
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 124
Skąd: Mława
Wysłany: 2009-11-23, 17:28   

Jeśli to taka kupa roboty to chyba narazie pojeżdże i zobaczymy co czas pokarze,to tak jak mówisz jeśli rozbiorę to zaraz zacznie się coś jeszcze.Dzięki
 
 
marcin k 
KARDAN SHADOG

Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 480
Skąd: Rokietnica k. P-nia
Wysłany: 2009-11-24, 14:08   

wady kardana? np?[/b]
 
 
MCY 
Marcin


Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 2199
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2009-11-24, 14:25   

marcin k napisał/a:
wady kardana? np?[/b]


Np. ciężar. Jeszcze nie widziałem ścigacza z kardanem.
_________________
Marcin
 
 
zizolec
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-24, 14:43   

Zgadza się MCY !!!



pęknięty łańcuch sam naprawisz w szczerym polu młotek, kamień i ogniwo.

uszkodzony kardan = laweta.





PZDR
Ostatnio zmieniony przez zizolec 2009-11-24, 14:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-11-24, 14:44   

MCY napisał/a:
marcin k napisał/a:
wady kardana? np?[/b]


Np. ciężar. Jeszcze nie widziałem ścigacza z kardanem.


A Shadowa to ścigacz? :-)
 
 
zizolec
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-24, 14:46   

nie o to chodziło :) hehhehehe



choć pkt widzenia zależy od pkt stania
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-11-24, 14:49   

zizolec napisał/a:
Zgadza się MCY !!!



pęknięty łańcuch sam naprawisz w szczerym polu młotek, kamień i ogniwo.

uszkodzony kardan = laweta.





PZDR


A co trzeba zrobić, żeby rozwalić kardana w szczerym polu?

A łańcuch, jak Ci strzeli w środku silnika i zębatki pójdą ... laweta. Kamień nie pomoże.



Ale za to: nie trzeba smarować, nie trzeba naciągać, nie trzeba wymieniać co 6 - 12 tys km (a to nie tylko łańcuch ale i zębatki napędowe trzeba), bezobsługowy, przenosi naprawdę spore moce (moja 1100 jest na kardanie). Ja tam wolę kardana, niż zabawy z łańcuchem.

A tak przy okazji - przeniesienie napędu na kardan (nie mówię o całej skrzyni ale o zębatkach przenoszących ze skrzyni na wał i z wału na koło) w mojej, ponad dwudziestoletniej, maszynie wygląda, jakby dopiero co z fabryki wyszło :-)
 
 
zizolec
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-24, 15:06   

Mateusz napisał/a:
zizolec napisał/a:
Zgadza się MCY !!!



pęknięty łańcuch sam naprawisz w szczerym polu młotek, kamień i ogniwo.

uszkodzony kardan = laweta.





PZDR


A co trzeba zrobić, żeby rozwalić kardana w szczerym polu?

A łańcuch, jak Ci strzeli w środku silnika i zębatki pójdą ... laweta. Kamień nie pomoże.



Ale za to: nie trzeba smarować, nie trzeba naciągać, nie trzeba wymieniać co 6 - 12 tys km (a to nie tylko łańcuch ale i zębatki napędowe trzeba), bezobsługowy, przenosi naprawdę spore moce (moja 1100 jest na kardanie). Ja tam wolę kardana, niż zabawy z łańcuchem.

A tak przy okazji - przeniesienie napędu na kardan (nie mówię o całej skrzyni ale o zębatkach przenoszących ze skrzyni na wał i z wału na koło) w mojej, ponad dwudziestoletniej, maszynie wygląda, jakby dopiero co z fabryki wyszło :-)




Troche finezji i polotu droga na skróty przez las :-D i wszystko może się wydarzyć.

Jedno mnie ciekawi kto ci nakłamał że łańcuch styka na 6 tysięcy kilometrów w cruserze ?

Chyba że mówimy o ścigaczach po 120 KM.



Rozmowa zboczyła ostro z wątku głównego i tematu pobocznego. Pytanie było jakie są wady kardana, bo przecież wszyscy w Europie i na świecie wiemy że łańcuch jest do bani, dlatego też jest tak rzadko stosowanym rozwiązaniem na świecie.



Wróćmy do uszczelek i potu na garach kolegi Waldka, jego wątku i problemu z nowym nabytkiem.



Pozdrawiam
 
 
Walek 


Motocykl: Valkyrie Interstate
Wiek: 58
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 124
Skąd: Mława
Wysłany: 2009-11-24, 16:16   

Fajnie się koledzy rozkręcili nawed temat się zmienił,i wkońcu niwiem doszczelniać? czy zostawić?
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-11-24, 16:24   

waldekz1 napisał/a:
Fajnie się koledzy rozkręcili nawet temat się zmienił,i w końcu nie wiem doszczelniać? czy zostawić?


Poci się czy cieknie mocno? Masz zamiar coś jeszcze przy silniku w zimę robić czy raczej nie?

Ja bym uszczelnił, żeby nie poszło dalej, ale to trochę roboty jest.
 
 
zizolec
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-24, 17:14   

Podzielam podejście Matiego, też bym dłubał "na ideał" zwłaszcza że zimą nie ma co robić ;)

Zrobiłbym to teraz żeby latem nie tracić czasu na durne naprawy , oczekiwanie na cześci zwłaszcza że twój moto nie jest nowy i zawsze może się zdarzyć że trzeba będzie czekać 2 tygodnie na cześć.

Moto stoi rozdłubany a kumple śmigają :-x :evil:





Jeżeli masz czas i pieniądz to rób.

Zawsze jeszcze coś wyjdzie dodatkowego co można poprawić.

I człowiek się czegoś nauczy nowego przy okazji :)



Pozdrawiam
 
 
marcin k 
KARDAN SHADOG

Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 480
Skąd: Rokietnica k. P-nia
Wysłany: 2009-11-25, 09:38   

dzięki Mati.
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 4158
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2009-11-25, 16:56   

Jak będziesz robił silnik zrób fotki i opisz jak ci poszło.Tez się muszę za to wziąść :lol:
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM