/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
vt 1100 sabre??
Autor Wiadomość
mordimer 

Motocykl: Honda
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 182
Skąd: tu_i_tam
Wysłany: 2015-01-07, 12:56   

No daj spokój... ja rozumiem: "wyjmij i sprawdź" a nie "wyjmij, włóż ponownie i sprawdź" a "wyjmij" to wykręć bo jest tam gwint... ale oczywiście mogę sie mylić...
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2015-01-07, 12:56   

To co przedstawiasz, to jest trochę niechlujnie napisana instrukcja Haynesa, nie serwisówka Hondy.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
Wojtek 
elbląskie korzenie


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 2136
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-07, 12:58   

Dobrze, że moja instrukcja nie pozostawia miejsca na interpretację :-)8
_________________
I will survive...

Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory
 
 
mordimer 

Motocykl: Honda
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 182
Skąd: tu_i_tam
Wysłany: 2015-01-07, 13:16   

Wojtek napisał/a:
W Twojej maszynie, jeśli się mylę popraw mnie proszę, korek jest zespolony z bagnetem. W mojej to są dwa oddzielne elementy - korek i niezależny bagnet. Być może to jest przyczyną innej metodyki pomiaru poziomu oleju?


Nie wiem, o co chodzi z tym hotlinkowaniem... za stary jestem... nie wiedziałem, ze masz bagnet dzielony - u mnie jest to jeden element a jakby nie patrzeć gwint to prawie grubość od min. do max. stąd uważam to za tak istotne ale... skoro większość mówi, że jestem Murzynem, to oznacza, ze nim jestem :-)8

Sorry, od dziś przyjmuję formę sprawdzenia "bez wkręcania" i przepraszam za zamieszanie... widać oparłem się na złym źródle :oops:

:toast:
 
 
Wojtek 
elbląskie korzenie


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 2136
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-07, 13:25   

Z Murzynami rzadko pijam, więc :toast: :-)8 ;-)
_________________
I will survive...

Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory
 
 
seseba85 

Motocykl: Honda Shadow VT1100C2 Sabre
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2014
Posty: 25
Skąd: Świerklany
Wysłany: 2015-01-07, 17:10   

Dziękuję wszystkim zaangażowanym w odpowiedź na moje poniekąd skromne, aczkolwiek drażliwe pytanie o sprawdzanie poziomu oleju... Że tak rzucę klasykiem, który jest teraz na czasie SERDECZNE BÓG ZAPŁAĆ:)

a tak na marginesie: CO ZNACZY K+M+B??
Koperta + Musi + Być :D

pozdrawiam
_________________
I spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony.
Jednakże spojrzawszy na zarobki nasze, usiadł i zapłakał...
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9488
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2015-01-07, 17:20   

mordimer napisał/a:
za stary jestem... nie wiedziałem, ze masz bagnet dzielony - u mnie jest to jeden element a jakby nie patrzeć gwint to prawie grubość od min. do max.

To może doczytaj, popatrz, nie wszystkie motocykle mają miarkę zespoloną z korkiem wlewowym, w nowszych jest inaczej, korek wlewu to korek, a miarka, to miarka.

[ Dodano: 2015-01-07, 17:23 ]
Cytat:
linki do "moich" obrazków: /pewnie czystych obrazków nie puszczają, bo bez reklam :-/ /

No i niestety nic nie działa. :-( No ale to może wina mojego przedwojennego kompa. :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
mordimer 

Motocykl: Honda
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 182
Skąd: tu_i_tam
Wysłany: 2015-01-07, 18:05   

@Todek - pewnie bym i doczytał oraz popatrzył, gdyby mi przyszło do głowy, ze miarka i korek bywają rozdzielne... z mojego punktu widzenia jest to jakby mało sensowne, więc i o tym nie pomyślałem zwłaszcza, że nigdy w żadnym pojeździe takiego rozwiązania nie widziałem.

zmieniłem hosting - moze tym razem będą dostępne:


 
 
Szymon 

Motocykl: VT 700C 1985
Wiek: 29
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-07, 18:26   

Ja mam nowszy komputer - raczej strona hostingowa jest fe...
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9488
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2015-01-07, 18:40   

Zibi665 napisał/a:
mordimer napisał/a:
"3. Hold the motorcycle level. With the engine off, remove the filler cap from the right side of the crankcase and check the oil level on the dipstick. It should be between the Maximum and Minimum level marks on the dipstick. {...} Do not overfill." /pisownia jak w oryginale/
"3. Trzymaj poziom motocykl. Z silnika, zdjąć korek wlewu z prawej strony skrzyni korbowej i sprawdzić poziom oleju na bagnecie. Powinien być pomiędzy maksymalną i minimalną wysokość znaków na wskaźniku poziomu. {.. .} nie przepełniać. "

Ja nie doczytałem się innej procedury, niż we wcześniejszym tłumaczeniu. O wytarciu bagnetu tylko nie piszą, ale i o pomiarze na wkręconym również nie.

Morodimer, może faktycznie sprawdź swoją znajomość angielskiego. :mrgreen:

[ Dodano: 2015-01-07, 18:41 ]
mordimer napisał/a:
zwłaszcza, że nigdy w żadnym pojeździe takiego rozwiązania nie widziałem.

Ucz się człowieku, ucz, i nie pisz bzdur. :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Wojtek 
elbląskie korzenie


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 2136
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-07, 18:52   

Cytat:
gdyby mi przyszło do głowy, ze miarka i korek bywają rozdzielne..


W samochodach to raczej norma, że wlew oleju sobie, a bagnet sobie :mrgreen:

No teraz obrazki wreszcie widzę, dzięki :thx:
_________________
I will survive...

Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9488
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2015-01-07, 18:57   

mordimer napisał/a:
gdyby mi przyszło do głowy, ze miarka i korek bywają rozdzielne... z mojego punktu widzenia jest to jakby mało sensowne,

A podobno masz doświadczenie w mechanice samochodowej, a tam to raczej norma, że są rozdzielne. :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
mordimer 

Motocykl: Honda
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 182
Skąd: tu_i_tam
Wysłany: 2015-01-07, 20:25   

@Todek - czyżbyś nie zauważył, że u mnie /i nie tylko/ nie ma korka oleju a ja odnosiłem sytuację do mojego motocykla będąc przekonanym, ze w sabre jest podobnie... to teraz - skoro z Ciebie taki lingwista - przetłumacz dla mnie ten kawałek wiedząc, ze korka wlewu u mnie nie ma a to, co jest nie da się zdjąć a jedynie wykręcić... i dalej: co wynika z tego w kwestii pomiaru z wkręcaniem czy bez :roll:

A co do osobnego wlewu i miarki, zauważ co ja napisałem:

mordimer napisał/a:
nie wiedziałem, ze masz bagnet dzielony - u mnie jest to jeden element


a więc zrozumiałem, że ten bagnet jest dzielony ale w jednym otworze i dlatego napisałem dalej, że się z tym nie spotkałem oraz ze nie widzę sensu... dałbym głowę, że pisałem po polsku a tym czasem najwyraźniej nie... a może ja jednak napisałem poprawnie, tylko Ty nie chciałeś przepuścić okazji na drobną złośliwość :roll:

No to czekam na to tłumaczenie a'la VT1100C1, wersja bez korko-bagnetu... żebym wiedział w myśl tekstu, którym dysponowałem a bezsprzecznie dotyczącym mojego motocykla: co mam wyjąć, co mam wsadzić, co mam wkręcić, co wykręcić i jak prawidłowo dokonać pomiary... będę także wdzięczny za wskazanie przypadków dzielonych miarek/bagnetów do pomiaru poziomu oleju w silnikach pojazdów mechanicznych bo też chętnie się pośmieję a przy okazji czegoś w końcu się nauczę, bo to wstyd nie wiedzieć a mądrego zawsze dobrze posłuchać. :idea:
Ostatnio zmieniony przez mordimer 2015-01-07, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9488
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2015-01-07, 20:35   

mordimer napisał/a:
będę także wdzięczny za wskazanie przypadków dzielonych miarek/bagnetów

Nie chodzi o dzielone miarki/bagnety. W Twoim moto korek wlewowy oleju jest tożsamy z bagnetem pomiarowym poziomu oleju i znajduje się w przedniej części prawej bocznej pokrywy silnika. W moim VTX jest tak samo, miarka poziomu oleju jest tożsama z korkiem wlewowym, z tym, że jest z lewej strony moto. Ale np. w VT1100C z lat 97-07 i Sabre jest inaczej, czyli korek wlewu to jedno, a bagnet pomiarowy poziomu oleju w silniku to drugie. Korek wlewu znajduje się u góry prawej pokrywy silnika, centralnie nad koszem sprzęgła, a bagnet pomiarowy znajduje się z tyłu prawej bocznej pokrywy silnika. O rany, ale napisałem, jakbym pisał oględziny pojazdu. :mrgreen:
Cytat:
że ten bagnet jest dzielony ale w jednym otworze

Czegoś takiego nie widziałem. :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2015-01-07, 22:53   

mordimer napisał/a:


zmieniłem hosting - moze tym razem będą dostępne:

Obrazek
Obrazek Obrazek


Te obrazki to z jakiejś strony czy masz to np. w PDF?
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM