/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie po wyłączeniu ssania
Autor Wiadomość
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2009-09-12, 22:36   

panowie o czym wy wogóle mówicie??

Przejedziesz powiedzmy 50km i na wolnych gaśnie? Masz za mało wkręconą śrubę wolnych obrotów, wkręć ją o pół obrotu, jeśli nadal gaśnie o 1/4 iu tak do skutku.

Jeśli odpaisz moto i po minucie moto wg Ciebie ma za wysokie obroty a jeszcze nie jedziesz to nie wyłączaj ssania tylko go delikatnie ujmij do wg Ciebie normalnych obrotów i tak do skutku aż silnik się zagrzeje
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-12, 22:42   

R0Bi - moja wypowiedź de facto też i lukasz ma nieco racji, że nie chce tego robić na słuch, a wyjaśnia to między innymi wypowiedź Tomson'a.
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2009-09-12, 23:31   

senda napisał/a:
R0Bi - moja wypowiedź de facto też i lukasz ma nieco racji, że nie chce tego robić na słuch, a wyjaśnia to między innymi wypowiedź Tomson'a.


Wszystko się zgadza. Jeżeli ktoś jest aptekarzem i do tego pedantem, to jak najbardziej obrotomierz jest niezbędny. Specjalnie wyolbrzymiłem (bez podtekstów obrażania kogokolwiek). Czy aż tak bardzo ważne jest (dla pracy silnika), czy obrotów jest 50 więcej lub mniej?
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
lukasz 


Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 599
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-12, 23:37   

Koledzy skwituje Wasze wypowiedzi tak - jeśli ktoś napisał w serwisówce że obroty mają być tyle to tyle mają być ! Napisał to jakiś prawdopodobnie inżynier który prawdopodobnie tytułu nie uzyskał tak o ...



A czy obrotów jest 50 +/- to chyba mało jest takich sprzętów które to wykażą ... Moto czy samochód to nie jest technologia kosmiczna i taka dokładność w kwestii obrotów rzeczywiście nie jest potrzebna:)
_________________
Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :)
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2009-09-12, 23:45   

OK. Masz rację. (Ale w sumie nie rozumiem o co chodzi)
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
lukasz 


Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 599
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-12, 23:51   

tak w ogóle to się cieszę ze ten post rozwikłał dyskusje ku potomnym :)
_________________
Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :)
 
 
lukasz 


Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 599
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-12, 23:53   

R0bi napisał/a:
OK. Masz rację. (Ale w sumie nie rozumiem o co chodzi)




Mi czy komu ?
_________________
Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :)
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2009-09-13, 00:24   

lukasz napisał/a:
R0bi napisał/a:
OK. Masz rację. (Ale w sumie nie rozumiem o co chodzi)




Mi czy komu ?


Piszesz, że nie wierzysz mechanikom. W sumie może i masz rację. Natomiast temat regulacji obrotów jest na tyle prosty, że nie wymaga żadnych specjalistycznych urządzeń. Serwisówka dla 750 c2 przewiduje chyba od 900 do 1100 obrotów. (Napisałem chyba bo ja posiadam do rc50.) Czyli przewidziany jest spory przedział. Natomiast różnicę +-50 obrotów, czyli razem 100 pokaże każdy obrotomierz (chyba, że popsuty - to nie pokaże).
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
lukasz 


Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 599
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-13, 00:38   

R0bi napisał/a:
lukasz napisał/a:
R0bi napisał/a:
OK. Masz rację. (Ale w sumie nie rozumiem o co chodzi)




Mi czy komu ?


Piszesz, że nie wierzysz mechanikom. W sumie może i masz rację. Natomiast temat regulacji obrotów jest na tyle prosty, że nie wymaga żadnych specjalistycznych urządzeń. Serwisówka dla 750 c2 przewiduje chyba od 900 do 1100 obrotów. (Napisałem chyba bo ja posiadam do rc50.) Czyli przewidziany jest spory przedział. Natomiast różnicę +-50 obrotów, czyli razem 100 pokaże każdy obrotomierz (chyba, że popsuty - to nie pokaże).




Ale pomiedzy 900 a 1100 jest 200 :P a na ucho mozna ustawic różnie. Ludzkie ucho odróżnia dzwięki do 25 MHz . Kolega stwierdził że jest w stanie to odróżnić to go wyśmiałem. A przyrząd potocznie zwany obrotomierzem nie jest szczytem techniki i każdy szanujący się warsztat powinien go mieć:)
_________________
Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :)
 
 
saretar 
known as: mikmac


Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 781
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-13, 00:40   

jeszcze co do dlugosci tego ssania... Dobrze wyregulowane moto maks 30 sek...I to tak wlasnie mowi Honda.

Owszem silnik jeszcze nie jest dogrzany i pierwsze 5-7km powinno byc spokojne, bez palowania, jednak nie dajmy sie zwariowac i nie pilujmy naszych maszyn 15 minut pod blokiem w dodatku na ssaniu...

Zaplon, 30 sek ssania, akurat czas na zalozenie garnka i lapawic oraz usadzenie dupska wygodnie. Ssanie out i mozemy spokojnie ruszac, nic silnikowi nie bedzie. Tylko bez palowania.
_________________
"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
 
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2009-09-13, 00:52   

saretar napisał/a:
jeszcze co do dlugosci tego ssania... Dobrze wyregulowane moto maks 30 sek...I to tak wlasnie mowi Honda.

Owszem silnik jeszcze nie jest dogrzany i pierwsze 5-7km powinno byc spokojne, bez palowania, jednak nie dajmy sie zwariowac i nie pilujmy naszych maszyn 15 minut pod blokiem w dodatku na ssaniu...

Zaplon, 30 sek ssania, akurat czas na zalozenie garnka i lapawic oraz usadzenie dupska wygodnie. Ssanie out i mozemy spokojnie ruszac, nic silnikowi nie bedzie. Tylko bez palowania.


150% racji do całej wypowiedzi, a 500% do - nie dajmy się zwariować.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
lukasz 


Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 599
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-13, 00:56   

saretar napisał/a:
jeszcze co do dlugosci tego ssania... Dobrze wyregulowane moto maks 30 sek...I to tak wlasnie mowi Honda.

Owszem silnik jeszcze nie jest dogrzany i pierwsze 5-7km powinno byc spokojne, bez palowania, jednak nie dajmy sie zwariowac i nie pilujmy naszych maszyn 15 minut pod blokiem w dodatku na ssaniu...

Zaplon, 30 sek ssania, akurat czas na zalozenie garnka i lapawic oraz usadzenie dupska wygodnie. Ssanie out i mozemy spokojnie ruszac, nic silnikowi nie bedzie. Tylko bez palowania.




Czyli jak wyregulować żeby tak było ?
_________________
Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :)
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-13, 01:00   

lukasz napisał/a:


...

Ale pomiedzy 900 a 1100 jest 200 :P a na ucho mozna ustawic różnie. Ludzkie ucho odróżnia dzwięki do 25 MHz . Kolega stwierdził że jest w stanie to odróżnić to go wyśmiałem. A przyrząd potocznie zwany obrotomierzem nie jest szczytem techniki i każdy szanujący się warsztat powinien go mieć:)




No lukasz... Gratuluję uszu. Jeszcze 2 Mhz w górę i byś 19 kanał CB bez dodatkowego osprzętu słyszał :mrgreen:

Moje ucho niestety kończy się w okolicy 20khz :cry: , a mimo to potrafię stwierdzić, czy obroty są ok, czy daleko od ok :mrgreen:



P.S.



W odpowiedzi na pytani :jak?

Proszę
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2009-09-13, 01:08   

lukasz napisał/a:


Ale pomiedzy 900 a 1100 jest 200


I to jest naprawdę dużo.

lukasz napisał/a:


a na ucho mozna ustawic różnie. Ludzkie ucho odróżnia dzwięki do 25 MHz . Kolega stwierdził że jest w stanie to odróżnić to go wyśmiałem.


Przecież tu nie chodzi o długość fali dźwiękowej, czyli niskie wysokie tony tylko o częstotliwość wydobywania się dźwięku.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
Ostatnio zmieniony przez R0bi 2009-09-13, 01:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukasz 


Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 599
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-13, 01:10   

senda napisał/a:
lukasz napisał/a:


...

Ale pomiedzy 900 a 1100 jest 200 :P a na ucho mozna ustawic różnie. Ludzkie ucho odróżnia dzwięki do 25 MHz . Kolega stwierdził że jest w stanie to odróżnić to go wyśmiałem. A przyrząd potocznie zwany obrotomierzem nie jest szczytem techniki i każdy szanujący się warsztat powinien go mieć:)




No lukasz... Gratuluję uszu. Jeszcze 2 Mhz w górę i byś 19 kanał CB bez dodatkowego osprzętu słyszał :mrgreen:

Moje ucho niestety kończy się w okolicy 20khz :cry: , a mimo to potrafię stwierdzić, czy obroty są ok, czy daleko od ok :mrgreen:



P.S.



W odpowiedzi na pytani :jak?

Proszę




Jednostki mogły mi się pomylić jestem po piwku albo kilku :p A to jest link o synchro gaźników
_________________
Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :)
Ostatnio zmieniony przez lukasz 2009-09-13, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM