Gaśnie po wyłączeniu ssania |
Autor |
Wiadomość |
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 2009-09-12, 22:36
|
|
|
panowie o czym wy wogóle mówicie??
Przejedziesz powiedzmy 50km i na wolnych gaśnie? Masz za mało wkręconą śrubę wolnych obrotów, wkręć ją o pół obrotu, jeśli nadal gaśnie o 1/4 iu tak do skutku.
Jeśli odpaisz moto i po minucie moto wg Ciebie ma za wysokie obroty a jeszcze nie jedziesz to nie wyłączaj ssania tylko go delikatnie ujmij do wg Ciebie normalnych obrotów i tak do skutku aż silnik się zagrzeje |
_________________ ...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-09-12, 22:42
|
|
|
R0Bi - moja wypowiedź de facto też i lukasz ma nieco racji, że nie chce tego robić na słuch, a wyjaśnia to między innymi wypowiedź Tomson'a. |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2009-09-12, 23:31
|
|
|
senda napisał/a: | R0Bi - moja wypowiedź de facto też i lukasz ma nieco racji, że nie chce tego robić na słuch, a wyjaśnia to między innymi wypowiedź Tomson'a. |
Wszystko się zgadza. Jeżeli ktoś jest aptekarzem i do tego pedantem, to jak najbardziej obrotomierz jest niezbędny. Specjalnie wyolbrzymiłem (bez podtekstów obrażania kogokolwiek). Czy aż tak bardzo ważne jest (dla pracy silnika), czy obrotów jest 50 więcej lub mniej? |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-09-12, 23:37
|
|
|
Koledzy skwituje Wasze wypowiedzi tak - jeśli ktoś napisał w serwisówce że obroty mają być tyle to tyle mają być ! Napisał to jakiś prawdopodobnie inżynier który prawdopodobnie tytułu nie uzyskał tak o ...
A czy obrotów jest 50 +/- to chyba mało jest takich sprzętów które to wykażą ... Moto czy samochód to nie jest technologia kosmiczna i taka dokładność w kwestii obrotów rzeczywiście nie jest potrzebna:) |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2009-09-12, 23:45
|
|
|
OK. Masz rację. (Ale w sumie nie rozumiem o co chodzi) |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-09-12, 23:51
|
|
|
tak w ogóle to się cieszę ze ten post rozwikłał dyskusje ku potomnym :) |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-09-12, 23:53
|
|
|
R0bi napisał/a: | OK. Masz rację. (Ale w sumie nie rozumiem o co chodzi) |
Mi czy komu ? |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2009-09-13, 00:24
|
|
|
lukasz napisał/a: | R0bi napisał/a: | OK. Masz rację. (Ale w sumie nie rozumiem o co chodzi) |
Mi czy komu ? |
Piszesz, że nie wierzysz mechanikom. W sumie może i masz rację. Natomiast temat regulacji obrotów jest na tyle prosty, że nie wymaga żadnych specjalistycznych urządzeń. Serwisówka dla 750 c2 przewiduje chyba od 900 do 1100 obrotów. (Napisałem chyba bo ja posiadam do rc50.) Czyli przewidziany jest spory przedział. Natomiast różnicę +-50 obrotów, czyli razem 100 pokaże każdy obrotomierz (chyba, że popsuty - to nie pokaże). |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-09-13, 00:38
|
|
|
R0bi napisał/a: | lukasz napisał/a: | R0bi napisał/a: | OK. Masz rację. (Ale w sumie nie rozumiem o co chodzi) |
Mi czy komu ? |
Piszesz, że nie wierzysz mechanikom. W sumie może i masz rację. Natomiast temat regulacji obrotów jest na tyle prosty, że nie wymaga żadnych specjalistycznych urządzeń. Serwisówka dla 750 c2 przewiduje chyba od 900 do 1100 obrotów. (Napisałem chyba bo ja posiadam do rc50.) Czyli przewidziany jest spory przedział. Natomiast różnicę +-50 obrotów, czyli razem 100 pokaże każdy obrotomierz (chyba, że popsuty - to nie pokaże). |
Ale pomiedzy 900 a 1100 jest 200 :P a na ucho mozna ustawic różnie. Ludzkie ucho odróżnia dzwięki do 25 MHz . Kolega stwierdził że jest w stanie to odróżnić to go wyśmiałem. A przyrząd potocznie zwany obrotomierzem nie jest szczytem techniki i każdy szanujący się warsztat powinien go mieć:) |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
saretar
known as: mikmac
Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 781 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-09-13, 00:40
|
|
|
jeszcze co do dlugosci tego ssania... Dobrze wyregulowane moto maks 30 sek...I to tak wlasnie mowi Honda.
Owszem silnik jeszcze nie jest dogrzany i pierwsze 5-7km powinno byc spokojne, bez palowania, jednak nie dajmy sie zwariowac i nie pilujmy naszych maszyn 15 minut pod blokiem w dodatku na ssaniu...
Zaplon, 30 sek ssania, akurat czas na zalozenie garnka i lapawic oraz usadzenie dupska wygodnie. Ssanie out i mozemy spokojnie ruszac, nic silnikowi nie bedzie. Tylko bez palowania. |
_________________ "trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2009-09-13, 00:52
|
|
|
saretar napisał/a: | jeszcze co do dlugosci tego ssania... Dobrze wyregulowane moto maks 30 sek...I to tak wlasnie mowi Honda.
Owszem silnik jeszcze nie jest dogrzany i pierwsze 5-7km powinno byc spokojne, bez palowania, jednak nie dajmy sie zwariowac i nie pilujmy naszych maszyn 15 minut pod blokiem w dodatku na ssaniu...
Zaplon, 30 sek ssania, akurat czas na zalozenie garnka i lapawic oraz usadzenie dupska wygodnie. Ssanie out i mozemy spokojnie ruszac, nic silnikowi nie bedzie. Tylko bez palowania. |
150% racji do całej wypowiedzi, a 500% do - nie dajmy się zwariować. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-09-13, 00:56
|
|
|
saretar napisał/a: | jeszcze co do dlugosci tego ssania... Dobrze wyregulowane moto maks 30 sek...I to tak wlasnie mowi Honda.
Owszem silnik jeszcze nie jest dogrzany i pierwsze 5-7km powinno byc spokojne, bez palowania, jednak nie dajmy sie zwariowac i nie pilujmy naszych maszyn 15 minut pod blokiem w dodatku na ssaniu...
Zaplon, 30 sek ssania, akurat czas na zalozenie garnka i lapawic oraz usadzenie dupska wygodnie. Ssanie out i mozemy spokojnie ruszac, nic silnikowi nie bedzie. Tylko bez palowania. |
Czyli jak wyregulować żeby tak było ? |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-09-13, 01:00
|
|
|
lukasz napisał/a: |
...
Ale pomiedzy 900 a 1100 jest 200 :P a na ucho mozna ustawic różnie. Ludzkie ucho odróżnia dzwięki do 25 MHz . Kolega stwierdził że jest w stanie to odróżnić to go wyśmiałem. A przyrząd potocznie zwany obrotomierzem nie jest szczytem techniki i każdy szanujący się warsztat powinien go mieć:) |
No lukasz... Gratuluję uszu. Jeszcze 2 Mhz w górę i byś 19 kanał CB bez dodatkowego osprzętu słyszał
Moje ucho niestety kończy się w okolicy 20khz , a mimo to potrafię stwierdzić, czy obroty są ok, czy daleko od ok
P.S.
W odpowiedzi na pytani :jak?
Proszę |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2009-09-13, 01:08
|
|
|
lukasz napisał/a: |
Ale pomiedzy 900 a 1100 jest 200 |
I to jest naprawdę dużo.
lukasz napisał/a: |
a na ucho mozna ustawic różnie. Ludzkie ucho odróżnia dzwięki do 25 MHz . Kolega stwierdził że jest w stanie to odróżnić to go wyśmiałem. |
Przecież tu nie chodzi o długość fali dźwiękowej, czyli niskie wysokie tony tylko o częstotliwość wydobywania się dźwięku. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
Ostatnio zmieniony przez R0bi 2009-09-13, 01:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-09-13, 01:10
|
|
|
senda napisał/a: | lukasz napisał/a: |
...
Ale pomiedzy 900 a 1100 jest 200 :P a na ucho mozna ustawic różnie. Ludzkie ucho odróżnia dzwięki do 25 MHz . Kolega stwierdził że jest w stanie to odróżnić to go wyśmiałem. A przyrząd potocznie zwany obrotomierzem nie jest szczytem techniki i każdy szanujący się warsztat powinien go mieć:) |
No lukasz... Gratuluję uszu. Jeszcze 2 Mhz w górę i byś 19 kanał CB bez dodatkowego osprzętu słyszał
Moje ucho niestety kończy się w okolicy 20khz , a mimo to potrafię stwierdzić, czy obroty są ok, czy daleko od ok
P.S.
W odpowiedzi na pytani :jak?
Proszę |
Jednostki mogły mi się pomylić jestem po piwku albo kilku :p A to jest link o synchro gaźników |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
Ostatnio zmieniony przez lukasz 2009-09-13, 13:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|