Prośba o wyjaśnienie
Odpowiedz do tematu

: Prośba o wyjaśnienie
Mam prawko A, ale od 30 lat nie jeździłem motocyklem więc kupiłem shadow 125, bo w salonie się wystraszyłem jak się przejechałem na próbę 1100 ccm.

Jazda shadow 125 jest spoko, wszystko pomału zaczyna wracać i kiedy już myślałem, że spokojnie mogę się odprężyć jadąc - zaliczyłem 2 wywrotki w krótkim czasie i to po zatrzymaniu się.

Tu moja prośba o wyjaśnienie.
Dlaczego jak się już praktycznie zatrzymam po gwałtownym hamowaniu [ zredukowane w międzyczasie do do 1 biegu ] nagle tył mi się kładzie i leżę.

Samemu ciężko mi to zrozumieć, bo wiadomo po upadku człowiek w stresie i mało pamięta co zrobił źle.

Tak wiec zamiast się bić z myślami proszę doświadczonych motocyklistów o możliwe wyjaśnienia czy porady - za wszystkie będę wdzięczny i z góry dziękuję.

:
Przeczytaj poniższy artykuł : gleba parkingowa.

http://motovoyager.net/20...by-parkingowej/

:
Dzięki, wiem już co robię źle.

"naciśnięcie przedniego hamulca przy skręconej kierownicy i lekko przechylonym motocyklu"

:
Dasz radę, nie jeździłem również z 27 lat , wsiadłem na cienia 750, również nie ogarniałem przedniego hamulca bo za naszych czasów się go nie używało. :mrgreen: Powoli nabierzesz wprawy ;-) a po sezonie może Ci brakować mocy jak mówią motocykliści.

... jestem na ziemi tylko przejazdem...
:
Ty sie ciesz,

Ostatnio zmieniony przez mordimer 2015-01-07, 22:49, w całości zmieniany 1 raz
:
Dzięki za słowa otuchy :mrgreen:

Wiem, że pewnie bym sobie przyswoił jazdę na większym motocyklu, ale jest kilka powodów dlaczego kupiłem 125.

1. Honda jaka mi się spodobała w salonie kosztuje około 80 tyś. - wolę na niej nie uczyć się jazdy [Gold Wing F6C] - denerwują mnie zadrapania, wgnioty itp. zaraz te części bym wymienił.

2. Taniej mnie wyniesie kupno 125 - przypomnieć sobie jazdę na motocyklu - nawet go poobijać i sprzedać potem na części - takie mam nastawienie.

3. Istnieje ryzyko, że to chwilowy kaprys - tak więc kupno 125 jest mniejszym wydatkiem, choć brak pieniędzy nie jest moim zmartwieniem.

4. Jak się już przekonałem, lepiej podnieść się z pod 125 niż Gold Wing F6C.

5. Przetestowałem już ubiór i wiem co w przyszłości wybierać i na co zwracać uwagę.

6. Ostatnie i najważniejsze - Czuję się bezpieczniej jadąc mniejszą pojemnością - mniej się stresuję i łatwiej mi zapanować nad maszyną.

Zdaję sobie sprawę, że nowe motocykle mają ABS [ większe bezpieczeństwo podczas hamowania ], ale i tak wolałem zacząć od mniejszej pojemności, a że za rok czy dwa zacznie mi brakować mocy pod manetką - to dobrze - zmienię zabawkę na większą i nowszą :toast:

No i jest jeszcze żona - która widząc Gold Wing F6C stwierdziła, że zgłupiałem na stare lata i chcę się zabić - shadow 125 jakoś przełknęła :mrgreen:

:
Oswajanie Malzonki z motocyklem to wazna i potrzebna rzecz :-D
Kto wie, moze tak sie oswoi, ze wsiadzie i sie jej spodoba :ride:

:
Albo na zloty będzie jeździć za Tobą autem jak moja :-)8

... jestem na ziemi tylko przejazdem...
:
"No i jest jeszcze żona - która widząc Gold Wing F6C stwierdziła, że zgłupiałem na stare lata i chcę się zabić"
Żony niestety czasem nie czują bluesa ;-)

Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
:
mordimer napisał/a:
Ty sie ciesz, ze nie musisz podnosic 1100... ja podpatrzylem pewna policjantke i juz jest spoko - przynajmniej nie musze z placzem blagac o pomoc :-)8 :-P

Obrazek


Podniosła go?

Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.

Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300
:
Asgalt napisał/a:
mordimer napisał/a:
Ty sie ciesz, ze nie musisz podnosic 1100... ja podpatrzylem pewna policjantke i juz jest spoko - przynajmniej nie musze z placzem blagac o pomoc :-)8 :-P

Obrazek


Podniosła go?


https://www.youtube.com/watch?v=BeLkrPkjimo

https://www.youtube.com/watch?v=3t-0-2ekA3U

Proszę bardzo tak się podnosi przewrócony motocykl.

NIL MORTIFI SINE LUCRE
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group