OBROTOMIERZ: gdzie kupic i jak zamoncic? VT750C - 2008
Odpowiedz do tematu

shadouman
[Usunięty]
: OBROTOMIERZ: gdzie kupic i jak zamoncic? VT750C - 2008
Witam! (ponownie)



Chcialbym kupic obrotomierz do VT750C, RC50 z 2008.



Zrobilem wstepne rozeznanie (przeszukalem tez posty na tym forum w nadziei, ze ten temat byl juz dyskutowany, ale widze, ze tu przewaznie dyskutuje sie kolejny etap: czyli psujace sie obrotomierze). Czytalem gdzies, ze jesli elektronika motocykla nie jest przygotowana do obrotomierza (a nie wiem czy moj jest czy nie) to wskazania tzw. obrotomierzy "uniwersalnych" sa czesto przeklamywane, szczegolnie na niskich biegach a na luzie czasami w ogole nic nie pokazuje. Czy to rzeczywiscie takie skomplikowane? Czy jest mozliwe zeby w nowym sprzecie nie przewidzieli takiej prostej rzeczy jak domoncenie obrotomierza?



Z gory dzieki za fachowe porady!



PS

To na razie drugie z moich pytan - mam ich sporo, bo jestem swiezakiem (pierwszy motor w zyciu), ale postaram sie je dawkowac rozsadnie, zeby nie zasmiecic strony. A w miedzyczasie moze czesc rzeczy sama sie rozwiaze - np. po przejechaniu pierwszych 4tys.km przeszla mi chec/potrzeba kupowania wskaznika numeru biegu, a na poczatku sie zastanawialem jak kolesie moga w ogole bez tego jezdzic :-)

:
Witaj.

Co do obrotomierza.

Niedawno założyłem obrotomierz do swojej Hani VT 750 C2 RC44 ACE.

Ja swój kupiłem na Moto Wteran Bazarze w Łodzi ale na Allegro są tez podobne jak np. TEN

Kilka uwag co do obrotomierza z linku: trzeba dołożyć kondensator bo inaczej falują obroty, poza tym podświetlenie jest b. słabe i zamierzam w przyszłości zastąpić oryginalne diodami. Z podłączeniem nie było większych problemów poza wspomnianym kondensatorem - tyle powiedział mój mechanik (akurat pojechałem na przegląd i przy okazji poprosiłem o podłączenie obrotomierza). No i trzeba sobie wykombinować jak go przyczepić do kierownicy - ja kupiłem uchwyt na lusterko. Z podłączonym obrotomierzem jeżdżę dopiero 2 dzień jak na razie jestem zadowolony.

Można sobie kupić akcesoryjny obrotomierz Cobry ale cena jest raczej zaporowa - 890zł, za tyle ktoś sprzedawał na Allegro. Wiem też, że Highway Hawk robi obrotomierze nawet ze zmiennym podswietleniem ale ceny nie znam - spróbuj zapytać w

BEMOTOR.

Jakbyś chciał fotki mojego mocowania to daj znać.

Pozdrawiam

:
Jeśli nie sprawi Tobie to dużego kłopotu to bardzo proszę o zdjęcia. Również zastanawiam się nad obrotomierzem;]

:
Jesli strona estetyczna nie gra roli, to mozna takze zainstalowac elektroniczny obrotomierz na baterie dedykowany do quadow lub motocykli terenowych. Jest lekki, wielkosci pudelka od zapalek, nie wymaga podlaczenia zasilania i jest latwy do zamontowania- mozna go chwycici zwyklymi trytytkami. Banalnie sie go tez podlacza- wustarczy owinac kabelek wokol przewodu zaplonowego. Liczy tez motogodziny, czyli czas pracy silnika. Jezdze z czyms takim i sprawuje sie swietnie. mam nawet jeden na sprzedaz...

shadouman
[Usunięty]
:
Ponownie dziekuje za blyskawiczne info.

Tez chetnie zobaczylbym jak wyglad zamontowany obrotomierz.

Osobna kwestia to podlaczenie kabelkow - ten schemat, ktory jest na allegro srednio rozumiem, ale jakis spec-elektryk pewnie podlaczy to bez problemu.



Czy ten obrotomierz pokazuje dokladnie co jest grane, czy raczej "na oko"? W scigaczach sa podobno jakies specjalne gniazdka, skad obrotomierz bierze dokladny odczyt. Czy mam rozumiec, ze technologia w naszych motorach nie jest az tak zaawansowana?



Poczytalem sobie tu troche innych postow - widze ze w starszych maszynach standardy byly troche wyzsze - obrotomierze, stal zamiast plastiku, wieksze moce... Mimo wszystko z moja obecna wiedza z zakresu obslugi moto balbym sie kupic cos starszego - ale moze za pare lat wymienie mojego na starego (albo raczej: "dojrzalego") 1100 albo 1800 ;-)



Pozdrawiam,



Shadouman

:
Witam.

Mój mechanik powiedział, że podłączenie jest typowe. Ponieważ i tak oddawałem Hanię do przeglądu więc samemu nie chciałem się grzebać przy tym.

Poniżej macie zdjęcia obrotomierza i jego mocowanie do kierownicy:

















Generalnie mocowanie wygląda tak: użyłem zwykłego uchwytu do lusterka na kierownice 1', przez otwór przełożyłem śrubę (M8 bodajże), pod spodem tulejki metalowe, nakrętka, blaszka od obrotomierza i kolejna nakrętka. Nakrętki są z tych z co same nie powinny się odkręcić ( z plastikiem w środku).

Co do dokładności pomiaru - nie jest to dokładny przyrząd pomiarowy, skala jest co 1k obrotów. Mnie wystarcza.

Pozdrawiam

:
dokladnosc tego cyfrowego, o ktorym pisalem jest z kolei najprecyzyjniejsza- liczy z dokladnoscia do 1 obrotu, np: 2234 obr/min :-)

shadouman
[Usunięty]
:
Dzieki za zdjecia - obrotomierz wyglada zadymiscie. Dobry pomysl z wykorzystaniem uchwytu od lusterka - zrobie tak samo. Tylko u mnie bedzie czarna tarcza, zeby gralo z glownym zegarem (chociaz biala chyba bardziej mi sie podoba).



Co do elektronicznego wyswietlacza - nie watpie, ze wskazania sa dokladniejsze, ale jednak budzik analogowy bardziej sie komponuje z naszymi moto ;-)



Jeszcze jedno pytanie: JAKIE OBROTY SA NORMALNE, JAKIE ZA NISKIE A JAKIE ZA WYSOKIE? Nie znalazlem tego w instrukcji.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group