/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
zima
Autor Wiadomość
maciejka 

Motocykl: Autobus
Wiek: 65
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1277
Skąd: warszawa
Wysłany: 2007-10-23, 20:21   zima

oglądam sprawy techniczne szukam jakiejś porady co i jak ,za dużo zdań z tego co widze



nie wiem co klient lał mówił że wymieniał na wiosne płyny

ale chyba warto zrobic wymiane aby na przysz ły sezon wiedziec że wszystko świerze

i pytanie jaki olej , gdzie i ile

tylko na boga nie 5 rodzajów ten dobry a ten lepszy macie jakieś doświadczenie proszę o podpowiedzi znacie maszyne rocznik

i tak

1. silnik

2.chłodnica

3.skrzynia biegów

czy o czymś zapomniałem

4.ł ańcuch

coś tam było żę 20w50 lepszy od10w40 :-?

SHAdok sorry ze tak Cie wzywam do tablicy ale jesteś największą wyrocznią co poradzisz :-D
 
 
junkers23
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-23, 20:45   

Witam



Najlepiej lej to co producent zaleca. Oczywiście najlepszy jest olej Hondy, ale kosztuje kosmiczne pieniądze.



Osobiście od kilku lat leje Castrola i jestem z niego bardzo zadowolony.

W Shadowce też zalałem i spisuje sie rewelacyjnie.



W instrukcji mam że do silnika ma być 10w40 i taki zalałem, co też Ci radze.

Obczaj manuala i będziesz wiedział jaki olej powinieneś lać.



pozdrawiam
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-10-23, 20:52   

junkers23 napisał/a:
W instrukcji mam że do silnika ma być 10w40 i taki zalałem, co też Ci radze.

Obczaj manuala i będziesz wiedział jaki olej powinieneś lać.




Maszyna nie taka stara, więc do silnika spokojnie lej 10w40 o specyfikacji SE, SF, SG

płyn hamulcowy - DOT 4 (tak podaje serwisówka do C2)

płyn chłodniczy glikol etylenowy + woda destylowana (50/50) (w sumie na petrygo też jeździ :-D )



Manuala do sciągniecia masz TUTAJ

(Uwaga, to 111 MB do "zassania"!)
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2007-10-23, 21:20   Re: zima

maciejka napisał/a:
oglądam sprawy techniczne szukam jakiejś porady co i jak ,za dużo zdań z tego co widze



nie wiem co klient lał mówił że wymieniał na wiosne płyny

ale chyba warto zrobic wymiane aby na przysz ły sezon wiedziec że wszystko świerze

i pytanie jaki olej , gdzie i ile

tylko na boga nie 5 rodzajów ten dobry a ten lepszy macie jakieś doświadczenie proszę o podpowiedzi znacie maszyne rocznik

i tak

1. silnik

2.chłodnica

3.skrzynia biegów

czy o czymś zapomniałem

4.ł ańcuch

coś tam było żę 20w50 lepszy od10w40 :-?



SHAdok sorry ze tak Cie wzywam do tablicy ale jesteś największą wyrocznią co poradzisz :-D




No qrka, podbudowałeś mnie... :twisted:



Powiem ci tak, ja w swoich (w rodzinie) motocyklach wymieniałem w zasadzie wszystkie płyny po zakupie. Niezależnie od tego co mówił sprzedawca.



Olej - ten sam jest do silnika jak i do skrzyni biegów, bo pracuje to razem. Ponieważ masz młody silnik, możesz spokojnie używać 10W40, a jeśli wolisz coś lepszego 5W50 nawet. 20W50 to raczej do silników chłodzonych powietrzem albo do tych z większym przebiegiem, bo ciut gęściejszy. Możesz spokojnie lać syntetyk czy półsyntetyk.

Co do marki - każdy dochodzi sam na czym mu się lepiej jeździ. W tym roku jeździłem na Liquy Molly i Motulu na przyszły mam Shella, poprzednio Castrol, jeszcze wcześniej Mobil... (zwykle to co udało mi się kupić sensownie). Więc nie ma na to reguły - ważne nalać ile trzeba, wymienić filtr (KONIECZNIE) i pilnować stanu. Producent pewnie zaleca 10W40 - jak najbardziej na miejscu i wystarczy. Nasze silniki nie potrzebują nie wiadomo aż czego.

Olej najlepiej zalać przed zimowaniem, tak żeby stał (jeśli będzie stał) ze świeżym a nie z zanieczyszczonym.

Robiłem jeszcze taki numer, ale to w u siebie tylko, bo ten był sprowadzony, że przed zalaniem wlaściwym olejem zalałem silnik samochodowym lotosem, pojeździłem z 100 km i wymieniłem. Takie płukanko. Zrobiłem tak, bo kompletnie nikt nic nie wiedział na temat tego co było w silniku.



Chlodnica - osobiście leję mieszaninę glikolu etylowego i wody destylowanej (50/50). Można zalać i Borygo - ważne w każdym przypadku żeby był przeznaczony do stosowania w instalacjach z aluminium (jest zaznaczone na opakowaniu) bo w silniku jest trochę takich elementów.



Łańcuch - Nie wiem... Nie mam... Nie praktykowałem...



Płyn hamulcowy - wg. wskazań na deklu pewnie DOT 3 albo 4. BROŃ BOŻE WTEDY DOT 5. Choć DOT 5.1 już tak...

A przy okazji - jakie masz przewody, elastyczne czy stalki?

No i sprawdź stan klocków. Ja mam teraz akurat EBC HH. (Nie kupuj - jakby co - przypadkiem z jednym H bo to chłam). A w przyszłym sezonie Carbon Lorraine, bo mam dostęp taniej... ;-)



Olej w amortyzatorach (przód) - zgodnie z serwisówką odpowiednią ilość w każdą lagę, sprawdzić jaki jest zalecany: 10W (średnia twardość) albo 15W (twardy). Firmowy jakiś, ja mam Liquy Molly 10W akurat.



Filtr powietrza - obejrzeć, jeśli wygląda starawo, zakurzony, też wymienić. Albo wymienić na wszelki wypadek...



Świece - używam Denso.



Z rzeczy do polecenia - wosk do lakieru firmowy Shella - do dostania na stacjach benzynowych tychże, taka puszka z czerwonym kapslem - uważam że jest super.
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
maciejka 

Motocykl: Autobus
Wiek: 65
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1277
Skąd: warszawa
Wysłany: 2007-10-23, 22:32   

dzięki za rady :-D

przewody miękie klocki chyba jeszcze dobre tylko myśle że tył nie był ruszany bo troche piszczy

a tak w ogóle to jestem wzrokowiec jak ktoś mi pokaże palcem co i jak to pamiętam

musze z kimś to rozebrac chyba będe zbierał konsylium ale to jak odstawi się moto na sen zimowy :-D

wole rozbierac pod kontrolą nawet nie wiem gdzie filtr ,gdzie się wlewa itp. :mrgreen:
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2007-10-23, 22:37   

Nie ma sprawy - możemy się kiedyś umówic i porozbierać. :mrgreen:
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-10-23, 22:40   

maciejka napisał/a:
dzięki za rady :-D

przewody miękie klocki chyba jeszcze dobre tylko myśle że tył nie był ruszany bo troche piszczy

a tak w ogóle to jestem wzrokowiec jak ktoś mi pokaże palcem co i jak to pamiętam

musze z kimś to rozebrac chyba będe zbierał konsylium ale to jak odstawi się moto na sen zimowy :-D

wole rozbierac pod kontrolą nawet nie wiem gdzie filtr ,gdzie się wlewa itp. :mrgreen:


Ja tam nie chce nic przesądzać, ale coś mi się zdawa, że w tym roku bez względu na to, gdzie będzie mój garaż, to będzie tam gwarno i tłoczno :-)
 
 
maciejka 

Motocykl: Autobus
Wiek: 65
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1277
Skąd: warszawa
Wysłany: 2007-10-23, 22:40   

Shadok napisał/a:
Nie ma sprawy - możemy się kiedyś umówic i porozbierać. :mrgreen:


ok będe się przypominał :-D
 
 
maciejka 

Motocykl: Autobus
Wiek: 65
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1277
Skąd: warszawa
Wysłany: 2007-10-23, 22:41   

Mateusz napisał/a:
maciejka napisał/a:
dzięki za rady :-D

przewody miękie klocki chyba jeszcze dobre tylko myśle że tył nie był ruszany bo troche piszczy

a tak w ogóle to jestem wzrokowiec jak ktoś mi pokaże palcem co i jak to pamiętam

musze z kimś to rozebrac chyba będe zbierał konsylium ale to jak odstawi się moto na sen zimowy :-D

wole rozbierac pod kontrolą nawet nie wiem gdzie filtr ,gdzie się wlewa itp. :mrgreen:


Ja tam nie chce nic przesądzać, ale coś mi się zdawa, że w tym roku bez względu na to, gdzie będzie mój garaż, to będzie tam gwarno i tłoczno :-)


oj będzie tłoczno :-D
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2007-10-24, 10:10   

Proponuje Castrola półsyntetyk.Kiedys jezdziłem na Motulu ale zaczeli go rozlewac w Polsce i ma zapach Odswieżacza domowego. Do chłodnicy niezły jest KULER-Nie zostawia osadu,stosuje go w motorach jak i w puszkach.
 
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2007-10-24, 10:42   

Wiedziałem, że zapomniałem o czymś...



Sprawdź ciśnienie w oponach. BARDZO WAŻNE. Trzeba to robić jak najczęściej.

W samochodzie trochę inna sprawa, choć też ważne. A w moto wystarczy popatrzeć jak zachowuje się opona przy złożeniu w zakręt, żeby zrozumieć jak jest to ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa.



Pozdrawiam!
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
Sowa 
SOWA


Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1286
Skąd: warszawa\suwałki
Wysłany: 2007-10-24, 14:56   

maciejka napisał/a:
dzięki za rady :-D

przewody miękie klocki chyba jeszcze dobre tylko myśle że tył nie był ruszany bo troche piszczy

a tak w ogóle to jestem wzrokowiec jak ktoś mi pokaże palcem co i jak to pamiętam

musze z kimś to rozebrac chyba będe zbierał konsylium ale to jak odstawi się moto na sen zimowy :-D

wole rozbierac pod kontrolą nawet nie wiem gdzie filtr ,gdzie się wlewa itp. :mrgreen:
POMOCĄ w rozbieraniu służę a znając szwagra to i on się pisze a do składania wezwiemy SHADOKA a tak na poważnie to daj znać i pomożemy :mrgreen:
_________________
nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
 
 
 
cotec 


Motocykl: NV 400 C 86 Juz 10 lat razem :)
Wiek: 53
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 321
Skąd: warszawa
Wysłany: 2007-10-25, 22:49   

Olej zmieniam zawsze na wiosne bez wzgledu na to ile km w sezonie przejezdzone...ot tak profilaktycznie
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2007-10-26, 09:22   

Są dwie szkoły wymiany oleju na wiosnę czy jesienią... Jak mawiają w mojej okolicy: Otwocka i Falenicka... Niestety nikt nie wie która jest która...

Ja wymieniam oleje jesienią bo przemawia do mnie argument, że wtedy silnik nie stoi z olejem pełnym zanieczyszczeń i sadzy. Plus przepompowanie silnika samym rozrusznikiem, żeby się ta świeżyzna rozprowadziła. A postój 2-3 miesiące niewiele olej postarzy.



W sumie nawet myślałem, czy nie zlewać po prostu na zimę i zostawiać "na sucho", bo w końcu i tak przecież olej nie wypełnia całości silnika i trochę z niego zawsze w środku "wystaje" nad poziom... ;-)
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
opel3366 
Robert

Motocykl: VTX 1800 N
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1102
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-10-26, 16:47   

Z kolei szkoła moich okolic mówi :

Olej zostawiamy stary a przed uruchomieniem na wiosne zmieniamy na nowy

Chodzi o jakieś wytrącanie się wody ,o ile dobrze pamiętam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM