Odpowiedz do tematu
: Grzeje sie POMOCY!!!
Wtam, Od niedawna jestem posiadaczem vt 500 c z 1986 r. Zaczeło sie po wymianie płynu chłodzącego. Temperatura wskoczyłąna czerwone pole i zaczeło rzygać wodą. Przyczyną okazała sie wydmuchana uszczelka pod głowicą. Po odbiorze motorku od mechanoka niby wszystko ok ale wskaźnik wskoczył na czerwone pole a chłodnica i węże letnie. Mechanik powiedział mi że to może być czujnik temp. lub uszkodzony wskaźnik. Podczas jazdy po mieście zauważyłem że wentylator się załącza. Zrobiłem tak z 250km i było ok. aż do dzisiaj. Pojechaliśmy z kolegą na krótką przejażdzke po za miastem. Po powrocie zauważyłem że wypluwa mi wodę przez wężyk w zbiorniczku wyrównawczym(zagotował się). Podłączyłem wichure na stałe przejechałem sie i niby się nie gotuje. Po tak długim opisie mam teraz pytanko co może być przyczyną tak wysokich wskazań kontrolki i czemu sie zagotował dodam że dzisiaj było ok 25st i bardzo parno a wracaliśmy w deszcz. Czy może to być wina brudnego czujnika wentylatora że raz działa a raz nie. Pozdrawiam i prosze o odpowiedz
:
wyciagnij termostat i pomierz go w czajniku - dokladne dane zamkniecia i otwarcia masz w serwisowce.
"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
:
Może nie masz przepływu przez chłodnicę. Płukałeś ją?Ledwo ciepłe przewody doprowadzające płyn do chłodnicy jak i letnia chłodnica wyrażnie wskazują na brak przepływu płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka pod głowicą to raczej skutek/przegrzania/ niż przyczyna problemów z chłodzeniem.
Ze mną jak z dzieckiem.
Za rączkę i na piwo.
Za rączkę i na piwo.
:
Tak jak kolega napisał, sprawdź drożność układu, płukanie chłodnicy itd. do tego to co napisał Maciek - sprawdź termostat i czujnik temperatury w garnku z gotującą się wodą...
Dane powinny znaleźć się też TU
Dane powinny znaleźć się też TU
Jadę jadę na motorze...
:
A odpowietrzałeś układ?
Skoro piszesz że problemy zaczęły się po wymianie płynu to stawiał bym na zapowietrzenie.
Skoro piszesz że problemy zaczęły się po wymianie płynu to stawiał bym na zapowietrzenie.
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
:
nie będę pisał kolejny raz tego samego co tu koledzy
ale jesli chcesz mieć pewnośc ze układ masz wolny od ustrojów wejdz TU opisałem naprawdę skuteczny metodę czyszczenia układu chłodzenia .
ale jesli chcesz mieć pewnośc ze układ masz wolny od ustrojów wejdz TU opisałem naprawdę skuteczny metodę czyszczenia układu chłodzenia .
:
Witam wszystkich, napoczątku chciałem podziękować wszystkim za sugestie. Dzisiaj pogrzebałem troche. Przepłukałem cały układ 2 razy środkiem do plukania chłodnic, poczym wymontowałem chłodnice i zalałem ją środkiem do mycia silników i przepłukałem dużo ilością wody. Umyłem ją też z zewnątrz. Cały układ chłodzenia jest drożny a wskazówka nadal na czerwonym polu(nawet za) ale płyn sie niegotuje a jego temperatura wydaje się w normie.Po teście z czajnikiem okazało się że włacznik wentylatora jest uszkodzony i wogóle niezałącza i dlatgo sie zagotował we wtorek. Co do wskazań zegara wydaje mi się że jest uwalony wskaźnik lub czujnik.
:
Odpowiedz do tematu
Właśnie to powinno sie sprawdzać na samiusieńkim początku - więcej rozkręcania ale w większości przypadków to są zepsute wskaźniki lub uszkodzony termostat jeśli chodzi o czujnik to zadziej ale tez są przypadki ze sie rozreguluje