Grzeje sie POMOCY!!!
Odpowiedz do tematu

leszczux3
[Usunięty]
: Grzeje sie POMOCY!!!
Wtam, Od niedawna jestem posiadaczem vt 500 c z 1986 r. Zaczeło sie po wymianie płynu chłodzącego. Temperatura wskoczyłąna czerwone pole i zaczeło rzygać wodą. Przyczyną okazała sie wydmuchana uszczelka pod głowicą. Po odbiorze motorku od mechanoka niby wszystko ok ale wskaźnik wskoczył na czerwone pole a chłodnica i węże letnie. Mechanik powiedział mi że to może być czujnik temp. lub uszkodzony wskaźnik. Podczas jazdy po mieście zauważyłem że wentylator się załącza. Zrobiłem tak z 250km i było ok. aż do dzisiaj. Pojechaliśmy z kolegą na krótką przejażdzke po za miastem. Po powrocie zauważyłem że wypluwa mi wodę przez wężyk w zbiorniczku wyrównawczym(zagotował się). Podłączyłem wichure na stałe przejechałem sie i niby się nie gotuje. Po tak długim opisie mam teraz pytanko co może być przyczyną tak wysokich wskazań kontrolki i czemu sie zagotował dodam że dzisiaj było ok 25st i bardzo parno a wracaliśmy w deszcz. Czy może to być wina brudnego czujnika wentylatora że raz działa a raz nie. Pozdrawiam i prosze o odpowiedz

:
wyciagnij termostat i pomierz go w czajniku - dokladne dane zamkniecia i otwarcia masz w serwisowce.

"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
:
Może nie masz przepływu przez chłodnicę. Płukałeś ją?Ledwo ciepłe przewody doprowadzające płyn do chłodnicy jak i letnia chłodnica wyrażnie wskazują na brak przepływu płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka pod głowicą to raczej skutek/przegrzania/ niż przyczyna problemów z chłodzeniem.

Ze mną jak z dzieckiem.

Za rączkę i na piwo.
:
Tak jak kolega napisał, sprawdź drożność układu, płukanie chłodnicy itd. do tego to co napisał Maciek - sprawdź termostat i czujnik temperatury w garnku z gotującą się wodą...

Dane powinny znaleźć się też TU

Jadę jadę na motorze...
:
A odpowietrzałeś układ?

Skoro piszesz że problemy zaczęły się po wymianie płynu to stawiał bym na zapowietrzenie.

:
nie będę pisał kolejny raz tego samego co tu koledzy

ale jesli chcesz mieć pewnośc ze układ masz wolny od ustrojów wejdz TU opisałem naprawdę skuteczny metodę czyszczenia układu chłodzenia .

leszczux3
[Usunięty]
:
Witam wszystkich, napoczątku chciałem podziękować wszystkim za sugestie. Dzisiaj pogrzebałem troche. Przepłukałem cały układ 2 razy środkiem do plukania chłodnic, poczym wymontowałem chłodnice i zalałem ją środkiem do mycia silników i przepłukałem dużo ilością wody. Umyłem ją też z zewnątrz. Cały układ chłodzenia jest drożny a wskazówka nadal na czerwonym polu(nawet za) ale płyn sie niegotuje a jego temperatura wydaje się w normie.Po teście z czajnikiem okazało się że włacznik wentylatora jest uszkodzony i wogóle niezałącza i dlatgo sie zagotował we wtorek. Co do wskazań zegara wydaje mi się że jest uwalony wskaźnik lub czujnik.

:
Właśnie to powinno sie sprawdzać na samiusieńkim początku - więcej rozkręcania ale w większości przypadków to są zepsute wskaźniki lub uszkodzony termostat jeśli chodzi o czujnik to zadziej ale tez są przypadki ze sie rozreguluje

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group