/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Kiedy i za ile wymieniać rozrząd?
Autor Wiadomość
C2eslaw 

Motocykl: VT 750 C2 99
Dołączył: 11 Cze 2024
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2024-10-11, 13:53   Kiedy i za ile wymieniać rozrząd?

Taka sprawa.


Honda Shadow vt-750.
Zastanawiam się czy wymieniać cały rozrząd czy ewentualnie sam łańcuch?
Motocykl ma 25 lat, na liczniku prawie 60 tysięcy kilometrów. Niby na tym wskaźniku na tylnym kole jest jeszcze trochę miejsca ale nie wiem czy dobrze widzę.
Telefonowałem dziś do jednego serwisu motocyklowego i gość mi powiedział, że w przypadku wymiany rozrządu w moim motocyklu, trzeba wyjąć silnik. W związku z tym cena wzrasta.
Powiedział mi, że koszt to jakieś 3500 zł.
Czy dobrze mi gada, czy tez powiedział mi cenę z sufitu? Powiem szczerze, że trochę mnie zaskoczył kosztem usługi.

Poproszę o informację jak to z tym rozrządem jest. Szukałem i nie znalazłem.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 57
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9590
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2024-10-11, 14:01   

C2eslaw napisał/a:
na tylnym kole

?
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
C2eslaw 

Motocykl: VT 750 C2 99
Dołączył: 11 Cze 2024
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2024-10-11, 19:45   

Wyraziłem się nieprecyzyjnie.
Pozwolę sobie zacytować kolegę z podobnego tematu:

Cezar napisał/a:
Obrazek



łańcuch rozrządu napinany jest poprzez specjalną prowadnice. W jej korpusie są jakby dwa ruchome trzpienie. Wraz ze zużywaniem się łańcucha (rozciąganiem się), napinach bardziej się napina, aby zachować odpowiednią sztywność, tym samym z korpusu napinacza wysuwa się jeden ze wspomnianych przeze mnie na początku trzpieni. Wielkość tego wysunięcia można zmierzyć za pomocą suwmiarki. Jeśli trzpień wysunięty jest ponad górna płaszczynę napinacza na odległość 9mm lub więcej oznacza to zużycie łańcucha i trzeba go wymienić. Może to też oznaczać zużycie łańcucha oraz samego zapinacza.


Czy teraz jest jaśniej?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 57
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9590
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2024-10-11, 21:05   

C2eslaw napisał/a:
Wyraziłem się nieprecyzyjnie.
Pozwolę sobie zacytować kolegę z podobnego tematu:

Cezar napisał/a:
Obrazek



łańcuch rozrządu napinany jest poprzez specjalną prowadnice. W jej korpusie są jakby dwa ruchome trzpienie. Wraz ze zużywaniem się łańcucha (rozciąganiem się), napinach bardziej się napina, aby zachować odpowiednią sztywność, tym samym z korpusu napinacza wysuwa się jeden ze wspomnianych przeze mnie na początku trzpieni. Wielkość tego wysunięcia można zmierzyć za pomocą suwmiarki. Jeśli trzpień wysunięty jest ponad górna płaszczynę napinacza na odległość 9mm lub więcej oznacza to zużycie łańcucha i trzeba go wymienić. Może to też oznaczać zużycie łańcucha oraz samego zapinacza.


Czy teraz jest jaśniej?

Ale ja doskonale zrozumiałem o co Tobie chodzi. :mrgreen: Tylko chciałem sie upewnić, że Ty wiesz co piszesz.
Ile mm jest wysuniety ten trzpień u Ciebie?
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
tygrys 
tygrys


Motocykl: VTX 1800R '03
Wiek: 56
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 548
Skąd: Łódź
Wysłany: 2024-10-12, 13:32   

jak więcej niż podaje serwisówka to do wymiany . w 750 chyba 5/6 mm. powiem ci jak to wygląda :jeżeli zdejmiesz dekle zaworów to ok.jak nie trzeba opuścić silnik czyli odkręcić wszystkie śruby na których wisi. i wtedy próbować. łańcuchy są z zakuwkami więc do starego przyczepiasz nowy i przekręcasz.najpierw jeden cylinder i ustawiasz zawory potem drugi i ustawiasz zawory.Żeby opuścić lub wyjąć silnik leci siedzenie, zbiornik, podnóżki ,stopka boczna .chłodnica odkręcić (lub zdjąć przy wyjmowaniu silnika). o podparciu i podnośniku nie wspominam bo chyba to jasne.no i robota w kucki co po kilku godzinach jest nienośne.Mechanikowi dojdzie tylko odłączenie napędu i silnik wyjęty . i to są te koszty.kiedyś z 6 lat temu koszt 1000 za wyjęcie sinika. dla niektórych to dużo ale zobacz ile części trzeba odkręcić żeby dostać się do silnika a potem złożyć +robota z wymianą łańcuchów.
_________________
W dniu kiedy się urodziłem,diabeł odszedł na emeryturę
Ostatnio zmieniony przez tygrys 2024-10-12, 13:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tygrys 
tygrys


Motocykl: VTX 1800R '03
Wiek: 56
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 548
Skąd: Łódź
Wysłany: 2024-10-12, 13:36   Re: Kiedy i za ile wymieniać rozrząd?

C2eslaw napisał/a:
Taka sprawa.


Honda Shadow vt-750.
Zastanawiam się czy wymieniać cały rozrząd czy ewentualnie sam łańcuch?
Motocykl ma 25 lat, na liczniku prawie 60 tysięcy kilometrów. Niby na tym wskaźniku na tylnym kole jest jeszcze trochę miejsca ale nie wiem czy dobrze widzę.
Telefonowałem dziś do jednego serwisu motocyklowego i gość mi powiedział, że w przypadku wymiany rozrządu w moim motocyklu, trzeba wyjąć silnik. W związku z tym cena wzrasta.
Powiedział mi, że koszt to jakieś 3500 zł.
Czy dobrze mi gada, czy tez powiedział mi cenę z sufitu? Powiem szczerze, że trochę mnie zaskoczył kosztem usługi.

Poproszę o informację jak to z tym rozrządem jest. Szukałem i nie znalazłem.

jak to zobaczyłeś? zdejmowałeś dekiel zaworów?znaki na kole są do ustawień zaworów i zapłonu. zużycie łańcucha na napinaczu widać
_________________
W dniu kiedy się urodziłem,diabeł odszedł na emeryturę
Ostatnio zmieniony przez tygrys 2024-10-12, 13:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tygrys 
tygrys


Motocykl: VTX 1800R '03
Wiek: 56
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 548
Skąd: Łódź
Wysłany: 2024-10-12, 13:52   

rozumiem że chodzi o rozrząd silnika a nie łańcuch napędowy
https://www.bike-parts-ho...6533/E4/1/11405
_________________
W dniu kiedy się urodziłem,diabeł odszedł na emeryturę
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 57
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9590
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2024-10-12, 13:59   

C2eslaw napisał/a:
Motocykl ma 25 lat,

Niestety nie ma wpisanego w profilu rocznika moto, ale domyślam się, że jest z 99 roku, a więc to 750 C2.
W VT 700 -750 C z lat 83 - 87 limit serwisowy wysunięcia tego trzpienia jest 9 mm. Myślę, że w tym moto jest tak samo.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
tygrys 
tygrys


Motocykl: VTX 1800R '03
Wiek: 56
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 548
Skąd: Łódź
Wysłany: 2024-10-12, 14:07   

w serwisówce z 1997 roku dotyczącej vt 750 c2 jest 6 mm.odnalazłem teraz.
_________________
W dniu kiedy się urodziłem,diabeł odszedł na emeryturę
 
 
C2eslaw 

Motocykl: VT 750 C2 99
Dołączył: 11 Cze 2024
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2024-10-13, 08:07   Re: Kiedy i za ile wymieniać rozrząd?

tygrys napisał/a:


jak to zobaczyłeś? zdejmowałeś dekiel zaworów?znaki na kole są do ustawień zaworów i zapłonu. zużycie łańcucha na napinaczu widać


Miałem na myśli napinacz.
 
 
C2eslaw 

Motocykl: VT 750 C2 99
Dołączył: 11 Cze 2024
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2024-10-13, 08:11   

Todek napisał/a:

Niestety nie ma wpisanego w profilu rocznika moto, ale domyślam się, że jest z 99 roku, a więc to 750 C2.


Dobrze się domyślasz.
Niestety nie ma odpowiedniego miejsca na wpisanie rocznika, a nie wpadłem na pomysł żeby dopisać przy modelu.
 
 
mtx32 


Motocykl: Honda VT500C oraz VT700C 84'
Dołączył: 27 Wrz 2023
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-10-16, 07:34   

Koszt samych łańcuchów DIDSCA0412SV-128 to około 560 zł za dwa - tyle mnie kosztowały w tym roku do Hondy VT700 1984r. Do twojej cena pewnie będzie podobna + może nowy płyn chłodniczy jeśli masz chłodnicę.

Tu jest wątek w którym wymieniam przy okazji remontu:
https://www.shadow.org.pl...pic.php?t=28837


Po co chcesz to ruszać? Hałasuje? Jeśli nie to ja bym jeździł i się nie przejmował. Przy okazji jakiegoś remontu bym go wymienił profilaktycznie.

Nowy łańcuch po prostu lepiej leży na zębatkach. Ząbki nie są tak wyrobione przez co nie wchodzi tak głęboko w zębatkę więc jest wrażenie że jest krótszy - napinacz mniej wyciągnięty. Jego realna długość liniowa gdy się porówna stary vs nowy prawie jest taka sama - nie wyciąga się zbyt mocno mimo zużycia.
Zużycie można wyczuć chwytając łańcuch na zębatce. Jeśli da się go palcami podnieść na zębatce to znaczy, że ma luz i jest lekko wyrobiony. Nowy idealne pasuje do zębatki.

Bardziej się wyrabia łańcuch pompy oleju z moich obserwacji. Ten faktycznie warto by było skontrolować i wymienić. Chyba że w twoim modelu jest inaczej.

Zdjęcia łańcucha rozrządu (używany ma ok 40 tys mil ~ 64 tys km):

Ostatnio zmieniony przez mtx32 2024-10-16, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 57
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9590
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2024-10-16, 14:54   

mtx32 napisał/a:
Hondy VT700 1983r.

Ten rocznik to skąd odczytałeś?
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
mtx32 


Motocykl: Honda VT500C oraz VT700C 84'
Dołączył: 27 Wrz 2023
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-10-16, 20:35   

Moja jest jednak z 1984r - mój błąd. Mam kilka motocykli i się pomyliłem.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 57
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9590
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2024-10-17, 08:12   

mtx32 napisał/a:
Moja jest jednak z 1984r

:mrgreen:
W 83 nie było VT 700, były tylko VT 750.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM