Brak mocy (czasem) dławi się VT700 V-twin, '86 |
Autor |
Wiadomość |
Diesel
Motocykl: Honda VT700C
Wiek: 40 Dołączył: 03 Maj 2023 Posty: 25 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2024-05-25, 13:55 Brak mocy (czasem) dławi się VT700 V-twin, '86
|
|
|
Witam szanowne grono.
Prosze o pomoc, jestem wsiekły na siebie i teraz szukam wiatru w polu.
Jest takie przysłowie "biednemu wiatr w oczy"....
Honda VT 700c ' 86. W poniedziałek 20.05.2024 wlało mi w motocykl sporo deszczu, z 40minut. Nie był przykryty żadną plandeką i stał na bocznej kosie. Odpalił ale nie mógł wejść w obroty, jak by miał słabą iskrę, dusił się? Przypuszczam , że to sprawa wilgoci, ale może i nie...
Dzień podsechł, trochę lepiej ale nadal czasem mocno go zamuli, nie ma mocy, mocno kuleje silnik, dusi się. Po chwili jest normalnie, ale strach wyjechać, żeby silnik nie zdech, bo czasem też tak się dzieje.
Podsyłam Ci dwa filmy jak to wyglądało po uruchomieniu i nagrzaniu.
Dziś po przejażce 400m , dusił się , nawet dwa razy mi zdechł.
Wyciągnełem cewki i moduł zapłonowy i 3 dni schło na słońcu, nadal to samo.
Niby iskra na każdej świecy jest, na uruchomionym silniku wyciągałem fajkę i wkładałem świece, ale czy ta iskra jest dobra, nie wiem....
Jak sprawdzić, czy iskra jest wystarczająco mocna?
Co prawda cewki są pęknięte , ale nigdy nie miałem problemu, dopiero po tym cholernym deszczu. Żebym miał skąd, to bym podmienił na chwilę cewki z innego moto do odpalenia, może tak by się dało to sprawdzić, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Jakimi innymi cewkami , z innego moto mógłbym podmienić?
Wczoraj przeglądałem po internetach, jak sprawdzić czy cewki są sprawne? Pomiar Na uzwojeniu pierwotnym / wtórnym????
Co mi to da skoro motocykl jakoś odpala i tylko czasem niedomaga, chodź na mój słuch, to on nie pracuje jak przed deszczem.
Jak sprawdzić czy przewody wysokiego napięcia są sprawne?
POMOCY !!! :(
Muszę się ratować bo to mój jedyny transport do roboty.
https://youtube.com/shorts/Lc-CnEZpAbA?si=4ntYYymIb2BqflQx
https://youtu.be/pX_xmCQyLsI?feature=shared |
_________________ Oby do przodu... |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 1049 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2024-05-26, 11:39
|
|
|
Pomiędzy fajkami obu świec (w obrębie tego samego cylindra) powinieneś mieć coś około 30 kohm.
Na obu cylindrach powinno być to samo.
Cewki zapłonowe dokładnie wysusz i nie zaszkodzi jak je spryskasz np WD40 bo raczej niczego innego do wypierania wilgoci zapewne nie masz.
Profilaktycznie spuść paliwo z komór pływakowych gaźników i pokręć silnikiem nieco zanim się napełnią. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 54 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3173 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 1049 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2024-05-26, 15:25
|
|
|
Matrix WD40 czy inny olej ma trochę właściwości penetrujących i wypierających wilgoć.
Są specjalne preparaty do tego ale nie każdy takowe posiada.
To najprostsza opcja. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Diesel
Motocykl: Honda VT700C
Wiek: 40 Dołączył: 03 Maj 2023 Posty: 25 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2024-05-26, 17:26
|
|
|
Marecki, Matrix,
WD40 wpryskać w te pęknięcie i pozostawić do wysuszenia?
Czy może jakimś alkoholem izopropylowym czy jak mu tam?
Nic się w uzwojeniach nie wydarzy?
Pomiar rezystancji robić między fajką a np cylindrem? |
_________________ Oby do przodu... |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 68 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 259 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2024-05-26, 18:49
|
|
|
WD40 raczej nie pomoże, ale można spróbować i wysuszyć potem najlepiej suszarką. Uzwojenia się sprawdza między fajkami a do masy nie może być przejścia. Najlepiej sprawdzić to megaomomierzem. Sprawdziłbym jeszcze filtr powietrza i układ dolotowy czy nie ma tam wody. |
|
|
|
|
Diesel
Motocykl: Honda VT700C
Wiek: 40 Dołączył: 03 Maj 2023 Posty: 25 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2024-05-26, 19:47
|
|
|
Czyli prysnąć WD-40 w pęknięcie? U mnie na obu cekwkach pęknięcie jest w poprzek cewki (po obwodzie koła) szczelina na ok 1 mm. Prysnąć i zostawić do wysuszenia? Ewentualnie wspomóc suszarką schnięcie? Czy po takiej operacji nie należało by odtłuścić w środku np. alkoholem izopropylowym?
Filtr powietrza jest suchy, na tyle ile mogę to stwierdzić dotykając go. Układ dolotowy chyba nie będzie kłopotu aby zdemontować go i sprawdzić po kątem "suchości"
Ale nie wiem (nigdy nie próbowałem) czy tak prosto będzie mi zdemontować komory pływaka na silniku... Ale jak nie spróbuję to się nie dowiem... |
_________________ Oby do przodu... |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 54 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3173 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 1049 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2024-05-26, 20:41
|
|
|
Na dole komory pływakowej masz śrubkę z króćcem aby spuścić paliwo więc demontować nic nie musisz.
Jak cewki masz na zewnątrz już dosuszone to ew dosusz je bardziej i już nic nie pryskaj bo to w tym przypadku niewiele pomoże.
Zmierz przejście pomiędzy fajkami bo to ważne. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 1049 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2024-05-26, 20:52
|
|
|
Do wypierania wilgoci osobiście używam ten:
Fluid 101
Ten twój ma bardziej działanie czyszcząco - smarujące. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Diesel
Motocykl: Honda VT700C
Wiek: 40 Dołączył: 03 Maj 2023 Posty: 25 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2024-05-26, 21:20
|
|
|
Panowie... nie wytrzymałem pobiegłem do garażu.
Przedni cylinder między fajkami nie wskazuje żadnej rezystancji. Tylny cylinder 31-32 kOma.
... czyli co... uwalona cewka przedniego cylindra mimo, że iskra jest?
Nie wiem jak mocna iskra jest na przednim, ale jakaś jest.... |
_________________ Oby do przodu... |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 1049 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2024-05-26, 22:18
|
|
|
Chyba trochę źle zmierzyłeś - na jednym masz raczej przerwę a nie brak rezystancji
W obu fajkach masz zamontowane rezystory po około 4,7 kohm
Możliwe, że któryś jest uszkodzony.
Wykręć przewody z cewki i sprawdź przejście zestawu: „przewód + fajka” |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Diesel
Motocykl: Honda VT700C
Wiek: 40 Dołączył: 03 Maj 2023 Posty: 25 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2024-05-27, 17:38
|
|
|
Kolejny dzień walki,
Marecki, ponownie zmierzyłem rezystancję między fajkami na konkretny cylinder, nadal jest na tylnym cylindrze około 32 kOma, na przednim ZERO. Na wyłączonym zapłonie pokręciłem silnikiem i ponownie zmierzyłem i jest 32 kOma na tylnym, na przednim ZERO. Może robię coś nie tak... Ale wyciągnełem cewki, nie odpinająć przewodów zasilających (niebieski/czarny i żółty/czarny... czy jakoś tak) i ponownie zmierzyłem i jest to samo. Tylny 32kOma, przedni ZERO....
Tak jak mówiłeś zmierzyłem przejście PRZEWÓD-FAJKA i zmierzyłem:
Przedni Lewy - ok 6,31 kOma
Przedni Prawy - ok 5,31kOma
Tylny Lewy - ok 4,96 kOma
Tylny Prawy - ok 5,08 kOma
Nie wiem co dalej.... Marecki liczę, że w końcu dojdziemy ładu |
_________________ Oby do przodu... |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 68 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 259 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2024-05-27, 18:01
|
|
|
Zero om z reguły znaczy zwarcie obwodu, raczej rzadko występuje. Tak czy inaczej cewka jest uszkodzona. |
|
|
|
|
Diesel
Motocykl: Honda VT700C
Wiek: 40 Dołączył: 03 Maj 2023 Posty: 25 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2024-05-27, 19:57
|
|
|
No rzesz..... Kurna, deszcz.... i takie szkody... :( |
_________________ Oby do przodu... |
|
|
|
|
|