za słabe ładowanie w motocyklu.
Odpowiedz do tematu

: za słabe ładowanie w motocyklu.
Alternator na przestrzeni lat, był najpierw przewijany a następnie wymieniony. Regulator napięcia był dwukrotnie wymieniany. W zeszłym roku zauważyłem, że coś się dzieje z mocą. A po dwudniowej trasie na Hel (pozdrawiam Longiego) i dwóch dniach postoju nie odpalił. Ewidencja pusty Aku. Zacząłem obserwować napięcie na Moto i ... W cyklu miejskim Aku się rozładowuje. Przy pełnym naładowaniu najpierw pokazuje ładowanie na poziomie 12,7v, ale po trzech dniach pokazuje poniżej 11v. W trasie, jeżeli jadę licznikowi że stałą prędkością 90 km/h, to wskazania woltomierza są stałe i pokazują 12,3-12.7v. w życiu jednak tak różowo nie jest i też napięcie ucieka. Czekam na termin u mechanika, ale... Czy jak zmienię lampę na LED z natężeniem do max 25 A (od 12), to nie uratuję się od kosztów przez jakiś czas? Oryginalna żarówka ma 55/60 W. Na wszelki wypadem podaję namiary na lampę, aby uniknąć dyskusji na ten temat. https://www.motea.com/pl/...wnloads_wrapper

:
Od naprawy ładowania w moto zmiana na Led Cię nie uratuje. Ładowanie powinno się wachać od mniej więcej 13,7 do 14,4 V. A u Ciebie 12, z kawałkiem nie doładuje aku. Potrzeby na zapłon i oświetlenie rozładują baterie.

Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze.
:
Sprawdź połączenie pomiędzy alternatorem a regulatorem napięcia.
Ale jeśli w accu spadła jego pojemność to nic nie wymyślisz poza wymianą.
Ew sprawdź czy coś nie zżera prądu na postoju?
Jakaś np ładowarka USB?

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Marecki napisał/a:
Ale jeśli w accu spadła jego pojemność to nic nie wymyślisz poza wymianą.

No właśnie, a co z aku, sprawdzałeś jego parametry?

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Z alternatora powinny wychodzić 3 żółte przewody (3 fazy). Sprawdź woltomierzem/miernikiem uniwersalnym ustawionym na tryb AC (napięcie przemienne) jakie jest napięcie. Mierzysz przy odpalonym silniku np. najpierw między 1 a 2, a potem 2 a 3 (plus minus nie ma znaczenia bo to AC). Regulator ma być podłączony (czyli pomiar z normalnym obciążeniem).

Powinno być ok 14-16 V AC (musiał bym zmierzyć u siebie żeby Ci dokładnie podać).
Jeśli jest mniej, albo nie na wszystkch fazach to problem jest ze statorem.
Ewentualnie można na próbę wtedy odłączyć regulator i sprawdzić czy się pojawi (regulator może mieć zwarcie).

Jeśli napięcie ze statora wychodzi prawidłowe to problem jest z regulatorem napięcia albo instalacją.

:
mtx32 napisał/a:
Powinno być ok 14-16 V AC

Zmiennego to chyba trochę więcej. Nawet do 50 - 60 V.
Można rozpiąć tą kostkę z żółtymi przewodami i zmierzyć opór pomiędzy fazami(żółte przewody). Powinno być 0.3 do 0.5 Ohma.
I zmierzyć rezystancję żółtych przewodów do masy. Nie może być przejścia.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Cytat:
Zmiennego to chyba trochę więcej. Nawet do 50 - 60 V.

Tyle może wyjść ale z odpiętym regulatorem. Przy podłączonym regulatorze do statora wszystko co powyżej ok 15V regulator zaczyna zwierać do masy (mowa o napięciu AC na żółtych przewodach) - opis z serwisówki.

Cytat:
Powinno być 0.3 do 0.5 Ohma.

Tanim multimetrem może być trudne do zmierzenia bo kable pomiarowe i złącza wprowadzają duży błąd. Jak jest opcja delty Δ w mierniku to warto z niej skorzystać. Wtedy jest sznasa, że pomiar się uda.

:
mtx32 napisał/a:
.......Powinno być ok 14-16 V AC (musiał bym zmierzyć u siebie żeby Ci dokładnie podać).
Jeśli jest mniej, albo nie na wszystkich fazach to problem jest ze statorem........

Niekoniecznie bo może być uszkodzony regulator i nierównomiernie obciążać uzwojenia. Lepiej stator sprawdzić czy nie ma zwarcia do masy omomierzem, zmierzyć napięcie bez obciążenia i obciążyć podczas pracy silnika uzwojenia np. żarówkami najlepiej każdą fazę jednocześnie pamiętając o mocy rzędu 400W przy pełnych obrotach. Jak jest moc na każdej fazie to stator jest dobry.

:
Cytat:
Lepiej stator sprawdzić czy nie ma zwarcia do masy omomierzem, zmierzyć napięcie bez obciążenia i obciążyć podczas pracy silnika uzwojenia np. żarówkami najlepiej każdą fazę jednocześnie pamiętając o mocy rzędu 400W przy pełnych obrotach. Jak jest moc na każdej fazie to stator jest dobry.


Nie inaczej.

Pozdro

:
Motocykl był w serwisie z lagami. Przy okazji sprawdzony został stator i regulator. Niby działają oki. Według mechanika ładowanie jest słabe, ale wystarczające. Z powodu braku czasu głębszej diagnostyki nie będze robił w najbliższym czasie. Jak powiedział stator nie orginalny, regulator też, a on nie ma czasu na liczenie i rozkminianie danych. Podważył też wyniki mojego woltomierza, chociaż porównywałem je z innym i max rozbieżności 0,2v. Na razie pojeżdżę jak jest. Usunięty został jeden kabel z regulatora, który był podpięty do plusa. Ponoć to połączenie nie miało sensu. Zobaczymy.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group