Instrukcja jak ulepszyć hamulce w VT1100 |
Autor |
Wiadomość |
Zabaluk
Żaba
Motocykl: Shadow Adventure VT1100
Wiek: 34 Dołączył: 27 Kwi 2013 Posty: 1058 Skąd: warszawa/Bielany
|
Wysłany: 2020-07-06, 09:59 Instrukcja jak ulepszyć hamulce w VT1100
|
|
|
Wiem, że to dla większości nie ich bajka, ale może komuś się przyda.
Jednocześnie ostrzegam, że ja się na tym nie znam, więc lepiej niech oceni ten pomysł ktoś z większą wiedzą
Ostatnio napisał do mnie chłopak, który również zjechał kawał świata na VT1100 i podpowiedział mi kilka "ulepszeń" motocykla. Niestety ja już nie mam na to czasu, ale może kiedyś .
Więc chętnie wysłucham opinii czy to ma prawo działać, a nie komentarzy "kup sobie GS`a"
PS: Chrome chętnie przetłumaczy tekst
https://borislavkostov.wordpress.com/motorcycles/honda-vt1100c-shadow-sc23/upgrading-the-stock-2-piston-front-brake-caliper-of-the-shadow-to-a-4-piston-caliper-from-a-cbr-900-rr-bulgarian/?fbclid=IwAR2w2OMLjxQPpOA1c7-oI20bUK_yp04lWV569zZYZbhlaB_5Rlyymn0BXKQ |
_________________ Ten, kto nie ma odwagi iść naprzód, nigdzie nie dojdzie.
|
|
|
|
|
Emillien
Motocykl: VT 1100 C2 SC43
Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 30 Skąd: Południowe Południe
|
Wysłany: 2020-07-08, 21:18
|
|
|
Ja poszedłem po linii najniższego oporu i wrzuciłem przewody w oplocie, różnica odczuwalna Nie jest to co prawda taki mod jak tu, ale robotę robi |
_________________ 2015-???? VT 1100 C2 Sabre
2010-2014 VF750C V45 Magna |
|
|
|
|
Hydrant
Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 47 Dołączył: 12 Kwi 2017 Posty: 105 Skąd: NBR
|
Wysłany: 2020-10-03, 00:10
|
|
|
Emillien, podrzuć namiary gdzie kupiłeś oplot, bo ja do swojej ACE nigdzie nie mogę namierzyć. A myślę że u Ciebie jest to samo. |
|
|
|
|
Jerson
Jarek
Motocykl: IKARUS GL 1500
Wiek: 53 Dołączył: 08 Lut 2016 Posty: 1890 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 2020-10-05, 10:47
|
|
|
Ja do swojej shadowki (taka jak Twoja rocznik 97) kupowałem oploty Hel. Dobiera, przód i tył. Ale i w Warszawie jest koleś. Niestety nie mam na niego namiarów.
https://pl.helperformance.com/ |
_________________ Pozdrawialski
Jerson
"Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die!" - Jethro Tull |
|
|
|
|
Emillien
Motocykl: VT 1100 C2 SC43
Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 30 Skąd: Południowe Południe
|
Wysłany: 2020-10-06, 17:01
|
|
|
Hydrant napisał/a: | Emillien, podrzuć namiary gdzie kupiłeś oplot, bo ja do swojej ACE nigdzie nie mogę namierzyć. A myślę że u Ciebie jest to samo. | Ja zamawiałem z HELa bezpośrednio od nich przez formularz na www. Zrobili ideolo na wymiar. Z tego co pamiętam podawałem im VIN żeby nie było niedomówień |
_________________ 2015-???? VT 1100 C2 Sabre
2010-2014 VF750C V45 Magna |
|
|
|
|
dyniek
Piotrek
Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 54 Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 456 Skąd: Garbatka WKZ
|
Wysłany: 2024-03-03, 09:38
|
|
|
Cześć
Odkopuję temat rozpoczęty przez Zabaluka. Trochę dłubania było i wyszło coś takiego. Co prawda nie VT1100 tylko VTX1300, ale taki sam temat z hamulcami.
FOTKA |
_________________ Piotrek |
|
|
|
|
Emillien
Motocykl: VT 1100 C2 SC43
Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 30 Skąd: Południowe Południe
|
Wysłany: 2024-03-03, 09:51
|
|
|
dyniek napisał/a: | Trochę dłubania było | Zdefiniuj "trochę" Z czego dopasowałeś tarcze? |
_________________ 2015-???? VT 1100 C2 Sabre
2010-2014 VF750C V45 Magna |
|
|
|
|
dyniek
Piotrek
Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 54 Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 456 Skąd: Garbatka WKZ
|
Wysłany: 2024-03-03, 18:39
|
|
|
Tarcza jest oryginalna. Zmieniony jest zacisk na czterotłoczkowy. Problemem było zamocowanie tego zacisku i tu było najwięcej dłubania, bo musiałem wykonać adapter, który pozwoli na jego przykręcenie. Pompa hamulcowa nie zmieniana, daje radę. W każdej chwili można wrócić do oryginału i założyć stary zacisk z przewodem hamulcowym. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
|
Emillien
Motocykl: VT 1100 C2 SC43
Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 30 Skąd: Południowe Południe
|
Wysłany: 2024-03-03, 18:46
|
|
|
Super! Kawał dobrej roboty, rozumiem że zmiana w jakości hamowania odczuwalna? Tłoczek z czego dobrany? |
_________________ 2015-???? VT 1100 C2 Sabre
2010-2014 VF750C V45 Magna |
|
|
|
|
dyniek
Piotrek
Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 54 Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 456 Skąd: Garbatka WKZ
|
Wysłany: 2024-03-04, 08:22
|
|
|
Nie jeździłem jeszcze, ale na postoju hamulec zachowuje się poprawnie. Nie jest taki "drewniany", bardziej wyczuwalny i dozowalny. Testy drogowe przede mną.
Przeczytaj sobie pierwszy post i link w tym poście. Tam gość się chyba doktoryzował z tego tematu. Ja korzystałem z jego doświadczeń. Zacisk taki jak on zastosował. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
|
towalsky
Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 34 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 1235 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2024-03-04, 10:13
|
|
|
Bardzo fajny detal sobie ten gość wystrugał. Wydaje się, że tanio nie wyszedł. U Ciebie Piotr też myślę, że można było to wykonać z dwóch osobnych elementów jako dystanse, o ile nie występowały dziwne grubości typu 7mm, czy 6,5mm i ułamkowe części- wymagające frezowania.
Gość zastosował zacisk od CBR 900rr, więc od sportowego motocykla. Myślę, że siła hamowania zmieni Ci się znacznie. Bardzo dużo też zależy od pompy. Stalowy oplot, jeśli dobrze widzę masz zainstalowany. Myślę, że taki zestaw będzie dobrze ugryzał tarczę hamulcową.
Zastanawia mnie jeszcze zależność tego zacisku od CBR, który był projektowany na tarczę pływającą. W Shadow jest tarcza stała, ale ten ziomeczek rosjanin też zainstalował tarczę stalą, więc może to jakoś chodzi.
Swego czasu też robiłem adaptery u siebie, do SV650. Detal dużo prostszy, adapter z blachy, a "dystanse" robiłem jako tulejki z odpowiednich grubości. Śmiga całość jak "siemasz Wiktor", kilka zestawów z powodzeniem ożeniłem innym użytkownikom. W jednym przypadku miałem info zwrotne o skrzywieniu adapteru, ale raczej przy skrajnie mocnym katowaniu- gość zaadaptował je do stuntu i eksploatuje motocykl zgodnie z przeznaczeniem.
W moim secie stosowaliśmy zaciski od GSR 600, lub SV 1000. W obydwu przypadkach oryginalna pompa ogarniała. |
_________________ -=ShadoW=- |
|
|
|
|
dyniek
Piotrek
Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 54 Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 456 Skąd: Garbatka WKZ
|
Wysłany: 2024-03-05, 11:17
|
|
|
Z dwóch elementów niby można, dystans między nimi nie jest "normalny", ale wszystko do ugryzienia. Mocowanie jest dość wydłużone, zacisk przesunięty do dołu ze względu na błotnik. Kwestia też dokładności, odległość pomiędzy skrajnymi otworami ok. 10cm.
O tarczy myślałem. Jery u siebie w VTX ma zaciski sześciotłoczkowe, tarcze stałe i nie narzeka. Powinno się i u mnie sprawdzić. Zobaczymy. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 38 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1187 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2024-03-05, 17:46
|
|
|
Na 100℅ poczujesz różnice. Ja do robiłem adapter jak w linku Zabaluka i przy zastosowaniu nowej tarczy i 4 tloczkowego radialne go zacisku od cbrki hamuje jak wściekła a cały system jest o wiele bardziej dokowany i sprawny. |
_________________ VT 600C 1988, VT 1100C 1996, DR 650RE 1995, DR 650SE 2003 dr 350s 1992 |
|
|
|
|
|