Technika oraz Styl Jazdy |
Autor |
Wiadomość |
Baszolud666
Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 46 Dołączył: 10 Maj 2023 Posty: 6 Skąd: UK
|
Wysłany: 2023-06-08, 09:58 Technika oraz Styl Jazdy
|
|
|
Witam wszystkich ponownie.
Zastanawia mnie wasza technika jazdy, tylko i wyłącznie w ruchu miejskim, przy wolnych prędkościach oraz wybieranych biegach.
Z tego co wiem, Honda Shadow jest motorem z wysoko-obrotowym silnikiem, tak więc jazda na wysokich obrotach jest bardziej wskazana niż duszenie jej na niskich. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Przykład Nr. 1 - jadąc z prędkością około 55-57km/h, kiedy teoretycznie można już wrzucić na 3-kę, jeździcie dalej na 2-gim biegu czy wrzucacie na 3-ci, wiedząc że za chwilę jakąś minutę trzeba będzie zredukować na 2-kę i zwolnić np. do 50km/h, po czym znowu przyspieszyć do 56km?
Czy lepiej więc jest jechać na niższym biegu i wysokich obrotach, i nie trzepać biegami, czy wyższym biegu i niskich obrotach i zmienić co chwilę 2-3-2?
Ja osobiście jeżdżę na 2-ce, czasami nawet do 60-ki - (przypominam tylko i wyłącznie w mieście, poza miastem na prostych i szybkich łukach już dawno mam 3-kę).
Co bardziej dostaje w dupę, silnik przy jeździe na wysokich obrotach czy skrzynia biegów od trzepania góra-dół?
Przykład Nr. 2 - jadąc z prędkością poniżej 30km/m, do 20km/m, a nawet 18-stu, bardzo powoli, jednk za szybko na pół-sprzęgło, kiedy strzałka prędkościomierza jest na polu biegów wskazujących 1-kę, jedziecie nadal na 2-ce na niskich obrotach czy redukujecie na 1-kę.
Jak na mój gust i styl taka redukcja jest zła, nadal jest zbyt szybka prędkość pomimo że strzałka pokazuje 1-kę, to silnik zmienia jakby tryb z wciąż całkiem ok jazdy na ruszanie.
Żeby było jasne - Silnik działa jak żyleta, i nie o to pytam. Chodzi mi o styl i techniki jazdy. Trudno mi to dokładnie wytłumaczyć, to się czuję, przy redukcji z 2-ki na 1-kę szczególnie przy zbyt dużej prędkości.
Z tego co wiem to nie powinno się jeździć na 1-ce i ja używam 1-ki tylko do ruszania oraz jazdy tempem spacerowym na pół- sprzęgle.
Ale się rozpisałem. Ciekawią mnie wasze opinie, techniki oraz sty jazdy.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Jarcun
Motocykl: vt600c
Wiek: 37 Dołączył: 03 Sie 2022 Posty: 19 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2023-06-10, 15:52
|
|
|
Jak dla mnie to skala jest max obrotów na danym biegu i w miejscu gdzie zastanawiasz się czy wbić 3 ja mam już 4 a w trasie 5 . Jeszcze co do wyskalowania zegara yo nawet w 1100 zobacz jak wysoko są wskazania . |
|
|
|
|
raffa
Motocykl: Honda Shadow VT125 '99
Wiek: 49 Dołączył: 19 Sty 2019 Posty: 42 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2023-07-08, 17:34
|
|
|
Czyli jak nic trzeba zamontować obrotomierz :D
Jest tu gdzieś schemat na forum. Ja szukam już tylko jakiejś ładnej chromowanej obejmy, czy puszki, w którą go wsadzę :) |
_________________ Raffa |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 1049 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2023-07-08, 22:55
|
|
|
Duuuzo zależy od charakterystyki silnika.
Przy mniejszych pojemnościach zwykle trzeba się bardziej biegami nawachlować bo te silniki maja zbyt mały moment na niskich obrotach.
Owszem - takie rzeczy jak obrotomierz czy nawet wyświetlacz zapiętego biegu bywają przydatne ale …. pojezdzisz troche i stwierdzisz na koniec ze to mało istotny bajer |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Jarcun
Motocykl: vt600c
Wiek: 37 Dołączył: 03 Sie 2022 Posty: 19 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2023-07-19, 19:59
|
|
|
Dokładnie. przy spokojnej stałej prędkości zapinasz wyższy bieg . A do przyspieszania kręcisz mocniej przy 60 śmiało możesz mieć 5 ale jak wolisz daj 4 a jak masz ochote to u 3 co wolisz |
|
|
|
|
Goldix
Rafał
Motocykl: Były VT 125, 750. Jest INNY
Wiek: 52 Dołączył: 12 Sie 2015 Posty: 799 Skąd: Marki (Warszawa)
|
Wysłany: 2023-07-21, 10:30
|
|
|
O ile pamiętam licznik 125 to na nim jest rozpisane jakie prędkości i który bieg. No i silnik 125 jest silnikiem wysoko obrotowym w odróżnieniu od innych pojemności w Shadow. Śmiało możesz go kręcić, moc maksymalna jest przy 11000 a moment przy 9000. |
_________________ To nie było moje marzenie, ale zaskoczyło.
https://www.facebook.com/shadowontheroad/
|
|
|
|
|
Jarcun
Motocykl: vt600c
Wiek: 37 Dołączył: 03 Sie 2022 Posty: 19 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2023-07-22, 12:30
|
|
|
W 1100 miałem ze3 bieg używać od 100km do 140 gdy ja na 4 jeździłem od 60 więc te licznikowe oznaczenia mają się bardziej maxymalnych obrotów na danym biegu aczkolwiek jak dla mnie to te skalę są o kant d.. |
|
|
|
|
|