/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Obrotomierz VT1100 Shadow Sabre
Autor Wiadomość
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 962
Skąd: Chełm
Wysłany: 2023-03-24, 18:08   

Może po prostu dokonał żywota?
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2023-03-24, 23:06   

klapy4 napisał/a:
Instrukcja jak podłączyć obrotomierz
No to ja już nie wiem czemu u mnie to nie działa. Przecież tak samo właśnie do tego kabla przy prawej cewce się wpinam i nic 🤷‍♂️

12V to zasilanie cewki, powinno sie podłączyć od drugiej strony czyli od modułu.
 
 
klapy4 

Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-03-25, 19:17   

AMarek napisał/a:
klapy4 napisał/a:
Instrukcja jak podłączyć obrotomierz
No to ja już nie wiem czemu u mnie to nie działa. Przecież tak samo właśnie do tego kabla przy prawej cewce się wpinam i nic 🤷‍♂️

12V to zasilanie cewki, powinno sie podłączyć od drugiej strony czyli od modułu.

Co masz na myśli mówiąc od strony modułu? Ten sam kabel tylko przy module?
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2023-03-25, 20:44   

Cewki mają po 2 odprowadzenia na niskim napięciu, do jednego podłączone jest zasilanie 12V a do drugiego podłączony jest moduł zapłonowy. I do tego wyprowadzenia na cewce lub w module trzeba podłączyć przewód sterujący obrotomierza.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2023-03-25, 21:50   

Żółto-niebieski lub niebiesko-żółty
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
klapy4 

Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-03-25, 22:34   

No to właśnie do tego się podpiąłem do niebiesko żółtego. Zresztą do tego drugiego czarno białego też próbowałem i to przy obydwu cewkach 🤷‍♂️
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2023-03-25, 23:38   

Marecki napisał/a:
Może po prostu dokonał żywota?

Można jeszcze sprawdzić poza motocyklem czy działa, np podłączając sterowanie do transformatorka 8V przez diodę z obciążeniem jakąś małą żarówką, powinien pokazać 3 tyś obrotów. Ale czy warto?
 
 
tomek77 


Motocykl: Honda Shadow VT750 RC50 CA '10
Wiek: 46
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1508
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-03-26, 03:13   

... z innej beczki: nie mając obrotomierza a mając wydłubane wydechy możesz uratować się przy próbie pomiaru ich głośności, bo pomiaru dokonuje się przy konkretnych obrotach silnika, a tak nie wiadomo ...
:-D
 
 
klapy4 

Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-03-26, 08:23   

AMarek napisał/a:
Marecki napisał/a:
Może po prostu dokonał żywota?

Można jeszcze sprawdzić poza motocyklem czy działa, np podłączając sterowanie do transformatorka 8V przez diodę z obciążeniem jakąś małą żarówką, powinien pokazać 3 tyś obrotów. Ale czy warto?

Sprawdzałem na quadzie kumpla czy obrotomierz działa no i działa dlatego tym bardziej mi to spać nie daje czemu przy quadzie działa a przy shadowce już nie.
 
 
klapy4 

Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-03-26, 08:23   

tomek77 napisał/a:
... z innej beczki: nie mając obrotomierza a mając wydłubane wydechy możesz uratować się przy próbie pomiaru ich głośności, bo pomiaru dokonuje się przy konkretnych obrotach silnika, a tak nie wiadomo ...
:-D

Spoko u mnie nic nie sprawdzają tylko wychodzą obejrzeć maszynę 🤣
 
 
GREGOR 12 


Motocykl: HONDA SHADOW 750 C2 ACE , HONDA GL 1500 SE
Wiek: 53
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 88
Skąd: MILONKI
Wysłany: 2023-03-26, 11:57   

To że na quadzie coś tam wskazuję, nic nie znaczy. To jest chińczyk robiony na kilogramy. On może być do wszystkiego i do niczego. Obrotomierze są do ilo#ci cylindrów, jedno czy dwu suwu, diesela, i różnych punktów podpięcia. Ja bym nim żucił za najbliższą Wroną, Jesteś z Krakowa, na stronie MalyHD jest obrotomierz za 200 zeta. Oni są parę kilometrów za Wieliczką, to możesz podjechać sam do sklepu i się dogadać. A jak byś potrzebował pomocy w montażu to podjedź do mnie za Skałę i coś może zaradzimy.
_________________
Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze.
 
 
klapy4 

Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-03-26, 17:41   

GREGOR 12 napisał/a:
To że na quadzie coś tam wskazuję, nic nie znaczy. To jest chińczyk robiony na kilogramy. On może być do wszystkiego i do niczego. Obrotomierze są do ilo#ci cylindrów, jedno czy dwu suwu, diesela, i różnych punktów podpięcia. Ja bym nim żucił za najbliższą Wroną, Jesteś z Krakowa, na stronie MalyHD jest obrotomierz za 200 zeta. Oni są parę kilometrów za Wieliczką, to możesz podjechać sam do sklepu i się dogadać. A jak byś potrzebował pomocy w montażu to podjedź do mnie za Skałę i coś może zaradzimy.

W końcu udało mi się podłączyć obrotomierz tak żeby działał😁 Tylko na biegu jałowym pokazuje 7000rpm🤣
Podłączyłem go do kabli od od tego czujnika, który generuje impuls. Tylko dziwi mnie to dlaczego nie działa z tym kablem od cewki. Tam też są impulsy. Co do tego obrotomierza, o którym mówisz to też nie wiadomo czy spasuje.
 
 
GREGOR 12 


Motocykl: HONDA SHADOW 750 C2 ACE , HONDA GL 1500 SE
Wiek: 53
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 88
Skąd: MILONKI
Wysłany: 2023-03-26, 19:40   

Piszą uniwersalny, oni tam mają serwis i zajmują się customingiem harasi w szczególności, ale przy innych też dłubią. Możesz podjechać i pogadać, tam są wpożo goście to Ci doradzą czy pasuje czy nie.
_________________
Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 962
Skąd: Chełm
Wysłany: 2023-03-27, 08:35   

klapy4 - impulsator raczej daje więcej niż jeden impuls na obrót, gdyż to jest informacja o punkcie zapłonu dla obu cylindrów.
Dlatego masz takie dziwne wskazania.
Ale to już informacja, ze obrotomierz jednak żyje a jedynie poziomy sygnału ma nieprawidłowe.
Poeksperymentowałbym jeszcze z oryginalnym podłączeniem do cewki.
Jedynie co trzeba zrobić to pomiędzy cewką zaplonową a kablem do obrotomierza dać jakiś rezystor rzędu 200ohm - 20kohm.
Można dodać też szeregowo jakiś kondensator np 1uF/250V aby odseparować składową stałą napiecia.
Kup kilka rezystorów o różnych wartościach i spróbuj użyć różnych wartości bo to koszt znikomy.
Koniecznie napisz o efektach to może ktoś inny skorzysta.
 
 
klapy4 

Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-03-27, 09:07   

Marecki napisał/a:
klapy4 - impulsator raczej daje więcej niż jeden impuls na obrót, gdyż to jest informacja o punkcie zapłonu dla obu cylindrów.
Dlatego masz takie dziwne wskazania.
Ale to już informacja, ze obrotomierz jednak żyje a jedynie poziomy sygnału ma nieprawidłowe.
Poeksperymentowałbym jeszcze z oryginalnym podłączeniem do cewki.
Jedynie co trzeba zrobić to pomiędzy cewką zaplonową a kablem do obrotomierza dać jakiś rezystor rzędu 200ohm - 20kohm.
Można dodać też szeregowo jakiś kondensator np 1uF/250V aby odseparować składową stałą napiecia.
Kup kilka rezystorów o różnych wartościach i spróbuj użyć różnych wartości bo to koszt znikomy.
Koniecznie napisz o efektach to może ktoś inny skorzysta.

Obawiam się że to nic nie da. Nie miałem żadnego rezystora więc użyłem potencjometru przy podłączeniu do cewki i dalej nic. Myślałem że na cewce jest może za wysokie napięcie i dlatego zegar nic nie wskazuje. Teraz myślę że impulsator wytwarza prąd zmienny a cewki zasilane są stałym. Widocznie zegar reaguje na prąd zmienny? Nie mam lepszego pomysłu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM