Obrotomierz VT1100 Shadow Sabre |
Autor |
Wiadomość |
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 962 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2023-03-24, 18:08
|
|
|
Może po prostu dokonał żywota? |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2023-03-24, 23:06
|
|
|
klapy4 napisał/a: | Instrukcja jak podłączyć obrotomierz
No to ja już nie wiem czemu u mnie to nie działa. Przecież tak samo właśnie do tego kabla przy prawej cewce się wpinam i nic 🤷♂️ |
12V to zasilanie cewki, powinno sie podłączyć od drugiej strony czyli od modułu. |
|
|
|
|
klapy4
Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020 Posty: 31 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-25, 19:17
|
|
|
AMarek napisał/a: | klapy4 napisał/a: | Instrukcja jak podłączyć obrotomierz
No to ja już nie wiem czemu u mnie to nie działa. Przecież tak samo właśnie do tego kabla przy prawej cewce się wpinam i nic 🤷♂️ |
12V to zasilanie cewki, powinno sie podłączyć od drugiej strony czyli od modułu. |
Co masz na myśli mówiąc od strony modułu? Ten sam kabel tylko przy module? |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2023-03-25, 20:44
|
|
|
Cewki mają po 2 odprowadzenia na niskim napięciu, do jednego podłączone jest zasilanie 12V a do drugiego podłączony jest moduł zapłonowy. I do tego wyprowadzenia na cewce lub w module trzeba podłączyć przewód sterujący obrotomierza. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2023-03-25, 21:50
|
|
|
Żółto-niebieski lub niebiesko-żółty |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
klapy4
Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020 Posty: 31 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-25, 22:34
|
|
|
No to właśnie do tego się podpiąłem do niebiesko żółtego. Zresztą do tego drugiego czarno białego też próbowałem i to przy obydwu cewkach 🤷♂️ |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2023-03-25, 23:38
|
|
|
Marecki napisał/a: | Może po prostu dokonał żywota? |
Można jeszcze sprawdzić poza motocyklem czy działa, np podłączając sterowanie do transformatorka 8V przez diodę z obciążeniem jakąś małą żarówką, powinien pokazać 3 tyś obrotów. Ale czy warto? |
|
|
|
|
tomek77
Motocykl: Honda Shadow VT750 RC50 CA '10
Wiek: 46 Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 1508 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2023-03-26, 03:13
|
|
|
... z innej beczki: nie mając obrotomierza a mając wydłubane wydechy możesz uratować się przy próbie pomiaru ich głośności, bo pomiaru dokonuje się przy konkretnych obrotach silnika, a tak nie wiadomo ...
|
|
|
|
|
klapy4
Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020 Posty: 31 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-26, 08:23
|
|
|
AMarek napisał/a: | Marecki napisał/a: | Może po prostu dokonał żywota? |
Można jeszcze sprawdzić poza motocyklem czy działa, np podłączając sterowanie do transformatorka 8V przez diodę z obciążeniem jakąś małą żarówką, powinien pokazać 3 tyś obrotów. Ale czy warto? |
Sprawdzałem na quadzie kumpla czy obrotomierz działa no i działa dlatego tym bardziej mi to spać nie daje czemu przy quadzie działa a przy shadowce już nie. |
|
|
|
|
klapy4
Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020 Posty: 31 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-26, 08:23
|
|
|
tomek77 napisał/a: | ... z innej beczki: nie mając obrotomierza a mając wydłubane wydechy możesz uratować się przy próbie pomiaru ich głośności, bo pomiaru dokonuje się przy konkretnych obrotach silnika, a tak nie wiadomo ...
|
Spoko u mnie nic nie sprawdzają tylko wychodzą obejrzeć maszynę 🤣 |
|
|
|
|
GREGOR 12
Motocykl: HONDA SHADOW 750 C2 ACE , HONDA GL 1500 SE
Wiek: 53 Dołączył: 26 Sty 2023 Posty: 88 Skąd: MILONKI
|
Wysłany: 2023-03-26, 11:57
|
|
|
To że na quadzie coś tam wskazuję, nic nie znaczy. To jest chińczyk robiony na kilogramy. On może być do wszystkiego i do niczego. Obrotomierze są do ilo#ci cylindrów, jedno czy dwu suwu, diesela, i różnych punktów podpięcia. Ja bym nim żucił za najbliższą Wroną, Jesteś z Krakowa, na stronie MalyHD jest obrotomierz za 200 zeta. Oni są parę kilometrów za Wieliczką, to możesz podjechać sam do sklepu i się dogadać. A jak byś potrzebował pomocy w montażu to podjedź do mnie za Skałę i coś może zaradzimy. |
_________________ Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze. |
|
|
|
|
klapy4
Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020 Posty: 31 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-26, 17:41
|
|
|
GREGOR 12 napisał/a: | To że na quadzie coś tam wskazuję, nic nie znaczy. To jest chińczyk robiony na kilogramy. On może być do wszystkiego i do niczego. Obrotomierze są do ilo#ci cylindrów, jedno czy dwu suwu, diesela, i różnych punktów podpięcia. Ja bym nim żucił za najbliższą Wroną, Jesteś z Krakowa, na stronie MalyHD jest obrotomierz za 200 zeta. Oni są parę kilometrów za Wieliczką, to możesz podjechać sam do sklepu i się dogadać. A jak byś potrzebował pomocy w montażu to podjedź do mnie za Skałę i coś może zaradzimy. |
W końcu udało mi się podłączyć obrotomierz tak żeby działał😁 Tylko na biegu jałowym pokazuje 7000rpm🤣
Podłączyłem go do kabli od od tego czujnika, który generuje impuls. Tylko dziwi mnie to dlaczego nie działa z tym kablem od cewki. Tam też są impulsy. Co do tego obrotomierza, o którym mówisz to też nie wiadomo czy spasuje. |
|
|
|
|
GREGOR 12
Motocykl: HONDA SHADOW 750 C2 ACE , HONDA GL 1500 SE
Wiek: 53 Dołączył: 26 Sty 2023 Posty: 88 Skąd: MILONKI
|
Wysłany: 2023-03-26, 19:40
|
|
|
Piszą uniwersalny, oni tam mają serwis i zajmują się customingiem harasi w szczególności, ale przy innych też dłubią. Możesz podjechać i pogadać, tam są wpożo goście to Ci doradzą czy pasuje czy nie. |
_________________ Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 962 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2023-03-27, 08:35
|
|
|
klapy4 - impulsator raczej daje więcej niż jeden impuls na obrót, gdyż to jest informacja o punkcie zapłonu dla obu cylindrów.
Dlatego masz takie dziwne wskazania.
Ale to już informacja, ze obrotomierz jednak żyje a jedynie poziomy sygnału ma nieprawidłowe.
Poeksperymentowałbym jeszcze z oryginalnym podłączeniem do cewki.
Jedynie co trzeba zrobić to pomiędzy cewką zaplonową a kablem do obrotomierza dać jakiś rezystor rzędu 200ohm - 20kohm.
Można dodać też szeregowo jakiś kondensator np 1uF/250V aby odseparować składową stałą napiecia.
Kup kilka rezystorów o różnych wartościach i spróbuj użyć różnych wartości bo to koszt znikomy.
Koniecznie napisz o efektach to może ktoś inny skorzysta. |
|
|
|
|
klapy4
Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020 Posty: 31 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-27, 09:07
|
|
|
Marecki napisał/a: | klapy4 - impulsator raczej daje więcej niż jeden impuls na obrót, gdyż to jest informacja o punkcie zapłonu dla obu cylindrów.
Dlatego masz takie dziwne wskazania.
Ale to już informacja, ze obrotomierz jednak żyje a jedynie poziomy sygnału ma nieprawidłowe.
Poeksperymentowałbym jeszcze z oryginalnym podłączeniem do cewki.
Jedynie co trzeba zrobić to pomiędzy cewką zaplonową a kablem do obrotomierza dać jakiś rezystor rzędu 200ohm - 20kohm.
Można dodać też szeregowo jakiś kondensator np 1uF/250V aby odseparować składową stałą napiecia.
Kup kilka rezystorów o różnych wartościach i spróbuj użyć różnych wartości bo to koszt znikomy.
Koniecznie napisz o efektach to może ktoś inny skorzysta. |
Obawiam się że to nic nie da. Nie miałem żadnego rezystora więc użyłem potencjometru przy podłączeniu do cewki i dalej nic. Myślałem że na cewce jest może za wysokie napięcie i dlatego zegar nic nie wskazuje. Teraz myślę że impulsator wytwarza prąd zmienny a cewki zasilane są stałym. Widocznie zegar reaguje na prąd zmienny? Nie mam lepszego pomysłu. |
|
|
|
|
|