Obrotomierz VT1100 Shadow Sabre
Odpowiedz do tematu

: Obrotomierz VT1100 Shadow Sabre
Witam, jako że moja Shadow'ka nie posiada oryginalnie obrotomierz to chciałem ją w taki doposażyć Kupiłem sobie coś
takiego z aliexpress rzekomo dedykowanego między innymi do VT1100. Nie jestem pewny jak go podłączyć. Tzn. podłączyłem go ale nic nie wskazywał. Wg. instrukcji jak dobrze rozumiem to ma być: krótki czarny do plusa, krótki zielony do minusa i żółto czarny do sygnału z silnika. Pozostałe 2 są od podświetlenia, które oczywiście działa i jest w tej chwili nie istotne. Teraz pytanie czym jest sygnał z silnika? Mam 2 cewki do których przychodzą po 2 kable, które jak rozumiem dają sygnał do iskry na cewkę? Tak więc podłączyłem ten żółto czarny do jednego z tych kabli idących do cewki ale obrotomierz nic nie wskazywał. Przy badaniu multimetrem wychodzi na to że te kable dają sygnał bo prąd na nich raz jest a raz go nie ma.
Może ktoś podłączył już w swojej Shadow'ce obrotomierz i ma doświadczenie w tym jak to zrobić?

:
Mam inny obrotomierz, ale z tego co piszesz to podpięcie takie samo. Plus po stacyjce z bezpiecznikiem, minus masa, sterujący do pierwszej cewki pod jeden z dwóch cienkich przewodów. W instrukcji dokładnie wytłuścili do pierwszej. Ja to odczytałem do pierwszego gara, może to ma znaczenie. Podśw. do pozycji. Tu masz chyba 2 masę do oświet. U mnie jest jedna do wszystkiego, ale to szczegół. Mój tak podpięty działa.

Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze.
:
Ja nie dostałem do tego obrotomierza żadnej instrukcji tyle co jest w opisie na ali. Ale to dość ciekawa informacją z tą pierwszą cewką. A która to jest pierwsza? Ja podłączałem go do prawej. A zasilanie to na razie tak na krótko przed stacyjką podłączałem żeby sprawdzić jak to działa ale nie powinno to mieć chyba wpływu.

:
Nie ma znaczenia pierwsza czy druga cewka, tylko przewód sterujący ma być podłączony do wyprowadzenia cewki idącego do modułu.

:
Też mi się wydaję czy kolejność cewek nie powinna mieć znaczenia. Wynika z tego że obrotomierz podłączyłem prawidłowo tylko ten nie działa. No nic po próbuję jeszcze dzisiaj ale może po prostu jest nie sprawny.

:
Nie ma znaczenia z której cewki weźmiesz sygnał.
Sygnał bierzesz z przewodu żółtego bądź niebieskiego (zależy do której cewki podłączysz) i powinno działać.

:
Może tak być, bo instrukcje tłumaczyłem sam przez edytor, żeby się upewnić w podpięciu. Wczoraj szukałem w garażu, ale schowałem żeby nie zginęła i wiadomo, znajdziesz przy okazji, a nie jak chcesz. Może wskazano pierwszą cewkę z uwagi na podanie w instr. koloru przewodu, do którego mam podpiąć, a on jest na pierwszej.

Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze.
:
GREGOR 12 - nie zrozumiałeś mnie chyba
Przewód z obrotomierza żółto-czarny połączyć musisz z przewodem żółtym lub niebieskim na cewce zapłonowej. Wybór cewki masz dowolny.
Drugi przewód na każdej cewce zapłonowej jest koloru czarnego i na nim nie będziesz miał impulsów do sterowania obrotomierzem.

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Marecki doskonale Cię rozumię. Przecież napisałem "może tak być" mój obrotomierz jest dedykowany do C2 97r. do 03r. i VTX 1300 do chyba 07r. W instrukcji był tekst "do pierwszej cewki" + kolor przewodu który do niej dochodzi zgodny z tym który jest w mojej instalacji. Nie wiem czemu tak napisano instr. ale może po to żeby rozwić wątpliwości w przypadku większej ilości cewek, takim monterom jak ja. Bo zakładałem obrotomierz pierwszy raz więc trzymałem się tego co mapisano, do tej pory działa.

Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze.
:
Dobra podpiąłem dzisiaj obrotomierz do drugiego kabla na tej samej prawej cewce i dalej nic. A kable, które do niej przychodzą są niebiesko biały i Czarno biały a w lewej cewce są czarno biały i niebiesko żółty. Całych czarnych nie ma. Chyba obrotomierz trafił mi się nie sprawny 🤷‍♂️

:
Fakt - z kolorami mogłem trochę namieszać bo pisałem z pamięci.
Ale blisko byłem ;-)

Poexperymentuj z podłączeniem kabelków.
Bardziej już go nie zepsujesz a osobiście widziałem, ze kolory kabli u chińczyków to często rzecz umowna i niekoniecznie powtarzalna.
Tak kiedyś z kolegą zamówiliśmy lampy led do jego ciągnika i … biegunowość w obu lampach była różna

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
klapy4 napisał/a:
Dobra podpiąłem dzisiaj obrotomierz do drugiego kabla na tej samej prawej cewce i dalej nic. A kable, które do niej przychodzą są niebiesko biały i Czarno biały a w lewej cewce są czarno biały i niebiesko żółty. Całych czarnych nie ma. Chyba obrotomierz trafił mi się nie sprawny 🤷‍♂️

Owiń długi żółto czarny ze trzy razy wokół przewodu wysokiego napięcia /od fajki/

:
Owijać kabel od fajki już próbowałem bo wyczytałem o tym w internetach ale nic to nie dało. Natomiast faktycznie mogę jeszcze spróbować zamienić bieguny.

:
Obrotomierz działa bo go sprawdziliśmy u kumpla w quadzie. Tyle co zauważyłem to że u niego bardzo niskie napięcie idzie do cewki bo ok. 2v mu się wahało na cewce przy odpalonym silniku gdzie u mnie jest ok. 12,4v. Może dlatego nie działa.

:
Instrukcja jak podłączyć obrotomierz
No to ja już nie wiem czemu u mnie to nie działa. Przecież tak samo właśnie do tego kabla przy prawej cewce się wpinam i nic 🤷‍♂️

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group