/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Piękna katastrofa na koniec sezonu (kręci a nie odpala)
Autor Wiadomość
kubysz 

Motocykl: Honda Shadow VT600
Wiek: 42
Dołączył: 12 Kwi 2022
Posty: 6
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2022-10-23, 18:43   Piękna katastrofa na koniec sezonu (kręci a nie odpala)

Oto udałem się w piątek wieczorową porą zostawić motocykl na zimę.
Przejechałem może kilometr kiedy moto zaczeło mulić i zmienił się dzwięk z tłumika , po 5 sekundach coś strzeliło w silniku (jakby pęknięcie) i moto zgasło :( Na poboczu próba odpalenia , kreci a kiedy się odkręci manetke słychać stukanie. Zdiąłem lewą pokrywę , łancuch jest :D zębatki całe.
Zadzwoniłem do szanownego pana laweciarza ale 400zł za kilometr jazdy wydał mi się nieopłacalnym pomysłem.
No to pchamy :)
I tak pchałem półtorej godziny do domu Hondę , po chodnikach , pasach , okazionalnie stając u kogoś na podjeździe aby odpocząć.
Tutejsze menelstwo chciało się przejechać nawet :)

Czekam do piątku aby do pana mechanika zadzwonić czy podejmie sie naprawy takiej usterki.

Dam znać co się zadziało że działać przestało :)
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2022-10-24, 05:11   

Poszukaj na Forum kolegę o nicku Maruda
On z Twoich okolic jest i co najważniejsze to jest w stanie to uczciwie ogarnąć
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
bogdi 
aby do przodu :)


Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 1049
Skąd: Kiełczów
Wysłany: 2022-10-24, 18:48   

to czkamy na oględziny bo vt600 się nie psuje :)
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-10-24, 20:21   

Lepiej nie próbuj już odpalać, jak się coś urwało, to możesz rozwalić silnik do reszty.
Maruda to w tej sytuacji najlepszy wybór.
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
kubysz 

Motocykl: Honda Shadow VT600
Wiek: 42
Dołączył: 12 Kwi 2022
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-11-17, 23:29   

No i się wyjaśniło. Aż wstyd się przyznać ale poprostu brakło paliwa :mrgreen: Zawsze gdy tankowałem ustawiałem licznik na 000 i około 195 km tankowałem , tym razem jednak przy 165 brakło paliwa a dodatkowo zawsze mam kranik na RES. Z każdej przygody jest nauka , mechanik wymienił przy okazji świece.
 
 
waludi 
Waldek


Motocykl: honda shadow vt 600
Wiek: 62
Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 590
Skąd: Zabrze, Pradła
Wysłany: 2022-11-19, 09:49   

No i takie cuda też się zdarzają
 
 
powolny 
Show must go on


Motocykl: VT 750
Dołączył: 10 Wrz 2016
Posty: 310
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2022-11-20, 11:15   

Kiedyś ,bodajże na Częstochowie ,znajomemu też Hondzia nie chciała zagadać ,choć kręciła . Poprosił o popchnięcie ,no to dawaj ganialiśmy z nim po błoniach w te i we wte :-)8 . W końcu ktoś z bardziej rozgarniętych zapytał czy zapłon nie jest wyłączony na kierownicy i ... :shock: . Kolega odłożył kask na lusterko o przełącznik pyknął ,a że nigdy go nie używał ,to :idea: na to nie wpadł . Cyknął ,huknęło i pojechał :ride: .
 
 
Jerson 
Jarek


Motocykl: IKARUS GL 1500
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-11-21, 21:05   

kubysz napisał/a:
No i się wyjaśniło. Aż wstyd się przyznać ale poprostu brakło paliwa :mrgreen: Zawsze gdy tankowałem ustawiałem licznik na 000 i około 195 km tankowałem , tym razem jednak przy 165 brakło paliwa a dodatkowo zawsze mam kranik na RES. Z każdej przygody jest nauka , mechanik wymienił przy okazji świece.

Nie ma co się wstydzić. Ja zawsze jak tankowałem to ustawiałem z powrotem kranik na fuel. Raz przyszło jakieś zaćmienie podczas tankowania. Podczas jazdy jaki byłem szczęśliwy z niskiego spalania, aż do czasu kiedy motocykl zaczął się dławić. Ja wtedy za kranik chcę go przełączyć na res, a on od dawna w tej pozycji i ..... skończyło się pchaniem mojej 1100 - na szczęście do stacji było jakieś 300 m. Od tamtej pory zawsze pamiętałem o przełączeniu kranika :-D
_________________
Pozdrawialski
Jerson

"Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die!" - Jethro Tull
 
 
kubysz 

Motocykl: Honda Shadow VT600
Wiek: 42
Dołączył: 12 Kwi 2022
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-11-24, 20:13   

Ten zapłon na kierownicy to specjalnie zamontowali złośliwi konstruktorzy :chytrusek:
Na początku wyłączałem właśnie nim ale jak pare razy zapomniałem i moto nie odpaliło :mrgreen: to juz go nie dotykam.
 
 
Kudłaty_1975 

Motocykl: Honda Shadow VT750 Spirit 2010
Wiek: 48
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 57
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2022-11-25, 15:01   

Ja osobiście bym to odcięcie zapłonu (projektując moto), przeniósł w zupełnie inne miejsce. Chociażby w okolice blokady kierownicy. I tak jak sezon się rozpoczyna przełącznik jest w pozycji, że tak napiszę „włączone” i w tej pozycji pozostaje do końca sezonu. Jak zapewne u większości osób. Także nie musi (przełącznik), być aż tak wyeksponowany, być pod ręką. Mi się zdarzyło, na szczęście przy bardzo małej prędkości, pełznąc na 1 biegu, że po zamknięciu szybki kasku prawą ręką (zazwyczaj robię to lewą ręką), ręka wracając na manetkę gazu trąciła palcem wskazującym odcięcie zapłonu. Gdyby prędkość była dużo większa, mogłoby to się skończyć o wiele gorzej. Zapewne glebą. Dobrze, że lewa ręka odruchowo zacisnęła się na klamce sprzęgła, obie ręce były już na kierownicy i skończyło się tylko na jednym lekkim szarpnięciu, zgaśnięciu silnika i konsternacją motocyklisty poprzedzoną bezskutecznym kręceniem rozrusznikiem i kłębiącymi się w bani myślami, co się zje… i dlaczego Hanka zamilkła.
_________________
Honda Shadow VT 125, Honda CMX 500 Rebel, Honda Shadow VT750 Spirit
 
 
darosław 


Motocykl: VT125 XL700 GL1500SE, była VT750C5
Wiek: 55
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 501
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2022-11-26, 19:40   

Kudłaty_1975 napisał/a:
Ja osobiście bym to odcięcie zapłonu (projektując moto), przeniósł w zupełnie inne miejsce. Chociażby w okolice blokady kierownicy.

A ja uważam, że przełącznik odcinający zapłon ma pozwolić na szybkie wyłączenie silnika w sytuacji zagrożenia, np. po przewrotce gdy leżysz pod motocyklem lub dla samej ochrony silnika pracującego na leżąco. Dlatego ma być łatwo dostępny.
_________________
Apetyt rośnie w miarę jeżdżenia
 
 
Kudłaty_1975 

Motocykl: Honda Shadow VT750 Spirit 2010
Wiek: 48
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 57
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2022-11-27, 07:36   

darosław napisał/a:
A ja uważam, że przełącznik odcinający zapłon ma pozwolić na szybkie wyłączenie silnika w sytuacji zagrożenia


Dlatego nie ja projektuje motocykle :mrgreen:
_________________
Honda Shadow VT 125, Honda CMX 500 Rebel, Honda Shadow VT750 Spirit
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2022-11-28, 13:11   

Kiedyś podczas jazdy włączałem grzanie manetek (lewa ręką) i niechcący trąciłem kill-switch.
Zdziwiłem się, że mi niespodziewanie moto zgasło i nie dawało się odpalić.
W porę zauważyłem przestawiony przełącznik zanim mi prądu w accu nie zabrakło :-D
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
igner 
Łukasz Beskitos :)

Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 500
Skąd: Brześć Kujawski
Wysłany: 2022-11-29, 08:01   

A jak od czasu kiedy uszkodziły mi się styki w stacyjce w vt500 używam zawsze i wyrobiłem sobie ten odruch.
Nie jestem znawcą ale ten przełącznik właśnie m.in. też po to jest żeby przejmował obciążenie przy on/off zapłonu a przynajmniej tak sobie to po tej awarii tłumaczę :mrgreen:
_________________
"Zapinam szósty bieg,pod nosem się uśmiecham i gnam swój cień na dwóch kołach......"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM