Silnik gaśnie na chwilę przy prędkości 140km/h i większej
Odpowiedz do tematu

: Silnik gaśnie na chwilę przy prędkości 140km/h i większej
Witam wszystkich. Mój problem zaczął się pojawiać w zeszłym roku a wcześniej nie występował. Moja Honda VT1100 Shadow Sabre działa normalnie, pali jeździ itd. Jadąc szybko tzn. 140km/h albo szybciej silnik potrafi zgasnąć na chwilkę, może na sekundę, może na dwie, po czym odpala i ciągnie dalej normalnie i jeżeli nie zejdę poniżej 140km/h to problem się powtarza. Zacząłem od wymiany filtra paliwa - nie pomogło. Pompa paliwa została sprawdzona tak jak robi to gościu na filmiku.
Wg. instrukcji serwisowej, którą tam pokazuje pompa paliwa powinna przepompować 0,8L paliwa w ciągu minuty - moja w ciągu minuty przepompowuje 1,3l. Zostawiłem ją też żeby sobie dłużej pochodziła i stukałem po niej żeby sprawdzić czy się przypadkiem nie przycina ale nic - działa prawidłowo. Myślałem o gaźniku ale sprawdziłem i się okazało że są dwa gaźniki więc to raczej odpada bo jest mało prawdopodobne żeby oba gaźniki tak nawalały a gdyby tylko jednemu się tak działo to silnik by przecież nie gasł całkowicie tylko by zaczął chodzić na jeden cylinder. W takim razie pozostaje tylko moduł zapłonowy. Tylko dlaczego gaśnie zawsze przy takiej prędkości? Jaki sygnał ma wpływ na to że moduł odcina zapłon? Moduł jest drogi regeneracja też kosztuje a nie wiadomo czy to pomoże. Ma ktoś jakiś pomysł? I dzięki z góry za odpowiedzi że szybciej nie muszę jeździć bo nie muszę tylko się boję żeby problem się nie zaostrzył w najmniej oczekiwanym momencie.

:
Czyżby takie odcięcie zapłonu od prędkości?
Mozna w ramach testu odpiąć sensor prędkości i przejechać się raz jeszcze kontrolując prędkość wg gps w telefonie

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Marecki napisał/a:
Czyżby takie odcięcie zapłonu od prędkości?
Mozna w ramach testu odpiąć sensor prędkości i przejechać się raz jeszcze kontrolując prędkość wg gps w telefonie

No tak tylko czy tu jest jakiś sensor prędkości? Wydaje mi się że jest tylko zwykły licznik.

:
Aby licznik cokolwiek pokazał to musi skądś brać sygnał prędkości.
Jest to przekładnia przy kole („ślimak”) z linką napędzającą licznik bądź czujnik elektroniczny jak do ABS.
U Ciebie raczej tradycyjnie linka jest wiec kwestia wypięcia jej z licznika i zabezpieczenia na czas testu.

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Tak wiem jak działa licznik tylko nie sądziłem że jest on w jakikolwiek sposób połączony z modułem zapłonowym. Spróbuję to sprawdzić ale wydaje się mi to mało prawdopodobne bo wtedy by chyba go odcinało przy 140 a nie że gaśnie na chwilę i znowu jedzie.

:
Świeca, cewka?

Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
:
Mi tez niezbyt się chce wierzyć aby akurat w takim moto miałoby być takie ograniczenie.
Zazwyczaj na modułach zapłonowych ograniczeniu podlegają max obroty.

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Świece są po dwie na cylinder więc nawet jakby jedna nie domagała to druga by działała. Po za tym jak już mówiłem silnik gaśnie - nie przerywa, nie szarpie co mogło by świadczyć o tym że chodzi na jeden cylinder i to samo się tyczy cewek bo też są dwie. A ograniczenia na pewno nie ma bo jeździłem nim nawet 180km/h i nic się nie działo.

:
klapy4 napisał/a:
tylko nie sądziłem że jest on w jakikolwiek sposób połączony z modułem zapłonowym

Bo nie jest.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Dobrze, wszystkie świece i cewki (sorry użyłem skrótu myślowego) dodaj przewody WN.

Ps. Ograniczniki nie gasiłyby silnika.

Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
:
Wygląda na objaw zbyt wolnego zasilania (dolewania )paliwa do komory pływakowej . Jednak piszesz ,że oba na raz , a są dwa gaźniki ?? Może masz założony filtr paliwa i w nim za mały przepływ ?? na pewno nie moduł ,bo "odcięcie" (i tak ) nie powoduje wyłączenia tylko pracę na dozwolonych obrotach . Ja bym stawiał na układ zasilania paliwowego .

:
klapy4 napisał/a:
…. A ograniczenia na pewno nie ma bo jeździłem nim nawet 180km/h i nic się nie działo.

Takie info trzeba było na początku podać.

W takim wypadku pozostaje układ paliwowy.
Jakby był jeden gaźnik to sprawa byłaby prostsza

:
powolny napisał/a:
Wygląda na objaw zbyt wolnego zasilania (dolewania )paliwa do komory pływakowej . Jednak piszesz ,że oba na raz , a są dwa gaźniki ?? Może masz założony filtr paliwa i w nim za mały przepływ ?? na pewno nie moduł ,bo "odcięcie" (i tak ) nie powoduje wyłączenia tylko pracę na dozwolonych obrotach . Ja bym stawiał na układ zasilania paliwowego .

Filtr paliwa jak już pisałem wymieniłem na nowy a i przy wymianie się okazało że przez stary był dobry przepływ. Po za tym filtr jest przed pompą paliwa więc pompa by słabo paliwo podawała. No właśnie nie szarpie, nie skacze, nie pracuje dziwnie, tylko po prostu nagle silnik robi buuu i prędkość spada po czym po chwili zaczyna ryczeć i znowu ciągnie. A gaźniki są na pewno dwa więc dziwnie by było żeby z oboma gaźnikami był problem i to w jednym czasie. Dlatego obstawiał bym moduł, który nie tyle co odcina zapłon z powodu przekroczenia jakiejś tam prędkości tylko jest uszkodzony i dlatego go odcina. Zastanawiam się czy silnik ma czujnik prędkości obrotowej połączony z modułem? Bo obrotomierza nie ma. Być może "długa" jazda na wysokich obrotach powoduje odcięcie a na niskich biegach przy wolnej prędkości tego nie czuję bo na nich się krótko jedzie tylko żeby podciągnąć do wyższego biegu. Spróbuje może pojeździć na niskich biegach i na wysokich obrotach i zobaczę czy też go będzie odcinać.


Marecki napisał/a:
Takie info trzeba było na początku podać.

A czy na początku tematu nie wyraziłem się dość jasno?:
klapy4 napisał/a:
Mój problem zaczął się pojawiać w zeszłym roku a wcześniej nie występował.

:
Anioł Stróż może odłącza ? :roll:

Albo przy większych prędkościach nie dostaje paliwa, (czy to objaw podobny do braku paliwa przy na przykład przełączaniu na rezerwę?) to znaczy spala je znacznie szybciej niż jest podawane.
Albo może elektryka od drgań (bo rozumiem że przy niższych prędkościach nie występuje to zjawisko?) zwarę gdzieś robi i odcina na chwilę iskrę?

Silnik, dwa koła i mina wesoła :-)
:
Może powyżej stopka ci się buja i odcina zapłon. Zewrzyj czujnik i przetestuj. Jak na moje oko to brakuje mu paliwa bo spala więcej niż podaje. Obstawiał bym poziomy pływaków lub zaworek iglicowy. Jedyna elektronika która jest wstanie zgasic moto na biegu to kosa otwarta.

VT 600C 1988, VT 1100C 1996, DR 650RE 1995, DR 650SE 2003 dr 350s 1992
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group