/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik gaśnie na chwilę przy prędkości 140km/h i większej
Autor Wiadomość
klapy4 

Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-08-07, 00:51   Silnik gaśnie na chwilę przy prędkości 140km/h i większej

Witam wszystkich. Mój problem zaczął się pojawiać w zeszłym roku a wcześniej nie występował. Moja Honda VT1100 Shadow Sabre działa normalnie, pali jeździ itd. Jadąc szybko tzn. 140km/h albo szybciej silnik potrafi zgasnąć na chwilkę, może na sekundę, może na dwie, po czym odpala i ciągnie dalej normalnie i jeżeli nie zejdę poniżej 140km/h to problem się powtarza. Zacząłem od wymiany filtra paliwa - nie pomogło. Pompa paliwa została sprawdzona tak jak robi to gościu na filmiku.
Wg. instrukcji serwisowej, którą tam pokazuje pompa paliwa powinna przepompować 0,8L paliwa w ciągu minuty - moja w ciągu minuty przepompowuje 1,3l. Zostawiłem ją też żeby sobie dłużej pochodziła i stukałem po niej żeby sprawdzić czy się przypadkiem nie przycina ale nic - działa prawidłowo. Myślałem o gaźniku ale sprawdziłem i się okazało że są dwa gaźniki więc to raczej odpada bo jest mało prawdopodobne żeby oba gaźniki tak nawalały a gdyby tylko jednemu się tak działo to silnik by przecież nie gasł całkowicie tylko by zaczął chodzić na jeden cylinder. W takim razie pozostaje tylko moduł zapłonowy. Tylko dlaczego gaśnie zawsze przy takiej prędkości? Jaki sygnał ma wpływ na to że moduł odcina zapłon? Moduł jest drogi regeneracja też kosztuje a nie wiadomo czy to pomoże. Ma ktoś jakiś pomysł? I dzięki z góry za odpowiedzi że szybciej nie muszę jeździć bo nie muszę tylko się boję żeby problem się nie zaostrzył w najmniej oczekiwanym momencie.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 956
Skąd: Chełm
Wysłany: 2022-08-07, 09:13   

Czyżby takie odcięcie zapłonu od prędkości?
Mozna w ramach testu odpiąć sensor prędkości i przejechać się raz jeszcze kontrolując prędkość wg gps w telefonie
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
klapy4 

Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-08-07, 10:19   

Marecki napisał/a:
Czyżby takie odcięcie zapłonu od prędkości?
Mozna w ramach testu odpiąć sensor prędkości i przejechać się raz jeszcze kontrolując prędkość wg gps w telefonie

No tak tylko czy tu jest jakiś sensor prędkości? Wydaje mi się że jest tylko zwykły licznik.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 956
Skąd: Chełm
Wysłany: 2022-08-07, 10:35   

Aby licznik cokolwiek pokazał to musi skądś brać sygnał prędkości.
Jest to przekładnia przy kole („ślimak”) z linką napędzającą licznik bądź czujnik elektroniczny jak do ABS.
U Ciebie raczej tradycyjnie linka jest wiec kwestia wypięcia jej z licznika i zabezpieczenia na czas testu.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
klapy4 

Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-08-07, 11:14   

Tak wiem jak działa licznik tylko nie sądziłem że jest on w jakikolwiek sposób połączony z modułem zapłonowym. Spróbuję to sprawdzić ale wydaje się mi to mało prawdopodobne bo wtedy by chyba go odcinało przy 140 a nie że gaśnie na chwilę i znowu jedzie.
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-08-07, 11:44   

Świeca, cewka?
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 956
Skąd: Chełm
Wysłany: 2022-08-07, 11:50   

Mi tez niezbyt się chce wierzyć aby akurat w takim moto miałoby być takie ograniczenie.
Zazwyczaj na modułach zapłonowych ograniczeniu podlegają max obroty.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
klapy4 

Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-08-07, 12:12   

Świece są po dwie na cylinder więc nawet jakby jedna nie domagała to druga by działała. Po za tym jak już mówiłem silnik gaśnie - nie przerywa, nie szarpie co mogło by świadczyć o tym że chodzi na jeden cylinder i to samo się tyczy cewek bo też są dwie. A ograniczenia na pewno nie ma bo jeździłem nim nawet 180km/h i nic się nie działo.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2022-08-07, 15:07   

klapy4 napisał/a:
tylko nie sądziłem że jest on w jakikolwiek sposób połączony z modułem zapłonowym

Bo nie jest.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-08-07, 16:35   

Dobrze, wszystkie świece i cewki (sorry użyłem skrótu myślowego) dodaj przewody WN.

Ps. Ograniczniki nie gasiłyby silnika.
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
powolny 
Show must go on


Motocykl: VT 750
Dołączył: 10 Wrz 2016
Posty: 311
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2022-08-08, 08:25   

Wygląda na objaw zbyt wolnego zasilania (dolewania )paliwa do komory pływakowej . Jednak piszesz ,że oba na raz , a są dwa gaźniki ?? Może masz założony filtr paliwa i w nim za mały przepływ ?? na pewno nie moduł ,bo "odcięcie" (i tak ) nie powoduje wyłączenia tylko pracę na dozwolonych obrotach . Ja bym stawiał na układ zasilania paliwowego .
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 956
Skąd: Chełm
Wysłany: 2022-08-08, 09:47   

klapy4 napisał/a:
…. A ograniczenia na pewno nie ma bo jeździłem nim nawet 180km/h i nic się nie działo.

Takie info trzeba było na początku podać.

W takim wypadku pozostaje układ paliwowy.
Jakby był jeden gaźnik to sprawa byłaby prostsza
 
 
klapy4 

Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-08-08, 12:13   

powolny napisał/a:
Wygląda na objaw zbyt wolnego zasilania (dolewania )paliwa do komory pływakowej . Jednak piszesz ,że oba na raz , a są dwa gaźniki ?? Może masz założony filtr paliwa i w nim za mały przepływ ?? na pewno nie moduł ,bo "odcięcie" (i tak ) nie powoduje wyłączenia tylko pracę na dozwolonych obrotach . Ja bym stawiał na układ zasilania paliwowego .

Filtr paliwa jak już pisałem wymieniłem na nowy a i przy wymianie się okazało że przez stary był dobry przepływ. Po za tym filtr jest przed pompą paliwa więc pompa by słabo paliwo podawała. No właśnie nie szarpie, nie skacze, nie pracuje dziwnie, tylko po prostu nagle silnik robi buuu i prędkość spada po czym po chwili zaczyna ryczeć i znowu ciągnie. A gaźniki są na pewno dwa więc dziwnie by było żeby z oboma gaźnikami był problem i to w jednym czasie. Dlatego obstawiał bym moduł, który nie tyle co odcina zapłon z powodu przekroczenia jakiejś tam prędkości tylko jest uszkodzony i dlatego go odcina. Zastanawiam się czy silnik ma czujnik prędkości obrotowej połączony z modułem? Bo obrotomierza nie ma. Być może "długa" jazda na wysokich obrotach powoduje odcięcie a na niskich biegach przy wolnej prędkości tego nie czuję bo na nich się krótko jedzie tylko żeby podciągnąć do wyższego biegu. Spróbuje może pojeździć na niskich biegach i na wysokich obrotach i zobaczę czy też go będzie odcinać.


Marecki napisał/a:
Takie info trzeba było na początku podać.

A czy na początku tematu nie wyraziłem się dość jasno?:
klapy4 napisał/a:
Mój problem zaczął się pojawiać w zeszłym roku a wcześniej nie występował.
 
 
Alabaster 
Maciej


Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 2818
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-08-08, 15:23   

Anioł Stróż może odłącza ? :roll:

Albo przy większych prędkościach nie dostaje paliwa, (czy to objaw podobny do braku paliwa przy na przykład przełączaniu na rezerwę?) to znaczy spala je znacznie szybciej niż jest podawane.
Albo może elektryka od drgań (bo rozumiem że przy niższych prędkościach nie występuje to zjawisko?) zwarę gdzieś robi i odcina na chwilę iskrę?
_________________
Silnik, dwa koła i mina wesoła :-)
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2022-08-08, 18:12   

Może powyżej stopka ci się buja i odcina zapłon. Zewrzyj czujnik i przetestuj. Jak na moje oko to brakuje mu paliwa bo spala więcej niż podaje. Obstawiał bym poziomy pływaków lub zaworek iglicowy. Jedyna elektronika która jest wstanie zgasic moto na biegu to kosa otwarta.
_________________
VT 600C 1988, VT 1100C 1996, DR 650RE 1995, DR 650SE 2003 dr 350s 1992
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM