Uszczelniacze i olej do lag???
Odpowiedz do tematu

janus
[Usunięty]
: Olej do przedniego zawieszenia
Jak w temacie jaki waszym zdaniem najlepszy jest do VT600 czy 10W czy 15W a może 20W, wiem że wiele to też zależy od osobistych preferencji jednak mogę się mylić

kulfon1100
[Usunięty]
:
ja mam 10 W i bardzo mi odpowiada, takze moge polecic, bardzo ladnie tlumi :D

KoSS
[Usunięty]
:
To zależy od stanu amortyzatorów jak masz już wybite to daj 20W bo jest gęsty i będzie ciaśniej chodzić ale jak masz wszystko ok to nie przesadzaj i daj 10W. tak zalecają nawet producenci.

janus
[Usunięty]
:
KoSS napisał/a:
To zależy od stanu amortyzatorów jak masz już wybite to daj 20W bo jest gęsty i będzie ciaśniej chodzić ale jak masz wszystko ok to nie przesadzaj i daj 10W. tak zalecają nawet producenci.




No właśnie nie wiem jaki mam stan bo jeszcze nie rozebrałem ale też myślałem że 10W będzie dobry

Belgu
[Usunięty]
:
rozebranie rozebraniem ale generalnie o stanie amorkow powinienes miec pojecie jezdzac

swoim motocyklem... poprostu sie to czuje czy ci dobijaja i czy nurkujesz przy hamowaniu...



ja juz raz rozciagalem sprezyny... generalnie teraz mysle nad ich wymiana i to na

progresywne.

janus
[Usunięty]
:
Belgu napisał/a:
rozebranie rozebraniem ale generalnie o stanie amorkow powinienes miec pojecie jezdzac

swoim motocyklem... poprostu sie to czuje czy ci dobijaja i czy nurkujesz przy hamowaniu...



ja juz raz rozciagalem sprezyny... generalnie teraz mysle nad ich wymiana i to na

progresywne.




Kurcze tylko ja nim za bardzo nie jeźdzę narazie bo po prostu uszczelniacz z lewej strony nie trzyma i olej ucieka do tego stopnia że spodnie sobie poplamiłem i nie chce zawieszenia katować chciałbym jak najszybciej wymienić olej, przypuszczam że wymienię olej a następnie zadecyduje co dalej

:
Ja zalałem W 15, tak mi poradzili w Larsonie.... i chyba jest za twardo. Droga jest OK ale w mieście troche twardo.

:
janus napisał/a:
Belgu napisał/a:
rozebranie rozebraniem ale generalnie o stanie amorkow powinienes miec pojecie jezdzac

swoim motocyklem... poprostu sie to czuje czy ci dobijaja i czy nurkujesz przy hamowaniu...



ja juz raz rozciagalem sprezyny... generalnie teraz mysle nad ich wymiana i to na

progresywne.




Kurcze tylko ja nim za bardzo nie jeźdzę narazie bo po prostu uszczelniacz z lewej strony nie trzyma i olej ucieka do tego stopnia że spodnie sobie poplamiłem i nie chce zawieszenia katować chciałbym jak najszybciej wymienić olej, przypuszczam że wymienię olej a następnie zadecyduje co dalej




Sama wymiana oleju nie pomoże - musisz wymienić uszczelniacze (najlepiej w obu lagach naraz nawet jeśli cieknie jedna - uszczelniecze i tak sprzedają parami). Jeśli teraz wymienisz olej to przy wymianie uszczelniaczy i tak zalejesz znowu świeży - więc szkoda kasy.

Co do klasy lepkościowej:

10W - za miękki

15W - może być

20W - odpowiednia sztywność



Dla poprawy sztywności zawieszenia można dorobić tulejki (które dodatkowo napną wstępnie sprężyny - patent Jarka73)

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
janus
[Usunięty]
:
Lbzdz napisał/a:
janus napisał/a:
Belgu napisał/a:
rozebranie rozebraniem ale generalnie o stanie amorkow powinienes miec pojecie jezdzac

swoim motocyklem... poprostu sie to czuje czy ci dobijaja i czy nurkujesz przy hamowaniu...



ja juz raz rozciagalem sprezyny... generalnie teraz mysle nad ich wymiana i to na

progresywne.




Kurcze tylko ja nim za bardzo nie jeźdzę narazie bo po prostu uszczelniacz z lewej strony nie trzyma i olej ucieka do tego stopnia że spodnie sobie poplamiłem i nie chce zawieszenia katować chciałbym jak najszybciej wymienić olej, przypuszczam że wymienię olej a następnie zadecyduje co dalej




Sama wymiana oleju nie pomoże - musisz wymienić uszczelniacze (najlepiej w obu lagach naraz nawet jeśli cieknie jedna - uszczelniecze i tak sprzedają parami). Jeśli teraz wymienisz olej to przy wymianie uszczelniaczy i tak zalejesz znowu świeży - więc szkoda kasy.

Co do klasy lepkościowej:

10W - za miękki

15W - może być

20W - odpowiednia sztywność



Dla poprawy sztywności zawieszenia można dorobić tulejki (które dodatkowo napną wstępnie sprężyny - patent Jarka73)




Nie oczywiście że wymienię komplet uszczelniaczy jeden cieknie ale widze że drugi mimo że trzyma jest jakby troszkę popękany, co do tych tulejek narazie się wstrzymam chcę go zrobić w wersji podstawowej troche pojeździć a potem nadejdzie czas na małe modyfikacje ;-)

:
Panowie, jestem świeży w kwestiach rozbiórek różnorakich części w tym motocyklu.

Czy moglibyscie mi opisać w jaki sposób wymienic olej w przednich amorach?

nie wymieniał.

Czuje jak na dziurach (nie za duzych) dobijają. Chciałbym narazie spróbować wymiany oleju, jesli to za wiele nie zmieni to będe się przymierzał do sprężyn, ale to droga sprawa więc zostawiam temat spreżyn na później. najpierw zobaczymy co olej da. Moto ma przebieg 18800 i mam wrażenie że tam oleju jeszcze nikt nie wymieniał.



bardzo prosze o wsparcie techniczne.

Kupiłem LOKOMOTYWĘ :)
:
A może zacznij od sprawdzenia ciśnienia. Może nie masz powietrza i wystarczy dopompować?

:
Nie do końca pamiętam gdzie masz śrubkę spustu oleju ale gdzieś na dole chyba od wewnętrznej strony goleni..ZObacz w serwisówce którą pewnie znajdziesz na ... hondatech.info

odkręcasz później te nakrętki na górnej części lagi nad półką - tylko ostrożnie mocno dociskając i na maksymalnie wyciągniętej ladze z goleni żeby Ci nakrętka nie strzeliła w oko i spadła na bak... no i zalewasz tamtędy nowy olej..

Chyba dużej filozofii nie ma.. jeśli masz serwisówkę to tam masz wszystko krok po kroku śrubka po śrubce napisane co i jak zrobić..

Pozdrawiam

Jadę jadę na motorze...
:
Belgu napisał/a:
rozebranie rozebraniem ale generalnie o stanie amorkow powinienes miec pojecie jezdzac

swoim motocyklem... poprostu sie to czuje czy ci dobijaja i czy nurkujesz przy hamowaniu...



ja juz raz rozciagalem sprezyny... generalnie teraz mysle nad ich wymiana i to na

progresywne.


Belgu ty jeździsz dostojnie więc po co ci progresy :?: -nadmiar kaski :?: dotocz tulejki i wymień olej na 20 a różnicę wydatków wspólnie przepijemy :mrgreen: . a tak serio efekt ten sam co na progresywnych , ale dużo taniej :!:

nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
:
Cezar napisał/a:
Nie do końca pamiętam gdzie masz śrubkę spustu oleju ale gdzieś na dole chyba od wewnętrznej strony goleni..ZObacz w serwisówce którą pewnie znajdziesz na ... hondatech.info

odkręcasz później te nakrętki na górnej części lagi nad półką - tylko ostrożnie mocno dociskając i na maksymalnie wyciągniętej ladze z goleni żeby Ci nakrętka nie strzeliła w oko i spadła na bak... no i zalewasz tamtędy nowy olej..

Chyba dużej filozofii nie ma.. jeśli masz serwisówkę to tam masz wszystko krok po kroku śrubka po śrubce napisane co i jak zrobić..

Pozdrawiam




Dzieki za podpowiedź. Ogólnie o taka wskazówkę mi chodziło, a głównie o to czy tutaj się to odbywa bez konieczności demontażu lag. W serwisówke zajrzę jeszcze na pewno. Kurde mam problem z tymi serwisówkami, nie do końca jarze która minie dotyczy, czy ta o tylule 94->. Póki co mam ta 97-01, ale mam wątpliwości, bo ona głównie dotyczy chyba wersji CD ( inna kierata?), zawieszenia sie czyms różnią?

Kupiłem LOKOMOTYWĘ :)
:
raczej wersją 94-> ale zawieszenie chyba identycznie rozwiązane

Jadę jadę na motorze...
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group