Wskaźnik zmiany biegów
Odpowiedz do tematu

: Wskaźnik zmiany biegów
Witam wszysykich
Chciałabym zamontować do Hani VT
125 wskaźnik zmiany biegów...
Macie z tym jakieś doświadczenia??? Jaki model wskaźnika pasowałby do Hani, no i gdzie mógłbym go kupić.. Z góry dzięki

Krakus
:
wskaźnik zmiany biegów?
Czyli sygnalizator włączonego konkretnego biegu?
To wymagałoby mechanicznej modyfikacji skrzyni biegów, żeby cóś takiego dołożyć

Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
:
Witam, temat poruszany już wcześniej. Przejrzyj wcześniejsze tematy dotyczące 125 i znajdziesz kilka postów na ten temat.
Sam trochę o tym myślałem - ale opinie bardziej doświadczonych nie są entuzjastyczne.

:
Krakus1908, osobiście uważam, że taki dodatek ma sens przy motocyklach z nieco wyższym momentem obrotowym i innego rodzaju (naked, sport itp.)
Do cruisera/choppera to trochę strata pieniędzy. Jak będziesz czuć swoją maszynę to będziesz wiedział na którym jest biegu ;-)
W razie jakbyś jednak koniecznie chciał mieć to zerknij chociażby na ten model:
http://www.sklepikmotocyk...h01-p-2325.html

Powinien pasować do Twojego motocykla.

krzynol, żadnych modyfikacji skrzyni biegów nie trzeba robić :-P

:
W naszych maszynach są tylko 3 biegi: za niski, za wysoki i właściwy. A na którym się jest to się czuje :mrgreen:

___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
:
Bardzo przydatna rzecz. Mam od trzech sezonów i bardzo sobie chwalę. Miałem problemy na dalszych trasach czy wbiłem już piaty czy jeszcze jadę na czwartym i odwrotnie - szukałem szóstki :-D
Do zamontowania nie trzeba żadnej ingerencji mechanicznej , wpina się w instalację elektryczną i konfiguracja - z tym jest troszkę problemów , bo z instrukcji wynika , że robi się to na postoju z podniesionym kołem - walczyłem dwa dni i w końcu wyjechałem na mało uczęszczaną drogę - załatwiłem sprawę w pięć minut.
Trzeba zakupić sprzęt dedykowany do poszczególnych marek i typu motocykla , chodzi o instalację , żeby nie ciąć itd. tylko wpina się to do wtyczek już istniejących w motocyklu.

Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
:
Dżej dżej napisał/a:
W naszych maszynach są tylko 3 biegi: za niski, za wysoki i właściwy. A na którym się jest to się czuje :mrgreen:

Dokładnie tak jest a szczególnie w VT125, za wysoki bieg - nie jedzie. Szkoda kasy.

Apetyt rośnie w miarę jeżdżenia
:
KateTheTigress napisał/a:
krzynol, żadnych modyfikacji skrzyni biegów nie trzeba robić

to na jakiej zasadzie to działa? skąd on ma wiedzieć jaki to bieg.
musiałby być jakiś sterownik uC co wyłapuje prędkość, otwarcie przepustnicy czy obroty i sobie to kalkulować
ale jak jest gaźnik to jak?

Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
:
myślę i myślę...
gaźnik nie ma znaczenia raczej, obroty są do wyjęcia z systemu, może prędkość też
ale już jak prędkościomierz jest na linkę to już nie da rady

Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
:
Znalazłem w sieci takie oto wyjaśnienie :

“Jak to działa?
Kontrolka informująca kierowcę o tym, że włączony jest bieg neutralny, tzn. luz, zaświe- ca się, gdyż zostaje zamknięty obwód do
masy poprzez czujnik biegu neutralnego (jest to jedno z rozwiązań, jakie się stosuje w motoryzacji i dla takiego rozwiązania możemy zastosować opisywany wskaźnik).
Idea jest prosta: poprzez przerobienie czujnika biegu neutralnego tak, by zamykał obwód również dla pozostałych pozycji, tj. kolejnych biegów, można wyświetlić kie- rowcy pojazdu stosowną informację.”

Link do całego schematu “zrób to sam” : https://serwis.avt.pl/manuals/AVT3042.pdf

...kupa sprzętu, nic talentu
:
W VT125 nie ma linki, pomiar jest elektroniczny. Mając do tego obroty można wyliczyć bieg.

Apetyt rośnie w miarę jeżdżenia
:
Najprościej wziąć obroty silnika i powiązać je z prędkością.
Do tego blokada wyświetlania na czas naciśnięcia sprzęgła - nie są to obliczenia zbyt skomplikowane :-)
Oczyeiscie rozwiązanie sprawdzi się TYLKO w przypadku elektronicznego licznika km.

Ja widziałem jeszcze inne rozwiązanie: przy dźwigni zmiany biegów montuje się dwa czujniki, które reagują na jej pociągnięcie/naciśnięcie.
Mamy przecież skrzynię biegów sekwencyjną wiec nie da się bezpośrednio jednym ruchem przejść np z biegu 2 na na 5
Każde pociągnięcie do góry to bieg +1 i analogicznie w drugą stronę.
Dodatkowo sygnał luzu zeruje układ liczenia biegów i … to cała filozofia.
Wadą największą tego rozwiązania jest konieczność mechanicznego zamontowania tych dwóch czujników

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Wskaźniki są dostępne zarówno do motocykli z licznikiem elektronicznym jak i napędzanym linką :-P
Montaż jest banalnie prosty. Nie wiem jak to działa i nieszczególnie mnie to interesuje, bo nie zamierzam montować nic takiego u siebie ;-)

:
W moim drugim motorze mam fabrycznie zamontowany wskaźnik biegu na którym jadę :lol: :lol:

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group