Wyciek oleju spod uszczelki na cylindrze?
Odpowiedz do tematu

: Wyciek oleju spod uszczelki na cylindrze?
Cześć.
Piszę w sprawie nieco dla mnie wstydliwej, bo powinienem zająć się nią już rok temu, a nie zostawiać na ostatnią chwilę.
Życie jednak pisze różne scenariusze i oto zgłaszam się prawie rok po zaobserwowaniu wycieku.
Ale po kolei.

Na koniec zeszłego sezonu, po tym jak Honda kilka ładnych tygodni stała pod chmurką przyszedł czas na przejażdżkę do garażu 20 km od domu, gdzie miała przezimować.
Zauważyłem jednak, że spod uszczelki (tak mi się wydawało) wypłynęło trochę oleju.
Z duszą na ramieniu przejechałem te 20 km i zostawiłem motor, jak się okazało aż do sierpnia (będę po niego jechał dopiero w przyszłym tygodniu).

Zastanawia mnie, co powinienem zrobić - czy konieczna jest wymiana uszczelki, czy jeśli teraz nie zauważę żadnego wycieku mogę spokojnie ruszać przed siebie.
(Wiadomo, że sprawę bym uważnie monitorował.)

Jako, że zajście miało miejsce w październiku a miałem wtedy na głowie więcej, niż byłem w stanie udźwignąć, nie pamiętam szczegółów.
Mogę dodać, że motor miał wiosną wymieniany olej, świece i resztę płynów.
Po tym zrobiłem na nim żenująco mały przebieg (kilkaset km), co zresztą widać po kolorze oleju.
Czy jest taka opcja, że wlałem za dużo oleju i dlatego go wypchnęło ciśnienie?
Choć nie wydaje mi się, żeby ruszył na nim w przypadku stwierdzenia, że jego naddatku...

Będę wdzięczny za każdą sugestię! :toast:

Z jakiegoś powodu nie chcą się wyświetlić zdjęcia poprzez [img][/img], dlatego wrzucam linki:
https://imgur.com/WoGxLke
https://imgur.com/pmRScPB
https://imgur.com/TTnW71w
https://imgur.com/WxZUBlz
https://imgur.com/Go7BrxE






live to ride
:
Pokrywy rozrządu do zdjęcia.
Oczyścisz wszystko, dasz nowe uszczelki i będzie git.
Innych opcji raczej nie widzę

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Z tak "kosmyetycznym" wyciekiem ,to spokojnie sezon jeszcze przejeździsz . jednak czeka Cię mała robota ,najpierw spróbuj dociągnąć śrubki pokrywy zaworów (Z czuciem tam bodajże 12Nm ) i w międzyczasie poszukaj sobie Uszczelki pokrywy zaworów ,do twojego modelu i w wolnym czasie trzeba będzie wymienić . W Shadowkach ,to niestety przeważnie trzeba zdjąć bak i... i jeszcze troszkę ,ale wszystko do ogarnięcia .

:
Czyli kolejna lekcja przede mną 8-)
Bardzo dziękuję za szybką pomoc!

live to ride
:
Jak nie masz 2. lewych rąk i potrafisz myśleć to bez kłopotu ogarniesz ten wyciek :-)

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Marecki napisał/a:
Jak nie masz 2. lewych rąk i potrafisz myśleć to bez kłopotu ogarniesz ten wyciek :-)

A więc jest nadzieja! :mrgreen:

Ostatnio zmieniony przez mokujin 2021-08-03, 18:47, w całości zmieniany 2 razy
live to ride
:
Nadzieja zawsze jest :-)

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Szukam na allegro i znalazłem 2 zupełnie różne produkty o tej samej nazwie...
Zakładam, że raczej chodzi o ten
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-pokrywy-zaworow-honda-vt-600-c-shadow-7501162189
ale wolę się upewnić ;)
Druga opcja to ta oferta:
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-pokrywy-zaworow-honda-vt-600-c-shadow-10452464875

Jak sądzicie, lepiej wymienić chyba w 2 cylindrach, skoro pojawił się taki problem?
A może lepiej nie ruszać drugiego cylindra, skoro nic się z nim nie dzieje?

live to ride
:
Ta druga to zapewne od dekielka od regulacji luzu zaworowego.
W zasadzie jak rozkręcisz to od razu moim zdaniem wymień obie.
Oczywiście możesz pójść dalej i przy okazji …. wypolerować oba dekle ale zostaw to lepiej na długie, zimowe wieczory ;-)

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Stara zasada " nie ruszaj gó... , puki nie śmierdzi " ,wymień tylko tą uszkodzoną ,bo całkiem możliwe ,że nowa uszczelka będzie gorszej jakości jak oryginał . Jednak przy tak malutkim wycieku ciesz się sezonem ,a na dupsy przyjdzie czas jesienią .

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group