KUP MOTOCYK I OGARNIJ GO SAM
Odpowiedz do tematu

: KUP MOTOCYK I OGARNIJ GO SAM
Szanowne Grono.
Wrzucam link do zestawu zdjęć (niestety nie mam na obecną chwilę dostępu do skanera), zawierające przydatne informacje i porady serwisowe. Poniżej zamieszczam listę. Źródło materiału to poradnik miesięcznika Motocykl.

Lista:
1) Poradnik sapera, czyli jak uniknąć miny – punkt po punkcie wymienione czynności i elementy do sprawdzenie podczas zakupu motocykla używanego. Punk po punkcie można samemu zweryfikować wiele obszarów naszego potencjalnego zakupu, bez pominięcia czegokolwiek pod wpływem emocji i tzw. zakupu sercem, nie głową.
2) Wymiana oleju silnikowego.
3) Wymiana płynu chłodzącego.
4) Wymiana płynu hamulcowego.
5) Wymiana klocków hamulcowych.
6) Wymiana sprzęgła.
7) Wymiana zestawu napędowego.
8) Wymiana uszczelniaczy widelca.
9) Wymiana łożysk w główce ramy.
10) Wykręcanie urwanych śrub.
11) Wymiana tapicerki kanapy.

Gdyby zdjęcia z jakiegoś powodu nie otwierały się w większym formacie, wystarczy kliknąć prawym klawiszem myszki w wybrane zdjęcie i wybrać z menu opcję „Otwórz link w nowej karcie”. Wtedy da się je powiększać i jest czytelne. Powyższe poradniki przydadzą się w formie ściągawki osobom, które mają warunki, trochę wiedzy, ale nie mają pewności, czy sobie poradzą bez małego wsparcia. Także wrzucam. Może komuś się przyda, ktoś skorzysta. Zdjęcia można sobie oczywiście pobierać :mrgreen:

Link: https://photos.app.goo.gl/a1y4Vu4JZ61kV4fG8

:
Super ^^ Bardzo dziękujemy ^^

:
Dzięki za info :-)8

motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
:
:mrgreen:

you're never too old to Rock'n Roll …
Jethro Tull
:
No tak - po przejściu tych 11-stu punktów , mamy sprzęt po generalnym remoncie (OPRÓCZ SILNIKA) to tak dla porządku warto jeszcze chociaż do świeczek zerknąć . Nie bardzo rozumiem..
ale odbieram to tak , że przy zakupie wszystkie te wymiany trzeba "ogarnąć" - jeżeli rzeczywiście ktoś tak myśli i innym poleca , to chyba się z h.... na łby pomieniał , albo go pogięło i..nie wyprostowało??

Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
:
januszek, kto bogatemu zabroni? :-)8

-=ShadoW=-
:
Przepraszam, jeśli ktoś z Was inaczej odebrał moją intencję. Faktycznie, mogłem przemyśleć temat postu, ale stało się i nie będę go edytował. Także WIELKIE PRZEPRASZAM za małe zamieszanie i już prostuję.

Moim szczerym zamiarem było jedynie to, aby ktoś, jak już wcześniej napisałem, może, czyli ma warunki (miejsce i narzędzia), czuje się na siłach (odrobina wiedzy), potrafi (jakieś doświadczenie), przy małym wsparciu w postaci poradnika może (nie musi), spróbować coś samodzielnie naprawić/zrobić/wymienić w motocyklu. Nikogo nie namawiam do samodzielnego podejmowania prac przy motocyklu, jeśli nie czuje się na siłach.

Osobiście jestem przekonany, że wielu osobom te materiały bardzo się przydadzą. Stąd mój pomysł, aby je tu na forum wrzucić i podzielić się nimi z Wami. Z drugiej strony, po podjęciu jednego z tematów związanych z pracami serwisowymi mamy jak na dłoni podstawową wiedzę/wskazówki na dany temat, co w dużym stopniu zwalnia nas z potrzeby czytania wielu stron postów, a ewentualne pytania, które mogą się pojawić, będą już dotyczyć szczegółów cechujących konkretny model, czy markę motocykla, lub napotkanego problemu.

Dla jasności podkreślę, intencją tego tematu było i jest jedynie zapewnienie wsparcia merytorycznego przy pracach serwisowych, czy samodzielnym kupnie motocykla, dla zainteresowanych. Korzystanie z załączonych materiałów nie jest obowiązkowe. Jeśli ktoś chce, proszę bardzo.

:
Ludziska ,czepiacie się ;-) . Jest racją ,że mało kto zwraca uwagę na pierdołki techniczne ,a powinien ,ale jest też racją ,że mówi się "przyjedziesz tym nowym ? " ,choć nowy ma naście lat . Dzisiaj niestety mało kto wypowiada się na tematy " stricte techniczne " ,bo niewielu toto interesuje , a jeszcze mniej się zna :shock: ( lub chociaż próbuje ). Zbliża się okres wymian motocykli i na pewno ktoś skorzysta . Od tego właśnie jest forum ,na którym czytają ludzie w temacie ,a nie ten facecośtam ,gdzie czytają wszyscy .

:
I tu się mylisz. Ogarniam 95% serwisowania i napraw swojej zabawki i to nie tylko obecnej i nie tylko swojej ;) Wystarczygaraż z narzędziami, serwisówka i trochę pomyślunku.

-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
:
Heloł ;-) ,od razu " mylisz " , napisałem "mało kto " a nie " nikt " . Jedna jaskółka ... i też nie mam zamiaru , nikomu niczego ,bo po co wiedzieć wszystko ,od tego są fachowcy .Dobra zabawa jest najważniejsza :ride: , Jednak przed próbą nabycia maszyny warto niektóre tematy sprawdzić ,to o tym jest ten post .

:
....taaaa.....

i sprawdzić też czy kulki w łożyskach są ułożone w odpowiedniej kolejności, a przygotowując nowy nabytek na zimę koniecznie wymienić świece zapłonowe na woskowe...
:mrgreen:

:
Sześć lat temu jak zmieniałem maszynę , przyjechał gość po "Nomada" - przez tel dał do zrozumienia "że doskonale się zna - panie ja na polu tłoki wymieniałem" itd. A i owszem rozwalił mnie na łopatki , jak zagaił - czy "nie pozakładałeś czasem dębowych tłoków , bo jak Junaka onegdaj kupował , to"... i takie inne bzdety . Pogoniłem go jak chciał do "karbulatora" zaglądać , a za dwa dni przysłał syna z zięciem (domyśliłem się bo tym samym passatem zajechali) ..tak się właśnie ludzie wyznają na motocyklach i ogólnie na motoryzacji . Teraz jest jeszcze gorzej , bo
naczytają się bzdur w internecie i jeszcze na tej podstawie pseudo "poradniki" dla kupujących redagują . Pewne sugestie są pomocne przy zakupie , ale typu ; kapanie oleju , wygląd opon , czy ograniczniki na główce , ale dla ludzi co mnieli już do czynienia z motocyklem - nie dla laika , bo powiedz mu żeby sprawdzić czy ślad trzyma - chciałbym zobaczyć jak się do tego zabierze taki kupujący po poradach z poradnika..

Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group