/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak mocy
Autor Wiadomość
franke 


Motocykl: Honda SHADOW 750 ACE C2 1998
Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: OST
Wysłany: 2021-08-06, 16:18   Brak mocy

Shadow 750 ACE 1998 r

Witam,
pewnego ładnego dnia byłem moto na myjni. Przejechałem bez problemy 30km, po tym dystansie zaczął szarpać i stracił moc. Rozpędziłem się tylko do 80km/h. Przy odkręceniu manetki zaczyna się dusić i tyle.
Co już zrobiłem:
- zlałem paliwo i zalałem nowe
- zlałem paliwo z gaźników
- wyczyściłem świece
- sprawdziłem iskrę na każdej świecy
- wyczyściłem filtr powietrza
- jeśli złapał wilgoci to pewnie już powinien wyschnąć bo minęły juz 2 tygodnie od tego pamiętnego dnia

Faktycznie jedna ze świec wilgotna była i była też l wilgoć pod filtrem powietrza.

gdzie jeszcze szukać i co robić ?
dzięki za pomoc
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2021-08-06, 16:50   

Czy moduł zapłonowy jest rozbieralny? Może dostała się woda. Do zbiornika zadać nieco denaturatu, to wypije (silnik) chociaż w paliwie już jest trochę.
 
 
franke 


Motocykl: Honda SHADOW 750 ACE C2 1998
Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: OST
Wysłany: 2021-08-06, 16:52   

AMarek napisał/a:
Czy moduł zapłonowy jest rozbieralny? Może dostała się woda. Do zbiornika zadać nieco denaturatu, to wypije (silnik) chociaż w paliwie już jest trochę.

moduł zapłonowy to miejsce gdzie wchodzą przewody ze świec ?
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2021-08-06, 17:07   

Nie wiem jaka to wersja ale w starszych cewki wysokiego napięcia były osobno a moduł lub dwa w innym miejscu, najczęściej w okolicy akumulatora.
 
 
franke 


Motocykl: Honda SHADOW 750 ACE C2 1998
Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: OST
Wysłany: 2021-08-06, 18:12   

AMarek napisał/a:
Nie wiem jaka to wersja ale w starszych cewki wysokiego napięcia były osobno a moduł lub dwa w innym miejscu, najczęściej w okolicy akumulatora.

moduł nierozbieralny, wszystko suche. myślę że po 2 tygodniach w garażu już wszystko wyparowało
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9486
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2021-08-06, 20:48   

franke napisał/a:
moduł zapłonowy to miejsce gdzie wchodzą przewody ze świec ?

Nie.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
franke 


Motocykl: Honda SHADOW 750 ACE C2 1998
Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: OST
Wysłany: 2021-08-06, 22:53   

Jakieś pomysły co dalej? Zostaje tylko czyszczenie gaźnika?? :(
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2021-08-06, 23:55   

A paliwo ze zbiornika leci, może coś jest zapchane?
 
 
franke 


Motocykl: Honda SHADOW 750 ACE C2 1998
Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: OST
Wysłany: 2021-08-07, 05:53   

AMarek napisał/a:
A paliwo ze zbiornika leci, może coś jest zapchane?
leci leci :)

Ale wytłumaczcie mi proszę. Wyciągnąłem 2 świece z przedniego cylindra i moto odpalił. Potem wyciągnąłem 2 świece z tylnego i moto nie odpalił. Czy to znaczy że właśnie z przednim problem ?
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 954
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-08-07, 09:54   

A iskrę miałeś na tych świecach przedniego cylindra?

Tak swoją drogą to bardzo niezdrowo jest pozostawiać fajki świec wolno w powietrzu i uruchamiać moto bo może to się zakończyć poszukiwaniem drugiego modułu zapłonowego. Układ (cewka + moduł) musi być obciążony świecą lub ew. zwieracz fajkę do masy. W przeciwnym wypadku cewka generuje duże przepięcia, które mogą właśnie uszkodzić samą cewkę lub moduł zapłonu.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
franke 


Motocykl: Honda SHADOW 750 ACE C2 1998
Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: OST
Wysłany: 2021-08-07, 10:46   

OK, sprawa wygląda tak.
1. Iskra była na każdej ze świec (nie wiedziałem że niezdrowo)
2. Moduły zapłonowe zamieniłem miejscami. w dalszym ciągu to samo tzn nie pali na przedni cylinder - z tego wnioskuje ze moduły są sprawne.
3. za pierwszym razem jak zlewałem benzynę z gaźników to nie było z tym problemu - z przedniego i tylnego wykapało paliwo.
4. dzisiaj znowu się dobrałem do gaźników - z tylnego da się spuścić paliwo, z przedniego nic nie kapie - co by znaczyło że paliwo tam nie dociera czyli gaźnik zapchany ?

jeśli pkt 4 jest prawdziwy czy da się to jakoś przepchać czy tylko rozbierać?
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 954
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-08-07, 12:43   

Czyżby pływak w gaźniku się zawiesił?
Odpukaj go delikatnie
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
franke 


Motocykl: Honda SHADOW 750 ACE C2 1998
Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: OST
Wysłany: 2021-08-07, 12:59   

Marecki napisał/a:
Czyżby pływak w gaźniku się zawiesił?
Odpukaj go delikatnie
opukalem:( z każdej strony :( nic
dzień później
wyciągnąłem gaźniki, wyczyściłem co się da, zamontowałem, wyregulowałem trochę i śmiga.
dziś przejażdżka bo jeszcze nie do końca poskręcany. zobaczymy jak będzie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM