Zakleszczony bieg |
Autor |
Wiadomość |
Miro
Motocykl: vt 1100 c2 ace
Dołączył: 01 Sie 2021 Posty: 2 Skąd: Irl
|
Wysłany: 2021-08-01, 14:23 Zakleszczony bieg
|
|
|
Witam - zmieniałem ostatnio czujnik luzu w mojej Vt 1100 c2 ace (96) i po założeniu ponownie lewego dekla nie jestem w stanie wrzucić żadnego biegu - lewarek ani drgnie.
Motocykl ma wrzucony 1szy bieg i nie jestem w stanie tego zmienić - delikatne próby przepychania do przodu i do tyłu nic nie pomgają.
Przypuszczam ,że problem powstał podczas zakładania lewego dekla ( stukałem delikatnie gumowym młotkiem po deklu aby łatwiej było go nałożyć na wałek od zmiany biegów.)
Czy ma ktoś jakiś pomysł jak to uzdrowić ... ?
PS
Mam serwisówkę Haynes ( po angielsku) i niestety nie do końca rozumiem jak ten problem jest rozwiązany w książce.
Z góry dzięki. |
_________________ Miro |
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2021-08-02, 11:26
|
|
|
Skoro działało a nie działa, to może rozbierz i spróbuj złożyć ponownie.
Nie wiem jak to w środku wygląda ale może coś pomieszałeś? |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 854 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2021-08-02, 19:39
|
|
|
Miro napisał/a: | Mam serwisówkę Haynes ( po angielsku) i niestety nie do końca rozumiem jak ten problem jest rozwiązany w książce.
|
Polecam tłumacza angielska polskiego wujka Google. Można tłumaczyć całe zdania. Sam sobie tak radziłem. |
_________________ <-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1 |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1176 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2021-08-02, 21:21
|
|
|
Zobacz czy cięgno nie opiera się o ramę lub silnik. Rozbierzesz pół Moto. A pooblem będzie tak blachy że siądziesz i się zasmiejesz do siebie. |
|
|
|
|
Miro
Motocykl: vt 1100 c2 ace
Dołączył: 01 Sie 2021 Posty: 2 Skąd: Irl
|
Wysłany: 2021-08-03, 11:20
|
|
|
Dzięki za wszystkie komentarze i dobre słowo - problem z serwisówką nie polega na mojej znajomości języka angielskiego a na bardzo zdawkowym opisaniu tematu w książce ;) Problem rozwiązłem i postaram się to opisać - może komuś się przyda ...
Poniżej na prawo od wałka zmiany biegów znajduje się mały okrągły aluminiowy dekiel - po jego wyjęciu można zobaczyć jak dwa zębate półksiężyce - powinny one być "z synchronizowane" w jednej osi. W moim przypadku były przestawiane co uniemożliwiało zmianę biegów.
Niestety trzeba zdjąć dekiel aby móc wyjąć wspomniany aluminiowy dekiel i trochę sie trzeba nagimnastykować bo... rama przeszkadza.
Nie mam możliwości dodawania plików wiec zdjęcia dekielka nie pokarze - jeśli dobrze pamietam serwisówka Hynes rozdział 2.49 ma parę zdjęć.
Pozdrawiam. |
_________________ Miro |
|
|
|
|
Hydrant
Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46 Dołączył: 12 Kwi 2017 Posty: 105 Skąd: NBR
|
Wysłany: 2021-08-08, 08:30
|
|
|
Zakładając z powrotem jak to nazwałeś "mały aluminiowy dekiel" mogłeś wymienić oring który go uszczelnia. Jest dość częste miejsce wycieków oleju w Ace. |
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2021-08-09, 13:30
|
|
|
A nie mówiłem?. Czasami wystarcza ponownie rozebrać i złożyć.
Nie jednokrotnie mi to pomogło w różnych naprawach |
|
|
|
|
|