/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
VT500 - modyfikacje
Autor Wiadomość
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-07-13, 21:08   VT500 - modyfikacje

Tak sobie pomyślałem, ze może warto byłoby opisać jakieś ciekawe modyfikacje naszych moto
Miałem ostatnio drobny problem, że moto potrafiło mi zgasnąć przy próbie odkręcenia manetki podczas np ruszania z miejsca na światłach.
Czasem po zgaszeniu rozgrzanego silnika (np aby zatankować) też trzeba było trochę pokręcić rozrusznikiem aby odpalił.
Nie ukrywam, że „ciut” irytujące to było więc zrobiłem dzisiaj mały experyment - zamontowałem przekaźnik, którym zasiliłby same cewki zapłonowe bezpośrednio z accu (przez bezpiecznik oczywiscie).
Efekt: pozytywny!
Moto bez kłopotów pali czy to zimny czy gorący.
Niestety - w ponad 30 letnim moto stan techniczny połączeń w instalacji elektrycznej jest po prostu „taki sobie” i na każdym połączeniu mamy jakiś spadek napiecia a to w tym przypadku wpływało na mniejszą energię iskry.
Wydaje mi się, ze największym problemem w tym moto jest ta skrzynka połączeniowa pod reflektorem no ale trochę problematyczna jest jej likwidacja czy naprawa.
Przekaźnik aktualnie zamontowany na probę wisi sobie obok cewek - teraz trzeba będzie go gdzieś schować aby nie bał się deszczu.
Wcześniej zamontowałem przekaźniki do światła mijania, lightbarów i pozostałych akcesoriów - teraz dojdzie jeszcze jeden.
 
 
JaMag38 

Motocykl: VT 500C '86, MZ ES 250/2 '67, BMW K1200GT
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 47
Skąd: Zamość, lubelskie
Wysłany: 2021-07-16, 07:03   

Dobry pomysł z wstawianiem przekaźników w instalację. Jedyny minus to brak miejsca na ich "schowanie". Generalnie te nasze Hanki mają bardzo mało miejsca na takie dodatki ale taki już ich urok. Jestem zwolennikiem wszelkich zmian jeśli tylko poprawiają bezpiczeństo i komfort kierującego.
_________________
Robię to co muszę a czasem robię to co lubię 😉
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-07-16, 08:25   

Fakt - miejsca za wiele nie jest wiec warto iść w kierunku przekaźników małogabarytowych ale i tak bezpieczniki trzeba umieścić w takim miejscu aby nie było konieczne rozebranie połowy moto celem ich wymiany.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Woder 
Woder


Motocykl: VT 500 C 86, WSK M06 KOS 85
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 629
Skąd: Nysa, Malary
Wysłany: 2021-07-17, 20:27   

Ja mam moto z 86" roku i nie mam tej puszki pod lampą. Wcześniej miałem 83" i tak jak napisałeś po tankowaniu zaraz ją odpalić to nie lada gratka. A ta 86" pali jak ścigacz, tylko bzyk i chodzi.
_________________
Vel Thomas
 
 
pokrak 

Motocykl: Honda Shadow VT-500C 86r.
Wiek: 44
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 48
Skąd: Poznan
Wysłany: 2021-08-12, 17:14   

Przednia lampa od ursusa c360 po małych modyfikacjach
W trakcie rozkminy tylni błotnik od wcześniejszego modelu
Kierunkowy od vt600
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-08-12, 19:42   

pokrak - wersja 83-84 ma inne (krótsze) mocowanie lampy niż w późniejszych wersjach. Zresztą w tych wczesnych rocznikach mamy oryginalnie lampę prostokątną.
Ale pokaż proszę adaptację lampy z C360 bo ciekaw jestem
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
pokrak 

Motocykl: Honda Shadow VT-500C 86r.
Wiek: 44
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 48
Skąd: Poznan
Wysłany: 2021-08-16, 13:31   

Marecki napisał/a:
pokrak - wersja 83-84 ma inne (krótsze) mocowanie lampy niż w późniejszych wersjach. Zresztą w tych wczesnych rocznikach mamy oryginalnie lampę prostokątną.
Ale pokaż proszę adaptację lampy z C360 bo ciekaw jestem


Właśnie te prostokątne kształty zmusiły do poprawy designu bo po prostu mi się nie podobały.
Porobię zdjęcia i umieszczę
 
 
Stormwind 
Zbyszek


Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 109
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-09-24, 11:31   

Ja z dodatkowych przeróbek to oprócz lightbarów (przez przekaźnik) i ostatnio Twojej koncepcji z dodatkowym zasilaniem cewek, dorobiłem sobie kontrolkę wysunięcia stopki - bo przyznam, że nie raz zdarzyło mi się w pośpiechu ruszać z wysuniętą :/
Dodatkowo, poprzedni właściciel (któryś z nich w każdym razie) zamontował w schowku w oparciu (wersja 1986) dodatkowy zbiornik płynu chłodzącego z czujnikiem poziomu. Ten zbiornik jest połączony z fabrycznym rurką. A z czujnika poziomu płynu mam również wyprowadzoną kontrolkę na pulpit wskaźników. No i trzecia kontrolka świecąca w momencie uruchomionego wentylatora (+ oczywiście przycisk do ręcznego włączania). Zakładam, że obie te sprawy musiały mieć swoją przyczynę pewnie w przegrzewaniu moto. Kiedy go kupiłem to miałem sporo prostowania co do układu chłodzenia: termostat, czujnik załączania wentylatora, chłodnica itp, ale sumarycznie pozostawiłem ten dodatkowy zbiornik z wskaźnikiem bo stwierdziłem, że przydatny i ciekawy patent no i na pewno mi płyn nie ucieknie ...
_________________
LwG!
 
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-09-24, 13:58   

Zawsze w tym miejscu można byłoby dodatkowy …. zbiornik na paliwo dać ;-)
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Stormwind 
Zbyszek


Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 109
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-09-27, 20:07   

Albo bidon na whisky... ;)
_________________
LwG!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM