Witka.
Szukalem i szukalem i nie moge znalesc gdzie u licha sprawdza sie poziom plynu w Vt 1100 ACE. Jest wlew jakis za puszka na narzedzia....ale czy to wszystko?
Przy okazji zapytam.... moge w razie braku dolac plyn do chlodnic aluminiowych bez calkowitej zmiany plynu? Nie wiem co tam jest aktualnie wlane, bo moto kupione niedawno.
Odpowiedz do tematu
: Gdzie sprawdze poziom plynu chlodniczego?
...
:
Bezpośrednio możesz sobie sprawdzić, odkręcając korek chłodnicy zbiorniczek wyrównawczy znajduje się pewnie po prawej stronie motoru, przed pompą paliwa, za silnikiem, sporo pod airbox'em Jak nie jesteś pewien, co jest wlane (o ile to jest płyn do chłodnic) to raczej jest niewskazane dolewanie, bo nie każdy płyn miesza się z innym chociaż przyjęte jest, że większość Lepiej wymienić całą zawartość, wtedy masz pewność.
:
dzieki za info
na chlodnicy nie widze zadnego korka... on jest pod oslona?
na chlodnicy nie widze zadnego korka... on jest pod oslona?
...
:
Między główką ramy a bakiem, po prawej stronie motocykla (dla dokładności - po stronie dźwignie hamulca) powinieneś mieć osłonkę plastikową (najprawdopodobniej plastikową). Odkręcasz tą zaślepkę i pod spodem jest korek wlewu do chłodnicy.
Złoty napisał/a: |
dzieki za info
na chlodnicy nie widze zadnego korka... on jest pod oslona? |
Między główką ramy a bakiem, po prawej stronie motocykla (dla dokładności - po stronie dźwignie hamulca) powinieneś mieć osłonkę plastikową (najprawdopodobniej plastikową). Odkręcasz tą zaślepkę i pod spodem jest korek wlewu do chłodnicy.
:
aaaha
trzeba by zmienic ten plyn, bo nie wiem co tam plywa...
trzeba by zmienic ten plyn, bo nie wiem co tam plywa...
...
:
W takim razie:
1. Odczepiasz przewód gumowy, który idzie od dołu chłodnicy do pompy (uprzednio podstawiając coś na płyn)
2. Czekasz, aż przestanie kapać
3. Zakładasz przewód
4. Wlewasz płyn do chłodnicy
5. odpalasz maszynę i patrzysz, kiedy we wlewie płynu przestaną sie pojawiać bąbelki powietrza (ok 3- 5 minut)
6. uzupełniasz płyn w chłodnicy i zamykasz korek
7. uzupełniasz płyn w zbiorniczku wyrównawczym
8. Zakładasz wszelkie wcześniej zdjęte zaślepki, boczki, osłonki.
9. Masz banana na gębie przez jakieś 20 - 30 km
10. Stoisz pod garażem/parkingiem i z uwielbieniem patrzysz na maszynę, przez jakieś 10 - 15 minut
11. Albo jedziesz dalej albo idziesz na piwo
Złoty napisał/a: |
aaaha
trzeba by zmienic ten plyn, bo nie wiem co tam plywa... |
W takim razie:
1. Odczepiasz przewód gumowy, który idzie od dołu chłodnicy do pompy (uprzednio podstawiając coś na płyn)
2. Czekasz, aż przestanie kapać
3. Zakładasz przewód
4. Wlewasz płyn do chłodnicy
5. odpalasz maszynę i patrzysz, kiedy we wlewie płynu przestaną sie pojawiać bąbelki powietrza (ok 3- 5 minut)
6. uzupełniasz płyn w chłodnicy i zamykasz korek
7. uzupełniasz płyn w zbiorniczku wyrównawczym
8. Zakładasz wszelkie wcześniej zdjęte zaślepki, boczki, osłonki.
9. Masz banana na gębie przez jakieś 20 - 30 km
10. Stoisz pod garażem/parkingiem i z uwielbieniem patrzysz na maszynę, przez jakieś 10 - 15 minut
11. Albo jedziesz dalej albo idziesz na piwo
:
hehehe instrukcja mistrzowska o ile pierwsze pkty sa czysto instruktazowe, o tyle ostatnie w pelni pokazuja jak wygladam jak schodze z z Shadowki... jak narazie po kazdym smiganiu
dzieki za info
dzieki za info
...
:
Że tak jeszcze na ten temat....
do zbiorniczka wyrownawczego osobno nalewac plyn przez wlew w okolicy praweg podnozka kierowcy? Jakis poziom sie tam sprawdza?
do zbiorniczka wyrownawczego osobno nalewac plyn przez wlew w okolicy praweg podnozka kierowcy? Jakis poziom sie tam sprawdza?
...
:
Na zbiorniczku powinieneś mieć dwie kreski LOW i MAX. Płyn powinien być bliżej LOW. I tak, przez ten osobny korek
Złoty napisał/a: |
Że tak jeszcze na ten temat....
do zbiorniczka wyrownawczego osobno nalewac plyn przez wlew w okolicy praweg podnozka kierowcy? Jakis poziom sie tam sprawdza? |
Na zbiorniczku powinieneś mieć dwie kreski LOW i MAX. Płyn powinien być bliżej LOW. I tak, przez ten osobny korek
:
Wiesz co, jakas kreske na nim widac jak sie przypatrze, ale jest on tak schowany za puszka boczna, ze wogole nie widac co i jak.
...
:
Ja to robię tak, ze w ciemnym garażu świecę latarka w dno zbiorniczka :) wtedy widać poziom płynu :)
Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
:
Niestety mam wcześniejszą wersję 1100, u mnie jest bardzo dobrze widoczny poziom. Jak u Ciebie sprawdzić - nie wiem. Ale bym poświecił latarką przez zbiorniczek - pewnie będzie widać
Złoty napisał/a: |
Wiesz co, jakas kreske na nim widac jak sie przypatrze, ale jest on tak schowany za puszka boczna, ze wogole nie widac co i jak. |
Niestety mam wcześniejszą wersję 1100, u mnie jest bardzo dobrze widoczny poziom. Jak u Ciebie sprawdzić - nie wiem. Ale bym poświecił latarką przez zbiorniczek - pewnie będzie widać
:
u mnie płyn chlupie sie na samym dole zbiorniczka wyrównawczego...Czy w związku z tym mogę dolać wody destylowanej do wyrównania poziomu?
:
A wymieniałeś lub wiesz kiedy był wymieniany płyn? Może zamiast lać wodę (nie polecam) lepiej kupić bukłak płynu, i wymienić w całym układzie, zalewając przy okazji odpowiedni poziom w zbiorniczku?
intruz napisał/a: |
u mnie płyn chlupie sie na samym dole zbiorniczka wyrównawczego...Czy w związku z tym mogę dolać wody destylowanej do wyrównania poziomu? |
A wymieniałeś lub wiesz kiedy był wymieniany płyn? Może zamiast lać wodę (nie polecam) lepiej kupić bukłak płynu, i wymienić w całym układzie, zalewając przy okazji odpowiedni poziom w zbiorniczku?
:
Odpowiedz do tematu
nie wymienialem i nie wiem kiedy byl wymieniany...
Nie mam zadnych problemów z chlodzeniam, stwierdziłem tylko niski stan w zbiorniczku, wiec chciałem uzupełnic...
Całkowita wymiane planuje przed zimą...
Nie mam zadnych problemów z chlodzeniam, stwierdziłem tylko niski stan w zbiorniczku, wiec chciałem uzupełnic...
Całkowita wymiane planuje przed zimą...