Elektryka w vt 700c
Odpowiedz do tematu

: Elektryka w vt 700c
Elektryka
Słabo sie znam na elektryce tzn potrafie naprawic jak wiem co naprawiam :)
NIe wiem jak sie nazywaja ponumerowane elementy i jak działają.Moze ktos wspomoże wiedzą skąd idę te przewody,jak działaja -jak naprawić w razie czego.

Wszystko na razie działa ale licho nie śpi.

Czy da sie odkręcic regulator napięcia ( niewidoczna śruba na foto-jaki klucz? )


Regulator

Wtyczka 3 i 7 od regulatora napiecia a reszta?

Wtyczki
Wtyczki 2


Te trzy żółte przewody idą do regulatora napiecią?

Uzwojenie alternatora

:
Ta wtyczka z trzema żółtymi kablami to faktycznie połączenie pomiędzy regulatorem a uzwojeniem alternatora.
Druga wtyczka od regulatora to ta z pięcioma przewodami (2x czerwonemu z białym, 2x zielony i czarny).
Ta złączka z żółtymi kablami bywa czasem źródłem problemów z ładowaniem i dlatego wiele osób łączy te przewody przez lutowanie lub złączki skręcane.
Ogolnie w razie problemów warto wtyczki rozpiąć i złączyć ponownie a wówczas powierzchnie styku się nieco oczyszczą. Ale oczywiscie nie robimy tego co np miesiąc ;-)
Można też użyć jakiegoś preparatu do styków aby je zabezpieczyć przed utlenianiem się.

Regulator masz przykręcony dwiema śrubkami zapewne na klucz 10

Instalacja elektryczna ogólnie jest prosta, bez udziwnień i to .... ma działać!
Jeśli bywają jakieś problemy to tylko z powody słabego kontaktu na ponad 30-letnich złączach ale o tym już pisałem.

:
Cytat:
Można też użyć jakiegoś preparatu do styków aby je zabezpieczyć przed utlenianiem się.


Kontakt 60 do styków uzywam i sie sprawdza.


Cytat:
Regulator masz przykręcony dwiema śrubkami zapewne na klucz 10


W tym przypadku nie chodzi mi o rozmiar klucza a raczej o jego kształt -druga śruba jest nizej(niewidoczna na foto) i aby ją odkręcic trzeba wymyslic klucz ( z odsadzką?) albo zdejmowac rezerwe paliwa...

Ps.Pozycja 1 i 2 co to za urządzenia?

:
1 to nie wypowiem się - przekaźnik jakiś
2 to chyba moduł zapłonu.
Taka większa od przekaźnika puszka jeszcze gdzieś musi być od kontroli stanu tylnej żarówki.
Mam VT500 wiec to co pisze powyżej to tylko moje domysły, które ktoś może zweryfikuje.

:
Marecki napisał/a:
Taka większa od przekaźnika puszka jeszcze gdzieś musi być od kontroli stanu tylnej żarówki.

W jego motocyklu nie ma tego urządzenia.
Tak, ta dużą puszka to moduł zapłonowy.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Marecki napisał/a:

Instalacja elektryczna ogólnie jest prosta, bez udziwnień i to .... ma działać!


No, tu się nie zgodzę. Np. to co jest w puszce pod reflektorem to jakiś koszmar elektryka.

W ogóle liczba kabli i połączeń w VT700 to jest masakra jak na w sumie stary i prosty motocykl. Jak gdzieś się zgubi prąd można godzinami szukać miejsca przerwania.

___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
:
Cytat:
Jak gdzieś się zgubi prąd można godzinami szukać miejsca przerwania.


Masz rację.Zaginął mi prąd od kontroli rezerwy paliwa.Wpięłem sie w inny kabel z prądem(wbiłem gwozdzik) i czasami działa a czasami pokazuje rezerwe po nalaniu paliwa.Dobrze ,ze jest zerowanie licznika....
Kupiłem używkę (całą tablicę z kontrolkami z przewodami) bo juz mnie to denerowało ale wytrzymało z 5 lat....:)

Ps.Te duze cewy to są zamienne ?Chodzi mi o to czy jak mam jedną na zapas to pasuje lewa i prawa? Tak cewki zapłonowe.Dzieki

Ostatnio zmieniony przez zenon407 2021-05-23, 15:20, w całości zmieniany 1 raz
:
zenon407 napisał/a:
Te duze cewy to są zamienne ?Chodzi mi o to czy jak mam jedną na zapas to pasuje lewa i prawa?

Pytasz o cewki zapłonowe?
Jeżeli tak? To tak, pasują zamiennie.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
ET 65

Co on przekazuje?

:
wygląda jak przerywacz do kierunków

Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
:
To jest przekaźnik świateł.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Zakupiłem nowy regulator napiecia na zapas(Regulator napięcia Honda VF 750 1100 VT 750 Shadow -na allegro 60 zł ).Wtyczki pasują(przewody za krótkie) ale jest za małe napiecie ładowania 12,10 V-jak podepne stary regulator jest 14,45V. Akumulator nowy -naładowany max.

Wydaje mi sie ,ze moze sa podmienione te żółte przewody-ma to cos z fazami -ze szkoly pamietam cos o przesunieciach fazowy -moze kto poradzi w tej kwestii?

https://www.youtube.com/watch?v=SFVogvpzKI0

:
Przesunięcie fazowe wynosi 120, kolejność faz ma znaczenie tylko w silnikach elektrycznych . w prostownikach nie jest to istotne. Raczej uszkodzony regulator.

:
Cytat:
Raczej uszkodzony regulator.


Dzięki za info

Odesłałem i czekam na sprawny

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group