/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryka w vt 700c
Autor Wiadomość
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 387
Skąd: Ustka
Wysłany: 2021-05-22, 19:53   Elektryka w vt 700c

Elektryka
Słabo sie znam na elektryce tzn potrafie naprawic jak wiem co naprawiam :)
NIe wiem jak sie nazywaja ponumerowane elementy i jak działają.Moze ktos wspomoże wiedzą skąd idę te przewody,jak działaja -jak naprawić w razie czego.

Wszystko na razie działa ale licho nie śpi.

Czy da sie odkręcic regulator napięcia ( niewidoczna śruba na foto-jaki klucz? )


Regulator

Wtyczka 3 i 7 od regulatora napiecia a reszta?

Wtyczki
Wtyczki 2


Te trzy żółte przewody idą do regulatora napiecią?

Uzwojenie alternatora
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-05-23, 09:07   

Ta wtyczka z trzema żółtymi kablami to faktycznie połączenie pomiędzy regulatorem a uzwojeniem alternatora.
Druga wtyczka od regulatora to ta z pięcioma przewodami (2x czerwonemu z białym, 2x zielony i czarny).
Ta złączka z żółtymi kablami bywa czasem źródłem problemów z ładowaniem i dlatego wiele osób łączy te przewody przez lutowanie lub złączki skręcane.
Ogolnie w razie problemów warto wtyczki rozpiąć i złączyć ponownie a wówczas powierzchnie styku się nieco oczyszczą. Ale oczywiscie nie robimy tego co np miesiąc ;-)
Można też użyć jakiegoś preparatu do styków aby je zabezpieczyć przed utlenianiem się.

Regulator masz przykręcony dwiema śrubkami zapewne na klucz 10

Instalacja elektryczna ogólnie jest prosta, bez udziwnień i to .... ma działać!
Jeśli bywają jakieś problemy to tylko z powody słabego kontaktu na ponad 30-letnich złączach ale o tym już pisałem.
 
 
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 387
Skąd: Ustka
Wysłany: 2021-05-23, 09:28   

Cytat:
Można też użyć jakiegoś preparatu do styków aby je zabezpieczyć przed utlenianiem się.


Kontakt 60 do styków uzywam i sie sprawdza.


Cytat:
Regulator masz przykręcony dwiema śrubkami zapewne na klucz 10


W tym przypadku nie chodzi mi o rozmiar klucza a raczej o jego kształt -druga śruba jest nizej(niewidoczna na foto) i aby ją odkręcic trzeba wymyslic klucz ( z odsadzką?) albo zdejmowac rezerwe paliwa...

Ps.Pozycja 1 i 2 co to za urządzenia?
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-05-23, 10:16   

1 to nie wypowiem się - przekaźnik jakiś
2 to chyba moduł zapłonu.
Taka większa od przekaźnika puszka jeszcze gdzieś musi być od kontroli stanu tylnej żarówki.
Mam VT500 wiec to co pisze powyżej to tylko moje domysły, które ktoś może zweryfikuje.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9472
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2021-05-23, 10:39   

Marecki napisał/a:
Taka większa od przekaźnika puszka jeszcze gdzieś musi być od kontroli stanu tylnej żarówki.

W jego motocyklu nie ma tego urządzenia.
Tak, ta dużą puszka to moduł zapłonowy.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Dżej dżej 

Motocykl: VT700C, GL500, GL1500CF
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-05-23, 11:24   

Marecki napisał/a:

Instalacja elektryczna ogólnie jest prosta, bez udziwnień i to .... ma działać!


No, tu się nie zgodzę. Np. to co jest w puszce pod reflektorem to jakiś koszmar elektryka.

W ogóle liczba kabli i połączeń w VT700 to jest masakra jak na w sumie stary i prosty motocykl. Jak gdzieś się zgubi prąd można godzinami szukać miejsca przerwania.
_________________
___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
 
 
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 387
Skąd: Ustka
Wysłany: 2021-05-23, 14:03   

Cytat:
Jak gdzieś się zgubi prąd można godzinami szukać miejsca przerwania.


Masz rację.Zaginął mi prąd od kontroli rezerwy paliwa.Wpięłem sie w inny kabel z prądem(wbiłem gwozdzik) i czasami działa a czasami pokazuje rezerwe po nalaniu paliwa.Dobrze ,ze jest zerowanie licznika....
Kupiłem używkę (całą tablicę z kontrolkami z przewodami) bo juz mnie to denerowało ale wytrzymało z 5 lat....:)

Ps.Te duze cewy to są zamienne ?Chodzi mi o to czy jak mam jedną na zapas to pasuje lewa i prawa? Tak cewki zapłonowe.Dzieki
Ostatnio zmieniony przez zenon407 2021-05-23, 14:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9472
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2021-05-23, 14:17   

zenon407 napisał/a:
Te duze cewy to są zamienne ?Chodzi mi o to czy jak mam jedną na zapas to pasuje lewa i prawa?

Pytasz o cewki zapłonowe?
Jeżeli tak? To tak, pasują zamiennie.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 387
Skąd: Ustka
Wysłany: 2021-05-24, 04:57   

ET 65

Co on przekazuje?
 
 
krzynol 


Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 327
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2021-05-24, 14:43   

wygląda jak przerywacz do kierunków
_________________
Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9472
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2021-05-24, 15:01   

To jest przekaźnik świateł.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 387
Skąd: Ustka
Wysłany: 2021-05-27, 16:40   

Zakupiłem nowy regulator napiecia na zapas(Regulator napięcia Honda VF 750 1100 VT 750 Shadow -na allegro 60 zł ).Wtyczki pasują(przewody za krótkie) ale jest za małe napiecie ładowania 12,10 V-jak podepne stary regulator jest 14,45V. Akumulator nowy -naładowany max.

Wydaje mi sie ,ze moze sa podmienione te żółte przewody-ma to cos z fazami -ze szkoly pamietam cos o przesunieciach fazowy -moze kto poradzi w tej kwestii?

https://www.youtube.com/watch?v=SFVogvpzKI0
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2021-05-27, 17:28   

Przesunięcie fazowe wynosi 120, kolejność faz ma znaczenie tylko w silnikach elektrycznych . w prostownikach nie jest to istotne. Raczej uszkodzony regulator.
 
 
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 387
Skąd: Ustka
Wysłany: 2021-05-28, 18:01   

Cytat:
Raczej uszkodzony regulator.


Dzięki za info

Odesłałem i czekam na sprawny
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM