Wężyk przy akumulatorze... i spust z baku :)
Odpowiedz do tematu

: Wężyk przy akumulatorze... i spust z baku :)
Głupie pytania mam, ale nie grzebałem przy moto od paru lat i mam regres intelektualny.
Od czego jest wężyk, który miałem luzem wypuszczony przy akumulatorze...?
Jakiś przelew awaryjny do czegoś? i pytanie... gdzie go założyć?

I drugie pytanie... to jest zdecydowanie głupie...
To coś zaznaczone na spodzie baku to przelew awaryjny baku?

Bo jeśli tak... to 1+1 = połączyć przelew z wężykiem który odkryłem :)


:
Ten dzyndzel z baku to odpowietrznik. Ten wężyk połączysz do dzyndzla i niech luźno wisi pod moto. Możesz mieć też uchwyt w pobliżu stopki w którym ten wężyk dynda.

Na 100% mam już z górki...
:
Pięknie dziękuję.
Poszukam zatem chwytu od dzyndzlowego wężyka.

:
Pod silnikiem na wysokości wahacza jest na poprzeczce uszko w które włożony jest ten wężyk.
+ jeszcze 3 wężyki przelewowe
- z zbiorniczka płynu hamulcowego
- z puszki filtra powietrza i ten powinien być na końcu zatkany. Okresowo spuszcza się z niego olej z przedmuchów który zbiera się pod filtrem powietrza
- z odpowietrznika akumulatora. Jeśli akuś posiada odpowietrznik.
To cała prawda. ;-)

:
Super dziękuje za wskazówki , już mam robotę na jutro :)
Moto u mnie od tygodnia... Więc każda rada się przyda :)
A serwisowke powoli czytam...

:
Właśnie w serwisówce znalazłem, że ten przewód powinien iść do puszki pod prawym boczkiem... dobrze to rozczytałem?

:
?? nie wiem o który wężyk pytasz.
Jeśli ten z puszki filtra powietrza to idzie idealnie pionowo z króćca puszki w to uszko na poprzeczce.
Przelew z baku idzie przez otwór w ramie na lewą stronę i wchodzi za akumulator i ląduje w tym uszku na ramie.
Odpowietrznik akumulatora trochę w dół, potem za akumulator i w to samo uszko.
Tu akurat widoczny jedynie wężyk z baku. https://drive.google.com/file/d/1imCLshQ3pspwQIlOoinDr9r_ug0DlO4R/view?usp=sharing
Przelew z wyrównawczego płynu chłodniczego w uszko po prawej stronie na ramie
Tu akurat przypadkiem jest widoczne.
https://drive.google.com/file/d/1ixz9L57ZJHKFy_G_vATHJxU6se38Wsct/view?usp=sharing

I jeszcze jedna ważna uwaga.
Wężyk spustu oleju z obudowy filtra ZAWSZE ZATKANY !!!
a-. Żeby przez niego nie zasysało powietrza z kurzem bo się w końcu zaklei
b-. Zeby nie kurzyło olejem wprost na oponę. Bo gdyby coś nagle niespodziewanego to żygnie olejem na oponę i może być ślisko :shock:

:
Racja, czytając co napisałem sam nie wiem o co chodzi :)

W_T_G napisał/a:
Jeśli ten z puszki filtra powietrza to idzie idealnie pionowo z króćca puszki w to uszko na poprzeczce.
W_T_G napisał/a:
I jeszcze jedna ważna uwaga.
Wężyk spustu oleju z obudowy filtra ZAWSZE ZATKANY !!!
a-. Żeby przez niego nie zasysało powietrza z kurzem bo się w końcu zaklei
b-. Zeby nie kurzyło olejem wprost na oponę. Bo gdyby coś nagle niespodziewanego to żygnie olejem na oponę i może być ślisko


To jest ogarnięte. Spuściłem mieszaninę wodno-olejową, była tego łyżka.

W_T_G napisał/a:
Przelew z baku idzie przez otwór w ramie na lewą stronę i wchodzi za akumulator i ląduje w tym uszku na ramie.
Odpowietrznik akumulatora trochę w dół, potem za akumulator i w to samo uszko.
Tu akurat widoczny jedynie wężyk z baku. https://drive.google.com/file/d/1imCLshQ3pspwQIlOoinDr9r_ug0DlO4R/view?usp=sharing
Przelew z wyrównawczego płynu chłodniczego w uszko po prawej stronie na ramie
Tu akurat przypadkiem jest widoczne.




Tu natomiast... albo uszka po prawej albo nie wiedzę... albo nie mam w moim roczniku... sprawdzę to dokładnie jeszcze. Póki co, złączyłem odpowietrznik/przelew z baku z rurką od chłodniczego (chyba to od wyrównawczego idzie).
Puściłem prawą stroną moto, bo bez demontażu akumulatora nie jestem w stanie przepchnąć do na lewą stronę moto. Będę zmieniał akku to przeciągnę go tak ja ma być.

I zadałeś mi kolejną zagadkę... odpowietrznik akumulatora... czym jesteś i gdzie cię znajdę odpowietrzniku akku...?

:
Z lewej strony powinna iść rurka odpowietrzająca od gaźników. Jeżeli masz aku AGM to nie będzie miał odpowietrzenia.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Rurka od gaźników... Dziś poszukiwań ciąg dalszy....

:
No właśnie, u mnie nie widziałem odpowietrznika gażników.
Albo źle patrzyłem, albo...???

Brodzins, widzę ze Twoja Hanka też ma odme w wydechach.
Mniej spotykane rozwiązanie i nie wiem czemu służące.
W każdym razie szpeci bo rdzewieje :-(
No i u mnie jest uszko na tej poprzecznej belce, i tam mam spust z puszki f. p.

:
W_T_G napisał/a:
widzę ze Twoja Hanka też ma odme w wydechach.
Mniej spotykane rozwiązanie i nie wiem czemu służące.
W każdym razie szpeci bo rdzewieje

Nie rozumiem. Dlaczego mniej spotykane rozwiązanie?
Jest stosowane we wszystkich seryjnych wydechach z dwoma oddzielnymi tłumikami w Hondzie Shadow, czy to 600, 750 czy 1100.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todku, może lepiej bym się wyraził pisząc "mniej widywane".
Bo ja naocznie nie spotkałem takiej Hanki, jedynie kilka zdjęć w sieci.
Pewnie dlatego że gro ma wymienione kominy
Jeśli znasz sens, korzyści tego patentu, proszę oświeć mnie/nas.

:
W_T_G napisał/a:
Todku, może lepiej bym się wyraził pisząc "mniej widywane".

Tak jak napisałem, były w każdym seryjnym wydechu z dwoma tłumikami. Jak ktoś miał akcesoryjne to już raczej nie było.
Choć ja w swojej VTwin 700 miałem wydech m-ki Jama i tam też był ten łącznik.
W_T_G napisał/a:
Jeśli znasz sens, korzyści tego patentu, proszę oświeć mnie/nas.

Jest to wyrównanie ciśnień. Lecz do czego to dokładnie służy, nie wiem.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
W_T_G napisał/a:
No właśnie, u mnie nie widziałem odpowietrznika gażników.
Albo źle patrzyłem, albo...??


albo też tego nie masz :P
Choć u siebie podejrzewam problemy ze wzrokiem i pewnie kiedyś wężyk znajdę...

W_T_G napisał/a:
Brodzins, widzę ze Twoja Hanka też ma odme w wydechach.
Mniej spotykane rozwiązanie i nie wiem czemu służące.
W każdym razie szpeci bo rdzewieje


Tak... będę to czyścił i malował na czarno termikiem... lepiej czarne niż rude...
Jak kupiłem moto to były założone customowe kominy... ale łeb urywają.
Poprzedni kierownik Hanki dał mi te serie, są rozwiercone... ale przynajmniej po 100km słyszę jak Żona mówi, że miałem wrócić za 15 min :)
Po tamtych łeb pękał... Harley style...


W_T_G napisał/a:
No i u mnie jest uszko na tej poprzecznej belce, i tam mam spust z puszki f. p.

Może u mnie się odspawało po którymś dzwonie u jednego z byłych właścicieli (wiedzy nie mam, ale bezwypadkowe to są w salonie chyba:)

Pytanie poza tematem odnośnie kominów... strzelanie z wydechu zniknie jak zrobię synchro i regulacje?
Trochę to takie ... wiejskie na mieście... a jak nieraz pierdnie przy schodzeniu z obrotów to normalnie jak działo przeciwpancerne...

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group